turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.11.15 09:47:05 (7752)
Én úgy vagyok vele, hogy ha ez a szám legalább 3, akkor inkább nem nyúlok hozzá.

Sokáig én is így gondoltam, aztán mostanában a Gerecsében és a Börzsönyben is találtam olyan utakat, ahol 10-20 track is volt, mégis rossz volt a vonalvazatése, és kis igazításra szorult. (Persze nem hatalmas hiba, a GPS képernyőjén talán fel sem tűnik, de mégsem volt pontos a berajzolás.)

Egyébként ha már alatta van az összes track, nézd az átlagot, és ne csak az újat.

Persze, hogy az átlagot nézem. Az új kiemelése nem is azért kéne, hogy a sok track között azt súlyozottabban figyelembe vehessem. Összesen azért kéne a kiemelés, hogy ne tévesszem szem elöl egy ilyen dzsumbulyban, és végig tudjam nézni a teljes tracket, hogy aztán kétségek nélkül készre állíthassam. Persze figyelemmel kísérhetem az MS alatt is, de azért az elég macernyákos.
[előzmény: (7750) Peter68, 2006.11.15 07:53:37]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.15 07:53:37 (7750)
Ja!

Akkor félreértettelek rendesen.

Szóval ez egy jó ötlet, de szerintem addig is figyelembe vehetnéd, hogy az út amit éppen módosítani akarsz egy új trackhez eddig hány track alapján van a jelenlegi helyén.

Én úgy vagyok vele, hogy ha ez a szám legalább 3, akkor inkább nem nyúlok hozzá.

Egyébként ha már alatta van az összes track, nézd az átlagot, és ne csak az újat.
[előzmény: (7746) lelcache, 2006.11.14 22:13:49]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.11.14 22:13:49 (7746)
Hát aztat én is láttam ám he...! :-)

De nem egészen erre gondoltam. Ha azt választom, akkor csak az újak töltődnek be, és rajzolásnál akkor nem látom a milliónyi régi tracket. Ha az új rossz, és ez alapján akarom korrigálni a vonalat, akkor rendesen elcseszem a térképet. Szóval ez nem jó megoldás. Szerintem rajzoláskor jó, ha látszik az összes track, de jó lenne, ha az újak (még nem feldolgozott) ki lenne emelve, mert akkor látnám, hogy az merre halad, és lelkiismeret furdalás nlkül állíthatnám feldolgozottra, mert nem fog elveszni a szemem elöl egyetlen részlete sem, és végig tudok rajta haladni a térképen. Szerintem nagy segítség lenne az új trackek bedolgozásánál, mert látod az új tracket is, meg azt is, hogy hol kell miatta hozzányúlni a térképi vonalhoz, és hol nem.

Szóval erre gondótam csak.
[előzmény: (7741) Peter68, 2006.11.14 12:33:20]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.14 12:33:20 (7741)
Ember, a mindenféle szűrési feltételek között (a track lista alatt) az első részben van egy checkbox, ami arra hívatott, hogy a feldolgozatlanok legyenek csak a listában.
[előzmény: (7739) lelcache, 2006.11.14 09:36:34]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.11.14 09:36:34 (7739)
OK! Ígérem nem törlök, csak ha MSben átnyálaztam.

Különben én is nyitok MS-t is rajzolás közben, amin a még feldolgozatlan trackeket szoktam nézni, mert a nagy dzsunbújban el tudnak tűnni szem elöl.

Tényleg András!
Nem lehetne valami opciót kitalálni a MapEditben arra, hogy a még feldolgozatlan trackeket kiemelje valahogy a nagy levesből?
[előzmény: (7737) johann g (Lud), 2006.11.14 08:56:09]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.14 08:56:09 (7737)
érdemes legalább egyszer végigfutni rajta. a régi hármast pl. először a saját emapos trackjeim alapján rajzoltam be, és nem kevés változást hozott az azóta feltöltött tucatnyi precíziós log. én általában megnyitom a mapedit mellett MS alatt is egyenként a trackeket és kiderül milyen részleteket tartalmaznak.
aztán itt vannak pl. sofőr trackjei, ahol példásan be vannak jelölve a településtáblák, ami a sebességlimit beállításánál jöhet jól.
[előzmény: (7731) lelcache, 2006.11.13 18:30:49]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.11.13 18:30:49 (7731)
Ebben igazad van, de rajzoló legyen a talpán, aki akkora halom vonalból, ami egyben kb 10-15 m széles magmondja, hogy hol osztott pálkyás az út, és hol nem. Itt már igaz az, hogy a kevesebb több. De nem feltétlenül akarok én törölni, csak gondoltam, hogyha eleve más tájegységhez lett feltöltve, akkor olyan lényegi információt már nem tartalmazhat a track a 2/A-ról, amit az eddig összegyűlt sok tíz ne tartalmazna. De lehet, hogy tévedek.

Viszont az osztott pályával most bogarat ültettél a fülembe. legközelebb, ha arra megyek (ez mostanában elég gyakori), majd nyomkodok waypontokat, mert abbúl majd egyértlmúen kiderül, hogy hol kezdődik az osztott pálya.
[előzmény: (7730) johann g (Lud), 2006.11.13 09:52:55]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.13 09:52:55 (7730)
nem ennyire egyértelmű a helyzet. sok útnál valóban kettő track alapján lett kettes a track is, most 10-20 track alapján pontosabb és szebb vonalat lehet húzni. a 2/a sok helyen osztott pályássá válik, nem tudom mindegyik ilyen szerepel-e. harmadrészt előfordulhat, hogy valaki útbaejt olyan pihenőhelyeket, benzinkutakat ami nem szerepel a térképen (különösen András trackjein gyanakodhatsz ilyenre).
célszerű időről időre végigzongorázni az ilyen utakon és utána feltöltöttnek beállítani a sok tracket.
sajnos nem sok időm van ezekbe belefolyni, meg nem egyszer pesti utcákon kezdődik a műsor ott meg már párszor megégettem magam, inkább másra hagyom.
[előzmény: (7693) lelcache, 2006.11.11 20:06:40]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.11.11 20:06:40 (7693)
Ma hajnalban szétdaraboltam az összes Börzsönyből kilógó tracket. Így jócskán megnövekedett a Cserhát és a Gödöllői tájegység feldolgozatlan trackjeinek a száma. Ha lessz időm majd törlök néhányat, mert ahogy néztem, nagy részük csak a 2/A-t tartalmazzák, arról meg már eddig is gyűlt track bőven. Eddig is jó sokat töröltem a vagdalékok közül, de ezt nem akartam automatice, hátha van bennük értékes anyag is. Akinek van hozzá kedve, az is besegíthet az ellenőrizgetésbe. Ami 2006.11.11-én képződött, az lehet gyanús, azt kell ellenőrizni, és ha tényleg nincs más benne, akkor törölni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók