turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.08.01 11:26:43 (56175)
S szörnyűséges lenne NOI sorozat helyett koordináta sorozattal megadni egy útvonalat? A tervező meg keres hozzá x tűréssel utat.
[előzmény: (56174) Trackman, 2012.08.01 08:12:00]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2012.08.01 08:12:00 (56174)
Az id orokles elmeletben sem oldhato meg jol, ezen felul a 2) pontra egy tokeletes orokles sem adna megoldast. Valahol el kellett kezdeni, eddig jutott a dolog. Ahogy irtam is, nem tudom, mit keresnek barmely kimeneten.
[előzmény: (56172) KiVi, 2012.07.31 23:51:29]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.31 23:51:29 (56172)
Egy gondolat hirtelen: Az ID sorozat is alapvetően ezt szolgálná, nem? Egy rendes ID-örökléses (ami elvileg van is) rendszerben kevesebb hiba lehetőséget látok mint a kézi NOI mozgatásokban.

S amiket említettél, hogy "gondolati szinten van", "nem kellene megjelennie", "kellene egy eszköz", ... amíg ezek nincsenek meg addig mennyi értelme van teleszórni a térképet velük? (Tippem szerint évek kérdése még ezeknek akár csak a fele is meglesz.)

[előzmény: (56170) Trackman, 2012.07.31 22:14:50]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2012.07.31 22:14:50 (56170)
A NOI-nak nem kellene "hagyományos" POI-ként megjelennie egyetlen kimeneten sem; nem ezért létezik. És a NOI alapvetően úgy, ahogy most van, semmire sem használható, mert csak az alapja lenne valaminek, ami nincs kifejlesztve.
A NOI kb. arra lenne való, hogy egyes - útvonal szempontjából - fontos helyeket - jellemzően csomópontokat/úttalálkozásokat - megjelöljünk a NOI-val, és szépen felparaméterezzük, hogy mire való. Pl. egy halmaz NOI leírhatná a Mária-utat, illetve annak szakaszait; tehát valamiféle struktúra is kellene hozzá (pl. UT=Mária, SZAKASZ=12, SORSZAM=129). Ez sincs kidolgozva. Valamint az sem, hogy a NOI hovatartozása lehet 1:N kapcsolat is, tehát keresztülmehet ott bármennyi út még, vagy akár egy út többször.
Az adatbázisba ezeket pedig azért kell a rajzolható adatok közé tenni, mert razolás közben elmozdulhat az a csomópont, és akkor a NOI-t is mozgatni kell.
Úgy nézzünk a NOIra, mint a pl. mapsource-ben útvonaltervezéskor az úpontokra, amiket lebökünk, hogy "ezen a ponton keresztül akarunk menni".
És ami még szintén csak gondolati szinten van meg, hogy ha megvan a NOI halmazunk a térképen, akkor kellene egy eszköz, amivel a felhasználók számára a NOI-k sorozatával és a köztök való útvonaltervezési paraméterekkel utakat tudunk leírni és közzétenni. Persze az "utakat" is struktúrálni kellene, a Mária-út példánál maradva egész út / napi szakasz / napi alternatívák, mittomén'.
És az egésznek az eredménye csak ez után jöhetne: amikor a felhasználó rábök, hogy látni akarom az X út Y szakaszát (vagy az egészet, vagy csak a szakasz egy alternatíváját), akkor az aktuális térképi adatok és az út közzétevője által megadott paraméterek szerint a lekérés pillanatában az útvonaltervező megtervezné az utat, és színesen-szagosan (maga az útvonal geometriája, az itiner, letölthető nyomvonal, stb.) odaadná a felhasználónak.
Erre az egész bonyolult rendszerre alapvetően két okból lenne szükség: 1) A térkép dinamikus. Ha egy egyszer megrajzolt rész sosem változhatna meg, akkor akár nyomvonalként, vagy élek sorozataként tárolhatnánk bármilyen utat. 2) Az "út" nem egy darab oszthatatlan egység, hanem ahogy fentebb olvasható, strukturálható, és a NOI-s rendszerrel a felhasználónak könnyen fel lehet kínálni az út egyes részeit, vagy azok esetleges alternatíváit, közlekedési módjait (pl. bicajjal v. gyalog akar-e menni), stb.
[előzmény: (56169) KiVi, 2012.07.31 21:23:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.31 21:23:05 (56169)
Épp ez az, én még mindig nem értem mire jó ez a NOI-zás. (Főleg, hogy a működésére nincs példa.) Most pl. azon töprengek, hogy nem lenne-e logikusabb, ha a normál POI-k kaphatnának egy flag-et, hogy "NOI" (igen/nem). Így nem kéne telespammelni se a térképet se az adatbázist, elég lenne egy poit felvinni egy adott helyhez.
[előzmény: (56168) Hev, 2012.07.31 17:57:26]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.07.31 17:57:26 (56168)
Ne haragudj de ha egy látványosságnak van POI-ja akkor ahoz is lehet navigálni, ha nincs akkor azt kell feltenni és nem a NOI-t, a navigálást pedig nem a GPS-re kell bízni hanem a túrázóra, Ő dönti el, hogy melyik jelzésen akar menni és nem a kütyü. Az csak segít az útonmaradásban, mint a térkép.
Ha sok a szabad kapacitásod bizonyára örömmel venné a megyéd természetbarát szövetsége ha segítenél nekik a turistaút kataszter feltöltésében, és egyeztetve velük az esetleges döglött utak kérdése is rendeződhet.
De ez eléggé rabszolga munka, nem csak az egeret kell nyomogatni!
[előzmény: (56155) majormezei, 2012.07.31 07:40:59]

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.31 07:40:59 (56155)
Feltettem a Coloradomra a friss térképet. Indultam 2 km-es szintről: semmi... 200 m-es szintnél jelentek meg először a NOI-k, így nem mondhatnám, hogy teleszemetelik a képernyőt - esélyük sincs rá. Viszont navigálni tudok hozzájuk ;-)
[előzmény: (56152) Hev, 2012.07.30 21:57:30]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.07.30 21:57:30 (56152)
A turistautak.hu Garmin kimenetein látható az összes.
[előzmény: (56150) KiVi, 2012.07.30 21:35:53]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.07.30 21:35:53 (56150)
Mely kimenet(ek)en lehet élvezni a NOI-k áldását?
[előzmény: (56146) Old Eye, 2012.07.30 09:38:23]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.07.30 09:38:23 (56146)
Nem hiba. Fairy kedvenc frázisával élve, a motorházfedô alatt sok minden zajlik, de nem minden hallik :-)
hev... Egy éve meséltél nekem a turistautak körüli munkádról. Bogarat tettél a fülembe. Aztán olvastam modras tanulmányát. Elgondolását és a te megközelítésedet most teszem át a gyakorlatba. Átnéztem modras turistaút csomópontjait. T.k. a munkáját folytatom, pontosítom és próbálom használhatóbbá tenni. (Azért is, mert a jelek szerint kiszállt a turistautak.hu-ból. Bár jó lenne, ha továbbra is naprakészen tartaná itt a Mária útjait. Ha már elkezdte. Ô az egyetlen köztünk, aki tudja, hogy áll az a projekt.)
[előzmény: (56144) Hev, 2012.07.30 09:20:59]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.07.30 09:20:59 (56144)
A 2008-ban készült elmélkedés amúgy nagyon hasznos - lenne - de sajnos a használhatósága a fejlesztés hiányában kérdéses. A Bükkben letett NOI-k tömege attól még számomra értelmetlen és önkényes döntésed, tudom a hiba bennem van. :-)
[előzmény: (56142) Old Eye, 2012.07.29 23:22:16]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.07.29 23:22:16 (56142)
Lesz még több más tájegységben is. És tisztogatás is.
Ajánlom figyelmedbe modras kitûnô tanulmányát:
http://www.turistautak.hu/wiki/Turistautak_logikai_h%C3%A1l%C3%B3zata
Leegyszerûsítve: Turistaútcsomópont az, ahol turistautak találkoznak és közismert nevük van. Egy turistát vonzó célpont is annak tekinthetô.
[előzmény: (56140) Hev, 2012.07.29 22:18:56]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.07.29 22:18:56 (56140)
Nem igazán értem, hogy minek ez a sok turistaút csomópont a Bükkben?
http://turistautak.hu/poi.php?code=44550
Ezeket talán a természetjáró szervezetekre kellene bízni akik értenek hozzá.
Nem régen jártam végig az OKT nyomvonalába eső helyeket ezeknek a pontoknak nagyrésze egyáltalán nem nevezhető turistaút csomópontnak! Nagyrésze értelmetlen, céltalan - persze szerintem!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók