turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.24 12:05:54 (3975)
Kiemeltem néhány extrém esetet tanulságképpen, de nem szívesen mennék bele méterek elemzésébe, meg az utca közepe és a járda közti különbségbe, mert éppen erről mondom - szerintem már valamennyi trackelési és rajzolási tapasztalattal -, hogy értelmetlen. Lentebb szerintem ELVILEG súlyosan hibás szemléletű eseteket mutattatam, amiknek nem ellenpontja annak elemzése, hogy itt vagy ott én is tehetnék idébb vagy odébb egy pontot. Szóval szerintem ne menjünk ebbe az irányba.

Viszont tanulságképpen beszélhetünk felmerülő kérdésekről.

1. Hévíz főutcájának három trackje jól mutatja, mennyi a mérési hiba (no meg a trackelési: autóval, biciklivel, gyalog mentem, az utca melyik felén, milyen volt a vétel stb.), és hogy mennyit érdemes ezzel foglalkozni (rajzban, szóban) - még úgy is, hogy a felmérő is jómagam voltam, meg a terep is hazai. Ebből épp az látszik, hogy ez a szakasz két pontnál többet nem érdemel. Az iránya lehet hogy nem a legjobban eltalált, de ez azért nem érdekel, mert az útról "hosszában" nincs track - rátérünk, majd letérünk róla. Az ilyenkor szokásos kanyarodási pontatlanságok eleve bizonytalanná teszik az egészet. Erre a szakaszra rajzolóként akkor térek majd vissza, ha lesz az úton teljes hosszában végighaladó track, melynek komolyan hinni tudok az irányában. A NaviGuide súghat ilyen esetekben, de nekem akkor nem volt, nem biztos, hogy hibátlan, és mellesleg nem azt másoljuk.

2.a Semmi baj és mentegetnivaló nincs a trackkel kapcsolatban, csak arról van szó, hogy ez nem térképrajzolás. Ez egy track, és ha lesz mellette másik, és mondjuk én rajzolom, akkor újra fogom húzni ezek nyomán az ésszerűség szerinti pontossággal, ezt mint útszakaszt pedig csak kidobni tudom, úgy ahogy van.

2.b Láthatóan durván pontatlan mérésnél (mint ez is) ill. mérési hibán belül topológiai szempontok felértékelődnek. Itt a forrásnál utak találkoznak. Sokkal jobb, ha van egy csomópont, és oda bejön az út, meg továbbmegy, még ha nem is stimmel méterre. Ez szerintem a példáim közül a leggázosabb. A topológiai következetességre lehet példa mondjuk Becehegy környékén a vasút és a kerékpárút. Hosszan egymás mellett mennek, de olykor átkereszteződve, oldalt váltva. Ennek akkor is így kell lennie, ha 5 track mutatja ennek ellenkezőjét.

2.c Nem küldöm rá a generalize-t. Egyrészt ez konkrét helyi tapasztalat, de ha nem, akkor is berajzolom a végpontokat, és lehet hogy kétséget kizáróan látszik, hogy ez elég. (Ez egy hosszú track, egy hosszú útról.) Ha nem, akkor a behúzott egyeneshez nézve gyönyörűen látszik az esetleges eltérés, és ha kell köztes ponttal húzok rajta és így tovább. Ha még nem próbáltad így a rajzolást, javaslom, gyönyörűen látszik, hova érdemes pontot tenni; a követés és a pontok száma is optimális lesz.
[előzmény: (3973) johann g (Lud), 2006.03.24 10:46:12]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.24 10:46:12 (3973)
koszi a belinkelt kepeket igy asszem tobben be tudunk kapcsolodni.
1. Az ivet velemenyem szerint a meglevo trackek alapjan is kicsit reszletesebben kellett volna rajzolni, tovabbi megjegyzesem, h Heviz foutjan a 3 track kozul a hullamosat is elfogadta a rajzolo annyira hitelesnek, mint a masik kettot, es ez a kep baloldalan az utcasaroknal ahol a kek fordul a Naviguide-hoz kepest pl. 70m-re adodott. emlekeim alapjan itt a jarda kozvetlenul az autout mellett halad, en ilyen esetben az autout kozepvonalat rajzolom be, mivel sokszor talalkoztam olyannal, h az ut mindket oldalan van a fakon jelzes, meg egyaltalan, ha mar az uttipust autoutnak jeloljuk (v utcanak) akkor mar ne a jarda legyen a mervado.
2a. a kerdeses kiflirol beszeltem mar. erdemes lenne egy kiagazaskent rajzolni, arra most nem emlekszem pontosan h jelolt vagy jeloletlen de a kilatopont miatt mindenkeppen megeri. az eszakra halado suru pontfelvetel abbol adodik, h ott ereszkedik le (talan az OKT szakasz legizgalmasabb resze) a bazaltorgonak koze az osveny. itt talan meg fenykepeztem is parat, de sietni nem siettem mar csak a terep miatt sem. a generalize szerintem itt kiszedi a folos pontokat.
2b. en is a Kinizsi forras kornyeken lattam nemi inkoherenciat, mellesleg itt parhuzamosan fut a terkep szerint egy szekerut es a K osveny amit latatlanban furcsallok. mindazonaltal egyes trackkent ez a szogletes csoda is jobb, mint a semmi.
2c. egyetertunk, kuldd ra a generalize-t. kezzel egyenesre kihuzni tobbszaz meter hosszu vonalakat szerintem csak akkor szabad, ha konkret helyszini tapasztalat van.

maskulonben nagyon tetszik ez a terkepszelveny is. mikor kezdtem a rajzolast a Gerecserol vettem le a mufogasokat, az eset kapcsan mindenkinek javaslom, h nezzen at mas teruletekre is mert tanulni mindig lehet.
[előzmény: (3960) laszloistvan, 2006.03.23 18:31:53]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.23 18:31:53 (3960)
Mutatom.

1. Hévízen a tavat megkerülő ív az alábbi track-környezetben látható: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
Szerintem a trackek megbízhatóságát figyelembe véve a megrajzolt út pontossága nagyjából ésszerű. Az ív megvan, sokkal pontosabban jelen adatokból szerintem nem érdemes, tehát szerintem itt nem sikerült igazán jó példát mutatnod.

Én viszont mutatok hirtelen hármat arra, ami szerintem gáz.

2.
a) A nevezett - ezek szerint általad trackelt, nem tudjuk, ki által rajzolt út a Szent György-hegyen:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Ehhez mondod a következőt: "megjegyzem eMap automata, battery saver opcio ami surunek igazan nem mondhato trackelest hoz ki eredmenynek."
Tessék figylni a léptéket. És hangsúlyozom, ez már a megrajzolt térképi vonal!

b) Mint írod, "a nagyvazsonyi tracknel is csak aprobb hibakat talaltam". Mutatom:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
Ez bizony a jelenlegi hivatalos térképi vonal a piros saját trackem mellett, de anélkül is világos, hogy ez nem térképrajzolás, generalize nélkül vagy azzal, az mindegy.

c) Egy példa a Mecsekből, Pécsről, a 66-os út indulásánál. Jelzett szakasz NYÍLEGYENES, két darab végponttal tökéletesen rajzolható. Mi van ehelyett:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Soha nem használtam a generalize funkciót, most próbáltam ki a kérdés kapcsán, de nem győzött meg, hogy használható valamire, nem tudom, paraméterezhető-e, de nem hiszek benne, nem tudom mi a hivatalos álláspont, de érdekelne.

Ha nem helytállóak a hozott példák, világosítson fel valaki, hogy kell jól, mert akkor egy éve rosszul csinálom.
[előzmény: (3958) johann g (Lud), 2006.03.23 12:14:25]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.23 12:14:25 (3958)
no es h belekontarkodjak a teruletedbe :)
a ID=22721 pl. 2 track alapjan keszult es a tofurdot megkerulo iv (feltetelezem h az lehet) kb 100 meteres szakaszokbol all. (a to meg relytejes okokbol hianyzik rola, de ez mas teszta).
tenyleg tisztazzuk milyen reszletesseg es trackpontsuruseg indokolt altalanossagban.
[előzmény: (3957) johann g (Lud), 2006.03.23 12:00:45]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.23 12:00:45 (3957)
a tapolcain ugy tunik az en OKT bejarasom tette fel vki. megjegyzem eMap automata, battery saver opcio ami surunek igazan nem mondhato trackelest hoz ki eredmenynek. ha rakuldod a generalize-t a 305 pontbol csinal 198-at szoval tekozlasrol szo sincs. a kilatoponthoz vezeto "kifli" valoban zavaro a trackben, talan feltoltes elott illett volna kiguberalnom belole.
a nagyvazsonyi tracknel is csak aprobb hibakat talaltam.
remelem hamarosan lesz egy masik felmeres is errefele es lehet pontositani.
tovabbra is ugy erzem nincs nagy gond ezekkel.
[előzmény: (3954) laszloistvan, 2006.03.23 11:12:33]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.23 11:12:33 (3954)
Nézd meg az említett konkrét példákat és döntsd el, vállalod-e a védelmüket. ;-)
[előzmény: (3951) johann g (Lud), 2006.03.23 09:42:15]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2006.03.23 09:42:15 (3951)
velemenyem szerint meg egy ilyen sima konvertalas is tobbet er, mint a nagy nihil. ha bekapcsolod, h minden node latszodjon a mapeditben, akkor kozepes zoomszintnel kiugrik hol vannak foloslegesen surun a pontok.
[előzmény: (3950) laszloistvan, 2006.03.23 09:06:33]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.23 09:06:33 (3950)
Hirtelen két példa tegnapról a Balaton-felvidékről: ID=27531 (Tapolcáról Szent György-hegyre - sűrű és értelmetlen; valszeg időalapú), ID=6752 (Balatonhenyéről Nagyvázsonyba - ritka és értelmetlen, valszeg automatikusan egyszerűsített; Kinizsi-forrás környéke tanulságos). De a Mecsekben is találtam több általam ismert, szemmel láthatóan is nyílegyenes közutat kilométereken át 10m felbontással berajzolva (ill. nyilván konvertálva), ritkítottam is ilyet, de nem kellene nagyítóval keresni még. Még az is benne volt pontról pontra, ha bement a busz a pályaudvarra megfordulni.
[előzmény: (3948) Kolesár, 2006.03.22 20:23:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.22 20:23:43 (3948)
Mondj példát, hol van/volt ilyen vonal?
[előzmény: (3939) laszloistvan, 2006.03.22 16:48:07]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.22 16:48:07 (3939)
A Mecsek után a Balatonnál is elképesztő dolgokat látok. Biztos még régi hőskori csökevény, és tisztelet az úttörőknek, de azért nehogy tovább harapózzon: 10m felbontású trackek ész nélküli poligonná konvertálása nem térképrajzolás... Nem csupán a fájlméret jó részét viszik értelmetlenül, de a további munkát egyenesen hátráltatják.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók