turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

guess.whohozzászólásai | válasz erre | 2010.04.23 08:57:09 (39310)
Ezzel a szekérút-földút polémiával kapcsolatban eszembe jutott, hogy mikor ősszel méregettem fel különböző földutakat, akár egyik hétről a másikra is típust váltott egy-egy út: sár volt, és traktorok jártak rajta, néhol 20-30 cm mély keréknyomokat is hagyva. Ilyeneken egy átlag személyautó biztosan nem megy el, tehát szekérút... Most viszont már "kisimultak" az utak, korábbi nyári bejárásainkon nem is láttuk az őszi keréknyomokat jóformán, tehát nyugodtan jelölhető földútként.
Csak azt akarom ezzel mondani, hogy nem feltétlenül hiba az, ha egy szekérútként jelzett út egy adott pillanatban (tuhus) földútként is definiálható - és fordítva.
Szerintem automatikusan legfeljebb a lakott területeken levő utakat célszerű burkolatlan utcára cserélni, de ahogy pgyp is felvetette: ehhez valószínűleg kézzel el kell vagdosni a területhatárnál az utakat (akkor meg már akár át is lehet állítani :)) ).
[előzmény: (39308) Old Eye, 2010.04.23 08:23:47]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.04.23 08:23:47 (39308)
Nincs mese - a vonalreform következtében elszaporodott szekérutakat végig kell ellenőrizni - a terepen.
Nem érdemes tovább foglalkozni ezzel a témával. Aki egy olyan 'szekérúton' megy, melyen vígan lehet haladni egy Swifttel, bejelenti s berajzoljuk/átállítjuk. Kisebb baj egy szekérút, melyre nem tervez a kütyü, mint egy burkolatlan út, melyen lyukra futunk.
[előzmény: (39304) olahtamas, 2010.04.23 08:05:33]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2010.04.23 08:05:33 (39304)
Épp ez a lényeg, hogy a szekérút autóval nem járható, tehát ha szekérúttal rajzolok valamit, akkor arra autóval ne is tervezzen be, mert elsüllyedsz a sárban, vagy összetöröd az olajteknőt !!!
Tehát fontos információ tartalma van a dolognak, nehogy valaki generál átkonvertálja !!!
[előzmény: (39301) 2010.04.22 22:44:53]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.04.22 22:44:53 (39301)
Így van, ráadásul ha minden szekérút automatikusan át lenne cserélve a belterületeken burkolatlan utcára, akkor legalább az esélyt megkapnák ezek az utcák, hogy autóval járhatóak legyenek.
Az OMP-be nem ástam bele magam, de ha jól emlékszem, nekik azért volt fontos a vonalreform (meg nekünk is), hogy a típusból minél több infó adódjon, s ne kelljen annyi extra. Hát ma rengeteg szekérút van/volt pl. Pomázon is, pedig ott emberek laknak, kik autóval járnak.
[előzmény: (39300) tibbi, 2010.04.22 22:30:40]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2010.04.22 22:30:40 (39300)
Némely kimeneteken látható a különbség a típusok között, talán emiatt szeretné TAV a konverziót.
Pl. itt látható a földút/szekérút páros: http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.246250&lon=17.724886&zoom=256&arrow=1
Szekérút/burkolatlan utcát nem néztem meg.

A szekérút, és a földút definícióiban megfogalmazott minőségbeli különbség miatt azonban tényleg kellene kezdeni valamit a reform során született rengeteg szekérúttal.
[előzmény: (39299) Old Eye, 2010.04.22 22:12:29]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.04.22 22:12:29 (39299)
mennyi értelme van ennek így - ez az... Ne haragudjatok, TAV, olahtamas, ezért nem foglalkozom ezzel a témával
[előzmény: (39295) pgyp, 2010.04.22 19:39:06]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.04.22 19:39:06 (39295)
azt viszonylag gyorsan meg lehet csinálni, ha ki van töltve a Lakotterület extra, akkor legyen csere. A te ötleteddel első körben csak annyi gond van, hogy valahol el kellene vágni a vonalakat, hiszen külterületen is mehet a vonal, ami lakott területen kezdődik. Csak számomra kérdés, hogy mennyi értelme van ennek így önmagában.
[előzmény: (39292) 2010.04.22 19:18:02]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.04.22 19:18:02 (39292)
TIBBIGEO

Igazából a 39261-re vártam volna választ tőled.
[előzmény: (39286) tibbi, 2010.04.22 15:49:44]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2010.04.22 15:49:44 (39286)
Küzdeni éppen nem küzdök, de a probléma adott.
[előzmény: (39277) 2010.04.21 23:15:16]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.04.21 23:15:16 (39277)
Végre egy tudós ember :-)

A szelérút burkolatlan utca ötlethez mit szólsz? emlékszem, hogy a Bakonyban Te küzdesz a szekérút földút kérdéssel. Miért nem meetek már aludni? :-)
[előzmény: (39275) tibbi, 2010.04.21 23:10:51]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2010.04.21 23:10:51 (39275)
major highway-tôl csak azt várom el Nincs is már ilyen vonal... :-)
[előzmény: (39270) Old Eye, 2010.04.21 23:04:06]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.04.21 23:04:06 (39270)
Vannak dolgok, amiken át kellene lépnünk... Isten lássa lelkem, egy major highway-tôl csak azt várom el, hogy ne mászkáljanak rajta biciklisták meg tehenek; hogy milyen a burkolata - ugyan már, kit érdekel?
Azt ne mondja nekem senki, hogy ha az beton, akkor inkább elkerüli... :-)
[előzmény: (39268) 2010.04.21 22:24:44]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.04.21 22:24:44 (39268)
Azért kellene, mert akkor egy csomó melót meg tudnánk spórolni. A kérdésem nem is annyira technikai volt, sokkal inkább arra vonatkozik, hogy van-e ellenvetés. Egy másik javaslatomra olahtamas elmondta, hogy major highway lehet beton is, ezért ne cseréljünk mindent aszfaltra.

http://turistautak.hu/forum.php?action=thread&id=terkepek&message_id=246246
[előzmény: (39266) Old Eye, 2010.04.21 22:16:08]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.04.21 22:16:08 (39266)
Lehet. Miért kell?
urbalazs?! Megoldható a feladat egy szkripttel közvetlenül az adatbázison? Fel lehet ismerni, hogy egy szekérút lakott területen fut? A MapAudit felismeri, de kliensen és egy tájegységen fut csak.
[előzmény: (39261) 2010.04.21 10:35:39]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.04.21 10:35:39 (39261)
Eszembe jutott egy potenciális automatizálási kérdés: nem lehetne esetleg a Mapaudittal egy olyan replace all-t csinálni, hogy ha egy szekérút összes node-ja egy település poligon területére esik (akár továbbszűkítve a "varosok" típusú poligonokra), akkor a szekérútból legyen burkolatlan utca???

Hiszen gyakorlatilag ez a definíciója az utóbbinak. Tehát míg a szekérút és földút között a járhatóság a szeparátor, addig belterületen egyszerűen nincs értelme a szekérútnak.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók