turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, kvte hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 371 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2016.08.10 13:56:11 (71414)
Sziasztok, rég jártam itt (is) :-)

Tudna valaki abban segíteni, hogy egy nyomvonalában is jelentősen megújított turistaút szakaszunkat kijavítja a Körösvidékben?

Nehezítés, hogy nincs hozzá track-em. Itt a google térkép linkje. [Széttolta az oldalt, O'Eye]
Érdemes bekapcsolni a légifotós réteget, ott felismerhetőek a nyiladékok

Az érintett szakasz piros sáv, a Gyula-Városerdei közúti hídtól indul keletre a gáton, érinti az erdei pihenőt, átmegy a vasúton, majd kanyarogva az erdőben egy hosszú É-ÉK-i egyenessel ér ki a Fekete-Köröshöz (Sitka, egykori szivattyútelep). Itt lenne a módosítás vége, tavaly festettük, hamarosan meg túránk megy arra. A régi útvonal megszűnt.

Köszönöm!

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.10.20 10:34:55 (5149)
"Mélységesen elítélem, hogy ilyen - egyoldalú - hamis irományok hiteles leírásként megjelenhetnek - mindha igazak lennének! Naaaa ez a "történelmi" hamisítás."

Idézet a Vízkelety féle "Az Országos Kéktúra és akik végigjárták" c. könyv 79. oldaláról, Mészáros János(!) írásából:

"Ezen félszáz éves jubileum és a budapesti természetjárás centenáriuma alkalmából a Bp. XI. ker. Természetbarát Bizottság jubileumi Kéktúra vándorlást szervez az Országos Kék jelenlegi útvonalán."

80. oldal, szintén Mészáros János írása a túra után:

"1988. június 17 és július 16. közt rendezte az MTSz és a Budapest XI. ker. Természetbarát Bizottság a Szent István Emléktúrát, amely volumenében és tartalmában a magyar turistatörténelem egyedülálló vállalkozása volt."
[előzmény: (5145) Pilis50, 2011.10.19 21:49:05]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.10.14 18:54:16 (5136)
Ha van rá affinitásotok, akkor a bélyegzőhelyekről esetleg készítenél fotókat?

Az Országos Kéken már folyamatban van egy hasonló projekt, az MTSz hivatalos oldalán már látod az eredményét:
http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak/orszagos_kektura

Itt legörgetsz az oldal kb 2/3-áig, onnan vannak a bélyegzőhelyek. Az Írottkő - Pusztamarót szakasz pontjaihoz tartozó oldalak már szinte teljesen úgy néznek ki, ahogy szeretném. Kb. ilyen lehetne a DDK is, később az AK is.

Kéne egy-két távlati, egy közelebbi, meg egy nagyon közeli, pl ha ládika van. Ha kocsmában kell bélyegezni, akkor jó lenn egy kép csak a nyitvatartás tábláról is. A felhívás másnak is szól, de idő kell mire a már beérkezett képeket felviszem.
[előzmény: (5135) J&J(jppj), 2011.10.14 10:30:19]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.08.07 21:52:45 (48547)
A dologban egy kicsit az én kezem is benne van, áttételesen.
Alapvető baj, hogy a kiinduló hír valóban nem pontos, miszerint az átfestés megtörtént-e már vagy nem.
Annak titokban azért örülök, hogy ilyen cikkek egyáltalán már megjelennek, hiszen eddig több mint 200-an olvasták - soha ilyen tempóban nem tudtuk korábban hírét vinni egy útvonalváltozásnak. Van még viszont hova fejlődni a fogalmazásban, a precizitásban - vagy az időzítésben.

A berajzolásnak is van oka, nevezetesen, hogy a háttérben készül (az AK után) a DDK újraszakaszolása, teljes újramérése, ezért is lettek feltéve az útvonalak. Nem baj, szerintem a bemérés majd 100 méteren belül változtat majd. Ne csináljunk ebből túl nagy ügyet, de aki arra jár, az mérjen és számoljon be, pontosan mi van arrafelé.
[előzmény: (48537) Old Eye, 2011.08.07 20:59:18]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.06.22 00:50:05 (5098)
Keresd a szakaszfelelőst, ő tud sokmindent.
Azt ne várd, hogy a szállást ő intézze helyetted, ezt az eltérő igényszintek miatt nem lehetett bevállalni. A szállások közül vannak ajánlottak is, ide érdemes minél előbb helyet foglalni.

A részletes program PDF-ben is elérhető:
http://termeszetbarat.hu/images/arg_attachment/0/262/okt50_fuzet.pdf
[előzmény: (5096) herrbert74, 2011.06.21 21:17:55]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.06.16 23:03:37 (47882)
Sejtem more gondolsz, de szerintem nem írtam nagy hülyeséget. A DEM szabályos négyzethálóban ad egy adatot, mint egy raszteres képformátum. Ami a DEM-ben a magasság, az a képen a színérték. Ezért választottak praktikusan egy képformátumot, ami letárolhatja a helyet is (mármint a földrajzit).
[előzmény: (47879) Old Eye, 2011.06.16 16:24:23]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.06.16 15:16:15 (47877)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Ez a Naszály csúcs és a Násznép barlang környéke, látszanak a sűrűsüdések. Ezen 5 m a barna alapszintköz, és 20 m a lila főszintvonal.
[előzmény: (47876) kvte, 2011.06.16 15:00:51]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.06.16 15:00:51 (47876)
TIFF fotmátumú képfájlok, darabja huszonmega körül.
[előzmény: (47875) Old Eye, 2011.06.16 11:43:37]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.06.07 22:20:42 (5087)
én sajnos nem tudtam akkor otthon lenni, el kellett menjek ;-)
[előzmény: (5086) olahtamas, 2011.06.07 21:54:25]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.06.06 23:05:10 (5085)
Az OKT50 oldalára feltettem a túra hivatalos füzetét is PDF formátumban (2,3 MB), borító nélkül.

http://termeszetbarat.hu/images/arg_attachment/0/262/okt50_fuzet.pdf
[előzmény: (5083) widi, 2011.06.06 15:50:57]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.06.06 15:41:01 (5082)
Sőt, már a napi távok adatai is fenn vannak az MTSz eseménynaptárában, ahol nemcsak a szakaszvezetők adatai, hanem a napi túravezetők elérhetőségeit is meg lehet találni.

http://termeszetbarat.hu/esemenyek

Azon belül az OKT50 kezdetű programok június 13-14 éa augusztus 13 között.
[előzmény: (5079) olahtamas, 2011.06.06 07:44:52]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.03.30 12:24:13 (5008)
Van már néhány apróság az MTSz-ben, amiről már "elfelejtettem", hogy az megváltoztathatalan lenne.
[előzmény: (5006) 5N, 2011.03.30 10:51:45]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.03.30 10:20:35 (5005)
A "nem változik meg holnapra" és az "úgyse változik soha" között van némi különbség...
Ahhoz képest, hogy ha nem megy el a beszélgetés, le sem írod mi a problémád.
[előzmény: (5003) 5N, 2011.03.29 23:10:01]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.03.28 13:54:50 (4991)
Általában nem járultak hozzá, legalábbis a nagy mozgalmak esetében szinte biztosan lehet ezt mondani.

Mostanság azon is dolgozunk páran, hogy az MTSz vagy tagjainak saját túramozgalmai rendben legyenek, elérhető legyen a kiírásuk, a teljesítői lista, stb. Szóval hogy normálisan meg legyen csinálva, ahogy 5-10 éve is meg lehetett (kellett) volna ezt oldani.

Amit érdemes lehet megnézni: a túramozgalmak gyűjtőoldala:
http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak

Itt pl. az Alföldi Kék oldala van, végre már teljesítői listával, végre már pontos távadatokkal, szerepel benne a füzet utolsó kiadása után létrejött változtatások jegyzéke, stb.:
http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak/alfoldi_kektura

Terveimben (de még csak az enyémben) szerepel, hogy pl. az Alföldi kéknél feltenni a hivatalos füzetet is (nem a kinyomtatottat beszkennelni, hanem az eredeti nyomdait állományt jpg-ben vagy PDF-ben). Ott is feltétel lenne az eredeti füzet megvétele és használata, csak így meg lehetne nézni előzetesen, akit érdekel, iletve ha valaki az utolsó pillanatban határozza el hogy AK-zna, akkor a kinyomtatott füzettel már el tudna indulni az első szakaszára, és ráérne aztán megvenni a füzetet.
[előzmény: (4989) Botos család, 2011.03.28 12:59:06]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.03.28 12:33:42 (4988)
A hivatalos álláspont az, hogy vedd meg a füzetet és használd.

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.03.27 19:53:03 (46763)
pgyp, jól olvastam hogy gratulálhatok? grat!
[előzmény: (46762) pgyp, 2011.03.27 08:34:48]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.03.27 19:51:00 (4980)
Meg az MTSz új honlapja... ;-)

http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak/orszagos_kektura
[előzmény: (4979) Old Eye, 2011.03.27 18:33:29]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.03.07 20:37:22 (46383)
Berki Zoli szeret mindent átadni, ezt a cikket mindennel együtt több mint egy órán át szerkesztettem be...

Vannak régebbi anyagok is, az azt jelenti, hogy ahhoz a részhez az elmúlt egy évben nem volt idő hozzányúlni. Nincs lezárva sem, szóval változhat.
[előzmény: (46382) Hev, 2011.03.07 20:17:48]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.24 09:41:52 (45061)
és ez mitől lesz vitalap?
[előzmény: (45054) KiVi, 2011.01.23 21:53:38]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.21 20:31:50 (44932)
- Miattam semmihez nem kell ragaszkodni

- Ha a térkép célja(?), hogy jól nézzen ki, akkor rajzoljunk olyan vonalakat, amitől jól néz ki, jobb kedvre derülnek az emberek. Szerintem pl sokkal jobban nézne ki a térkép, ha az M5-től berajzolnánk autópálya vonaltípussal egy utat Békéscsabára.

- Ki kell próbálni a navigációt, hogy valós-e a probléma. Mert szerintem attól önmagában nem jelez a navigáció, hogy az autópálya vonaltípus elágazás nélkül átvált lehajtó típusra. Az enyém emlékeim szerint nem szól. Szerintem elágazásoknál szól a cucc. De lehet cáfolni.

- Én csak a logikát próbáltam belevinni: A benzinkút egy extrém példa, de jól jelzi a helyzetet. A sima lehajtók is már autópályának vannak táblázva, tehát ha csak azt néznénk, hogy hol van a tábla és durr az autópálya vonaltípussal, akkor szerintem zsákutcába jutunk. Ez itt egy félkész csomópont (egy kivételével) véglegesre megépült lehajtó ágai. Ha kész lesz, akkor is lehajtó ág lesz besorolás és kiépítés szerint is.

- Néhány példa:

M8 vége: itt is a semmiben végződik az M8 bizonyos zoom szinteken. Rajzoljuk át autópályára, hogy jól nézzen ki, és a navigáció ne csipogjon?

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.896120&lon=18.986623&zoom=256&arrow=0

Kedvencem: M3xM30
Ezt egyszer megcsináltam jól, ahogy van: ap. vonal Bp -> Misk és Misk -> Bp (mert ezek 2x1 sávosak leállóval), a többi lehajtóval (mert azok nem annyira, bár Nyíregy -> Misk fele van egy rövidebb kétsávos szakasz az ívben). Ez nem tetszett valakinek, és megcsinálta a mostani káoszt (Bp -> Misk lehajtóval indul, majd autópálya lesz a semmi közepén) - biztos szebb lett.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.881771&lon=20.832127&zoom=256&arrow=0

Az M30 másik vége se jobb. Na itt még a lehajtón is autópálya megy, sőt a jérdasziget mellett is a surranópályán... Igaz, a járdasziget másik oldalán valami főúttá degradálódik vissza.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=48.107943&lon=20.843598&zoom=256&arrow=0

Ugyanez, mármint az M6xM60 a szitu megnézhető a másik "megoldási" móddal is: M3 legvége.
Kiterelik az egész forgalmat a majdani gyűjtőpályákra, amiből sose lesz főpálya. A majdani főpálya helye középen kihagyva, a két vonal el is távolodik egymástól. Lehajtó autópályával jelölve, szerintem rosszul.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.892318&lon=21.802287&zoom=256&arrow=0

És hogy miért rágódok ennyit egy témán:
Kicsit morci leszek, ha a sok munkával rendberakott M6xM60 le lesz "szépítve" az M3xM30 mostani szintjére.

Itt ha jól sejtem két probléma van: 1.: a raszteres néhány zoom szintjén sokkal később jelenik meg a lehajtó vonaltípus, mint bármelyik kis falusi bekötőút.

2: Néhány kütyün - elvileg - a lehajtó vonalstílussal folytatódó egyenes utat is "lehajtóként" közli a vezetővel.
[előzmény: (44928) KiVi, 2011.01.21 19:49:41]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.21 17:52:28 (44925)
- Erre lehetne az a megoldás, hogy a lehajtók a raszteresen néhány zoom szinttel hamarabb jelenjenek meg és akkor a lyuk nem lenne lyuk, hanem útként látszana.

- Ezért írtam a benzinkutas példát: ott sem lehet sehova lehajtani (általában), hiszen úgyis csak az autópályára térsz vissza, de az attól még lehajtó, táblázás szerint pedig az autópálya eleje és az autópálya vége tábla közt van.
[előzmény: (44924) KiVi, 2011.01.21 17:36:59]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.21 17:33:06 (44923)
Megnéztem: táblázás szerint egy komplex (benzinkutas, éttermes) pihenő összes útja a (a parkolók is) az autópályás táblákon belül van, de ezért nehogy már oda is autópálya úttípust tegyünk.
[előzmény: (44921) kvte, 2011.01.21 17:27:56]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.21 17:27:56 (44921)
Ilyen alapon minden lehajtóág autópálya kéne legyen és nem lehajtó. Ahogy rákanyarodsz a lehajtóra, abban a pillanatban ki van rá téve az autópálya tábla, és kihajtásnál az autópálya lehajtó legvégén van az autópálya vége tábla, nem a lehajtó menetirány szerinti elején.
[előzmény: (44918) KiVi, 2011.01.21 17:11:13]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.21 16:43:16 (44917)
Amire gondolsz, az én voltam...

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=45.987552&lon=18.579040&zoom=128&arrow=0

Nevezetesen: az a csp nincs kész, de az látható (legalábbis nekem, de nekem most autópálya-mérgezésem van egy időre...), hogy a végleges állapot hogy lesz és abból eddig mit építettek meg. A piros szaggatott time zone, az lesz a majdan megépülő folytatás, az M6 főpálya. Hosszabb távon ezt és _csak_ezt_ illik majd klasszikus autópályával jelölni (2 sáv + leálló). Ez még nincs kész, be van vetve fűvel. Az éles kanyar utáni híd is igazából egy füves rész felett vezet át most.

A leendő csp-ból megépültek a gyűjtő-elosztó pályák (amik tulajdonképpen lehajtóágak) - néhány ág kivételével-, és ha Pécsre mész, sőt már akkor is ha Mohácsra letérsz, akkor is első körben erre terelnek ki. Tehát jelenleg csak a majdani _lehajtóágakon_ mész (ezért nincs leállósáv se). Szerintem ezért (meg a sebességkorlátok miatt se) sugalljuk azt hogy az ott autópálya a klasszikus kiépítettség szerint. Nem az és soha nem is lesz az.

Egy helyen kell majd belenyúlni évek múlva, de érdekes módon most azt sem építeték meg. Ha megnézitek ott helyben, Pestről Pécs felé elindul a jelenlegi hatalmas kurfli helyett egy direkt ív, de ez csak el van kezdve és érdekes módon ahol már az M60-ba beérkezik, oda be is fut, de a közbenső kb 200 méteren még a töltése sincs meg.

Összességében: szerintem így van jól és _pontosan_ berajzolva, ahogy most látszik.
[előzmény: (44913) KiVi, 2011.01.21 15:38:29]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.20 13:33:41 (44891)
- még annyit, hogy Bátaszék-Lajvérpusztánál az utat is átkötötték, ahogy az én trekkem elindul a puszta felé, az a hivatalos. A régi út megvan, de pl kétlem hogy a zöld sáv átkelése a patakon még mindig ugyanúgy van. Ott lehetne még trekkelni, de már este volt.
[előzmény: (44890) kvte, 2011.01.20 13:28:09]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.01.20 13:28:09 (44890)
Az M6-M60 trekkelésem eddig be nem rajzolt adatlapjairól suttyomban kiszedtem a "magam szerkesztem" opciót. Nem akarom feleslegesen tartani, és van bőven más dolgom. Vegye-vigye akinek van rá ereje, kedve. Nem egy hiper túlbonyolított, jellemzően az ágak pontosítása volt.

- A mezőföldben északról haladtam, és emlékeim szerint a 61-es úti csp-ban hagytam abba (az még kész).
- A mecsekben Pécs felől indultam, és talán a Véméndi lehajtót is már megcsináltam, csak az alagutaknál hagytam abba.
- ugyanitt a Decsnél vagy hol lévő lehajtó szorul nagygenerálra, de ezt látni fogja aki csinálja.

Jó munkát hozzá!

kvtehozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.01.14 14:07:37 (3899)
Az MTSz arról híres, hogy sok munkát fektet a tájékoztatásba... ;-)
[előzmény: (3890) nemesl, 2011.01.13 19:28:24]

kvtehozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.01.12 22:04:07 (3883)
Össze kéne egyeztetni, hogy ki mit csinál, és mit nem csinál egyikünk sem.

Láttad Szegeden, hogy kb. a természetjárókon belül meddig lehet elmenni a tudásanyagban, esetleg e szerint lehetne bontani az egyes témaköröket. Lenne egy bemutató a túravezetőknek, túrázóknak, meg egy azt kiegészítő rész a reménybeli hard-usereknek.
[előzmény: (3881) pgyp, 2011.01.12 20:32:02]

kvtehozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.01.12 19:59:17 (3878)
Kimici,

Egyeztessünk már erről egymás közt, mert hasznos lenne valami ilyesmi az MTSz keretein belül is. Köszi
[előzmény: (3876) kimici, 2011.01.12 19:57:05]

kvtehozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2010.12.28 16:21:42 (9028)
Újabb gyűjtemény az M6-M60-M9 0-s dolgairól:

TREKKELNI:

- általában: M6, M60 és lehajtóik, pihenők belső útjai
- M60 Pécs Kelet csp: Mohács felől lejönni, majd visszamenni Pécs-dél felé (0-sok)
- M60 bólyi pihenő ágai
- Erdősmárok bekötőútja változott az ap miatt, most nincs alatta trekk!
- M6xM9 csp: minden ága, mai a másik autópályára megy: M6->M9 és viszont, bármely irányból,
- ugyanitt: M9 -> M9, irányt tartva, a gyüjtőpályán egyenesen végigmenni mindkét irányban

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.21 11:40:41 (44097)
Jó kérdés, kerestem cikket a helyi lap internetes oldalán, de friss kép nincs. A cikkek következetesen M86-nak említik.

A hivatalos hírnél sima 86-os maradt.
http://www.nif.hu/hirek/945/atadjuk_a_szeleste_elkerulot
[előzmény: (44096) KiVi, 2010.12.21 10:15:06]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.21 09:33:44 (44095)
Nem tudom, de jó kérdés.
[előzmény: (44093) pgyp, 2010.12.20 22:38:40]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.20 21:59:12 (44092)
Átadták a csongrádi elkerülőt (451-es), valamint a szelestei elkerülőt (86).

kvtehozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2010.12.12 21:40:20 (9009)
Mivel a trekkek és a korábban elnagyolva berajzolt nyomvonal az általam eddig rajzolt részeken néhol nagyon eltértek, én hozzáigazítom a trekkhez a vonalakat. Messze nem csak a trekkszám a baj velük, a geometria sem stimmel. Meg lehet nézni pl. a 61-es úti csp. ágait előttem és utánam.
[előzmény: (9008) KiVi, 2010.12.12 21:34:31]

kvtehozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2010.12.12 21:00:29 (9007)
Az M6-os trekkjeim beszerkesztésével párhuzamosan elkezdtem összegyűjtögetni azokat a helyeket, ahol érdemes lenne még trekkekekt rögzíteni. Aki arra jár az ünnepek közeledtével, rögzítsen!

Ez a lista a Mezőföld tájegység első 25 km-éből való, Rácalmástól a 61-es útig.

Mérendők (Pest felől haladó lista, de mindkét irányra érvényes):

- M6 Szentmihályi pihenőhely, trekkszám emeléshez
- M6 dunaújvárosi benzinkút szinte minden ága, főleg Pécs felé (0-s)
- M6 rácalmási csp minden ága 1 trekkes
- M6x62 csp trekkszám emeléshez
- M6xM8 csp-ban: Pécs - Bp végig a gyűjtőpályán (az M6 mellett maradva, majd visszatérve): 0-s!
- M6xM8 csp-ban: Szekszárd - Pentele híd és fordítva trekkszám emeléshez
- M6 Dunaföldvár-észak csp. trekkszám emeléshez
- 61-es út Dföldvár és Cece közt (a körforgónál mindkét irányba 0-s!)

Folyt köv.

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.11 21:16:52 (43945)
Csak a km számozás egyértelmű, a nevek meg nem. Pl. az M3-ason is nem egy olyan csp van, ahol az egyik irányból nem ugyanazok a településnevek vannak kitáblázva, mint a másik a másikból. A német példa ott sántít, hogy az ap - ap csp.-ot jelöl (mint nálunk pl. M6xM9 lenne), itt meg sima csp-okról van szó.
[előzmény: (43942) Old Eye, 2010.12.11 21:09:11]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.10 23:16:03 (43908)
Na, aki csúnyaságot akar látni:
Mecsek, tájegység mp-je a trekkekkel mapedit alatt, a mai állapot szerint letöltve.
M6 lehajtó Pécsről Mohácsra, M6 felhajtó Mohácsról Pest felé...
1 éve így van fönn.
Jövő héten javítom.
(nincs kedvem képbeszúrni, de ha valaki megtenné

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.10 10:44:56 (43899)
Magam is meglepődtem, hogy mennyire nincsenek bemérve az M6 lehajtói vagy pihenői. Berajzolva be vannak, de mérés nincs alattuk.

Aki a karácsony közeledtével arra autózik, nyugodtan kapcsolja be a rögzítést, Dunaújváros és Pécs között nagyon nem nyúlhat mellé, beleértve a főpályákat is. Az M6 miatt átépült, azt keresztező utakon is javasolt rögzíteni. Érdemes letölteni a Mezőföld és a Mecsek tájegységeket a trekkekkel. De már Érdtől is jó lenne minden lehajtóban mérni, főleg a nem jártabb irányokban (Érd után Pécs fele vagy Pécs felől az Érd előtti lehajtókig).

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2010.12.08 08:18:01 (4900)
heyjoe,

Az MTSz honlap keretén belül nem működhetne ez?

Mi is terveztünk ilyet, sőt agyalunk a teljesítés igazolásának modernizálásán is.
[előzmény: (4898) heyjoe, 2010.12.07 20:57:55]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.06 16:10:16 (43852)
Készítettem egy bemutató anyagot a tuhu-ról. Alapszinten dolgozza fel a témát, nem az itteni wiki-t pótolja, hanem a túravezetői tanfolyamok kiegészítése inkább.
Itten van:

http://termeszetbarat.hu/oktatasi_anyagok_20101206

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.12.03 13:33:57 (43831)
Szerintem az ilyen és ehhez hasonló utak jelzése legyen egy pénzérme, betűjelzése PKCSAPCS (Pályázathoz kellett csak a pénzért csináltuk)
[előzmény: (43828) olahtamas, 2010.12.03 13:27:00]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.11.19 09:49:23 (43455)
Amint kijutok a városból, fogom tesztelni, de egyelőre el vagyok én is havazva. Nagyon valószínű, hogy csak decemberben jutok el hosszabb autókázásokra, ott majd bepótolom a navigációs hibákat.
Amit pl. októberben találtam, annak egyirányúság be nem állítása volt az oka, azt javítottam simán. De lesz még hibalista, valamikor karácsony körül, ha nyugi lesz. (általam járt tájegységek: gödöllő, bükk, karancs, tisza-tó, alsó tisza, körösvidék)
[előzmény: (43454) Old Eye, 2010.11.19 08:47:17]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.11.18 18:05:10 (43444)
szerintem igen :-)
[előzmény: (43435) Old Eye, 2010.11.18 16:59:14]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.11.16 01:13:05 (43383)
openmaps.eu >> download >> Hungary sor és újabb Navitel oszlop >> és ott van minden. Működik, nálam is az van androidon.
[előzmény: (43382) mszl, 2010.11.15 23:50:32]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.11.14 11:56:41 (43370)
Augusztus 1-jén volt ez itt téma, akkor szúrtam be néhány helyet és hibajelenséget (kattints a hozzászólásaimra)
[előzmény: (43368) Old Eye, 2010.11.14 10:40:49]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.11.14 10:32:39 (43367)
Szia Old Eye,

Ha emlékszel, az útvonaltervezéssel kapcsolatban nagyjából ott ért véget az eszmecsere, hogy a Létrehozás és a módosítás dátuma az elemek darabolásakor keletkezett új elemeken nem frissült rendesen.

Ha jól emlékszem akkor a módosítás dátuma régebbi volt az új elemeken, mint a létrehozás dátuma. Ennek folyománya lehetett, hogy a feltöltés után az ilyen darabolásból származó elemek kapcsolati hálója nem épült újra. Megoldás lehetne az ilyen, "régebben-módusult-mint-ahogy-létrejött" elemek Módosítási dátumát átirni az aktuálisra (a futtatás idejére), vagy nullázni.

Az útvonaltervezés másik általam tapasztalt hibája pedig arra vezethető vissza, hogy az olyan belterületi utcák, ahol a sebesség nem lett külön beállítva 50-re, azok pl. a Navitel kimeneten gyorsabbnak számítanak, mint mondjuk az 50-re lekorlátozott főúti, országúti szakaszok.

Ezért nagyon gyakori, hogy egy jól beállított (50-es) főútról inkább leterel egy "nem sebességkorlátozott" mellékútra (amit kb 60-nal számol). Ez főleg sakktáblás utcahálózatnál jön elő jobban (nekem pl Zuglóban, amíg be nem paszíroztam nagyon sok helyre az 50-es korlátozásokat).
[előzmény: (43365) Old Eye, 2010.11.14 09:35:06]

kvtehozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2010.10.27 13:40:02 (4861)
Írj egy levelet olahtamas-nak (ez gonosz volt, ráadásul csak mi értjük) :-)
[előzmény: (4858) olahtamas, 2010.10.27 12:37:12]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.09.29 16:23:50 (42465)
hidegvíz - melegvíz?
[előzmény: (42462) kimici, 2010.09.29 15:07:17]

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.08.19 14:50:16 (41683)
Emberek, állítólag egy-két órája átadták a 74-es út nagykanizsai elkerülőjét, és itt még nincs felmérve?
Micsoda hanyagság, ezért kérünk annyi pénzt a térképekért? ;-)

http://index.hu/gazdasag/blog/2010/08/19/atadtak_a_74-es_fout_nagykanizsat_elkerulo_szakaszat/

kvtehozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.08.07 17:37:25 (41478)
András, ha erre jársz lökd meg a raszterest, plz!

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók