turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.28 20:39:23 (41246)
... "Mar regota opnemaps kimeneteket hasznalok kizarlagosan, sztem egy atlagfelhasznalo igenyeit teljesen lefedi, sot.

Azért remélem, a TuHu-s Garmin-kimenet továbbra is frissül! Én már csak maradok ennél, és úgy vélem többen vannak ezzel így.
Az egyértelmű, hogy a repülős kimenetben "értelmetlenek" lennének a levegőből nem vagy csak alig látható objektumok. Mindenesetre az eddigi bemérések halmazát nem lenne célszerű törlésekkel egyszerűsíteni, legfeljebb csak a megjelenítést kell korlátozni a kimenet jellege szerint.
[előzmény: (41212) sophegyi, 2010.07.27 11:40:44]

sophegyihozzászólásai | válasz erre | 2010.07.27 11:40:44 (41212)
En teljes mertekben egyetertek olahtamas postjaval.

"azaz jó pár, már meglévő típus elveszne a továbbiakban"
Amit en egyaltalan nem sajnalnek, mert gyakorlati ertelmuket sajnos nem latom.
Mar regota opnemaps kimeneteket hasznalok kizarlagosan, sztem egy atlagfelhasznalo igenyeit teljesen lefedi, sot.
[előzmény: (41208) alnibell, 2010.07.27 10:03:30]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.27 10:03:30 (41208)
Nem lenne jó irány, ugyanis ők szűkebb tartalmat kezelnek, azaz jó pár, már meglévő típus elveszne a továbbiakban. Másrészt -bár az átjárhatóság biztosítása helyénvaló törekvés- nem szerencsés az egyoldalú alkalmazkodás.
[előzmény: (41206) olahtamas, 2010.07.27 09:50:58]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2010.07.27 09:50:58 (41206)
Itt eléggé lassan folynak a garmin látványelemek fejlesztései.
Próbáld ki az openmaps.eu -t is, az sokaknak jobban bejön.
Talán lehet, hogy az a jövő, hogy a garmin kimenetet ők fejlesszék, mi pedig csak az adatbázist szolgáltassuk nekik.
Ennek a portálnak meg a turistautakra kellene inkább koncentrálni, ha már az a neve.
[előzmény: (41204) alnibell, 2010.07.27 08:55:54]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.27 08:55:54 (41204)
Sajnálnám, ha az érdektelenség miatt elsikkadna minden jobbító szándékú javaslat!
Azt is lehetne mondani, hogy a nagyközönség számára -a jelek szerint- szinte mindegy, hogy mi módon jelennek mag a POI-k a térképen, de ez a hozzáállás egyúttal növeli a módosítás szabadságfokát is. Azaz nem látom akadályát a módosításnak.
[előzmény: (41203) Hajo, 2010.07.26 20:43:29]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.26 20:43:29 (41203)
alnibell,
Persze megkaptam a mailben küldött konvertáló programot. Bocsáss meg, hogy nem küldtem választ.
Mindenesetre addig, amíg érdemben csak ketten szóltunk hozzá javaslatokkal, "vitával" úgy gondolom, hogy nincs értelme a kimenet konvertáló php további módosításának. Őszintén szólva nem lelkesít túlságosan, hogy ez a helyzet. Ez magyarázza azt is, hogy az előbb is írt határidőt nem tartottuk be.

Talán kellene valaki, aki koordinálja, összefogja ez a projektet. Én magam mostanában késő este érek haza és ugyan átolvasom a fórumot, de érdemben gondolkodni már nem marad energiám.
Legfőképpen az kellene, hogy többen is tegyenek javaslatokat.

urbalazs,
Beírjam én a wiki-be a javaslatodat, vagy beírod magad? (lécci :-) )
[előzmény: (41194) olahtamas, 2010.07.26 11:58:01]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2010.07.26 11:58:01 (41194)
http://www.turistautak.hu/wiki/T%C3%ADpusreform_TODO
[előzmény: (41193) urbalazs, 2010.07.26 11:03:49]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.26 11:03:49 (41193)
A nem út típus is megjelenik a Garmin kimeneten, pedig annak nem kéne! Ez az út nem út!
[előzmény: (41192) alnibell, 2010.07.26 09:07:03]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.26 09:07:03 (41192)
Hajo!
Sok igazság van abban, amit írsz, tényleg kicsi a "forgalom" a wiki lapokon.
Azt viszont jelzem, hogy legalább két hete elküldtem neked (is) a wiki-n jelzett módosításoknak megfelelően, általam összeállított konvertáló állományt, de sem a levélre, sem pedig a wiki-n nem reagált rá egyikőtök sem. Illetve, bocsánat, Te két javaslatomat vitatottként jelölted.
Korábban arról volt szó, hogy július 25-ig várjátok a javaslatokat a módosításhoz. Van néhány javaslat, át lehetne vezetni, de legalább érdemben megvitatni!
(Bocsánat, de másik gép előtt ülök, így nem tudok pontos időpont adattal szolgálni!)
[előzmény: (41190) Hajo, 2010.07.25 22:26:20]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 22:26:20 (41190)
Nézd O'

Mindannyian tudjuk, hogy az eredeti fejlesztőnek nem jut ideje fejleszteni.
Azt is tudjuk, hogy a fejlesztőnek jelentkezők sem csinálnak semmit.
- Részben azért, mert nem kaptak megfelelő hozzáféréseket.
- Részben pedig azért, mert a feladat nem kicsi és nem egyszerű átlátni (és biztonságosan átadni) a rendszert. (Andráson kívül nem is látja át senki. Aki átlátná, valószínűleg sokat dolgozik és nem ér rá).
Vannak olyan dolgok, amit megtehetnénk mi magunk - ahogy mondod felhasználók.

...de ezzel a lehetőséggel sem élünk. Erre utaltam az előbbi írásomban. Andrással megbeszéltem, hogy összeszedjük a konvertálási hibákat, valaki átírja a konvertáló kódokat (akit érdekelt át is küldtem), akkor kicseréli.

Az első körön túl vagyunk. (az addig a wiki-n összegyűjtött és megvitatott konvertálási hibákat javítottuk a Garmin kimeneten).
Ezt is folytatni kellene.

2.) Félbemaradt a CLC bővítési projekt is. A bővítés maga megvalósult, de az utómunka 25-30%-a még hátravan. (Poligon átfedések, illeszkedések, egyes típusok kézi átsorolása. Közben már a CLC 2000 helyett a CLC 2006-módosítást kellene csinálnunk...)

Van itt olyan dolog bőven, amit lehetne csinálni, de nem csináljuk.

Miért pont a fejlesztést hiányoljuk, amikor van egyéb is amit tehetünk?

Ne értsd félre O' nem Neked címzem a fentieket, hiszen Te is magad a magad módján sokat teszel a tuhu-ért.

A hivatkozott lapok ugyan felhasználói ötletek, jelzések, de a tuhu jellegéből adódóan ilyen felhasználói javaslatok alapján épül, bővül. Ennél azért komolyabban kellene venned Neked is a Wiki-t.
[előzmény: (41185) Old Eye, 2010.07.25 21:42:37]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 21:42:37 (41185)
Ezek a lapok csak felhasználói ötletek, ajánlások gyűjteménye.
A fejlesztők látják a rendszert belülről, a hiányosságokat, csak nincs technikai és elméleti kapacitás a továbblépésre.
[előzmény: (41184) Hajo, 2010.07.25 21:36:04]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 21:36:04 (41184)
kimici
A Típusreform TODO lapon vagy a vitalapján nem látom a hozzászólásaidat... és másét sem nagyon.

Van persze más elmaradás is, de ezt már elkezdtük. Ha nincs elég érdemben hozzászóló javaslattevő, akkor nem nagyon lesz változás...
[előzmény: (41183) kimici, 2010.07.25 21:24:08]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 21:24:08 (41183)
Konkrétan a reform befejezésére gondoltam.
[előzmény: (41182) Old Eye, 2010.07.25 21:13:35]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 21:13:35 (41182)
Szerinted merre menjünk? mi hiányzik?
A trackek feldolgozása nem fejlesztési téma. Sose lesz vége, mert mindig van, aki GPS-sel kezében járja az utakat.
[előzmény: (41181) kimici, 2010.07.25 21:08:01]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 21:08:01 (41181)
Na de azért már időszerű lenne, hogy a fejlesztés is mozdulna előre.

Hajrá, hajrá fejlesztők !!!
[előzmény: (41178) urbalazs, 2010.07.25 20:09:03]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 20:09:03 (41178)
Hajrá, hajrá rajzolók! 2010.06.12-én még 390 feldolgozatlan track volt, ma már 300 alatt vannak!

Feldolgozatlan trackek száma (tájegység: mennyiség)

Aggteleki-karszt: 2
Alsó-Tiszavidék, Duna-Tisza-köze: 21
Bakony: 18
Balaton: 9
Börzsöny: 6
Budai-hegység: 5
Bükk: 33
Cserhát: 11
Felső-Tiszavidék, Hajdúság, Nyírség: 7
Gerecse: 5
Gödöllői-dombság: 10
Karancs, Medves és Heves-Borsodi-dombság: 2
Kisalföld: 21
Körösvidék, Kis- és Nagy-Sárrét: 24
Kőszegi-hegység: 4
Közép-Tiszavidék, Nagykunság, Hortobágy: 18
Mátra: 14
Mecsek: 35
Mezőföld: 5
Pilis és Visegrádi-hegység: 9
Somogy: 7
Soproni-hegység: 1
Velencei-hegység: 3
Vértes: 6
Zala: 21
Zempléni-hegység: 1

Összesen: 298

Ebből Magam szerkesztem...: 151
Nem Magam szerkesztem...: 145
Igen, tudom, ez 2-vel kevesebb, de nem tudom, mi van azzal a 2-vel.
[előzmény: (40368) urbalazs, 2010.06.12 19:25:23]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 19:25:23 (40368)
Feldolgozatlan trackek száma (tájegység: mennyiség)

Aggteleki-karszt: 4
Alsó-Tiszavidék, Duna-Tisza-köze: 8
Bakony: 15
Balaton: 15
Börzsöny: 5
Budai-hegység: 7
Bükk: 16
Cserhát: 34
Felső-Tiszavidék, Hajdúság, Nyírség: 17
Gerecse: 16
Gödöllői-dombság: 13
Karancs, Medves és Heves-Borsodi-dombság: 6
Kisalföld: 16
Körösvidék, Kis- és Nagy-Sárrét: 22
Kőszegi-hegység: 8
Közép-Tiszavidék, Nagykunság, Hortobágy: 19
Mátra: 30
Mecsek: 48
Mezőföld: 12
Őrség: 9
Pilis és Visegrádi-hegység: 21
Somogy: 8
Soproni-hegység: 1
Velencei-hegység: 4
Vértes: 9
Zala: 25
Zempléni-hegység: 2

Nincs megadva (üres): 2
other: 45
egyéb: 1
Szlovákia: 1
Garmin Colorado 300: 1

Összesen: 440
Csak a tájegységek: 390

Az üres, az egyéb, a Szlovákia és a Garmin Colorado 300 nevű megmosolyogtató tájegységekben lévő trackeket majd átteszem a megfelelő tájegységbe.
[előzmény: (40367) urbalazs, 2010.06.12 19:05:48]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 19:05:48 (40367)
A gödöllőiben berajzoltam egy halom tracket, de még marad így is rajzolni való. Ezek nagy részénél be van billentve a Magam szerkesztem opció. Kérem szépen a tulajt, hogy rajzolja be őket!

Jó lenne végre lenyomni valahogy ezeket a feldolgozatlan trackeket! Nagyon beragadt a feldolgozatlan trackek száma 400 körül!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók