turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:46:17 (26928)
valóban kicsit el vagyunk kényeztetve a frissítésekkel, lsd. kereskedelmi térképek negyedéves/éves frissülései. azt hiszem a mostani állapot egy jó kompromisszum. a mapniknál sem hiszem hogy a napi frissítésnél gyarkrabban fontos lenne a rendszert rángatni.
a mapniknál nálam a sebesség a legkritikusabb. a teljes ország nézete lehetne annyira lebutítva, hogy hamarabb betöltődjön. fontos lenne még, hogy településnévre keresve lehessen nézetet beállítani, így megúsznánk pár szintén lassú zoomolási és pan nézet generálást.
[előzmény: (26925) rekasi, 2009.01.19 09:34:27]

rekasihozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:34:27 (26925)
Nem csökkentené a terhelést ha a garmin kimenetek (7 féle) számát csökkenteni lehetne, kérdés használják-e mindet a garminosok?
[előzmény: (26922) KiVi, 2009.01.19 09:25:44]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:25:44 (26922)
nem tudom, derült-e ki pontos ok
Ki: sok volt a júzer, az Apache processzek száma elérte a maximumot. Folyamatban az új vas beszerzése, már csak hónapok kérdése. ;)
[előzmény: (26919) laszloistvan, 2009.01.19 07:58:16]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 07:58:16 (26919)
Az utóbbi időben többször a szerver vészes lassulását tapasztaltuk (a fórumon is említették és magam is tapasztaltam); nem tudom, derült-e ki pontos ok, de szerintem a frissítésekkel nem kell hajszolni a perceket-órákat. Valljuk be, ez inkább marketing-fogás, mint gyakorlati szükségszerűség. Legalábbis felhasználói szempontból. Ugyanakkor rajzolóként jó egy mihamarabbi kontroll-lehetőség. A két szempont között gondolkodáshoz a számomra érintett kimenetek részéről a következőket tudom összefoglalni:

Teljesen pillanatnyi állapotot (az .mp mellett természetesen) jelenleg a statikus GE-export képes mutatni. Ez viszont a jellegéből és állapotából fakadóan rajzolói szempontból csak mérsékelten alkalmas kontrollként (objektumtípusok, vonalstílusok korlátozottsága stb.). (Miként egyéb az .mp-n és a webtérképen kívül bármely más alternatív kimenet is; tetszik, nem tetszik, csak a Garminra épül a technológia, ezért ebből a szempontból mégis ez a referencia.)

A networklinkes GE-kimenet valós idejű generálását a szerver nem bírta, ezért változott meg jó másfél éve úgy, hogy félig előkészített adatok fóliánként-szektoronként generálódnak periodikusan (naponta, hajnalban), és valós időben csak a nézet paraméterei szerint össze kell ezeket válogatni és gyúrni. Ez már bírható, de az éjszakai szektorgenerálás órás nagyságrendű.

Naponta frissülnek a T3D-adatok is. Eredetileg ez is órás nagyságrendű időtartam volt, majd egy optimalizálás után kb. 2 percre olvadt - mindentől független, teljes frissítési idő az egész ország összes adatára. Azon vagyok, hogy a megjelenítés minősége rajzolási referencia is lehessen (kiegészítve immár a routeS tervező nyújtotta kontroll-lehetőséggel), de nem gondolom, hogy rövid időn belül referenciává válhat, ezért gyakoribb frissítését nincs értelme erőltetni.

A Mapnik-térkép nem tudom, mennyit használ, de ha terhelő, nem tűnik indokoltnak a 30-90 perces periódus, különösen amíg kísérleti fázisban van és titokban tartjuk. (Meddig lesz így?)
[előzmény: (26917) bpeti68, 2009.01.19 00:33:57]

bpeti68hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 00:33:57 (26917)
Vajon milyen időintervallum az, ami jó kompromisszum a frissesség és a felesleges gépidő használat között?

Igen, ezt én is szerettem volna kérdezni, az alternatív raszteres (webes, bocs Trackman) térkép frissítése kapcsán.
Bár megoldottam, hogy automatikusan szedi a változott tájegységeket, így 30-90 percenként frissülni tud, de ha nagyon terhel lelassítom.
Ezzel kapcsolatban újdonságok: kiemeltem a turistautakat, mutatja az egyirányúságot, és tettem rá távolságmérőt. A kiemelés és az egyirányúság a péntek óta változott tájegységeken jelent már meg.
http://turaterkep.hostcity.hu/

OFF
Első programocskám python nyelven, de kezdek beleszeretni.
ON
[előzmény: (26915) Trackman, 2009.01.18 23:29:07]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 23:29:07 (26915)
Lehet, hogy lemaradtam, de a mapedit "kettőzött objektumok eltávolítása" funkciója miért nem jó erre, amit most megírtál?

Más: frissítettem a T3D alatt levő útvonaltervező adatbázisát, mióta László István itt közzétette, azóta először.
Könnyen meg tudom oldani, hogy automatikusan menjen. Azonban azt igényli, hogy az összes tájegységet letöltse, ami eszi a tuhu szervert és némi erőforrást az openmaps szervertől is igényel.
Vajon milyen időintervallum az, ami jó kompromisszum a frissesség és a felesleges gépidő használat között?
[előzmény: (26913) Old Eye, 2009.01.18 23:17:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 23:17:27 (26913)
Nem hinném, hogy minden anomália a feltöltés megszakadásával magyarázható.
A lista vége felé található Letrehozta=24219 rám mutat...
Azok voltak az elsô rajzolásom útszakaszai. Ráment pár éjszakám, mire kitanultam a MapEditet, s nyeltem is olahtamastól :)
Megtörténhetett, hogy kezdôként több szakaszt azzal a tudattal rajzoltam újra hogy ha egy vonalat újrahúzok, a régit azzal felülvágom.
[előzmény: (26909) bpeti68, 2009.01.18 22:48:34]

bpeti68hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 22:48:34 (26909)
Éppen fa-peti -nél (20008) akadt el a gödöllői a múltkor feltöltéskor. Nagy valószínűséggel akkor keletkeznek ilyenek, ha elakad a bedolgozás és újból feltöltésre kerül.
[előzmény: (26908) Old Eye, 2009.01.18 22:13:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 22:13:26 (26908)
Van-e két olyan vonal amelyeknek az ID értéke nem negatív és a Data0 soruk teljesen megegyezik?
Ezt az ellenôrzést beraktam a 'robot'-ba azzal a kiegészítéssel, hogy csak az úttervezôs szakaszokat nézze végig valamint vegye figyelembe a fordított útirányokat is.
Tesztelésre lefuttattam egy, 2009.01.13-án letöltött gödöllôi MP file-ra.
Az eredmény:

MAPAUDIT (Vers. 1.03) 2009/01/18 21:56:35
Parameter file: MAPAUDIT.PAR
InpFile=GODOLLOI.MP
ID=9690529
Datelocked=2009.01.13 19:12:05
:
:
Check duplicated POLYLINEs ----------------------------------------------------
Ditto: ID=87767 (line: 92346) and ID=87788 (line: 250088, Letrehozta=126)
Ditto: ID=87789 (line: 93681) and ID=87766 (line: 104534, Letrehozta=126)
Ditto: ID=201245 (line: 408187) and ID=201179 (line: 409848, Letrehozta=414)
Ditto: ID=445912 (line: 1819154) and ID=445924 (line: 1819483, Letrehozta=5476)
Ditto: ID=445925 (line: 1819530) and ID=445960 (line: 1820047, Letrehozta=5476)
Ditto: ID=445926 (line: 1819577) and ID=445961 (line: 1820094, Letrehozta=5476)
Ditto: ID=445927 (line: 1819624) and ID=445962 (line: 1820141, Letrehozta=5476)
Ditto: ID=445928 (line: 1819671) and ID=445963 (line: 1820188, Letrehozta=5476)
Ditto: ID=445929 (line: 1819718) and ID=445964 (line: 1820235, Letrehozta=5476)
Ditto: ID=450670 (line: 1838182, Letrehozta=23453) and ID=451131 (line: 1841441, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=451097 (line: 1839882) and ID=451106 (line: 1840305, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=451098 (line: 1839929) and ID=451107 (line: 1840352, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=451099 (line: 1839976) and ID=451108 (line: 1840399, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460789 (line: 1874397) and ID=460824 (line: 1876042, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460790 (line: 1874444) and ID=460823 (line: 1875995, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460791 (line: 1874491) and ID=460822 (line: 1875948, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460792 (line: 1874538) and ID=460821 (line: 1875901, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460793 (line: 1874585) and ID=460820 (line: 1875854, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460794 (line: 1874632) and ID=460819 (line: 1875807, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460795 (line: 1874679) and ID=460818 (line: 1875760, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460796 (line: 1874726) and ID=460817 (line: 1875713, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460797 (line: 1874773) and ID=460816 (line: 1875666, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460798 (line: 1874820) and ID=460815 (line: 1875619, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460799 (line: 1874867) and ID=460814 (line: 1875572, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460800 (line: 1874914) and ID=460813 (line: 1875525, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460801 (line: 1874961) and ID=460812 (line: 1875478, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=460802 (line: 1875008) and ID=460811 (line: 1875431, Letrehozta=20008)
Ditto: ID=464718 (line: 1892699) and ID=465082 (line: 1895660, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=464719 (line: 1892746) and ID=465083 (line: 1895707, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=464720 (line: 1892793) and ID=465094 (line: 1896224, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=464722 (line: 1892840) and ID=465153 (line: 1898881, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=464723 (line: 1892887) and ID=465154 (line: 1898928, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=464724 (line: 1892934) and ID=465159 (line: 1899163, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=464725 (line: 1892981) and ID=465160 (line: 1899210, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=465097 (line: 1896271) and ID=465163 (line: 1899304, Letrehozta=24219)
Ditto: ID=466164 (line: 1916566) and ID=466205 (line: 1918198, Letrehozta=20008)
36 duplicates found ----------------------------------------------------------
:
:

Kérem véleményeteket.
Ha a lista használható, mindazon tájegységeknél, melyekhez hozzányúlok zároltan, lefuttatom a 'robotot' és ha talált duplikátumokat, ez fórumon publikálom.
[előzmény: (26890) Andreas, 2009.01.18 15:54:33]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 15:54:33 (26890)
A lehajtók kódja 0x08, 0x09.
Van még a Major Highway Connector is 0x0b de mintha vita lett volna régebben róla hogy szabad-e alkalmazni. Talán Garmin készülékekek nem megfelelő utasításokat adnak a connector típuson keresztül, ha jól emlékszem?

Legálisan előfordulhat például hogy egy szakaszon együtt fut például a Budapest határvonal egy úttal, de teljes hosszban fedés nem valószinü. Ezért én is azon az állásponton vagyok hogy minden típust kellene vizsgálni.
Sőt ha valaki óvatlanul használja az undo funkciót, akkor keletkezhetnek 0x00 típusú Unknown vonalak is. (polyline rajzolás, típus beállítása, CTRL+Z => 0x0 unknown vonal)
[előzmény: (26886) Old Eye, 2009.01.18 15:12:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 15:12:55 (26886)
Be tudom rakni ezt a lekérdezést. Az eltérô vonalirány nem gond
Kérdés -
Az összes polyline-ra nézzem? Vagy csak az úttervezôs utakra? lehet úgy szûkíteni a keresést, hogy csak u.a. típusú polyline-okat vessem össze?
Az úttervezôs utak típuskódjai nálam:
#define PLANABLEWAYS {"0x0a","0x04","0x16","0x05","0x06","0x07","0x01","0x0c","0x1a"}
(unpaved/arterial/walkway/collector/residental/alleeway/highway/rounsabout/fery, a sorrendet gyakoriságuk alapján álítottam be saccra :-) )
Szó volt 'ramp'-okról, lehajtó szakaszokról - kódjuk?
[előzmény: (26883) Andreas, 2009.01.18 13:45:13]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.01.18 13:45:13 (26883)
Azt esetleg nem tudja figyelni a robot hogy vannak-e egymást fedő vonalak? Ha valaki ugyanazt a rajzot kétszer feltölti, akkor egymást fedő, nodepontok között darabolt vonalak keletkeznek. Ezeket csak a vonal kijelölésekor, rosszabb esetben akkor vesszük észre ha valaki véletlenül elmozdít egy ilyen vonalat és alatta ott vírit a másik.

Röviden:
Van-e két olyan vonal amelyeknek az ID értéke nem negatív és a Data0 soruk teljesen megegyezik?

Persze így nem lehet észrevenni ha fordítva vannak egymáson, de szerintem az már nagyon ritka eset lehet.
[előzmény: (26646) Old Eye, 2009.01.12 11:34:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.01.12 11:34:27 (26646)
Beteszem.
---
Találtam '0x7' POLYLINE típust. Pilisben tûnt fel elôször nekem, sok helyütt elôfordul. A 'robot' nem vizsgálja , mert http://turistautak.hu/wiki/Rajzt%C3%ADpusok nem tesz róla említést, azonban a Label= paraméter sokszor '00'/'oo'-val van kitöltve.
Mi legyen vele?
[előzmény: (26643) urbalazs, 2009.01.12 10:49:05]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2009.01.12 10:49:05 (26643)
Pucolás - folytatom, persze, de specifikáljátok, mit nézzen a 'robot'.

Többször találkoztam olyannal, hogy a Jarhatosag és a Behajtas paraméter keveredett. Az autópálya Autóval, Biciklivel, Gyalog és Babakocsival is tökéletesen járható (Jarhatosag*=A), de Biciklivel tilos behajtani (BehajtasBiciklivel=D). Ha ezt valaki elrontja, és úgy állítja be, hogy:
JarhatosagGyalog=D
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=D
JarhatosagBabakocsival=D
akkor a tervező nem fog erre tervezni, mert olyan vacak útra, ami még gyalog sem járható, hogy a túróba mennénk rá autóval!?

Helyesen (autopályán, egyszámjegyű főúton):
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A
JarhatosagBabakocsival=A
...
BehajtasAutoval=A
BehajtasBiciklivel=D

Javaslatom a 'robot' számára:
Ha az út aszfaltos (vonaltípus alapján residental, arterial, major highway, stb.) ÉS a JarhatosagAutoval=A be van állítva, AKKOR az összes Jarhatosag* paramétert tegye A-ra, AMENNYIBEN nem A-n volt.

És ezt lehet tovább gondolni:
- ha valami JarhatosagBiciklivel=A, akkor az valószínűleg Gyalog és Babakocsival is A.
- ha valami JarhatosagBabakocsival=A, akkor az gyalog is A.
[előzmény: (26583) Old Eye, 2009.01.11 06:28:07]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.01.11 06:28:07 (26583)
T3D - szuper! Egybôl felraktam és kipróbáltam én is, de nem mélyedtem el benne. Nekem még lassú, vmi hiányzik vagy gépembôl vagy vmit nem állítottam be.
Pucolás - folytatom, persze, de specifikáljátok, mit nézzen a 'robot'. Vagy megegyezés kell közös platformról a különféle kimenetek miatt, vagy parametrizálni az ellenôrzést kimenetek szerint.
Holnaptól vagyok.
[előzmény: (26550) padler, 2009.01.10 23:01:09]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.10 23:01:09 (26550)
Azt hiszem, jó lenne, ha Old Eye folytatná az adattisztító projektjét, azzal ehhez hasonló hibák könnyen kiszűrhetőek lennének.
[előzmény: (26549) laszloistvan, 2009.01.10 22:56:15]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.10 22:56:15 (26549)
Köszi.

Akkor két válasz, mely a következő három: :-)

1.
Sajnos különböző OpenGL-implementációk olykor eltérő módon viselkednek. Nálam négy különböző konfigból hármon jó, egyen van ez (egy régi ATI9000Pro-n). (nVidia kártyákon fejlesztek, főként ezekre tesztelem, általában olyanra formálódik, hogy azokon jó legyen.) Erre építettem be a 'Nézet' panelre az 'állókép-puffer' kapcsolót egyelőre, amíg nem találok igényesebb megoldást.

2.
a)
Érdemes megjegyezni, hogy a T3D a poligonok rajzolásához olyan technikát ('stencil-puffer') használ, mely érzékeny a többszörözésre. Duplázott poligonok nem láthatók, illetve csak a kontúrjuk. Ez a 'fogyatékosság' jól használható hibajavításra. (Pl. Duna középső szakasza, több település, ill. súlyosabb esetként a teljes zempléni erdő - nézd csak meg!)
b)
Itt mégsem erről van szó, mert Patak község egyáltalán nincs meg - valószínűleg a T3D adat-válogatásához használt típus-paraméter hibás - a környező 'normálisakkal' összevetve kideríthető, hogy miért.

3.)
Szintén adatbázis-hiba - ahogy mondod; a T3D szerver-oldali adatgenerátora turistajelzésnek tekint mindent, aminek nem üres a label mezője - a rajzolási konvenciónak megfelelően. Több helyen látni ilyet is (pl. a Kemence-patak).
[előzmény: (26546) bpeti68, 2009.01.10 22:33:15]

bpeti68hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.10 22:33:15 (26546)
Nagyon szép. Gratulálok!

Két észrevétel:
1.Nálam, ha a "koordináták" be van kapcsolva akkor ilyen csiganyálat húz az egér. Kissé el kell mozdítanom a térképet, hogy újrarajzolással eltűnjön. (Az 1Gb-s verzió fut)
2. Ugyanitt a középpontban kellene lennie egy polygonnak:
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=48.018125&lon=19.147866&zoom=64&arrow=1
Ez valami kommunikációs hiba miatt hiányzik? mp-ben, garminon ott van.



3. A patakot kiemeli mint turistaút, gondolom mert a Label-ben van a neve. Pedig az nem egy tervezős fajta.
[előzmény: (26537) laszloistvan, 2009.01.10 21:16:06]

laszloistvanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.10 21:16:06 (26537)
T3D 0.56 - új útvonaltervező, animált bejárás, magasságprofil

A 0.56 változat fejlesztésének legfőbb motívuma - mely az eredetileg tervezett fejlesztési irányokat felül is írta - egy új útvonaltervezési módszer, és a köré épített funkcionalitás.

A turistautak.hu eddigi - inkább csak kísérletnek tekinthető - tervezője után Trackman olyan rendkívüli teljesítményű, árnyaltan paraméterezhető, immár a gyakorlatban is jól használható útvonal-tervezővel (routeS) állt elő, mely mérföldkő lehet a portál(ok) történetében; 'kifelé' újabb szolgáltatásokat lehet rá építeni, 'befelé' pedig a térképrajzoló munkát jelentősen segítheti (szakadások, irányítási és egyéb paraméterezési hibák szűrése stb., meg egyáltalán szemléletfejlesztő hatásával).

Örömömre szolgál, hogy ez az új tervező elsőként a T3D-ben mutatkozhat be. A T3D mint felület nem csupán a tervezés bemenő paramétereinek összeállítására alkalmas, de mostantól az eredményként adódó útvonal többszintű modellezésére: látványos animált bejárására, magasságprofil készítésére stb. is.

A megnyíló új fejezetnek ezzel csak az elején vagyunk; a tervező is többet tud annál, mint amit jelenleg a felületre 'kivezetve' látunk, és a téma köré építhető grafikus és egyéb funkcionalitás is jóval bővebb annál, mint ami egyelőre megvalósulhatott. Úgy gondoltuk viszont, hogy kezdetnek ennyit már érdemes megmutatni, hogy a teljes közösség megkezdhesse az együtt-gondolkodást a felmerülő lehetőségekről, a finomhangolásról stb.

http://turistautak.hu/maps/3d

Türelmetlenül várjuk, hogy Trackman beavasson minket a routeS projekt további titkaiba. :-)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók