turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

zaydhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.11 10:41:15 (50146)
A bükki rész szerintem már egy éve fel van festve (legalábbis biztos jóval több van kész mint amennyi a térképen látszik), csak a kedves szervezők nem vették a fáradtságot, hogy ezt a térképre is átvezessék. Ami kész azt én állítottam át saját és qtatom felmérése alapján, terveztem a többi szakasz bejárását is, de az útvonal tervezésének igénytelensége elvette a kedvem ettől. Gyanítom, hogy máshol is hasonló a helyzet, szóval a valóságban nem csak tizedkész az M+, persze a lényegen ez nem sokat változtat.
[előzmény: (50145) Old Eye, 2011.10.11 10:02:49]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.11 10:02:49 (50145)
Örömmel olvastam ez eszmecserét. Így is lehet...

(1) turistajelzések szakadásait tudjuk vizsgálni - MapAudit - Polylines - Check Label... funkció

(2) Mária utak - A szervezôk rendkívül agilis, lelkes, céltudatos emberek; megszállottságuk, teljesítményük elôtt le a kalappal. Sajnálatos módon céljaikra a turistautak.hu erôforrásait túlságosan kihasználják. Bárhova nézünk a térképeinken mindenütt üvölt az m+. És azt se mondhatjuk hogy félkész az egész... inkább tizedkész... vagy talán annyi sem. Egy kis statisztika:

Aggtelek Mária út: 28.566 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 20110924
Alsó-Tisza Mária út: 225.833 meters planned (98.2%), 4.179 meters ready (1.8%) 20110713
Bakony Mária út: 91.085 meters planned (95.4%), 4.349 meters ready (4.6%) 20110624
Balaton Mária út: 80.529 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 20110628
Börzsöny Mária út: 49.835 meters planned (63.5%), 28.595 meters ready (36.5%) 20110628
Budai Mária út: 56.332 meters planned (57.6%), 41.479 meters ready (42.4%) 20110418
Bükk Mária út: 87.960 meters planned (93.7%), 5.925 meters ready (6.3%) 20110709
Cserhát Mária út: 192.011 meters planned (88.0%), 26.236 meters ready (12.0%) 20110710
Felsô-Tisza Mária út: 78.721 meters planned (37.1%), 133.424 meters ready (62.9%) 20110919
Gerecse Mária út: 50.752 meters planned (74.8%), 17.134 meters ready (25.2%) 20110508
Gödöllôi Mária út: 90.040 meters planned (67.5%), 43.427 meters ready (32.5%) 20110516
Kisalföld Mária út: 19.378 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 20110415
Körösvidék Mária út not found 20110822
Kõszegi Mária út: 184.795 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 201120906
Mátra Mária út: 70.808 meters planned (65.6%), 37.121 meters ready (34.4%) 20110821
Mecsek Mária út: 281.544 meters planned (98.5%), 4.198 meters ready (1.5%) 20110908
Ôrség Mária út: 1.641 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 201108
Pilis Mária út: 68.247 meters planned (86.6%), 10.597 meters ready (13.4%) 20110407
Somogy Mária út: 28.634 meters planned (99.3%), 0.210 meters ready (0.7%) 20110801
Tisza-tó Mária út: 20.067 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 20110901
Vértes Mária út: 16.907 meters planned (37.0%), 28.779 meters ready (63.0%) 20110903
Zala Mária út: 115.778 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 20110415
Zemplén Mária út: 51.175 meters planned (100.0%), 0.000 meters ready (0.0%) 20110508

Érdemes átbogarászni...
Felsô-Tisza tájegység vezet vezet 133 km elkészült Mária úttal!!!! Grat az ott dolgozó önkénteseknek!
A kis kôszegi tájegység közel 200 km Mária úttal büszkélkedhet... majd.

Személy szerint ezt nagyon zavarónak tartom. Olyan iszonyú mennyiségû adathalmazt nyomunk fel térképeinkre, amely csak szûk kört érdekli. Ezt a békát nekünk itt, térképszerkesztôknek le kell nyelnünk - viszont a GPS kimeneteken a tervezett utak jelölését következetesen le kell tiltani. Akiknek kell (a jelzésfestôknek), azok másképp is hozzáférhetnek ez, egyáltalán nem publikus adatokhoz. (Nincs olyan turista, ki boldogan nézi kütyüjén "jééééé! itt fog menni a sárga háromszög... valamikor"...)

(3) Útvonaltervezési anomáliák feltárása. Úgy látom erre legjobb lenne kellene szerveznünk egy párnapos 'bennlakásos' projektet: Néhány adatbányász és programozó egy helyen teljes szellemi és számítástechnikai kapacitással végignézi ezt a problémát. Csak így biztos a hibák kiderítése és javítása. Be kell látnunk, távmunkával, fórumozgatással ez nem megy.
[előzmény: (50142) Kurdi_Robert, 2011.10.11 07:35:52]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.10.11 07:35:52 (50142)
kedves Trackman,
köszönöm Válaszod. Örülök hogy ilyen részletes lett.
Nem magamra gondoltam elsősorban (tesztemberként, vagy: Ideális Tesztemberként ahogy fogalmazol), engem is bőven lefoglal a rajzolás meg újabban a navitel kiegészítő dolgainak hegesztése. Ez elég teljes szabadidőre (az említett 3 óra utazgatás mellett nincsen sok), mostanában trekkelni sem jut elég idő...
amire gondoltam: a van jelzés/nincs jelzés a túrautakon számomra ott érdekes (hangsúlyozom elvi jelentőségű számomra mert nem vagyok bakancsos turista) hogy mindig vannak-lesznek-lehetnek szakadások a tervezett/megszűnő jelzések miatt, de vizuálisan én pld. jobbnak látnám a végig folyamatos hálózatot, szakadások helyett. Említett Mária-szakaszon szerintem van jelzés, csak: tervezett. Ez a probléma. Nem csak enyém, nem csak tiéd... (ez még akár trekkelésre is visszacsatolódik, vajon bemegy bárki is felmérni ha a kütyü ennyire nem közlékeny hogy ott valami van/lenne tz-n kívül... lenni vagy nem lenni... :)
MIT ÉS HOGYAN jelenítsünk meg? kérdés hogy itt a felhasználók igénye találkozik-e azzal a megvalósítással, ahogy megoldottátok. Ha igen: nincsen baj. Akkor hegesztem magamnak tovább hisz ezek szerint egyedül vagyok ezzel az igényemmel.
Az autópálya probléma meg M7 és M3 kontextusban jelentkezett bizonyíthatóan és korlátlanul megismételhetően (többin lehet azért nem mert még nem néztük), kikapcsolt fizetős autópálya opcióval is feltervez pénzes szakaszokra bár azok hosszabbak mint az ingyen párhuzamos főút egyenes szakaszai, a kimenet: Navitel és ezt a kimenetet bizony jelenleg Ti adjátok. Garmin MapSource-on ugyanez jó turistautak.img és omp.img-vel is (nyilván ez több file az egyszerűség miatt írtam így), szóval nem igazán értettem miért OFF egy téma omp, ha ominózus kimenet Tőletek van. Feltételezve hogy a program jó, akkor valahol hiba csúszik a rendszerbe... Ezeknek a hibáknak a keresésére utaltam mert igazából mindannyian csak legyintünk egyet hogy majd egyszer, majd megoldódik, stb...
[előzmény: (50138) Trackman, 2011.10.10 20:42:23]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 20:42:23 (50138)
Nem biztos, hogy itt kell offolnunk, de az sem biztos, hogy off, mert végülis érinti a tuhut is...

Vitanyitó: a ramp és a roundabout típus azért van a tuhu típuskészletben, mert a garminban benne van, és át lett véve. A garminban pedig azért van benne, mert így könnyű a programozók dolga, amikor navigácót kell írni. Egyiknek sincs semmi keresnivalója a típusok között - ha már egyáltalán úttípusokban gondolkodunk (szerencsésebb lenne ezeket valójában kategóriáknak vagy osztályoknak nevezni, amik különböző, de közeli paraméterrel rendelkező utakat mosnak össze egybe.)
Tehát szerintem kukázni kéne e két típust, és ha meg akarjuk jelölni, hogy valami rámpa vagy körforgalom, akkor azt a típuson "kívül" kéne megtenni.

mert az autópálya pihenő is csak a wiki-re került rá, nevezetesen oda is az hogy mivel NE rajzoljunk
A wikit sosem bántottam.

ha már OTT!!! nem lehet megemlíteni az autópálya tervezési problémát,
Hol nem lehet milyen autópálya-problémát megemlíteni? Mindenhol mindent meg lehet említeni; most konkrétan mire gondolsz, mint autópálya-probléma?

beszélni a tervezett turistautak layer-éről
Ezzel két baj van:
1) kéne idő rá megcsinálni.
2) arra kell tekintettel lenni, hogy a "layeres technika" is elér lassan a határaihoz. Mit jelent ez? Az egésznek az értelme, hogy a garmin nem tud egy product részt ki/be kapcsolni, ezért a különféle detailokat különféle kombinációban összefogjuk termékekké. Minden layer megjelenése az össz-termékszámot elméletben duplázza. Másik lehetőség, hogy betesszük a tervezett réteget valamely már létező termékbe, de azzal pont a layeres értelmét kezdjük a sutba dobni, mert oda a felhasználó lehetősége, hogy pl. a tervezett turistautakat olyan kontextusban lássa, amilyenben épp szeretné.
Persze mindez a mapsource alatti egyszerre-láthatóságra vonatkozik, mert a kütyüre bármit fel lehet dobálni külön productból is.

amúgy meg igenis szakadnak a turistautak vizuálisan, különösen Mária út
Aszem', ezt megnéztem a múltkor. Azért szakadt a Mária-út színes csíkja, mert a szakadást jelentő szakaszokon egyszerűen nincs jelzés.

ha meg van oldva akkor csak garmin alá van megoldva
Ha jól értem, itt még mindig a layerezésről beszélünk. A layerezés CSAK a mapsource miatt jött létre, máshol irreleváns említeni, hiszen tök más logikával működik az összes többi kütyü.

minél kevesebben tudnak, tudunk róla, annál kisebb valószínűséggel oldódik meg a probléma
Itt most még mindig az autópálya-problémáról beszélsz?

napi 3 órát tudom pld. tesztelni kocsiban ülve
Te vagy az ideális tesztember! Ide a tervezési problémákkal!
Azt azért lásd, hogy pl KecskésRobi is marha sokat küzdött tervezési problémákon, és az volt a konklúzó - ha jól emlékszem -, hogy a garmin titka, hogy miért nem működik jól.

új ötletek, tesztelők-visszajelzők szerintem Nektek is jól jönnek, jönnének, jöhetnének ott omp-n
Új ötletekből csak az én fejemben annyi van, amit sosem lesz időm megcsinálni, és akkor még ott vannak a többiek is, akik "nyúznak" a sajátjaikkal... :)
A visszajelzés/tesztelés témára pedig azt tudom mondani, hogy már eddig jól jöttek és ezután is természetesen jól fognak jönni.

Kicsit olybá tűnik mintha most megállt volna az élet
Kicsit kevesebb időm van a dologra, de ettől még alig kisebb intenzitással csinálok dolgokat, mint korábban. Az utóbbi időben az online térkép kapta a legtöbb időt. Ami nem biztos, hogy explicit érzékelhető, mert triviálisként elvárt, aprónak tűnő funkció időnként rettenet mennyiségű munkát/kódot igényel. Most az útvonaltervező fog magasságprofilt kapni. Peter68 is folyamatosan heggeszt valamit, most valódi dem-es garmin térképpel próbálkozunk. Szimszon is beszállt közben, csak sajnos az osm-en kívül nincs másra ideje. Tehát nem állt meg az élet, csak kevésbé látványos dolgokat csinálunk.

közben alapvető tervezési problémákra nincsenek megoldások
Itt most nem teljesen világos, hogy milyen jellegű problémákra gondolsz.

így nehéz lesz versenyeznünk pld. osm-mel is
A részünkről nem is akartunk soha. Az osm máshonnan közelíti a dolgokat: ami nagy, az jó. Szerintünk nem. Nincs mögötte több érv, vagy indok.

javaslom a másodszori elolvasást is az indulat elszállta után
Ha ennyivel indulatba lehetne hozni, akkor már rég abbahagytam volna az egészet... :D
[előzmény: (50137) Kurdi_Robert, 2011.10.10 19:33:46]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 19:33:46 (50137)
kedves Trackman,

pedig nyithatnál nyugodtan vitát vagy mondjuk becsatlakozhatnál... vagy lehetne áthozni tuhu-omp konverzióval kapcsolatos visszajelzéseket...
(mert az autópálya pihenő is csak a wiki-re került rá, nevezetesen oda is az hogy mivel NE rajzoljunk ezt vagy azt. Az viszont hogy MIVEL, az nincs konszenzus alá véve... és egy kicsit diktátum-szagú is volt a ramp jövőbeni száműzése a pihenők rajzolásánál)

(ha már OTT!!! nem lehet megemlíteni az autópálya tervezési problémát, stb... de lehetne akár beszélni a tervezett turistautak layer-éről (nekem ez hiányzik pld. - háztáji gányolással van meg navitel alá egy verzió amiből már tovább lehetne lépni... amúgy meg igenis szakadnak a turistautak vizuálisan, különösen Mária út... ha meg van oldva akkor csak garmin alá van megoldva: ami hiába jó készülék, a felhasználók egy szelete használja csupán ezt - ha nem is ez a legkisebb szeletke persze...)
minél kevesebben tudnak, tudunk róla, annál kisebb valószínűséggel oldódik meg a probléma. Sokan ugye nem is használják autóval a térképet csak terepen... mások mint én kevésbé vadásznak geoláda után, stb. stb. de napi 3 órát tudom pld. tesztelni kocsiban ülve (nem egy útvonalon) - ahol egyre haladunk egy teljes értékű navigáció felé, de még messze a cél.

új ötletek, tesztelők-visszajelzők szerintem Nektek is jól jönnek, jönnének, jöhetnének ott omp-n. még ha a felhasználók jó 95%-a passzív felhasználó. A maradék szívesen adna be a Közösbe... ingyen és bérmentve...
(helyette sokan a saját utunkat járják mert nem 100%-osak a kimenetek - ne ringassuk magunkat hiú reményekbe hogy azok lennének)

jelenleg viszont az alternatív fórumokon csupán a letöltőszálak keringnek, nagyjából azzal sincs tisztában egy átlag user hogy honnan származik a térkép, milyen háttérmunka, programozói meló van mögötte Részetekről is, turistautak.hu részéről is... ebből nehéz így kimozdulni, passzívan.

utolsó nagy fejlesztéseitek (nem vitatva Ezek értékét persze) az OMPAERO és a garmin manager volt, ill. az osm kimenet (sajnos egyik sem érint pedig mind3 remek dolog). Kicsit olybá tűnik mintha most megállt volna az élet. Pedig biztosan volnának felhasználói, felhasználócentrikus ötletek. Közben belül, a térképen is lenne megoldani való probléma. Ti is, mi is csak rajzoljuk a térképet, közben alapvető tervezési problémákra nincsenek megoldások - csak sötétben tapogatózunk.

(így nehéz lesz versenyeznünk pld. osm-mel is...)

mindezt nem sértőnek-bántónak akartam fogalmazni (messze nagyságrendekkel többet tettetek le az Asztalra mint én), csupán jelezni kívántam hogy azért nem habcukor és tej-méz-kánaán a történet...
ha mégis így tűnik első olvasatra akkor 1) elnézést 2) javaslom a másodszori elolvasást is az indulat elszállta után
[előzmény: (50133) Trackman, 2011.10.10 16:28:04]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 16:28:04 (50133)
nem ismeri a 'ramp' úttípust
Mert az nem úttípus, hanem funkció. De nem akarok vitát nyitni véletlenül sem! :)
[előzmény: (50129) Old Eye, 2011.10.10 12:24:05]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 12:24:05 (50129)
Nem véletlenül jegyeztem meg 'amennyire lehet'. Mivel itt vagyok, nekem elsôdleges a turistautak.hu 'kiszolgálása', de amennyire nem sértem a mi érdekeinket, segítem ahogy tudok az OMP-t.
Például nekünk lehet akár egy tucatnyi 'Kossuth-telep' elnevezésû település-részünk, OMP-nek ez nem mindegy, hát kvalifikálom itt mind.
Jó példákat hoztál fel - OMP nem ismeri a 'ramp' úttípust, én megtartom, mert nekünk van is és kell is. Az már magánvéleményem, hogy a OMP oldaláról némi kis adatanalízissel ki lehet simán váltani ezt az úttípust...
[előzmény: (50127) Kurdi_Robert, 2011.10.10 12:10:38]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 12:10:38 (50127)
ne értsetek félre: (legalább Ti ne)
omp munkásságát tisztelem. De a kimenetÜKben (amit mellesleg én is használok) nem elhanyagolható módon elég vonzó az a tény a felhasználók számára, hogy Általunk, Rajtunk keresztül a magyarországi adatokat is azonos neműen ki tudja szolgáltatni... (...ti. mint környező országokat és azért a lefedettség vsz. itt a jobb, bár még böngészés szintjén sem nézem a többit)

nem mellesleg: amikor omp-n autópályákról vitatkozgatunk (és ez volt az eredeti gondolatom indítása csak nem fejtettem ki) és nálunk van pld. egy RAMP vonaltípus (...ti. náluk meg nincs) nem az a megoldás hogy nálunk se legyen... meg hogy ne azzal rajzoljuk. Meg hogy pihenőt (ami az autópálya ELHAGYÁSA - Bárki bármit is mondjon) ne azzal rajzoljunk. Nem. Nem értek vele egyet. Szívem joga.
Természetesen az adatok egyneműsítése-ésszerűsítése szükséges, de ne az legyen már a szülőok, hogy azért mert omp-nek úgy kell átadni...
AZÉRT MERT EZ A MI IGÉNYÜNK. (egyszer majdcsak jobb lesz a mi kimenetgyártásunk is) Azért mert ez a felhasználók igénye. Nem azért, mert ez az egyik ''kimenetünk'' igénye. Vessetek meg érte de mivel nem járom a környező országokat, nekem az omp a magyar részeken érdekes, ott viszont számomra csupán a tuhu jelenlegi legoptimálisabb kimenete. Konverziók végett volt hogy nem látszott poi-típus, stb... Szóval én nem magasztalom annyira fel - mindazonáltal le a kalappal azok előtt Akik az omp oldalt összehozták és jelenleg is idejüket áldozzák rá.
[előzmény: (50126) Old Eye, 2011.10.10 11:56:59]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 11:56:59 (50126)
Nem is ez a célunk, de annyit tegyünk meg, rajzolásainkban, anyagaink feltöltésében figyeljünk oda az OMP igényeire is - amennyire lehet. Kölcsönös érdekünk. Ezért forszírozom az egyedi településneveket valamint az általános POI típusú (víz, épület, épített és természetes tereptárgy stb) objektumok számainak csökkentését munkámban.
[előzmény: (50124) Kurdi_Robert, 2011.10.10 11:46:41]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 11:46:41 (50124)
kicsit OFF (tanya-témától távolabb)
nem hiszem hogy az omp ''kiszolgálása'' lenne a turistautak.hu célja...
[előzmény: (50122) alnibell, 2011.10.10 11:42:52]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 11:42:52 (50122)
Észrevettem, tudom.
De azt is, hogy ők a magyarországi adatokat innen veszik át. Ennek tudatában, s abban, hogy nem kerül többlet fáradságba, megtehetjük, hogy a legpontosabb adatokkkal szolgáljuk ki őket.

Mindenesetre bizonyságot nyert ismét, hogy a hozzászólás lényege érdektelen maradt. Azt kellene megvitatnunk! Annak volna értelme, s előbb-utóbb még eredménye is.
[előzmény: (50121) Hev, 2011.10.10 11:35:41]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 11:35:41 (50121)
Mégis mit gondolsz, miért álltam le gyakorlatilag a rajzolással?

De az OMP-nél már nagyon is számottevő a különbség.

Bizonyára nem vetted észre, hogy ez melyik térképrendszer fóruma!
[előzmény: (50120) alnibell, 2011.10.10 11:31:54]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 11:31:54 (50120)
Az ilyen stílusú válaszok veszik el a kedvem minden érdemi tevékenységtől.
Számonkérésről szó sincs, nem is lehet; komolytalan a háztetők színe szerinti megkülönböztetés felvetése, elfedi az eddigi hozzászólásaim lényegét; továbbá nagyon jól tudom, hogy milyen anyagi ellenszolgáltatás illette/illeti a rendszerrel kapcsolatos tevékenységet. Többek között az enyémet is.

Nem okozna gondot a jelzett tanyák átsorolása, márcsak azért sem mert egyik sem vadász- vagy erdészház vagy netán erdei kunyhó. Még úgy sem lenne gond, hogy erdei környezetben vannak. A besorolást - szerintem - a funkció szerint kell(ene) elvégezni. Egyelőre várom a #50050-es bejegyzés eredményét.

Nem kívánok saját rendszert létrehozni, ingyen, bérmentve, a meglévő nyilvánvaló fogyatékosságait szeretném a rendelkezésemre álló eszközökkel megszüntetni, a hibákat kijavítani. Felajánlottam. Volt aki megkért a változtatás elhagyására, volt aki türelmet kért.

A tanyák esetében nem megalkuvásról, hanem inkább hibás értelmezésről van szó. Egy tanya sokkal inkább a közigazgatási központja egy adott utcáján belüli önálló ingatlannal azonos megítélésű, sem mint a már többször jelzett speciális funkciójú erdei épületek.
Az egy dolog, Typ-elés nélkül a ház meg az épület is csak egy pontként jelenik meg a saját térképünkön. Ez az egyszerűsített konverzió következménye. De az OMP-nél már nagyon is számottevő a különbség.
[előzmény: (50119) Hev, 2011.10.10 10:51:35]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 10:51:35 (50119)
A jelenlegi lehetőségek alapján én azt mondanám, hogy ez van ezt kell szeretni. Én nem mernék számonkérni senkitől semmiféle hiányosságot hiszen tudjuk, hogy a turistautak.hu -t milyen 'ellenszolgáltatásért' csinálja (programozza, üzemelteti) a gazdája. Természetesen mindig lesznek olyan dolgok amik csak megalkuvással sorolhatók be a jelenlegi rendszerbe, ezek közé tartoznak a tanyák is.
De ha már itt tartunk nem tudom, hogy ugyanilyen problémát jelentene e számodra a Bakonyban az Augusztin-tanya, a Rák-tanya besorolása, vagy a Német-tanya vagy a Vámos-tanya? Ezek mind erdős területen vannak, igaz némelyik a rendeltetésének változása miatt más kategóriába is besorolható, de amelyik tanya még mindig csak tanya azt azért a környezete miatt nem kellene más kategóriába tenni. Az alföldi tanyák között is ugyanígy lehet olyan ami erdős területen van, ott is nőnek a fák. A típusok bővítésére mindig is lesz igény és ugyanígy joggal kérhetnénk azt is, hogy külön jelezzük a piros tetejű házakat és a szürkéket mert ez megjelenésileg lényeges különbség, de a kérdés mindig ugyanaz, van értelme? Sokkal többet jelentene az ha pld. felajánlanád, hogy átprogramozod a vitás dolgokat, persze ingyen és bérmentve, de akár egy saját rendszert is létre lehet hozni, egyéni elképzelések szerint, aztán majd eldöntjük, hogy csatlakozunk e hozzá trackekkel, rajzolással stb.
[előzmény: (50118) alnibell, 2011.10.10 00:01:41]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.10 00:01:41 (50118)
Azt írod, az illetékes döntött.
Lehet, de az biztos, hogy a döntésénél nem vette figyelembe az általa kibővített POI lista vonatkozó sorához tartozó megjegyzést, amely szerint a 0xa301 ház önálló ház erdőben (vadászház, kunyhó).
Azóta eltelt két és fél év, s közben születtek észrevételek javaslatok, amelyek mind a mai napig válasz nélkül maradtak.
[előzmény: (50115) Hev, 2011.10.09 23:39:00]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.09 23:39:00 (50115)
A turistautak.hu jelenleg ezeket a tipusokat ismeri:

Tény, hogy sok egyéb tipus is van aminek az értelmezése és emiatt a berajzolása is eltérő.

A vitalapon pedig az illetékes már döntött tehát tartsuk tiszteletben és akkor egységes lesz!

Tanya külön nem indokolt, mert a ház típussal erősen átfed. (kolesár, 2009.02.01)

[előzmény: (50110) Kiss_Karoly, 2011.10.09 23:06:08]

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.09 23:06:08 (50110)
Amíg nem változik egy szerkesztési, kódolási szabály, nemcsak illik, de szükséges is betartani azt minden közreműködő részéről!
Én készséggel betartok minden szabályt, hisz azért kérdeztem. A véleményed nem egyezik hev-ével, és leírod, mi nem jó megoldás. De nem írod a saját véleményedet, ami a szabályoknak is megfelel. Tudom korábban többször is írtál róla. Megtennéd, hogy egy mondatban leírod újra, hogyan célszerű akkor jelölni a tanyát!
Köszönöm!
[előzmény: (50109) alnibell, 2011.10.09 22:49:04]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.09 22:49:04 (50109)
Az enyém sajnos lényegesen eltér.
Alapvetően azért, mert a vázolt kódolási mód nem veszi figyelembe a saját szabályunkat.
Nevezetesen azt, amely a 0xa301 ház kódot az erdőben álló önálló épületekhez rendeli. A tanyák egyáltalán nem tartoznak ezek közé.
Továbbá a romos épületnek van saját kódja, ahhoz nem rendelhető a 0xa300 épület kód.

Amíg nem változik egy szerkesztési, kódolási szabály, nemcsak illik, de szükséges is betartani azt minden közreműködő részéről!
[előzmény: (50091) Hev, 2011.10.09 13:09:51]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.09 13:09:51 (50091)
Magán véleményem ! Másoké ettől lényegesen eltérhet!

Sima lakott tanya -> Ház

Lakatlan, esetleg romos, elhagyatott tanya -> Épulet

Mezőgazdasági jellegű tanya ahol nagyobb állattenyésztő vagy egyéb létesítmények mellett laknak is azokat én Mezőgazdasági telep -nek rajzolom. (major)

Nagyobb tanya csoportok ha önálló névvel is rendelkeznek akkor a közepére érdemes tenni egy Névrajz poi-t.

Van még a puszta, ebben az esetben már településrész is lehet és poligonnal érdemes jelölni.

[előzmény: (50090) Kiss_Karoly, 2011.10.09 12:40:35]

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.09 12:40:35 (50090)
És a tanyával mi a helyzet? Elfelejtettem a végeredményt, bár rendszeresen nézem a Fórumot.
[előzmény: (50081) Kiss_Karoly, 2011.10.09 00:08:28]

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.09 00:08:28 (50081)
Gondoltam körülnézek más, hogy jelölte. Én első gondolattól vezetve 'ház'-ként jelöltem (0xa301), de láttam 'épület'-et (0xa301) illetve 'mezőgazdasági telep'-et (0xaa05)
[előzmény: (50080) Kiss_Karoly, 2011.10.08 23:46:32]

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.08 23:46:32 (50080)
Mintha nemrégiben vita lett volna arról, hogy milyen POI-val jelöljük a tanyát. Akkor végülis milyen a kód a megfelelő?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók