turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

mephisofthozzászólásai | válasz erre | 2007.04.27 21:51:56 (12238)
A városi kerékpáros útvonaltervezés tényleg nehéz ügy. Pl. reggel munkába menet (Csillaghegy -> Kálvin tér) a Duna parton a bringagyalogutat használom, de mióta kirajzottak a sétálók és túristák hazafelé én is a sínen jövök.

Szerencsére a hegyekben ez a kérdés nem jelentkezik :)

A Pilisben nekem sincs szükségem erre a térképre (ismerem az összes utat), de pl. a Bükkben, Bakonyban már fogalmam sincs, merre mehetnék - ha megcsináljuk jóra ezt a térképet, akkor nagyon sokat segíthet a bicajosoknak. A Pilis rendbetételét vállalom - bár úgy tűnik nem sokat kell rajta javítani.
[előzmény: (12234) scele, 2007.04.27 21:16:27]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2007.04.27 21:16:27 (12234)
Na pont ezért nem szóltam bele ebbe a bringás térkép projectbe.

Reggel mikor munkába megyek általában sietek.

Budaörsön végig a főúton megyek (ott is ahol van bringaút), majd a Budaörsi úton a buszsávban és a járdán.
A BAH csomópontól viszont a villamossínen. A rózsadombot már utcákon mászom meg.

Ha a városba van dolgom és nem kell rohanni akkor néha-néha használom a bringautat, de inkább próbálok villamosínen megközelíteni mindent.

Ebből látszik, hogy nekem például nincs szükségem eme térképre, de ha majd a gyerekkel szeretnék bringázni biztosan jól fög jönni.


[előzmény: (12232) magwas, 2007.04.27 20:37:32]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.04.27 20:37:32 (12232)
A bringás útvonaltervezéssel kapcsolatban lenne néhány észrevételem.
Azért nehéz a kérdés, mert ahány ház annyi szokás. Szinte minden bringásnak mások a preferenciái. Van aki a jelölt bringautakat, bringagyalogutakat, bringasávokat keresi, ha nincs olyan, akkor pedig kisutcázik. Vagyunk viszont páran, akik kifejezetten kerüljük a bringagyalogutakat, viszont szívesen megyünk bringázható villamossínen.
Jut eszembe, megkülönböztetitek most a bringautat, a bringagyalogutat, meg a bringasávot? Mert óriási köztük a különbség:
A bringasáv jó dolog, csak gyakran ráparkolnak. A bringaút 20 km/h fölött belterületen veszélyesebb, mint az autóút, viszont elméletileg kötelező használni. A bringagyalogút még a bringaútnál is nagyobb gáz, de legalább nem kötelező használni.
A fentiek miatt kérdéses az is, hogy tényleg van-e értelme rárakni a bicikliseknek a tiltást azokra az utakra, amelyek mellett "bringaút" van, mint ahogy itt valaki ajánlotta, főleg ha az nem is bringaút, hanem bringagyalogút.

Szóval az lenne a jó, ha az útvonaltervezésnél lehetne preferenciákat megadni az útvonaltípusokra, és néhányat kifejezetten kizárni. Mondjuk ha mindenféle útvonalra meg lehetne adni, hogy hány százalékig szeretem. Ezzel talán aránylag könnyű is lenne számolni, mert a hosszt csak be kell szorozni a százalékos érték reciprokával, és így megvan a szakasz "hossza".

Ha ez nem lenne elég paraméter, ott vannak még olyan finomságok is, hogy pl a belső Andrássy jogilag bringasáv, közlekedésbiztonsági szempontból pedig a legveszélyesebb bringaút az országban. Vagy hogy a 4-6 sínje ugyan bringázható, de a csúcsidőszakban annyi villamos van rajta, hogy használhatatlan.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók