turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.22 18:26:52 (16375)
Azért csak óvatosan a vonat testén való matatással, meg a "rakjuk olyan magasra a külső antennát, amennyire csak lehet" lelkesedéssel! Az egyik volt gimnáziumi évfolyamtársam gyakorlatilag szénné égett, amikor egy átmulatott este után egy álló vasúti kocsin felkapaszkodva akarta szemlélni a világot (mondjuk nem ismerem a pontos részleteket, de az biztos, hogy az utazó magasság fölé menni nem célszerű).

Egyszerűbbet mondok: kérj kölcsön egy kraftos BT GPS-t, mondjuk SiRF III, Nemerix vagy MTK chipsettel, biztosan akad a kollégák között valaki, aki feléd lakik, és nélkülözni tudja a motyót 1 napra. Mondjuk én anno a SiRF II-es Leadtek vevőmmel is eléggé jó vasúti trackeket tudtam csinálni, pedig erősen dimbes-dombos terepen is mennie kellett, külső antenna nélkül, az ablakhoz nyomva a kütyüt. Aztán a korábbi SiRF III-as GlobalSatom és a mostani Nemerixes XAiOX-om már a közvetlen ablakra tapadást sem igényli, nem csupán BZ-n, de az Intercityn is bárhol lát.
[előzmény: (16369) Mengyán, 2007.10.22 15:25:38]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.22 15:25:38 (16369)
Szerintem a Szentesi és a Szarvasi vasútvonalat be tudom vállalni - természetesen ládázás céljából felkeresve az említett városokat :-D -, amennyiben használhatónak bizonyuló tracket tudok csinálni szerdán BCS felé a Geko-val. A Yakuzával már próbálkoztam, katasztrófa. Akkor gondolkoztam azon, hogy egy mágneses külső antennát kellene felcuppantani a vonat oldalára, amilyen magasra csak ki lehet nyúlni az ablakból. A kérdés az, hogy nem viszi-e le a menetszél és a gallyak. Mondjuk a BZ-nél a menetszél nem jelentős :-), a sinekhez belógó gallyak annál inkább. A másik dolog, hogy nekem csak a yakuzán van külső csatlakozó, de hátha akkor már jobb eredményt adna. Nem tudna vki megdobni egy külső antennával, hogy kipróbáljam? Ja, és a Szentesi vonalat azóta temetik, móta megszünt a Makó-Szentes gyors. Csak elmondásokból tudok a létezéséről, olyan régen volt. Az elmúlt 15 évben, mióta sűrűbben használok vonatot "nagy" távolságok leküzdésére, kb minden páratlan évben meg akarják szüntetni, minden párosban pedig villmosítani.

Ui: most jutott eszembe, hogy a BZ két átellenes sarkában olyan tetőszellőző van, mint a buszokon. Ott is ki lehetne rakni egy külső antennát, a GPS-t meg a felső csomagtartón el lehetne helyezni, mondjuk egy táskában.
[előzmény: (16357) kvte, 2007.10.22 13:05:58]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2007.10.22 13:05:58 (16357)
Nem rémlik, hogy tilos lenne rajta bringázni, de annyit nem ér a dolog hogy kivasaljanak. Mivel főút, csak megy arra más is.

Ennél több turistaútról mint amit most látsz a térségben én sem tudok. Szó volt róla tavasszal, hogy Tótkomlósról terveznek két kisebb körutat kijelezni, de azóta sem kerestek ez ügyben. Szóval csak az Alföldi Kék meg a kék kereszt van a környéken, tudtommal.

Amit viszont lehetne mérni: Orosháza 5 vasútjából elvben 3 irányt bezárnak december elején (már csak másfél hónap!). Ezekről jó lenne trekk, hogy legalább ennyi nyomuk maradjon:

- Orosháza - Szentes
- Orosháza - Mezőhegyes - Battonya
- Orosháza - Kisszénás - Szarvas
+ bónusz: Kisszénás - Kondoros

Ezen felül lehetne
- a K+ környéki földutakat Gádoros felé,
- Kardoskúton a Fehér-tó környéki földutakat (csak ahová be szabad menni),
- valamint ami régóta piszkálja a fantáziám: egyes térképek jelölnek egy földutat Orosházáról Kardoskútra egyenesen a múzeumhoz, majd onnan tovább Békéssámsonig. Sámsontól meg valahogy a Nagykopáncsi kis templomig lehetne felkutatni a földutakat, szerintem ezek így egyben egy nagyon jó kis kerékpártúrát adnának ki (az elején a Rágyánszki arborétummal Orosházán), még akkor is, ha hivatalos jelzése egyelőre nincs.

Még van egy tippem: Pusztaföldváron a faluból a Nagytatársánchoz vezető rövidebb út nincs berajzolva a tuhu-n (csak a hosszabb), illetve az alábbi linken a nyílnál van a Kistatársánc az emlékművel, ez sincs trekkelve még.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.503854&lon=20.794512&zoom=64&arrow=1
[előzmény: (16355) Mengyán, 2007.10.22 08:56:58]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.22 08:56:58 (16355)
Tudomásom szerint holnapra, azaz 23-ra tervezik az átadását. Ha sikerül, még aznap letrackelem. Nem láttál véletlenül biciklivel behajtani tilos táblát? Remélem, nem tiltották ki a bicikliseket. Hogy mikor tudom feltenni, nem tudom, de remélem, még a héten. A kábel már megvan, csak ajánlottan jött, én meg nem voltam itthon.
[előzmény: (16354) kvte, 2007.10.22 01:13:33]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2007.10.22 01:13:33 (16354)
Na, lesz egy kis munka Orosháza környékén hamarosan. Lassan elkészül az elkerülő út hiányzó szakasz (10 év után?). Egyelőre még nem engedtek felhajtani, de úgy nézett ki, hogy ez már csak napok kérdése, és átadják, trekkelhető.

Egyelőre bemértem a vasúti keresztezés előtti új nyomvonalon haladó leágazást (a régi ív megszűnt), holnap felrakom. Az átadás után a régi 47-es orosházi szakasza 474-es útként van kitáblázva egyelőre még csak Hmvhely felől.

(hol van a 472-es és 473-as út, tudja valaki?)
[előzmény: (16348) Mengyán, 2007.10.21 13:27:59]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.21 13:27:59 (16348)
azonban itt egy elvi hiba van.
Valami ilyesmit súgott az "ösztönöm", csak nem tudtam, mi a hiba. A település POI-k hogy vannak meghatározva? Valaki helyismerettel rendelkező felveszi a szerinte központnak számító pontot, vagy hivatalos/félhivatalos adatbázis van róla. Pl én az Orosháza város POI-t kb 100-200m-rel nyugat felé tenném, mert ott volt régen a "0 kilóméterkő", ahol most kettéválik az út Szeged és Szentes felé.
[előzmény: (16337) johann g (Lud), 2007.10.20 09:43:26]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.10.20 09:43:26 (16337)
a Mapsource-ot tényleg felejtsük el, azonban itt egy elvi hiba van.
Hódmezővásárhely település POI nincs míg Mezőkovácsháza POI van.
Mengyán kollega (vagy bárki helyismerettel rendelkező) a település központjába pozícionálva felvehetne a weben egy POI-t. pirospontért címer feltöltése, meg leírás, linkek :)
[előzmény: (16336) Erdőjáró, 2007.10.20 06:54:07]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.20 06:54:07 (16336)
"ha picit máshogy van..." Úgy van! Ez mozgatáskor látszik nagyon, amikor eltűnnek, majd előjönnek feliratok. Nincs túl nagy jelentősége. Ha nem látom egy település nevét, egy kicsit jobban rázoomolok, és rábökök egy olyan helyre, ahol csak polygon van, ott garantáltan kiírja.
[előzmény: (16335) Szab, 2007.10.19 23:10:55]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.19 23:10:55 (16335)
Én nem ezt látom. Hódmezővásárhely nevét nem is látom. Bár annyira eltérő, hogy mikor mit látok mapsourceban. Szerintem még ugyanazon térképet kétszer megnyitva se teljesen ugyanaz, ha picit máshogy van a térkép.
[előzmény: (16334) Mengyán, 2007.10.19 17:38:05]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.19 17:38:05 (16334)
Bugreport!
Hódmezővásárhelyre vessetek már egy pillantást, légyszi! Mapsource-ban 20km-es nagyítási szintnél és afölött nincs neve (nem tudom, meddig kellene lenni, Mezőkovácsháza 50km-nél még van), 15 km-en rendesen megjelenik a neve. 10km-en semmi, majd 7km-en "Hősök tere" a neve. 5km-en függőlegesen van írva a Hősök tere, majd 3km-nél eltünik, és 700m-en végre megtudom, hogy hol is van az a bizonyos Hősök tere :-). Nem is ez a nyűgöm, hanem az, hogy egyedül a 15km-es nagyítási szintnél van kiírva a város neve. Pedig szerintem megérdemelné máshol is :-). Derekegyházzal is hasonló a helyzet, bár ott nem néztem végig ennyire részletesen, míg Nagymágocsnál érdekes módon a webes felületen találkoztam hasonlóval. Ja, 13-ai a mapszószos térképem.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók