turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2012.02.08 10:34:37 (52307)
+1
Teljesen egyet kell értenem...
[előzmény: (52259) cseremoha, 2012.02.07 11:20:04]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 11:20:04 (52259)
A TuHu térképét böngészve sokszor találkozom azzal, hogy néhány, mindenki által egyértelműnek gondolt fogalmat - megfelelő definíció nélkül - össze-vissza használunk.

- Mi a különbség az aluljáró és a felüljáró között? Mert ugye nem az, hogy éppen "alul" vagy "felül" nyomtam a POI-t? (Mert ugye egy objektum nem lehet egyszere aluljáró meg felüljáró is.)

- Mi a különbség az alagút és az aluljáró között, vagy a híd és a felüljáró között?
- Milyen hosszú legyen egy alagút (aluljáró), hogy külön jelöljük a két behajtási pontját?
- és ha külön jelöljük őket, hogyan különböztesük meg őket egymástól, hogy mégis tudjuk , hogy összetartoznak?

Lehet, hogy az általam kiragadott kérdések midegyikére mindenkinek megvan a saját válasza, de sajnos az adatbázis jelen állapota nem egy egységes "tudást" tükröz.
[előzmény: (52254) Kurdi_Robert, 2012.02.07 10:43:00]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 10:43:00 (52254)
És ha már:

"két eset van -
- a terepen a kerékpárút alagúton vagy felüljárón megy - a csomópont hiánya nem hiba
- a terepen szintbeni keresztezôdés van - a csomópont hiánya hiba"

folytathatnánk akár úgy is, hogy ha valaki javít, (megfelelő terepismerettel bírva) a hiányzó poi-t -a példánál maradva-: az alagutat, hidat vagy a vasúti átjárót akár ki is tehetné/jelölhetné...

a térkép nem lesz pontatlan tőle, sőt. Növekszik az adatbázis - az igaz, de a dupla megerősítés (csomópont ÉS poi) itt elég hasznos lenne sokszor. Főleg, hogy maga a lefuttatott ellenőrzés sem fog mást mutatni hetek múlva sem... a térkép tökéletes állapotában is lesznek majd nodeless-ek a processz lefuttatása után, amit viszont a poi rögtön MAGYARÁZNA...
[előzmény: (52249) Old Eye, 2012.02.06 19:54:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.02.06 19:54:54 (52249)
Kollégák!
Közülünk többen foglalkoznak a tervezôs utak csomópontmentes keresztezôdéseivel (*). Páran kérték, hogy a MapAudit írja ki, ilyen esetekben elérhetô közelségben van-e híd, alagút vagy vasúti átjáró. Ezek ismerete megkönnyíti az ellenôrzést, a javítást. Feltettem az új MapAuditot. Akinek nincs, illetve rég használta, innen letöltheti, különben csak a programot itt találja meg.

(*) Ismert rajzolási hiba, hogy útkeresztezôdéseknél néha nem hozunk létre közös csomópontot.
Ilyen eseteket kutat fel a MapAudit -> Polylines -> Search nodeless intersections funkciója.
Egyértelmûen nem hiba, ha nincs csomópont pl országút és autópálya keresztezôdésében, de minden egyéb esetben paraszti ész és/vagy helyismeret szükséges annak eldöntésére, hogy a csomópont hiánya jogos vagy rajzolói slendriánság eredménye. Ezt támogatja az új részfunkció.
Például ha találunk csomópont nélküli kerékpárút X országút (vagy vasút) keresztezôdést, két eset van -
- a terepen a kerékpárút alagúton vagy felüljárón megy - a csomópont hiánya nem hiba
- a terepen szintbeni keresztezôdés van - a csomópont hiánya hiba
Ennek eldöntését támogatja az az információ, hogy van-e közelben alagút, híd vagy vasúti átjáró POI (szürke pötty).
Ha egyik POI sincs - marad a helyismeret.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók