turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, johann g (Lud) hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1655 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.20 15:50:32 (63150)
Viszlát, és jó munkát mindenkinek!
[előzmény: (63149) Hev, 2013.06.20 15:44:26]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.20 15:42:39 (63148)
jó a példa!
igazából nem érdekel az exnejem pasija, csak a közös gyerekünkért aggódom :)
tényleg, mint inaktív rajzoló nem akarok megmondóemberré válni, még azt is korrekt eljárásnak tartom, hogy a visszatérőknek legyen "rajzolói vizsga". mindig képlékeny dolog volt, hogy ki is a tuhu, minden trackfeltöltőt nem lehet "szavazati joggal" felruházni, a mostani képviseleti rendszer is jól van kitalálva, de számomra úgy tűnik hogy ma egy rajzolónak még közvetetten sincs beleszólása, mi lesz a sok-sok órányi munkájának a sorsa. nekem ez a legnagyobb aggályom, ami miatt nem térek vissza az exnejemhez :)
[előzmény: (63131) majormezei, 2013.06.20 07:00:45]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.20 15:31:44 (63147)
+1
van aki úgy gondolja a tuhu felé kell elkötelezettnek lenni van aki meg úgy, hogy a tuhu céljaiért. az hogy a tuhu adatai kikerültek az egy másik kérdés. nem láttam az "eredményét", de ez lehetett sima csempelopás bármely publikus kimenetről, vagy Garmin vektoros fileból konverzió, vagy valakinek lenyúlták a loginját - szóval sokminden lehet. ha logolva van ki töltött le adott időszakban teljes országot lefedő mp készletet az egy jobb kiindulási pont, mint bizalmatlanság pedzegetése.
[előzmény: (63130) olahtamas, 2013.06.20 05:30:59]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.20 15:20:32 (63145)
örülök, hogy megszólalsz a témában. kívácsi vagyok a véleményedre.
látsz bármi _technikai_ kivetnivalót ebben a megoldásban?
vagy mi az amiről úgy gondolod, hogy akár középtávon működő alternatíva lehet a tuhu és nem kis érintettség miatt az OMP magyarországi részére? mi lesz pl. akkor ha nemcsak a tuhu rasztertérkép és az útvonaltervező kezd köhögni, hanem mondjuk az mp feltöltés is?
[előzmény: (63121) tibbi, 2013.06.19 20:38:33]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.19 17:24:02 (63108)
Szia Peter68!

Az elmúlt hetekben az MTSz új turistautas adatbázisa során bonyolódtam bele az örök kérdésbe - milyen térképes adatbázis szolgálná leginkább a turistákat, mi az ami megvalósult abból, amit évekkel ezelőtt gründoltunk még a tuhu megszületése előtt is (és csináltok azóta is sokan), mi az amin már túllépett az idő, meg egyáltalán most hogyan adjam hozzá valamilyen módon a magamét, hogy talán kis időm lesz is rá.
Vicces, de ilyeneken jár az agyam miközben a számítógép számol, kocsiban ülök, fogmosás közben, meg temérdek üres "gépidőmben". Sajnos nem tisztán műszaki a kérdés, van benne jogi tartalom is és nem kevés érzelmi kapcsolódás. Ami világos, hogy sokak által bosszantó gumicsontnak tűnik a téma, van aki rajzol rendületlenül, végül az életünk is ilyen - tesszük a legjobbat aztán egyszer leoltják a lámpát. A tuhu-ról írt 5 forgatókönyvemből nem tudom melyik a jó döntés, de mint írtam tuti lesz kompromisszum, aminek az ára az lesz hogy a térképrajzolás tovább működhet. Direkt nem írtam mit tartok jónak, főleg mert magam sem vagyok 100%-ig biztos benne, mint ahogy a korábbi jóslataim sem váltak be, többek közt az OMP-vel kapcsolatban sem.
De legyen szó az OMP-ről, mert (jön a coming-out) ezt az irányt tartom a legjobb vállalható megoldásnak.
Pár éve kezdtetek bele az OMP-be, hogy a határokon túl is legyen élet a térképrajzolóknak és nem csak pár kilométeres sávban, mint az akkori tuhu-ban volt. Aztán lehet hogy volt ebben valami olyasmi is, hogy a saját kimeneteiteket és szabályaitokat akartátok követni, és alighanem az egyetlen ok ami miatt nem csatlakoztam, hogy fölöslegesnek véltem a "külföldi" munkát, amíg a 93000km2-en is van tennivaló.
Amennyire nézem szépen veszitek az akadályokat:
- szépek a térképi kimenetek, valószínűleg nincs statisztika, de a magyarországi tuhu adatokat is többen nézik, töltik le az OMP-n, mint magán a tuhu-n.
- az OMP alapítvány révén szervezetileg is rendezve van függetlenségetek
- a fejlesztések is folyamatosak
- ezidáig nem találkoztam akadozó adatforgalommal, vagy szolgáltatással nálatok

negatívumok:
- a magyar rész szerkesztése a tuhu és az MGKE hozzáállásán és munkáján múlik
- nem illeszkedik egy globális rendszerbe, mint pl. az OSM vagy a Google Maps, viszont ennek megfelelően rugalmasan kezeli a turistautakat, míg az említetteknél ez egy meglehetősen periferiális kérdés. ettől függetlenül technikailag tuti megoldható lenne, pl. hogy az OMP csempéket egy külső alkalmazás használja, de feltételezem ez nem olyan egyszerű fogás, mint egy google térkép bepasszintása.

a sok-sok tuhu paraméterrről megoszlanak a vélemények - nekem évek óta az a véleményem hogy nagyrészük felesleges. és ha engem kérdezel bőven elég az amit ma az OMP-n látható.

és akkor a tuhu OMP közös jövőről a véleményem:
a 3) pontban írtam egy olyan jövőt, ahol a tuhu térképi megjelenése, útvonaltervezés, letöltések szépen erodálódnak és gyakorlatilag a szerkesztés a tuhu-n történik, de a kimenet az OMP lesz. a balrólbabakocsivalbehejtanitoilos=1 paraméter és társai fölöslegessé válnak, mert nem hinném, hogy _minden_ paramétert és szabályt át kívántok venni. egy kicsit most is ez a verzió él, de lássuk be jogilag és műszakilag nem egy életbiztosítás, hogy ez így lesz a jövőben is. van akinek már most sem szimpi, hogy az OMP "aratja le a babérokat"

a 4) verziót tartom életképesnek - a teljes jelenlegi adatbázis költözik, és máshol folytatódik tovább a térképszerkesztés. az OSM és a Google (a MapMaker is működik jelenleg Magyarországon) mint írtam elsősorban nem turistatérkép, az MTSz rendszere egyelőre vízió. Az egyedüli életképes rendszer jelenleg az OMP, de cáfolj meg ha tévedek :)
természetes itt is vannak kompromisszumok:
- átadja-e az MGKE az adatokat? ez nem ördögtől való, az említett határon túli részeket pl. átadta anno, de ez most gyakorlatilag a jelenlegi tuhu halálát jelentené, illetve egy jól megfogalmazott megállapodással a jövőben az OMP adná át rendszeresen az MGKE-nek a már továbbfejlesztett adatokat. szóval az MGKE továbbra is egy friss térképet használhatna, viszont annak tulajdonjogáról lemondana.
ez a legnehezebb pont, jelenleg házon belül is nehezen megy a párbeszéd, félek ez túl nagy falat lenne sokaknak, bár ezerszer körbejárva magamban a kérdést csak ezt látom kivitelezhető megoldásnak.
- a turistautak.hu domain és portál értelmét veszti, legtisztább egy domain átirányítás lenne, persze itt is az érzelmi kérdések nagy gátat jelentenek
- a már említett paraméterek és rajzolói szabályok jelenlegi OMP és tuhu között találkoznának valahol, de semmiképpen sem maradna minden ugyanaz, mint most.

bocs ha kicsit szétszórt voltam, de összetett a dolog és nehéz mindent úgy tolmácsolnom, hogy valóban követhető legyen a saját magam nézőpontja - egy fenntartható elektronikus térképi adatbázis a turistáknak. elsősorban a tuhu-nak és az MGKE-nek kell nagyot lépni, de az OMP-nél is ott a lehetőség, hogy holnaptól elkezdjétek rajzolni saját Magyarország térképeteket, ha minden kötél szakad.
[előzmény: (63107) Peter68, 2013.06.19 15:34:44]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.18 16:28:12 (63085)
mivel úgy fest megint a kezdőkörben van a tuhu érdemes elgondolkodni a hogyantovábbon.

mindenekelőtt monitorozni kellene a felhasználói igényeket, milyen kimenetet mennyire használnak a turisták, meg egyéb felhasználók.

1) aztán vagy belefogni egy új felület fejlesztésébe, ahol minden eddigi paraméter, típus és ötlet belefér a képbe. ha még az mp fileok menedzselése és egy új weboldal is megoldottá válna, akkor a történet végén a tuhu egy hardver költözéssel teljesen független tudna lenni - viszonylag minimális operatív költséggel.

2) csak az új felület fejlesztése történik meg

3) a tuhu adatszerkesztése (POI és térképrajzolás) marad ahogy van és a kimenet költözne tartósan máshová pl. OMP (mást direkt nem írok:) itt viszont sok mostani paraméter és térképi adat kiszűrődne és nem lenne sok beleszólás a kimenet formájába. mivel a tuhu maradna a GC berkeiben, bizonytalan hogy meddig mehet a szerkesztés és az adatok külső félnek átadása ebben a formában.

4) a térképszerkesztés és megjelenítés is egy meglévő helyre költözik, de akkor annak el kell fogadni a szabályait, korlátait, illetve lépésről-lépésre megküzdeni az esetleges bővítésért. ilyen működő lehetőség jelenleg az OMP (ami viszonylag rugalmasabb) vagy az OSM (ami kötöttebb). belátható időn belül a google mapmaker lép pályára, kb. az OSM lehetőségeivel.
ez egy korszak lezárása. a turistautak.hu mint brand megszűnne, viszont az adatai tovább élnének.

5) marad minden ahogy van műszaki és tulajdonosi függéseknek (GC) kitéve.

1-5 haladva egyre könnyebb a pálya, viszont egyre bizonytalanabb a jövőt nézve.
továbbra is azt tartom, hogy túl sok értékes adat sorsa táncol pengeélen. akárhogy is, az, hogy a turistautak.hu domain alatt, egy mai adatokat kivétel nélkül tartalmazó, minden funkciójában működő, műszaki megújulásokra képes, önmagát finanszírozni tudó független csapat termékét láthassa bárki a jövőben - arra nagyon-nagyon kevés az esély. valamilyen kompromisszum mindenképpen kell. a legenyhébb, hogy más lesz a webcím.
[előzmény: (63065) Old Eye, 2013.06.17 23:39:39]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.11 13:06:09 (62843)
szerintem nem ugyanazt a szöveget olvassuk, mert nem erről beszélt.

akit bővebben érdekel az MTSz elnökének tuhu-hoz való hozzállása itt elolvashatja:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=125674456&t=9012640

nekem nem anyukám, nem apukám az MTSz, nem is kötelező együttműködni velük, de a hangulatkeltéssel szerintem a turistaságnak és magadnak árthatsz leginkább.
[előzmény: (62839) Hev, 2013.06.11 12:22:21]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.11 11:34:14 (62838)
bocs, hogy itt válaszolok Alnibell másik fórumot felvetett hozzászólására, de túl kocka lett, és inkább ide való.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=125674022&t=9012640


"Addig viszon marad a kérdés, amelyet másutt más is feltett, mi célból is van szüksége a konzorciumnak a TuHu adataira?"
nem tudom. azt se tudom él-e még a kérés. sorok között olvasva próbálom megérteni mi végre a szembenállás a két tábor között. persze lehet nincs is, csak kommunikációs a probléma.

"Nincs bennem ellendrukk, van viszont adatféltés."
kitől félted az adatokat? a felhasználóktól? nem azért van az adat, hogy minél több túrázó használhassa? szerinted komolyan számít hogy a kektura.hu-n vagy turistautak.hu-n találkozik vele a felhasználó, főleg ha megvan jelölve a forrás is? inkább technikai problémákat látok, ha megvan az OKT precíziós felmérése (szerintem is felesleges kutyakomédia az egész, de a hatóságok szemszögéből nézve érthető), akkor ez az etalon és ehhez kell kapcsolódjanak a leágazó turistautak meg bármi más. ha ezt a felmérést a tuhu nem fogadja el etalonnak és bármelyik rajzoló "cibálhatja" a töréspontjait, akkor már külön életet él a hivatalos erdészeti eljárásokban szereplő nyomvonal, és a szerkesztett. szóval itt nem egyszeri adatátadásra van szükség, hanem együttműködésre. vagy lesz egy hivataloknak szóló nyomvonal, meg egy túrázóknak szóló nyomvonal, ami egy reálisabb kép, de akkor meg nincsen egységes térinformatikai rendszer.

egy másik gondolatom, ami megintcsak nem hiszem, hogy maradéktalanul elnyeri a tetszésed:
a tuhu jelenleg adat, és adatkezelő rendszer (kereshetőség, szerkeszthetőség, útvonaltervezés, itínergyártás stb.)
az adatkezelő rendszert az tette páratlanná, hogy a fejlesztés követte az igényeket, de mivel ez már elmaradozni látszik egyre inkább egy adattárrá alakul a tuhu, miközben pl. a Google Maps olyan erőforrásokat mozgat, ami előbb utóbb alkalmassá teszi hogy az összes jelenlegi fukció használható legyen és még azon is túl. mindezt egy több nagyságrenddel szélesebb felhasználói közönség számára. úgy vélem idő kérdése (pár évre saccolom) hogy a google teljesen átvegye a vezető szerepet ezen a területen is. okafogyottá válik minden mostani szócséplés, mert minden térképalkalmazás háttere a google maps lesz, telefonon, számítógépen, táblagépen.
az üzleti életben ez már lezajlott, mindenki fejlesztgette az ilyen-olyan térinformatikai felületeit, aztán a történet vége az, hogy a pontjait, vonalait átköltöztette a google háttere elé, a google motorjára írta át a rendszerét. itt annyiban más a történet, hogy publikus adatokról van szó és a GM nem csak egy háttér lesz (mint pl a mostani GEarth kimenetnél), hanem maga az összes terepi adat.

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.10 16:27:20 (62802)
pl. ezt a track letöltési lehetőséget se ismertem, de a gugli se nagyon.
a http://www.kektura.click.hu/ -n levő hasonló, de semmiképpen sem olyan friss, mint a tiéd.
azt nézem viszont, hogy eltérés van a szintadatokban a táblázatban és a basecamp alatt nézve ugyanazt a tracket. ez utóbbi több, pedig a kevesebb trackpont miatt az ellenkezőjét gondolnám...
[előzmény: (62793) Old Eye, 2013.06.10 13:53:50]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.10 12:11:30 (62783)
Szia Old Eye!

Szerintem nem lesújtó a jövő, de legalábbis nem az MTSZ térinformatikai rendszere jelenti a veszélyt. Mi több a jelen sem lesújtó. a Tuhu jóvoltából olyan területek is a térképre kerültek, amelyekre nem akadt gazdasági társulás, aki papírtérképet adott volna ki. de a tuhu több, mint turistatérkép - más példát nem mondjak a terepi munkámhoz ezt használom évek óta, nincs jobb és kész. GPS-be ennyire átfogó térképet - ingyen!- még évekig nem fogunk látni. ha jól emlékszem az MTSz 4 precíziós GPS mérőrendszert vásárolt, méreti fel vele a kéket és majd tervezi utána kiosztani "vidékre" hogy folytassák vele a többi turistaút felmérését. nem fél év lesz. simán azt is el tudom képzelni, hogy kikerül az értékes műszer valamelyik megyei szervezet szekrényébe és ki se mozdul onnan többé. a pályázat a kékre szól, azontúl szorgalmi a feladat.
hányan fogják látogatni a kektura.hu-t? szerintem sokan. olyanokhoz is eljut a marketing révén, akik a tuhu-t nem ismerik. magánvéleményem, hogy az MTSz-től nem fognak könyörögni a tuhu-nak az adatokért. ha itt nincs az elhatározás a megegyezésre akkor nem lesz és mindkét vállalkozás fut párhuzamosan a másik mellett. az is lehet, hogy így a jó, de én úgy gondolom a turistákat azzal lehet a legjobban szolgálni, ha minél egyszerűbben jutnak információhoz. egy kéktúra szakaszhoz jelenleg úgy készülök fel, hogy van az OMP (tuhu) térképem a GPS-ben és a basecampen, atlasz filccel korrigálva, utánaolvasok leírásnak atlaszban és a neten, harmadik helyen a pecsételőhelyeknek, végül google mapson és a menetrendek.hu-n összevadászom a megközelítési logisztikát.
szerintem adódik, hogy a kektura.hu-n egy helyen egy accounttal mehessen mindez. az informatikai lehetőségeket ti jobban ismeritek, legyen egy tuhu csempehalmaz a háttérben ami hetenként frissül, vagy a jelzett utak vektorosan, hogyan legyen átjárás az accountok között? ha egyszer tuhu csempék lesznek az MTSz precíziós felmérések mögött közös érdek, hogy a kettő fedje egymást, mert különben hiteltelen az egész. vagy hogy a POI-k egy helyen legyenek nyilvántartva, de legalábbis mindkét helyről szerkeszthető legyen. egy megszűnő és kektura.hu-n törölt pecsételőhely ne maradjon a tuhu-ban sem.
a tuhu jövője? legnagyobb kérdés az, hogy a tuhu értékteremtői - a rajzolók - miképpen érvényesíthetik véleményüket pl. ilyen megegyezési kérdésben. bizarr, hogy ők építik a rendszert, aminek a sorsa egy általuk nem képviseltetett szervezet és elnökség kezében van. ezenkívül a fejlesztési lehetőségek is eléggé korlátosak. tudom nehéz ügy, András leírta, nagy felelősség egy ezrek által használt rendszer működtetése ezrek személyes adatainak ismerete stb.
a konkurrencia? az MTSz rendszere szerintem néhány év alatt fejlődik olyanná, hogy azokat a "gyalogos" dolgokat tudja és überelje, amire ma a tuhu képes. de biztos a terepen dolgozók és túrázók is a elektronikus térképüket innen fogják letölteni egészen addig, míg pl. a gugli a saját monumentális erőforrásaival nem szakad rá az aszfalton túli világra.
aztán még egy filozófiába hajló kérdés: mi a cél?
amikor a tuhu elindult azért volt mert a google earth egy rosszul kalibrált maszat volt csupán, a topoguide már akkor elavult és drága, és más semmi a piacon. kellett valami a turistáknak. ha valaki a kérdezte hogyan tehetem a lakókörnyezetemet, annak kerékpáros és gyalogos útjait, nevezetességeit láthatóvá a számítógépemen GPS-emen - a válasz a tuhu volt.
ma már több válasz is létezik. a tuhu akkor életképes ha a legjobb választ képes adni. ha akorlátai miatt erre nem képes akkor a felhasználók migrálnak a másik alkalmazások irányába. de a cél akkor is az, hogy a turisták igényére jó válasz szülessen, máskülönben zabhegyezéssé válik minden itteni tevékenység.
elnézést hogy hosszúra nyúltam.

a változásokat magam is láttam és térképszerkesztéshez valóban megint be kellene iskoláznom magam. feltétlenül szeretném régi vállalt célomat továbbvinni, azaz a lakókörnyezetem turista információs hátterét minél jobban bővíteni. ebből csaknem minden megvalósult a tuhu-n belül és örömömre szolgál, hogy a Gödöllői-dombság papírtérképei is újabb kiadásokat élnek meg.
[előzmény: (62710) Old Eye, 2013.06.07 23:04:08]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.07 14:12:09 (62691)
ez egy turista magánember naív felvetése volt.

valamikor magam is dolgoztam a tuhu térképén, ha létezne digitális szike, kivágnám a saját munkámat és feltételek nélkül átadnám az MTSz-nek, ahol amennyire látom végre komoly elhatározás (és támogatás) van, hogy egy turistákat kiszolgáló informatikai felület létrejöjjön az OKT, mint turisztikai és életmódjavító attrakció farvizén.
nincs ilyen szike, és ahogy most visszaestem az utolsó 100 hozzászólásra pár év után - a kérdések is ugyanazok.
kié a tuhu? mennyit ér? ki használhatja? ki fizeti a villanyszámlát? mi lesz, ha beüt a krach és András Burmában trekkingel éppen egy hónapig?

nem tartom magam felkenve hogy itt vagy az MTSz-nél megmondjam a frankót, csak hangosan gondolkodom:
mi lesz a tuhu 5-10 év múlva?
ugyanezt a honlapot, fórumot látom és mindenki büszke rá, hogy a frissen épült M999-es autópálya milyen szépen lefrissült a rasztertérképen? vagy fogja valaki és eladja az egész kócerájt mindenestül, aztán vagy benne leszünk mi júzerek az összes személyes adatunkkal, accountunkkal vagy sem. vagy lesz egy jó gazdája az egész projektnek aki anyagilag támogatja, hogy ne kezdjen reménytelenül elavulni az egész?
én sem tudom mi a jó megoldás, de semmiképpen sem a bezárkózás. mikor még aktívan képviseltem itt magam kerestük a pontokat hol szólíthatjuk meg az "analóg" turistákat és milyen nagy büszkeség volt, hogy az OKT füzetben az elavult számok helyett a tuhu táv és szintadatai szerepelnek. ingyen.

remélem jó, és a turistákat szolgáló megoldás születik és az egészséges munkakapcsolat mellett a turistautak.hu és a kektura.hu is tovább fejlődik.
az elmúlt években kívülállóvá váltam itt és nem is hiszem, hogy valaha vissza tudnék kapcsolódni az aktív munkába, de jó emlékeim vannak az itt töltött évekről.

üdvözletem minden régi és új térképszerkesztőnek!
[előzmény: (62677) Arti (junior), 2013.06.06 20:52:22]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2010.03.18 14:38:50 (38741)
élőben nem különben :)
[előzmény: (38732) Old Eye, 2010.03.18 10:37:41]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2010.03.18 10:32:02 (38730)
Wágner György kérésére feltettem egy tracket egy új turistajelzésről.
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=22351
Másik kérése túrájuk útvonalának webes felvitelére vonatkozik, régebben magam segítettem ebben neki, most se időm se gyakorlatom ezzel foglalkozni. aki affinitást érez a dologra mozduljon rá.
köszönöm

"április 10.-én lesz a "Tavaszváró" IVV, teljesítmény, és nyuszitúránk ( http://www.gyongyvirag-te.hu/ContentPages/Events_2010.aspx ), jó lenne, ha addigra az útvonal-módosítást meg tudnátok csinálni.

Az se lenne rossz, ha ez a kiírásunk a Turistautakon is megjelenhetne.
A tavalyi évhez képest csak annyi a változás, hogy a lekerített rész miatt kissé módosul az útvonal, valamint a nyuszitúra rész az a zöld kereszten jön le.
Tavaly várakozáson felül ezer résztvevőnk volt (persze az idő is nagyon szép volt), reméljük az idén is sikerünk lesz."

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.26 16:02:41 (30499)
ezt most jól nem értem. hibaüzenetem nincs csak limitált megjelenítés - lényegében a szerverről töltendő cuccok nem látszanak ezért gondoltam rá, hogy itt lehet a gond. a GPX-et tudom forgatni, dönteni, zoomolni stb.
[előzmény: (30497) olahtamas, 2009.05.26 14:15:08]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.26 14:09:33 (30496)
most a gyári gépemre telepítettem a T3D-t, a GPX-et megjeleníti,meg a koordinátahálót, de semmi mást. szóval ugyanaz mint otthon. lehet hogy valami firewall akadályozza meg a letöltést? otthoni gépemen erre még talán lehet befolyásom ha sokat próbálkozom.
[előzmény: (30495) olahtamas, 2009.05.26 13:56:20]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.26 11:51:26 (30488)
csak szokás kérdése hogy a másikat is nézzük. a fejlesztési fórumot nem mellesleg:
- lehet szűrni
- lehet látni ha valaki reagált rá, javította
- bejelentők láthatják hogy kb. mi az a forma ami alapján azonosítani tudjuk a helyet.

na mindegy ez egyszer már le lett futva. ma az a hivatalos álláspont hogy a térképek fórumra várunk minden térképi hiba bejelentést.
[előzmény: (30485) Old Eye, 2009.05.26 11:41:33]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.26 11:28:02 (30483)
ez a kockás füzet sajna hiányzik, ill. az az álláspont hogy írjuk ide a fórumba a hibákat amiket aztán kijavítunk, vagy épp elkallódik a sok hozzászólás között.
én javasoltam a http://www.turistautak.hu/dev.php oldalt a térképhibák bejelentésére de jól le lettem hurrogva.
[előzmény: (30450) Vgyuri, 2009.05.25 07:15:58]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.20 17:28:46 (30384)
pár napig megint readonly leszek, próbáljátok meg nélkülem.
[előzmény: (30383) johann g (Lud), 2009.05.20 15:53:40]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.20 15:53:40 (30383)
töltsd fel a trackek közé a modonlyt és valamelyikőnk megpróbálja feltölteni a nevedben.
[előzmény: (30382) oli_b, 2009.05.20 15:19:54]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 16:30:01 (30019)
optimista vagy :)
[előzmény: (30017) KiVi, 2009.05.06 15:29:50]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 12:50:23 (30003)
0...1 közötti érték ? :)

a településeken belüli részei egy főútnak legyenek azonos vonaltípussal rajzolva, mint a településhatáron kívüliek. ez is egy alaptétel.

közben csendben elvitted a 30000-et...
[előzmény: (30000) Arti (junior), 2009.05.06 12:26:13]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.30 16:25:36 (29930)
OK. rátarhálnám a feladatot Fgg kollegára mert ő tudja Szecsőn és Sülysápon azt a pontot ahol még VAN jel.
[előzmény: (29928) olahtamas, 2009.04.30 15:29:22]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.30 15:17:55 (29927)
maradjunk annál az alaptételnél, hogy a tuhu a terepen levő állapotokat ábrázolja. ennek értelmében ha valóban nincs jelzés akkor a tuhun se legyen. itt is az a kotta, hogy berajzoltuk nullásnak, valaki felmérte a kopasz szekérutat most meg nem tudjuk hogy az úton van-e jelzés vagy sincs.

a rajzolást inkább Fgg-nek címeztem, ő aktívkodik errefelé (is). amit tudtam beírtam a trackbe, de volt pár dolog ami nem volt teljesen egyértelmű a terepen sem. ha mást nem jövő héten nekiugrom a rajzolásnak.
[előzmény: (29926) olahtamas, 2009.04.30 14:01:05]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.30 13:00:48 (29925)
még 2007 őszén leveleztem erről Pistával:
"- Talán meg tudod mondani, hogy a Dány-Tóalmás-Kóka részen levő S+ és
Snégyzet utakból mi lett felfestve ténylegesen?
- nem valószínű, hogy tudok segíteni, ugyanis a Sülysápot is érintő zöld + jelzéstől északra nincs tudomásom semmilyen sárgáról, nem tudom, hogy a könyv megírása óta valaki is festette volna,(a könyv megírásakor és a hozzá tartozó térkép helyszínelésekor még nem volt, ezért is nem jelöltem a térképre). Az általad említett és ábrázolt útvonalak a Gödöllői dombság térképen (1996)szerepeltek, erre utaltam a könyvben is és hozzátettem: ezen útvonalak felújítása festése az elkövetkezendő évek feladata, ehhez várjuk segítőkész természetjárók segítségét. Lehet azonban, hogy azóta valakik festettek volna?"
ekkor le is töröltem az S+ és S4 nullás utakat - vagy egy részét legalábbis.
Szecsőn én egyáltalán nem láttam Sülysáp felé még csak csoffadt jelet sem igaz csak kocsival fordultam egyet.

A Tápióság egyébként is érdekes, berajzoltuk anno a turistakaller jelzéseit, felmérések erősítették meg a nyomvonalat, csak éppen nem az a jelzés van a terepen.
a http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=18257 trackem Szentmárton körüli anomáliákat járja körbe a teljesség igénye nélkül. ha gondolod berajzolhatod, ill. pontosíthatod.
[előzmény: (29923) olahtamas, 2009.04.30 11:35:12]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.30 12:45:20 (29924)
a tracket rakd fel az F7 gombra és direktbe szerkesztheted a frissen rajzolt vonalad is akár.
[előzmény: (29921) Fgg, 2009.04.30 11:17:32]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.29 14:49:53 (29910)
mi az hogy az elején? fo-lya-ma-to-san! :)
[előzmény: (29907) keep, 2009.04.29 13:42:06]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.29 14:48:36 (29909)
én is úgy vagyok vele hogy igyekszem azt berajzolni amit bejártam, vagy amit ismerek, persze hova lenne a tuhu ha csak a rajzolók trackelnének és nem jönnének le olyan valóban hiánypótló felmérések, mint Fűkockáé.
az rendben van hogy tudod hogy mi út és mi nem, de én vagy akárki aki ellenőriz honnan tudja, hogy te tudod? a trackadatlapon ez szerepelt "Fűkocka autós trackje Péteritől Bujákig földutakon. " dörzsöltem is a tenyerem, hogy végre semmi csalitos, meg sétabokorhozpisikélniaztánfeltúrjukazerdőtazértaládikóértdeholisvanmár track. most ez tisztázódott, hogy nem így volt, kiegészítettem az adatlapot utólagos engedelmeddel.
a Cserhátban még régen nullásra be lettek rajzolva a turistautak (Ecskend környéke), számos helyen ezt tisztáztuk, mi merre hogyan és javítottuk. azóta már téma volt itt, hogy milyen hibákat rejthet magában a dolog, lsd. FK példája a nem létező úttal.
a track paraméter pedig ugyancsak egy maratoni gittrágás után leszűrődött (nem teljesen az én elveimmel egyetértésben, de ettől függetlenül még maradéktalanul betartom). szóval a track paramétert TÖLTJÜK. ott is ahol más elfelejtette ezt, vagy ott ahol az új track pontosítást hoz a meglevő térképhez, mert így építkezik és pontosodik az adatbázis.

trackrajzolás, igazítás. ez a legnehezebb téma úgy vélem. a pár rajzolási szabályt könnyű magunkévá tenni, de hogy milyen legyen a nodesűrűség az már stilisztikai kérdés, de mégis fontos. mivel felmérésekből dolgozunk ami eleve magában hordoz egy kis pontatlanságot, legalább a rajz maga legyen pontos a trackhez mérten. lehetőség szerint kövesse a trackek íveléseit és illeszkedjen rá. természetesen értelmetlen (különösen egy track alapján) minden pocsolyakerülgetést benodeozni, vagy kanyart ívelni méterekre rakott pontokkal, ahol egy derékszögű elágazás van. aztán nyílegyenes utakon sem kell több pont hacsak nem egy völgyet, vagy dombot keresztez az. viszont egy track esetén is a rajzolt vonal ne térjen el attól 10m-re.

1-2. pedig jó lenne. a rajzolás nem csak a szűz vonalak behúzásáról szól.
3. ha nincs út nem kell tz, azt hittem csak túlfutottak a kereszteződésen és visszatolattak.
4. ID=438758 hez csatlakozó vonal. feltételezem ez tz volt aztán áttetted unpavedre, majd megrajzoltad külön vonallal a folytatást. mellesleg az illesztés pontatlan, most vettem észre. tz-t bátran törölj más típust hosszabítani szoktunk. új vonalat ott keztdünk ahol paraméterváltozás van vagy útkereszteződés. nem kritikus hiba, de megjelenítési problémákat okozhat ha másképp van paraméterezve a két rész, mikor ugyanaz.
5. OK.

b) opcióra bátorítalak.
"sajnos" a rajzolás a más utáni ****pucolásról is szól. az én hülyeségeimet is helyesbítették már mások, több szem többet lát. nyilván nem kell átnyálazni az M3-on futó ezredik tracket de egy igazi terepi útnál úgy vélem ez fontos. Ikladnál pl. egy mobillal? ritkásan rögzített tracken fut halálpontosan a vonal ami nyilván nem annyira korrekt, mint FK 76CX-es trackje.

sajnálom ha kekeckedősnek tűnik a stílusom - remélem nem az - igyekeztem világosan és jobbító szándékkal kritizálni a munkád.

hajrá, aztán nézzen valaki más rá a rajzodra ne csak az én véleményemmel kelljen szembesülnöd.
[előzmény: (29906) Mikulás, 2009.04.29 13:39:11]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.29 12:24:45 (29902)
az ilyeneknél nem szerencsés hogy megjegyzés nélkül a trackben maradnak. sokan vagyunk úgy, hogy ha látunk egy berejzolatlan trackdarabkát akkor azt behúzzuk.
mindenesetre a többi kommentemnek megfelelően javítsd légyszi a rajzolásod. pár hibát még az ellenőr is kijavít (engem kifejezetten frusztrál ha valaki olyan szépen rajzol, hogy nem tudok belerajzolni legalább egy pontot és gyorsan javaslom számára feltöltési jogot, hogy ne bosszantson tovább :), de itt többről van szó.
[előzmény: (29899) Mikulás, 2009.04.29 12:15:33]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.29 12:18:11 (29900)
beragadásos esetekre vissza kellene hozni a teljes feltöltés opciót amit mondjuk az ellenőri kör tudna felelősen használni. a hasonló esetek megelőzhetőek lennének.
addig meg a beragadás utáni első feltöltő először újra letöltené az mp-t és megnézné melyikek a legfrissebb vonalak és ezután kezdene ismét feltöltésbe.
az furcsa, hogy nálad darabolódtak a vonalak és nem korábban.
[előzmény: (29896) Hajo, 2009.04.29 12:02:23]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.29 12:11:36 (29897)
- Ikladon 3 trackes utcában meghagytad a track=0-t.
- utána is ráfért volna egy kis igazítás, trackszámemelés
- 47.720873° 19.483319° itt egy leágazást komlpett lehagytál, akár timezone-nal rajzold meg, ettől északra ritkás a nodepontozás és szerintem túl távoli zoom mellett rajzoltál. kb. 15 méteres a jó.
- ha egy meglevő semmibe lógó végű vonal kerül meghosszabbításra akkor azt rajzold tovább és ne kezdj bele újba.
- tovább északra komplett lehagytál részeket...

szerintem kapd le az mp filet az adatlapról nehogy valaki feltöltse jókedvében, fuss neki mégegyszer és töltsd fel újra.
[előzmény: (29894) johann g (Lud), 2009.04.29 11:50:49]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.29 11:50:49 (29894)
nézem.
rögtön pár megjegyzés:
- örülünk neki ha az ellenőrzendő rajz otehres trackadatlap linkjét is feltolod a fórumra.
- lehetőleg mindig ugyanarra adatlapra töltsd fel az ellenőrizendő munkáidat, a korábbi mp tipet pedig töröld.
[előzmény: (29889) Mikulás, 2009.04.28 21:35:48]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.27 13:39:46 (29846)
szerintem téves bejegyzés, mindenesetre töröltem.
láttam viszont terepen Mária út jelzéseket, itt most mi a kotta? átnevezni VM-re? a mapedit nem tudom mennyire készült fel rá (ha jól sejtem semennyire), belekotnyeleskedni meg nem akarok, nyilván Modras és Tsinom jobban képben van.
[előzmény: (29842) Arti (junior), 2009.04.27 12:54:54]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.24 11:24:20 (29792)
ortofotója, térképe sokunknak van akár a GE-t is ide sorolhatjuk, olyan amit LEGÁLISAN fel is használhatunk ... nos ez a lista rövid. örömmel veszünk minden olyan anagot amivel bővíteni lehet és SZABAD a térképet.
poehali 100.000-es rasztertérképei, Dunántúl nagyfeszültségű vezetékeinek hálózata, valamelyik kisalföldi település utcaváza, CLC poligonok, free DTM, hogy pár példát felsoroljak. a többit felmérjük GPS-szel.
ha legálisan felhasználható az ortofotó, azt bizonyos méretkorlátok mellett a mapedit (ezzel rajzolunk) alá be lehet tenni az ozi map file kalibrációs adatait felhasználva.
[előzmény: (29783) Vgyuri, 2009.04.24 05:51:54]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.24 11:17:12 (29791)
dl manágerekre zord rendszergazdák vadásznak és kiszögelik a falra trófeaként, ezen a szerveren felejtsd el a használatát.
[előzmény: (29766) Vgyuri, 2009.04.23 19:20:37]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.24 11:15:30 (29790)
látom az évek nem koptatták elkötelezettséged a rasztertérképek iránt :)
András valamit ügyeskedett és Iphone???-on online fut a rasztertérkép. a királyság az lenne ha bármelyik jávás mobiltelón/eszközön lehetne nézni a rasztertérképet (opera mini alatt jelenleg nekem szétesik a kép), de ez gondolom nem kis fejlesztés, és nem kis szerverterhelés ha rákapnak a népek.
rasztertérképek letöltésével/ nyomtatásával, A0 méretre összevágásával az volt a mondás, hogy nem toljuk a széket a júzer feneke alá, aki érez rá affinitást összeollózza otthon magának a browser temp filejaiból. ha jól emlékszem akkor is arra hivatkoztunk hogy nem tudunk olyan igényt kiszolgálni amit a rasztertérkép hatalmas letöltött adatmennyisége jelentene.
mellesleg ha szeretsz bütykölni jobban jársz ha a mapeditből te magad generálsz raszterkivágatokat (mellesleg egy automata ugyanígy készíti el a rasztertérkép csempéit az összes zoomszinten). ha komolyan gondolod kérj mp letöltési jogot, mapditet le tudod innen tölteni és hajrá.

Russa szerintem teljesen OK. openmaps.eu-ról letöltött skinnel vagy mivel különösen. domborzatárnyékolástól eltekintve több adatot tartalmaz, mit a raszteres térkép.
[előzmény: (29770) Vgyuri, 2009.04.23 19:50:53]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.21 12:53:32 (29734)
mondj egy szelvényszámot és befényképezek egy részletet belőle.
[előzmény: (29726) keep, 2009.04.20 22:20:06]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.20 15:47:07 (29719)
egyik lehetőség, hogy a Mapsourceban nem volt a térképszelvény lista alatt beikszelve az "include route calculation data" tickbox.
másik lehetőség, hogy a készüléked nem tud útvonalat tervezni (ha legalább 4-5 éves)
[előzmény: (29717) Józsibácsi, 2009.04.20 15:44:06]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.20 15:44:14 (29718)
ha erre a POI-ra gondolsz mondj rá új koordinátát:
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=54395
a képeiden látszik kb. mi hiányzik a térképünkről, de berajzolni csak úgy tudjuk ha van róla felmérés amit fel is tölt ide valaki.
[előzmény: (29716) Mauro, 2009.04.20 15:05:56]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.20 13:35:02 (29713)
és akkor még a színe változásáról nem is beszéltünk :)
a Zagyvánál az tűnik szemeb hogy streak-poli-stream-poli váltja egymást ebben a sorrendben, aztán meg a poli vastagsága is elég találomra megy pár helyen van ahol a gáton...
a lényeg, hogy használtahó legyen, river vagy stream szerintem a júzer számára egyre megy. a poli is inkább egy megjelenítési kérdés.
[előzmény: (29712) KiVi, 2009.04.20 12:50:00]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.20 11:13:33 (29710)
tudtam már hogy távol kellett volna maradni ettől a posttól :)
pontos definíció úgysem lesz. Pl. Zagyva Jászberényig patak, utána már időszakonként lehet csónakázni rajta, Szolnoknál meg állandóan.
nem egy szeplőtlen ahogy most benn van, de használható.
[előzmény: (29707) KiVi, 2009.04.20 10:48:34]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.20 10:18:43 (29706)
szerintem:
stream: patak
river: vizitúrára alkalmas
poli: ahol van értelme hogy a folyó melyik oldalán mész, kötsz ki stb. legyen pl. 20m szélesség.
[előzmény: (29705) KiVi, 2009.04.19 22:53:33]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 16:21:50 (29684)
általában a nevesítés egy fontos előrelépés hogy a bakancsos "analóg" turisták használni tudják a térképet. ők nem koordinátától-koordinátáig navigálnak, hanem tereptárgyak, terepi elnevezések alapján. mivel a Gödöllői-dombságról nagy területet átfogó térkép utoljára 96-ban jelent meg személyes célom, hogy a tuhun belül valósuljon meg egy minden igényt kielégítő regionális turistatérkép.
egy Mátrában, Börzsönyben ez nem olyan égető probléma - megértem.
kistájas fóliát akár házilag is lehet barkácsolni több-kevesebb pontossággal.
[előzmény: (29679) olahtamas, 2009.04.17 14:57:38]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 16:17:01 (29683)
a CLC adatbázist most pár év után újra előhúzni és rátolni a térképre több, mint rizikós.
sok polygon lett igazítva úthoz stb. én spec rajzoltam újakat is, de gondolom sokan mások is. rakjuk be a hiányzó fenyveseket, meg kitudjamit aztán ha köhög az mpwiz, legföljebb kézzel betoljuk a helyére. léehet hogy lesz átlapolódás, de ahol aktívan rajzolunk ott előbb-utóbb elrendeződik minden. ahol meg nem ott feltehetőleg eddig se piszáltuk agyon a CLC-s polikat.
[előzmény: (29682) baggio, 2009.04.17 16:01:06]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 13:03:05 (29675)
ja hogy a reformra várunk? akkor bocs de nekiesek a felületszabászatnak :)
ha jól emlékszem csont nélkül megette a mapedit és a mapper a kisérleteidet.
[előzmény: (29674) Hajo, 2009.04.17 12:15:17]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 12:09:34 (29673)
jó, nem ma akarok nekiugrani, de tegyük a szívünkre a kezünket, az általad vázolt poligonosdi inkább elvi döntés kérdése, Hajo már megcsinálta egy részen és mindenki egyetértett vele, hogy jól néz ki.
magához a folyamathoz nem sok lövésem van, pl. hogyan lehet beemelni a hiányző CLC-ket, mpwizt meg nem is láttam még.
[előzmény: (29668) pgyp, 2009.04.17 10:59:47]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 12:05:36 (29672)
korábban vágáspárti voltam ma már nem.
mostanság egész laza a tájegység foglaltsága és jó a trackek feldolgozottsága, könnyű kimazsolázni az "érdekes" trackeket.
persze ha varázsütésre minden frankón működik, leginkább a 6) pontod akkor tőlem legyen.
[előzmény: (29671) felazso, 2009.04.17 11:52:35]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 10:56:16 (29667)
erdő témába is belevauznék.
nekem egy olyan tervem van hogy a Gödöllői hatalmas kusza poligonját darabokra szedem, mégpedig nagyjából úgy, hogy a terepi elnevezéseknek nagyjából megfeleljen pl. Töviskés, Magyalos, Bolnoka. így méginkább hajazunk az "igazi" turistatérképekre.
[előzmény: (29663) oli_b, 2009.04.17 10:36:45]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 10:49:22 (29666)
- ha több darabból áll az ojjektum akkor a neve is többször látszik - meglehet fölöslegesen. tómederben vezetni a vonalat valóban béna dolog, mocsaras részen meg különösen.
- rajzoláskor előfordult, hogy volt már korábbi felmérés egy patak egy állóvízbe torkolló pontjáról, ettől távolabb hídról, gázlóról. ilyenkor természetesen a felmért rész volt a mérce, és ehhez csaltam hozzá a poehali néha 100 méterre levő nyomvonalát. ha a nyomvonalat kiadják a referenciapontok )pl. egyenes csatorna) ott mehet az 1 ha nem akkor 0. bár az is lehet hogy tényleg nincs értelme végletekig pontosítani a patakok vonalát, csak ahol útkereszteződés van, ott legyen pontos.

villanymadzagoknál felmértem pár sarokoszlopot korábban, meg mások is keresztezéseket. ezek alapján szintén rajzoltam pár vonalat de itt is furcsa lenne egyes távvezetékszakaszokat nullásra rajzolni, másokat egyesre. ha megvan a nyomvonal a GPS-en pontosítani is egyszerűbb tarckeléskor oda tenni pöttyöt ahol hiba van. esetleg jelölni a sarokoszlopokat POI-val és látni hol pontos és hol nem az.
villanymadzag megcímkézése szerintem lehetne a 400kV stb. egyszerű asszociációval a turista kitalálja hogy egy 10 méteres betonoszlopra, vagy egy 35 méteres rácsos csodára számíthat.
[előzmény: (29661) Hajo, 2009.04.17 10:28:40]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.17 10:11:32 (29657)
én egyelőre csak patakokat rajzoltam az csak sima stream volt.
egy rajzolástechnikai kérdés, ami kettő:
- egy folyóvizet szigorúan egy vonallal rajzolunk meg? pl. menetközben van egy tó amin átfolyik. vagy darabonként és egyesítjük a vonalakat egy objektummá?
- ha valahol végigsétáltunk a gáton a patak mellett az nyilvánvalóan track=1, a poehali meg track=0. elfogadható, hogy egymást váltják nullás és egyes szakaszok?
[előzmény: (29656) Hajo, 2009.04.17 09:39:41]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.04.15 15:09:53 (29633)
én az imént szerkesztettem gond nélkül.
[előzmény: (29632) ergyd, 2009.04.15 14:04:56]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók