turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 16:30:01 (30019)
optimista vagy :)
[előzmény: (30017) KiVi, 2009.05.06 15:29:50]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 15:29:50 (30017)
Pár év.
[előzmény: (30016) Fgg, 2009.05.06 15:29:22]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 15:29:22 (30016)
:D
.. és az mikor lesz?
[előzmény: (30015) KiVi, 2009.05.06 15:18:24]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 15:18:24 (30015)
Igazából amíg nincs meg az új typeset és a paraméterek kinyírása addig kár a gőzért...
[előzmény: (30013) Fgg, 2009.05.06 15:07:07]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 15:07:07 (30013)
(Nem személyesen neked szól)
http://turistautak.hu/wiki/Rajzol%C3%A1si_szab%C3%A1lyok#Az_mp-be_rajzoland.C3.B3_elemek
Lehet javítgatni! :)

Az arterial-t én is gyüjtőutaknál szoktam használni. Szerintem kell hogy pl.: Budapesten ezeket meg lehessen különböztetni mind a főutaktól mind a kis aszfaltos utcáktól. (meg gondolom az útvonaltervezésbe is beleszól)
[előzmény: (30012) KiVi, 2009.05.06 14:53:02]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 14:53:02 (30012)
Településen belül arteriallal kell rajzolni azt az utat ami a településen kívül arterialban folytatódik. Ha residental lenne akkor nagyon bután nézne ki. A MH meg nem igaz.
[előzmény: (30011) Hajo, 2009.05.06 14:43:27]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 14:43:27 (30011)
Eddig arra használtuk településen belül az Arterial road-ot, hogy ha nem főutat, de fontosabb utat akartunk kiemelni (nevezzük gyűjtőútnak).
Most már tudom, hogy pl a Garmin kimeneten Major Highway esetén a szélesség paraméteren múlik, hogy milyen út jelenik meg a készüléken és/vagy a Mapsource-ban. Emiatt ma már nem használnám az Arterial road-ot településen belül, hanem Major highway és megfelelő szélesség (pl országút).
A raszeres kimeneten pl. most sem tudom (nem néztem utána), hogy mi határozza meg az utak megjelenő szélességét (mivel mp-ből készül ezért nem biztos, hogy a szelesseg paraméter).

Ezért is tartom fontosnak itt is az előbb pgyp által leírt leírt megjegyzést, hogy az egyes paraméterek hatásait is írjuk le majd a Wikiben. Hozzáteszem, hogy azt is le kellene írni, hogy az egyes kimenetekre melyik param. milyen hatással van? (Garmin, Raszteres, T3D, OMP, Java, stb.)

Meggyőződésem, hogy sok rajzolói "hiba"/félreértés/eltérő rajzolási mód oka ma is az, hogy
- a leírások nem egyértelműek illetve már régen nem érvényesek (évek óta nyilvánvalóan mást látunk az mp-ben, mint ami a leírásban van)
- a kimenetekre gyakorolt hatásuk nincs leírva.
[előzmény: (30010) Arti (junior), 2009.05.06 14:26:27]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 14:26:27 (30010)
Neked elhiszem, eddig csak átutazóban voltam Budapesten...

Nem példák alapján hogyan definiálnád?

Szerintem a belső körgyűrű, más településről bevezető út (én úgy definiálnám általánosságban, hogy "települések belterületén haladó főbb közlekedési útvonalak") legyen Szelesseg=országút, Tipus=Major highway.
[előzmény: (30009) Stimm, 2009.05.06 14:22:26]

Stimmhozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 14:22:26 (30009)
Véleményem szerint pl. Budapesten: Rákóczi út, körutak, Dózsa György út, stb.
[előzmény: (30008) Arti (junior), 2009.05.06 14:14:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 14:14:21 (30008)
Köszönöm. Ha mások is így gondolják, akkor beteszem oda.

Wiki: település főbb aszfaltos utca 04-arterial road

Hogy is van ez?

Szerintem:
* Amennyiben egy számjegyű főút, akkor Szelesseg=főútvonal, Tipus=Major highway függetlenül attól, hogy település belterületén halad-e vagy sem.
* Amennyiben két számjegyű főút, akkor Szelesseg=másodrendű főút, Tipus=Major highway függetlenül attól, hogy település belterületén halad-e vagy sem.
* Települések belterületén haladó főbb közlekedési útvonalak (belső körgyűrűk, településeket összekötő (2-nél több számjegyű) utak településközpontba vezető része): Szelesseg=országút, Tipus=Major highway
* Település egyéb aszfaltos utcája: Szelesseg=keskeny műút, Tipus=Residential street

Ekkor mit jelöl a településen belüli Arterial road?
[előzmény: (30007) Fgg, 2009.05.06 14:01:43]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 14:01:43 (30007)
Szép összefoglaló! (wikiben a helye!)
[előzmény: (30004) Arti (junior), 2009.05.06 12:54:54]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 12:54:54 (30004)
Természetesen.
Amennyiben egy számjegyű főút, akkor Szelesseg=főútvonal függetlenül attól, hogy település belterületén halad-e vagy sem.
Amennyiben két számjegyű főút, akkor Szelesseg=másodrendű főút függetlenül attól, hogy település belterületén halad-e vagy sem.

Nem is figyeltem a 30000-t... :)
[előzmény: (30003) johann g (Lud), 2009.05.06 12:50:23]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 12:50:23 (30003)
0...1 közötti érték ? :)

a településeken belüli részei egy főútnak legyenek azonos vonaltípussal rajzolva, mint a településhatáron kívüliek. ez is egy alaptétel.

közben csendben elvitted a 30000-et...
[előzmény: (30000) Arti (junior), 2009.05.06 12:26:13]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 12:26:13 (30000)
Értem, hogy a tervezéshez fontos paramétereket töltögetni kell. Azt is értem, hogy az autópálya és az autóút sablonjában a BehajtasBiciklivel=D. De a főútvonal sablonjában miért?

Szívem szerint ezt csinálnám:
1. autópálya: Szelesseg=autópálya
2. autóút: Szelesseg=autóút
3. egy számjegyű főút (8-as, 7-es, stb...): Szelesseg=főútvonal
4. két számjegyű főút (84-es, 86-os, stb...): Szelesseg=másodrendű főút
5. ennél több számjegyű országút (87133 Szombathely - Bucsu): Szelesseg=országút
6. olyan településeket összekötő országút, aminek nem tudjuk a számát: Szelesseg=országút
7. települések belterületén haladó főbb közlekedési útvonalak (belső körgyűrűk, településeket összekötő utak településközpontba vezető része): Szelesseg=országút
8. település egyéb aszfaltos utcája: Szelesseg=keskeny műút

1-7 típusa: Major highway
8 típusa: Residential street

Arterial road ne legyen településen belül (Szombathelyen a lakhelyem utcája Arterial road, de csak az, minden folytatása Residential street).
[előzmény: (29999) pgyp, 2009.05.06 11:59:28]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 11:59:28 (29999)
én használok sablon, a logikusan kitölthető paraméterek vannak benne. Az általad belinkelt sablon szerintem tipikusan nem oldja meg a kerékpárosok problémáját. 2 lehetőséget látok:
-áttérni az új typesetre és ott elmagyarázni a rajzolóknak mit is kell kitölteni és milyen hatása lesz
-lehetőség szerint kitölteni a paramétereket, mert azokat figyelembe veszi a rendszer a routing parameter generálásánál. Erről sajnos nekem semmi infom nincs (mármint hogy mit vesz figyelembe), de kecskesrobi küzdött több alkalommal is azon, hogy jól működjön a tervezés, elég vicces dolgokat tud csinálni, ha nincsenek kitöltve a paraméterek:-( Szóval egy jól összeállított sablon jobb lehet, mintha nem töltenénk a paramétereket egyáltalán.
első- és másodrendű utak: nzd meg a térképet az omp-s kimeneten! nem csak a 8 és 84, hanem gyakorlatilag a teljes Dunántúlon az egy- és kétjegyű utak főútvonalként vannak fent. Kérdés, hogy ez mennyire baj, mert amennyiben megnézzük ezen utak folytatását az oh-n kívül, kb hasonló stílust láthatunk (ez persze a konvertálásból adódik!). Érdekes lenne elgondolkozni ezen a paraméteren (is), hogy a keskeny műúttól a főútvonalig a 4 fokozatot hogyan osztjuk fel.
[előzmény: (29997) Arti (junior), 2009.05.06 10:42:36]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 10:42:36 (29997)
Úgy vettem észre (Vas-, Veszprém-, Zala-, Győr-Moson-Sopron megye), hogy függetlenül attól, hogy az adott út egy számjegyű vagy két számjegyű, mindenhol Szelesseg=főútvonal. Így a raszteres térkép első nagyításánál semmi különbség nincs pl. a 8-as és a 86-os között. Sőt, pár kétszámjegyű útnál a sablont véltem felfedezni. Vagy ne használjunk sablont (a sablon kitiltja a kerékpárosokat), vagy legyen egy ilyen is:
Másodrendű főútvonal:
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A
JarhatosagBabakocsival=A
Burkolat=aszfalt
JarhatosagEsoben=A
Szelesseg=másodrendű főút
MennyireSzep=N/A
LakottTerulet=N/A
Zaj=N/A
Fedettseg=N/A
JelzesMinoseg=N/A
JelzesFelujitasa=N/A
BehajtasAutoval=A
BehajtasBiciklivel=N/A
KorlatozasIdoszakosan=N/A
KorlatozasSebesseg=90
KorlatozasSuly=N/A
Megjegyzes=N/A
[előzmény: (29975) Fgg, 2009.05.04 18:11:50]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2009.05.04 18:11:50 (29975)
Valaki egyszer azt írta ugyan erre a kérdésre, hogy az ésszerűség határain belül kell paraméterezni.
Tehát a 8-as út mindig főút, 84-es mindig másodrendű!
[előzmény: (29974) Arti (junior), 2009.05.04 18:08:50]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.04 18:08:50 (29974)
Az extra paraméterek között a szélesség lehet: országút (3-5 m), másodrendű főút (5-8 m), főútvonal (8-10 m).
Ha nincs nálam méterrúd, hogy lemérjem, akkor le lehet úgy egyszerűsíteni, hogy a 8-as főútvonal, a 84-es másodrendű főút, a 87133-as pedig országút?
Vagy a 8-as attól függően, hogy milyen széles lehet főútvonal is, majd egy másik részen másodrendű főút is? (Ennek szerintem nincs értelme...)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók