turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.01.02 11:07:06 (26077)
Azért van ez az időpont mert akkor készült utoljára. Rengeteg feltételnek kell teljesülnie, hogy elkészüljön, ezek közül bizonyára hiányzik legalább egy. Ebből következőleg azóta nem frissült.
[előzmény: (26076) Erdőjáró, 2009.01.02 11:04:30]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.02 11:04:30 (26076)
Csak azt nem értem, ha már valaki dolgozott a tájegységben és viszonylag sok új út került bele (ráadásul a MS-on is látszanak ezek már), akkor itt miért nem látszik, mikor elvileg éppen ennek kellene sűrűbben frissülnie. Szóval miért van rajta ez a régi időpont?
[előzmény: (26075) KiVi, 2009.01.02 10:56:10]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.01.02 10:56:10 (26075)
Tényleg? Nem csoda: legutóbb 2008.12.22 08:05-kor
[előzmény: (26074) Erdőjáró, 2009.01.02 10:32:58]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.02 10:32:58 (26074)
Még mindig nem látszanak a változások a környéken és a paksi utcák tekintetében (a mapsource-on már jó):
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.708229&lon=18.546761&zoom=256&arrow=1
Miért?
[előzmény: (26058) Erdőjáró, 2009.01.01 15:54:28]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 15:54:28 (26058)
Az első linkedet nem találja a gépem. Másoknál működik?
érdekes lenne egy képes wiki az egyes borkolatokról Abszolút egyetértek! Minden trackelésemkor eszembe jut, hogy miért nem csinál valaki egy ilyen fotógyűjteményt, aztán közmegegyezés alapján a rajzolók (és a trackelők, köztük én is) ezt vehetnék alapul. Ha ez elkészülne és teljesnek nyilváníttatna, akkor esetleg kaphatna mindegyik valamilyen kódot, amivel a trackelő és a rajzoló is könnyebben bánhatna. Néha magam is elgondolkodom a terepen és aztán a gép előtt, hogy vajon mit is írjak az adott útszakaszra, mert azért vannak átfedések... (földút, nyom k. füves, füves út témakörben pl., de ezek szerint említhetem a mostani "köves út"-témát is). Úgy látom, eléggé megoszlanak a vélemények. :-)
Az én fogalmaim szerint a makadám az, amikor lentről felfelé egyre kissebb frakciójú kőzúzalékot hengerelnek egymásra (kitöltve az alatta levő kövek hézagait). Sőt, van aszfaltmakadám is, erről tuti infóm van (:-) ): valamilyen alapra (pl. terméskő) bitument szórnak, erre kőzúzalékot és azt végül behengerlik. A mellékúthálózatunk nagy része ilyen. A másik burkolattípus neve, amikor előre kevert meleg aszfaltot terítenek egy terítőgéppel és azt még melegen hengerlik, az aszfaltbeton. Ez biztos! :-) És még az utóbbinak is vannak változatai (pl. a kavicsaszfaltbeton - jele KAB), de ez már nem tuhu-téma.
Persze lehet, hogy csak hülyeségeket hablatyolok itt... :-)
Más: miért nem látszik a térképen a 30-ai és 31-ei feldolgozású trackem?
[előzmény: (26055) nistvan, 2009.01.01 15:24:56]

nistvanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 15:24:56 (26055)
Közben feltámadt bennem a kiváncsiság, hogy milyen is az a makadám. Rákerestem. Találtam, idevágom, hátha másnak is új a pontos fogalom:

"hengerelt zúzott kőből készült útburkolat (J. L. Mac Adam e: [ mek edem] skót mérnöknek, a feltalálónak nevéből) "

Tudom volt már szó róla, nem kivánom felmelegíteni a témát, de azok számára, akik szívesen osztályoznák precizen az egyes burkolatokat érdekes lenne egy képes wiki az egyes borkolatokról.

ugye ez az igazi makadám?
http://lh5.ggpht.com/_-53hfiAJ41o/SB3Fq8jokVI/AAAAAAAAKiQ/9tzSGPnte2s/P1000548.JPG

és ez mi? Valóban "makadám kő"? Még ilyen is van? Vagy tévedés és ez valami más?
http://www.geocaching.hu/caches.geo?id=2009


[előzmény: (26047) alnibell, 2009.01.01 02:11:49]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 02:11:49 (26047)
A kérdés -még mindig- jogos.
A kavicsolt út a tömöríthetetlensége miatt kerékpárral általában nehezen járható. Ilyen utat lehet találni pl. a töltéskoronákon. Ezzel szemben a kőzúzalékos utak, különösen ha behengerlik, bicajjal jól járhatóak, mert ezek tömörödnek és nem lesznek eső esetén sem sárosak. Az erdőgazdasági utak egy jó része ilyen. A köves útburkolat jelölést padler javaslata, eljárása szerint én is a természetes köveket tartalmazó turistautakra, ösvényekre, földutakra alkalmazom.
A szilárd burkolattípusok még hiányosak. Jelenleg van aszfalt, rossz aszfalt és beton, de ezeken kívül van még a makadám, a kis- és nagykockakő valamint a műkő burkolat.
A tapasztalat szerint -ismerve az ún. összekötőutak eredeti szerkezetét- az ún. rossz aszfalt többnyire valamilyen korábbi karbantartatlan makadám burkolat. Ezek eőben ill. szárazon a járhatóság szempontjából nem egyenrangúak. Kérdés, hogy mennyire lenne célszerű szétválasztani önálló burkolat típusokra?
[előzmény: (26021) 2008.12.31 17:12:34]

hozzászólásai | válasz erre | 2008.12.31 17:12:34 (26021)
Egy hülyének tűnő kérdés, de izgat a válasz:

az apró kőzúzalékkal éppenhogy megerősített földút az köves vagy kavicsos út?

A kavicsost én szívem szerint a biciklik számára süppedő tiszta kavicsos útra használnám, s minden más olyan földút, ami meg van erősítve az vagy köves vagy föld, attól függően, hogy pl. mennyire járható autóval.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók