turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 11:22:41 (17602)
rajzolástechnikailag ez a dolog csak annyiban érint minket, hogy ha egy dombhátat keresztez pl. egy 200 méteres nyílegyenes út, akkor nemcsak a két végére, hanem a dombtetőre is kell node. (remélem nem írtam hülyeséget)
[előzmény: (17585) padler, 2007.12.05 22:47:51]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 22:47:51 (17585)
Gugliba SRTM szót beütve mindent megtudhatsz róla. Ha jól látom a lényeg az, hogy 90*90 méterre lévő rácspontokon 16 méteres hibán belül van meghatározva a magasság 90 %-os pontossággal.
[előzmény: (17584) padler, 2007.12.05 22:41:05]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 22:41:05 (17584)
Rajzoláskor nem kell magasságot megadni. Kb. ez lehet a helyzet, bár az értékek méterben vannak megadva, ezért úgy gondolom, hogy a 10 méteres szintvonalköz csak a térkép megjelenési formája miatt kell. Azt hiszem visszaolvasva sokkal pontosabb információhoz lehet jutni, engem csak a végerdemény érdekel(t), az adatgyűjtés és a számítási modell pontossága nem.
[előzmény: (17583) alnibell, 2007.12.05 22:02:04]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 22:02:04 (17583)
Ez azt jelenti, hogy a rajzolt objektumok mindegyike 0 magasságon van, valamint az emelkedés / süllyedés értékeket a választott útvonal és a szintvonalak metszéséből határozza meg a program?
[előzmény: (17581) padler, 2007.12.05 21:38:22]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 21:38:22 (17581)
Nem néztem még meg a feltöltött anyagot, de a magasságadatokkal pillanatnyilag nem tudunk mit kezdeni, mivel az az egész országra egy ingyenes adatbázisból készül (SRTM) Ennek a pontatlanságából adódnak a kisebb hibái is, ld. szűk völgyek megjelenítése. A rendszerjelleg miatt valószínűleg nagyon nehéz lenne ezen adatok korrigálása a pontos magasságadatokkal.
[előzmény: (17576) alnibell, 2007.12.05 19:44:48]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 19:44:48 (17576)
Először is köszönöm a reagálásokat!
Úgy gondolom, hogy az alábbiak miatt "kénytelen" leszek én elkészíteni az mp-fájlt.
A forrás 3D-ben készített AutoCad dwg-állomány, amely -leszámítva a hibákat- a vízszintes EOV koordinátákon túl tartalmazza a rajzi objektumok magassági értékét is. Viszont ezek nem egyvonalas nyomvonalrajzok, hanem a pl. a burkolat szélét, az árkokat, oszlopokat, stb jelölik. Az elkészített egyszerű minta-állomány magassági adat nélkül, csupán az utcák tengelyvonalában felvett vonalak vég-, ill. csomópontjai között rajzolt vonalakat, valamint a számunkra fontos objektumok helyén felvett pontokat tartalmazzák. Ehhez előbb a dwg-állományt ki kellett egészíteni a tengelyvonalakkal; a vég-, és csomópontokban fel kellett venni egy egy pontot, amelyeket kigyűjtve át kellett transzformálni a WGS84-es rendszerbe. Ezt egy közbülső művelet után már olyan formátumra sikerült hozni, hogy a MapEdit kezelni tudta. A gdp-állomány csak pontokat tartalmaz, minden kiegészítő információ nélkül. Így elég nehéz lenne az utcavázlat elkészítése a dwg tartalmának ismerete nélkül.
Van esély a magassági adatok átvételésre is, a mérés jellegéből adódóan a ~10cm-es pontosság elérhető lenne. (Nem a tengelyvonalon mértünk.)
Igyekeztem figyelembe venni a leírásokban közölteket. Újból átnézve valóban hibás a "Label" paraméternél megadni a "~(3)" és egy helyen tévedésből az utcanevet, de azt olvastam, hogy a Label hullámvonal utáni zárójeles adata a trackek számára, ill. az objektum helyének megbízhatóságára utal.
A 3-as paraméter ez esetben azt jelenti, hogy biztosan a helyén van. Mindenesetre innen törlöm és a Track extra paraméternél fogom jelölni.
Mivel ezek települési utcák a járhatósági paraméterek minden vonatkozásban legalább B értékűek. Mi csak a bontás/helyreállítás a szempontból vizsgáltuk a burkolat milyenségét, a burkolat konkrét anyagáról nincs információ, ahogyan a forgalomszervezési tényezőkről sem.
Ezek ismeretében a kérdéseim: kell-e a 3. dimenzió, megfelelő-e a választott polilyne és pont-stílus? A feldolgozás tekintetében pedig még gondolkodom a legpraktikusabb megoldáson. Lehet, hogy a pontokból álló alap gdp-t egészítem ki paraméterezett vonalakkal és pontokkal.
[előzmény: (17561) pgyp, 2007.12.05 08:19:36]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 08:19:36 (17561)
Szia!
Gyorsan rápillantottam a feltöltésedre, első közelítésben nem rossz! Néhány megjegyzés:
1. ha te akarod berajzolni ezeket az utcákat a tuhura, akkor kérjél letöültési jogot Andrástól (bocs ha már kértél).
2. Ebben az esetben jól olvasd el a főoldalon a leírásokat, különös tekintettel a kitöltendő paraméterekre, mert pl a labelbe oda nem illő dolgok kerültek.
3. Töltsd fel a .gdb-ket is, hogy legyen mihez hasonlítani a rajzolást.
4. Bár logikusan választottad ki a buszmegállóhoz az ikont, de egyelőre a Truck stop (2f16) ikont használjuk.
így látatlanban (mivel megvan az engedély) én igényelném a többi települést is, várjuk a többiek véleményét is.
[előzmény: (17559) alnibell, 2007.12.05 00:05:28]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 00:05:28 (17559)
Jó estét!
Időközben beszereztem a Mosonmagyaróvár térségi települések felmérését végző cég, mint az egyik tulajdonos hozzájárulását a vonalas utcarajz elkészítéséhez. (A másik tulajdonos, a volt megrendelő jogutód nélkül megszűnt.)
Az engedély alapján elkészítettem Várbalog község utcarajzát, az mp-fájlt az imént track-ként feltöltöttem. Kérem, nézzétek át, véleményezzétek! Ha megfelelő és igénylitek még tizenhét település hasonló utcarajzát el tudom készíteni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók