1. Igen, egyszerű töröttvonalak (polyline), mert a GPSMapEdit sem tud mást és a Garmin-térképek sem. Az SVG tudna Bezier-íveket, de szerintem bonyolultabb lenne kezelni, mint amennyi előnye lenne.
2. Nagyon jól puhatolod a lényeget: ez a térképrajzolás "művészetének" a csúcsa, mármint amikor már érzed, hogy milyen finoman rajzolj.
Ha pl. a Mátrában a 24-es út kanyarjairól van szó, ahol a kanyar sugara 50-100 méter, és 6 db független, 1 mp-es log van róla, és ezek alig szórnak egymástól, mert jók a GPS-vételi körülmények, akkor érdemes sok pontból közelíteni az ívet, pl. 10-12 szakasszal (pl. 5-10-15 méterenként, egyenletesen) megfogni a 180 fokos hajtűkanyart, hogy akárhol belenagyítunk, ne legyen túl nagy a hiba az ív és a húr között.
Ha viszont egy turistaút sokkal kisebb sugarú kanyarjáról van szó, ahol nem ilyen kedvező a mérési körülmény, nincs is ennyi független mérés, tehát nem is biztos, hogy pontosan ott van a kanyar, akkor nyugodtan lehet nagyolni, mert majd kiíveled, ha 4 track lesz, közülük lesz finom időalapú is és stimmel legalább kettő szépen.
Tudnod kell, hogy az SVG-t sem lehet a végtelenségig nagyítani, meg mire Garmin-térkép lesz belőle, a gpsmapper is generalizálja, tehát túl finomra megint nem érdemes venni a node-okat. Garmin-térképeknél a 24 bites (~ 2 méteres) koordináta-ábrázolás a legfinomabb, tehát ilyen raszterre kerülnek a node-ok.
3. Nem futhat párhuzamosan egymás "alatt" két vonal, tehát ha felmegy a turistaút az aszfaltra, vagy akár csak 10 méteren át együtt fut két jelzés, akkor az közös szakasz, tehát mindkét becsatlakozó vágandó a csomópontnál, a közös szakaszon közös jelzés, utána megint vágás és új szakaszok mennek tovább.
4. A minta.mp-ben igyekeztem bemutatni. Ez megér egy külön leírást majd. Egyelőre az az elv, hogy mivel GPSMapEdit-et használunk az adatbázis elemeinek szerkesztésére és egyúttal Garmin-térképet _is_ igyekszünk kinyerni ebőől, ezért a GPSMapEditben adott Garmin vonaltípusokat _is_ letároljuk az adatbázisban, és exportáláskor ezek kerülnek a térképre. Azonban néha átgondoljuk a vonaltípusokat és akkor az adatbázisban egy SQL művelettel átírjuk ezeket a többi attribútum alapján.
5. A GPSMapEdit bugja ez, hogy ha üres térképet kezdesz, amikor csak a File/Add opció működött az elején, hozzáadtál egy mps/gdb/plt/wpt fájlt és ezen kezzdesz rajzolni, akkor nem megy a snap. Ezért is írtam, hogy kezdd a minta.mp-vel, tehát nyisd azt meg, majd töröld ki belőle azokat a mintavonalakat és utána File/Add. Másik megoldás ugyanerre, ha már elkezdted a rajzodat: File / Map Properties, Levels fülön vélhetően nincs egy sem, nyomd meg az Insert before gombot és akkor lesz egy 21 és egy 20 bites réteged. Innentől már működik a snap. Fontos viszont, hogy a legalsó (nullás) réteged 24 bites legyen, ezt a Change gombbal változtasd meg. Ez ugyanis befolyásolja a Generalize points funkció finomságát.
Még egy fontos technikai szempont: csak a 0-ás rétegre rajzolj! Ehhez nyomd meg a 0 (nulla) gombot szerkesztés elején, és akkor azon marad nagyításoktól függetlenül. Feltöltéskor ugyanis csak a 0-ás level objektumait kezeljük. Ennek az egésznek megint csak Garminos magyarázata van: nagyítástól meg a beállított térképi részletességtől függően használja az egyes rétegeket, legrészletesebb és legfinomatt tárolási pontosságú a 0-ás, utána az 1-es és stb. A legfelső (legdurvább) réteg viszont mindig üres, aminek sok értelme nincs, de így van. Ezért hoz létre mindjárt kettőt a GPSMapEdit is. Ha nem nyomod meg a 0-át, hanem alapbeállításon, automatán hagyod, amit a . (pont) gombbal tudsz kapcsolni, akkor a GPSMapEdit is váltogatja az aktuális réteget a zoom függvényében, ilyenkor eltűnnek azok, amelyeket a 0-ásra rajzoltál.[ előzmény: (23) laszloistvan, 2005.03.25 21:34:10] |