turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 12:34:12 (28570)
Túrázni csak bevállalósabb emberekkel vagy egyedül szeretek, így a korábban feltöltött (közel 150 ezer pontból álló) trackek között akadt egy kevés árkon-bokron, sűrű erdőn, megfagyott szántóföldön és befagyott patakon keresztülvivő szakasz is.
Úgy látom a webes felületen nem nagyon lett létrehozva olyan kisalföldi útvonalterv, ami óvatosságra intene a nodokkal kapcsolatban. Persze populárisabb tájegységeken más a helyzet.

A szurdokra / gátra vonatkozó fésűs térképi jelölési ötleted tetszik, megjelenésben közelebb vinné a papírtérképekhez (és a valósághoz).

Egy konkrét esetnél most kicsit elbizonytalanodtam. Tényőtől délre, Hollómajor magasságában van egy élvezetes, 850 méter hosszú szurdok. Ennek mindkét oldalán vezet út is, viszont a szurdok is éppen csak, de járható. (Az utak minőségét fel- illetve lefokoztam, pontosítottam). A lényeg most jön: ugyanis a szurdok D-i, nyitott bejáratával ellentétben az É-i vége 6-8 méter magas, meredek löszfalban végződik. Annak ellenére, hogy nincs ösvény, még fentről lefelé bevállalható. A 850 méter hosszú szakasz korábban két részből lett megrajzolva. Én a végén lévő rövid szakasz utolsó pontját töröltem, és az utat 0x19-es kódú zsákutcává alakítottam. Ezzel kapcsolatban két további kérdés merült fel bennem:
- gondolom elegendő csak a legvégén lévő szakaszt zsákutcaként jelölni, a bevezető szakaszt nem is szabad piszkálni.
- nem lenne-e jobb ilyen esetben egyirányúsítani a rövid / teljes szakaszt (mégha a valóságban nem is létezik az a 10 méternyi ösvény, ami összekötné az alsó és felső pontot, de bevállalósabbaknak nem jelent problémát). Kikre kell "méretezni" a térképet? Mondjuk egy 100 kilós nyugdíjasra, vagy lehetek bátrabb is?
Kezdőként egyből ilyen extrém esetekkel támadtalak le Titeket, de hát ez van, a normális utak rendesen meg lettek rajzolva, azokat nem kell piszkálni. Ezek precíz megrajzolásához meg terepismeretre van szükség.
[előzmény: (28565) johann g (Lud), 2009.03.06 11:22:27]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 11:22:27 (28565)
- a vonatörlés általában felvet webes útvonaltervezői aggályokat. azt is lehet hogy kivágod a nem kívánt részt és az egyik megmaradt véget áthúzod a másikhoz és az Urbalazs-féle húrmódszerrel köztes nodeokat pöttyantesz le és húzol a helyére. a lényeg, hogy egy meglevő szakasz közepére ne rajzoljunk be egy újat, mert a webes útvonalaknál ez egy lyukkként jelentkezik az itínerben, zsakszhosszban stb.

- jelenleg nincs a szurdokra térképi jelölésünk, esetleg a leendő típusok közé felvehetnénk ezt is, meg a töltést is a szokásos fésűfogas vonaltípussal, amit ráillesztenénk az útra mint második vonalat.

- autós gázló mehet a híd ikonjával, labelbe gázló. szerintem nem kell vacakolni a paraméterekkel, alacsony vízállásnál lassít a delikvens mint egy fekvőrendőrnél, magasnál meg úgyse megy át senki.
[előzmény: (28564) Szabadhegy, 2009.03.06 10:20:29]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 10:20:29 (28564)
Rendben, látom miként megy a dokumentálás.
Vettem a lapot, ha lenne rá mód (a weben felvett útvonalak miatt) átmozgatással megpróbálom megőrizni az utakat.

A tájegységben meglehetősen sok szurdok van, lehet / kell ezeket valahogy jelölni? Erre még nem nagyon láttam példát.
Gázlót szoktátok valahogy jelölni? Rakjak hidat, és korlátottam le lassú, illetve gyalogos forgalomra + gázló! felirat.
[előzmény: (28563) johann g (Lud), 2009.03.06 10:07:01]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 10:07:01 (28563)
a ctrl+shift+m nyomkodásával látszik mit rajzoltál és módosítottál.
beszántott utaknál javaslom, hogy ha van új nyomvonal, akkor oda mozgasd át a nodepontokat, így nem sérül egy esetleges meglevő weben felvitt útvonal.
[előzmény: (28560) Szabadhegy, 2009.03.06 09:49:14]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 09:49:14 (28560)
Kösz szépen. A korsó sör koordináját majd megbeszéljük :)
Kell-e dokumentálni a változtatásokat, vagy ez kiderül valahogy az állományból? Nem csak új adatok felvételéről van szó, hanem egyes régi (beszántott) utak törléséről is.
[előzmény: (28559) KiVi, 2009.03.06 09:43:01]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 09:43:01 (28559)
A megfelelő helyre kell küldeni egy korsó sört. :-)) Addig is töltheted a Kisalföldet! ;)
[előzmény: (28558) Szabadhegy, 2009.03.06 09:40:12]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 09:40:12 (28558)
Érdeklődnék, miként működik a letöltési jogosultság ügymenete.
Itt kell kérni, mivel ezt a fórumot úgyis olvassák megfelelő adminok, vagy más helyen kell leadni a kérést?
Ha esetleg ez valami miatt lassú, bürokratikus folyamat lenne, akkor megfelelő jogosultsággal rendelkező ember átküldené nekem a Kisalföld forrásállományát?
[előzmény: (28513) Szabadhegy, 2009.03.04 19:54:45]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.04 19:54:45 (28513)
Természetesen a MapEditet letöltöttem (korábban is ezzel dolgoztam) és párszor elolvastam az írásokat. (Kisebb ráncfelvarrás ráférne a doksira, találtam benne helyesírási hibákat és teljesen elavult részeket is, bár ezek nem fontosak, a lényeg szépen benne van.)
A darabolás is végre összejött, korábban nem álltam pontosan rá a csomópontra, azért nem jelent meg a vonal darabolása menüpont.

Akkor ezennel kérnék letöltési jogot a Kisalföldre.
A Sokoró rendberakása mellett Bábolna megrajzolását is valószínűleg bevállanám, mivel annak szinte összes utcáját bejártam és 200 útpontot összegyűjtöttem.

e-mail: gyor96 kukac freemail * hu, skype: sinteer
[előzmény: (28510) pgyp, 2009.03.04 18:16:49]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.03.04 18:16:49 (28510)
akkor ne kérdezz feleslegesen, tedd a következőt:
1. olvasd el ezt végig, többször: http://www.turistautak.hu/documents.php?id=index
2. töltsd le az általunk használt mapeditet: http://turistautak.hu/download/mapedit.exe
3. kérj letöltési jogot a Kisalföld tájegységre!
4. kezdj el rajzolni és vedd fel a kpacsolatot valakivel, ha túl sok kérdésed van (emil, skype stb, engem is nyugodtan zaklathatsz)
5. felejtsd el az .img-k piszkálását, mostantól csak .mp van
6. válaszd ki egy trackedet (vagy részét) és kezdd el berajzolni
7. amennyiben kész vagy a rajzolással, töltsd fel a teljes .mp-t zippelve az other tájegységbe, majd kérd itt a forumon a lektorálását
8. várj türelmesen és 3 naponta kérd újra a lektorálást;-)
[előzmény: (28509) Szabadhegy, 2009.03.04 17:20:29]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.04 17:20:29 (28509)
Egyenlőre a Kisalföld .img-jét alapulvéve gyakorlatozom, és felmerült pár kérdés.

Van egy 30 pontból álló, 2,4 km hosszú Sárga jelzésű útszakasz, ami ma már nem teljesen felel meg a valóságnak, mivel a középső szakasza egy új, vele nagyjából párhuzamos úton halad.
Jelen esetben adva van (a) egy 2,4 km-es szakasz, (b) egy korábban felmért 650 méter hosszú szakasz, (c) és egy új felmérésű 602 méter hosszú szakasz.

Feltételezésem szerint az eredeti 2,4-es sárgát darabolni kellene 3 részre, az elejét és a végét egyesíteni a 650 és 602 méteres utakkal, a közepét meg "leminősíteni" 0x3-ról 0xa-ra.
És ha jól sejtem 2 darab csomópontot is létre kell hozni az utak találkozásánál.

Van-e lehetőség MapEditben vonalak darabolására (pl trimmeléssel), illetve egyesítésére?

A konkrét esetre visszatérve talán egyszerűbb lenne az meglévő Sárga jelzés útpontjait áthelyezni új helyre, a másik egyszerű földutat meg a korábbi sárga helyére átmozgatni. Rendben van ez így?

Hogyan kell egy út egy megszűnt szakaszát szabályosan törölni (mivel egy másik út felét már beszántották)? Találtam rá megoldást: dupla kattintás az útra, Points menüből a felesleges dolgok törlése. Szabályos ez így? Esetleg van valami radír eszköz is?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók