turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 11:59:29 (12762)
Tisztelt Piret!

> És akkor mi van? Ki vagyok én? Látta más, aki a 4.4 nem rövid tesztidőszakában megnyomkodta

nem tudom ki vagy, de az írásodból az jön le, hogy kivagy nagyon. kár :-)

> Szerinted. Szerintem meg lehet örülni, hogy egyáltalán megoldható, és nem ennél sokkal durvább

légyszíves ne keltsd azt a látszatot, mintha én nem örülnék a térképszelvények ki-be kapcsolgatásának. örömmel jelenthetem ki, hogy ebben egyetértünk. én örülök a lehetőségnek, de fapadosnak tartom CN esetében.

> Úgy, hogy mindkettőből hozzáférhető az alapanyag valami épeszű formátumban, és mindkettő többé-
> kevésbé a valóságot ábrázolja, nem kunszt. A CNE9 esetében egyik feltétel sem adott.

én hülye meg azéret dobtam ki egy csomó pénzt, mert azt hittem, hogy CN-nel a valóság egy többé kevésbé jó modeljét kapom meg magammal hordozható formában. de állításod szerint ennek nincs sok köze a valósághoz, akkor Rád hivatkozha kérem vissza a pénzemet garminéktól. a fene egye meg, rám sóztak egy véletlenszámgenerátorral készült adatbázist! :-(
garmin add vissza a pénzem! :-)

> Örülök, hogy ilyen jól tudod, mi hogyan működik a Garminéknál. Még jobban örülök, hogy ezt meg
> is osztod velünk. Én meg elméletben tudok mozdonyt vezetni (szia, Saladin :)).

légyszíves ne keltsd azt a látszatot, hogy én bármiféle garmin titkot kibeszéltem! nem írtam, hogy a garmin így működik! én azt írtam, hogy így megoldható, de ha működik akkor nem érdekel, hogy garminék bonyolultabban (vagy egyszerűbben) oldották meg. de csillagállástól függően működik vagy nem működik. én találtam egyet amikor nem. bocs nincs időm kiprobalni mind a 2^600 kombinációját a lehetséges CN feltöltéseknek...

> A NG készítőinek azt, hogy az áttervezés többször működik, mint nem. Nem kell elhinni, de a
> tények, amikkel a gyakorlatban szembesül az ember, makacs dolgok.

ebben is egyetértünk.
bocsánat de én úgy érzem, hogy tényeket ebben a véleménycserében csak én mondtam (ahol véleményt montam ott meg szerepelt a szerintem v. imho). Te meg az azt igérték, hallottam, láttam olyan embert aki már hallott róla stb. formulákkal operáltál.
bocs, de az ilyen diskurzushoz nincs kedvem. ezennel befejeztem. az utolsó szó jogát átengedem Neked, nyugodtan küldjél el melegebb éghajlatra, nem fogok rá reagálni.

tisztelettel Barsi Sándor voltam
[előzmény: (12752) piret, 2007.01.04 23:54:55]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 23:54:55 (12752)
jól gondolom, hogy akkor még te sem láttad ezt a 'fícsört' működni?
És akkor mi van? Ki vagyok én? Látta más, aki a 4.4 nem rövid tesztidőszakában megnyomkodta mindenféle vasakon. Én meg jól nem emlékszem, mert tökéletesen irreleváns számomra, hogy pontosan min megy már és min nem.
szerintem a kultúrált kapcsolgatás azt jelenti
Szerinted. Szerintem meg lehet örülni, hogy egyáltalán megoldható, és nem ennél sokkal durvább dologért hajt el a kinti support a vérbe. Kolesár tud erről mesélni órákig...
pl. a tuhu és etp térképek gyönyörűen átterveznek a határon
Úgy, hogy mindkettőből hozzáférhető az alapanyag valami épeszű formátumban, és mindkettő többé-kevésbé a valóságot ábrázolja, nem kunszt. A CNE9 esetében egyik feltétel sem adott.
imho: nem sokat. legrövidebb út keresés egy gráfban elég jól körbejárt probléma (és a térképkészítőnek nem is kell tudnia erről semmit). a határ két oldalán meg egy epszilon sugarú körön belülre kell elhelyezni a határátkelőhelyeket...
Örülök, hogy ilyen jól tudod, mi hogyan működik a Garminéknál. Még jobban örülök, hogy ezt meg is osztod velünk. Én meg elméletben tudok mozdonyt vezetni (szia, Saladin :)).
bocs, ezt nem értem! kinek sikerült mit elérni???
A NG készítőinek azt, hogy az áttervezés többször működik, mint nem. Nem kell elhinni, de a tények, amikkel a gyakorlatban szembesül az ember, makacs dolgok.
[előzmény: (12749) barsi, 2007.01.04 23:30:00]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 23:30:00 (12749)
kedves piret!

köszönöm kimerítő válaszodat.

> Pl. Nüviken meg StreetPilot c-sorozaton. Asszem.

jól gondolom, hogy akkor még te sem láttad ezt a 'fícsört' működni? :-)

> > én nem nevezném kulturált kapcsolgatásnak...
> Pedig az. Ahhoz képest mindenképp, hogy van olyan autós kütyü, amelyben fixen fenn van a CN

pedig nem az! szerintem a kultúrált kapcsolgatás azt jelenti, hogy pl. legalább országonként egyben tudom ki-be kapcsolni, vagy ha nagyon kultúrált akkor akár saját magam definiálhatok térképszelvény-csoportokat amitiket aztán egy-egy gombnyomásra ki-be kapcsolhatok. ez a jelenlegi megoldás, hogy 600 térképszelvényt egyenként kapcsolgassak, egyszerűen fapados. és ez nem lustaság kérdése (szerintem:-)).

> A hivatalos álláspont szerint a különböző térképtermékek (jelen esetben a NaviGuide és a CNE9)
> közötti áttervezés nem támogatott.

persze, hogy ez a hivatalos álláspont, igy a helpdesk minden ilyen irányú bejelentést rögtön lepattinthat. :-(
de pl. a tuhu és etp térképek gyönyörűen átterveznek a határon. talán kérdezzük meg a két térkép készítőit, hogy mennyit görcsöltek a problémán!
imho: nem sokat. legrövidebb út keresés egy gráfban elég jól körbejárt probléma (és a térképkészítőnek nem is kell tudnia erről semmit). a határ két oldalán meg egy epszilon sugarú körön belülre kell elhelyezni a határátkelőhelyeket...

> A konkrét példában nem kis erőfeszítéssel sikerült elérni, hogy a készülékek és a határátmenetek
> többségében működjön.

bocs, ezt nem értem! kinek sikerült mit elérni???
az én konkrét példámra hivatkozol vagy valami másra?
mert én nem sokat erőfeszítettem, csak töltögettem fel az egyes térképkombinációkat.
a mások erőfeszítéséről meg lasd fentebb.

egy kis adalék még a tegnapihoz:
1. ha Romániát nem töltöm fel, akkor gond nélkül tervez bp-prága vonalon
2. ha Románia térkép fent van, akkor jön a route calculation error, függetlenül attol, hogy van-e Romániával határos NG térképszelvény feltöltve vagy nincs.

hát nem értem...
még lenne még egy poénom, de azt inkább kicenzúráztam
[előzmény: (12731) piret, 2007.01.04 18:59:58]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 18:59:58 (12731)
milyen készüléken működik?
Pl. Nüviken meg StreetPilot c-sorozaton. Asszem.
Milyen fw kell 60csx-hez?
azt hol találom?

Csikszhez a 3.0 az utolsó, amiben még ugye nem jó. Ergo az kellene hozzá, ami még ki sem jött, és valahol Kansasban található. Jó esetben.
ki igért meg?
A Garmin ejrópai központja.
kinek igérte meg?
A NaviGuide fejlesztőinek.
mit igért meg?
Azt, hogy beletúrnak alkalomadtán a készülékek firmware-jeibe úgy, hogy a kívánt takarás létrejöjjön.
én nem nevezném kulturált kapcsolgatásnak...
Pedig az. Ahhoz képest mindenképp, hogy van olyan autós kütyü, amelyben fixen fenn van a CN (teljesen vagy részben), és szelvényenként nem is lehet kapcsolgatni. Ezeken a kütyükön lehetetlen eltüntetni a CN magyar szelvényét a többi bekapcsolva tartása mellett, míg a csikszen a lustaságon kívül más akadálya nincs.

A hivatalos álláspont szerint a különböző térképtermékek (jelen esetben a NaviGuide és a CNE9) közötti áttervezés nem támogatott. A konkrét példában nem kis erőfeszítéssel sikerült elérni, hogy a készülékek és a határátmenetek többségében működjön. A CNE-n belül természetesen működik, ha fel van töltve a határ mindkét oldalára eső darabja, csak ugye erre mifelénk (mármint Hegyeshalomhoz képest mifelénk) az inkább vicc, mint térkép.
[előzmény: (12717) barsi, 2007.01.04 13:09:42]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 13:09:42 (12717)
> El kéne neki. Különböző készülékeken különböző időpontokban megjelenő firmware-ek segítségével.

milyen készüléken működik?
milyeh fw kell 60csx-hez?
azt hol találom?

> Megígérték. Talán meg is csinálják. Talán jól...

bocs! valamiről biztos lemaradtam, nem értem; ezért szeretnem megkérdezni:
ki igért meg?
kinek igérte meg?
mit igért meg?

> Amin nagyon kritikus, azon egyébként már jó, a csikszen meg úgyis lehet kulturáltan kapcsolgatni
> menüből.

elnézést de én nem nevezném kulturált kapcsolgatásnak azt, hogy vagy az egész CN-t kikapcsolom, vagy több száz térképszelvény között kell görgetve megtalálnom azt a részt amit ki akarok kapcsolni! nem beszélve arról, hogy mi van ha az ország nem egy szelvény (mint most a CN-ben), hanem több 10 részből áll...

> Sőt, csikszen fel sem töltöd a magyar szelvényt, és kész.

persz ez elsőre jó ötletnek tűnik, de konkrét bajom:
NG 4.4 és CN-ből nincs fenn Mo.
CN-ből: Csehország, Szlovákia, Románia.
ekkor Bp.-ről nem kalkulál pl. Prágába, mert elszámol 100%-ig, aztán itt vár (gondolom valami timeout-ra) és végül kiírja nekem, hogy route calculation error!
na szép! de Szlovákiába, Románuába tervez.
sőt: ha Prága fele berakom még, hogy Pozsonyon keresztül, akkor is tervez.
ha meg mind a 4 ország a CN-ről van fenn, akkor úgy tűnik, hogy nincs semmi baja...

akkor most miből mit töltsek fel?

[előzmény: (12706) piret, 2007.01.04 00:54:40]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 00:54:40 (12706)
El kéne neki. Különböző készülékeken különböző időpontokban megjelenő firmware-ek segítségével. Megígérték. Talán meg is csinálják. Talán jól...
Amin nagyon kritikus, azon egyébként már jó, a csikszen meg úgyis lehet kulturáltan kapcsolgatni menüből. Sőt, csikszen fel sem töltöd a magyar szelvényt, és kész.
[előzmény: (12705) barsi, 2007.01.04 00:35:22]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 00:35:22 (12705)
> Jaja, feljebb jott prioritasilag, hogy a CityNavigatort el tudja takarni, mertugye abban mar van
> valami vicc kis orszagunkrol is.

bocsánat, de szeretném megkérdezni, hogy a NG44 mikor takarja el a City Navigátort?
mert nálam nem takarja el!
konfig:
60CSX
NG 4.4
City Navigator Europe v9
és a CN kitakarja az NG-t!
mit rontottam el?
[előzmény: (12444) piret, 2006.12.29 09:23:09]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 09:23:09 (12444)
Jaja, feljebb jott prioritasilag, hogy a CityNavigatort el tudja takarni, mertugye abban mar van valami vicc kis orszagunkrol is. Ez volt a legfontosabb, mivel az jar olyan autos cuccokhoz, amin a juzer akkor sem tud szelvenyenkent kapcsolgatni, ha agyilag kepes lenne ra.
Januarban Andras gondolom megnezi a tuhut, en a topot, es lesz bekesseg. Amen.
[előzmény: (12440) lelcache, 2006.12.29 01:36:25]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 01:36:25 (12440)
Király!
Nem csak a TUHU-t takarja el, hanem a TopoGuide-t is. Egy picit fura mert, ha bekapcsolom a Topo vagy Tuhu szelvényt, niközben az NG is látszik, akkor bizonyos zoom szinten megjelenik egy fura négyzetháló az NG-n, de semmi más.

Megint kezdődhet a mizéria, mert megint nem lehet egymásra tenni őket. Gondolom András megint pillanatok alatt meg tudja majd oldani, hogy Tuhu menjen együtt az NG-vel, de akkor meg a Topo-val nem fog egyszerre látszani. Nem egyszerű dolgok ezek.
[előzmény: (12437) VasG, 2006.12.28 23:27:24]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.28 23:27:24 (12437)
Frissítettem a NG-t, TUHU-t, feltöltöttem mindkettőt. Külön-külön látszanak, de ha együtt vannak bekapcsolva, a NG eltakarja a TUHU-t. Korábban egyszerre is be lehetett kapcsolni. Tapasztala ezt más is?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók