turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

pirethozzászólásai | válasz erre | 2009.02.24 09:32:21 (38281)
Ezekszerint te is kétszer ültél vonaton: Siófokra menet először, és utoljára :P
[előzmény: (38267) jekaeff, 2009.02.23 23:23:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.23 23:23:35 (38267)
Hosszú időn át 120km/h? Ez biztos Magyarországon volt? :o)))

Siófok-Budapest 115km, menetidő gyorsvonattal jó esetben 2 óra!
[előzmény: (38266) csera, 2009.02.23 23:07:51]

cserahozzászólásai | válasz erre | 2009.02.23 23:07:51 (38266)
Kedves alnibell lehet hogy van abban igazság, amit írsz,de egy sokkal egyszerűbb oka is lehet
a sebesség-különbségnek: a kilóméteróra az autóban -biztonsági okokból- kb. 7-8 %-kal TÖBBET
MUTAT a valódi sebességnél.
Például próbálgattam a kütyüt éjjel gyorsvonaton, hogy lehet az , hogy
többször is hosszabb időn át kerek 120 km/h-t mutatott ? Véletlenül pont ennyi a megengedett sebesség azokon a pályaszakaszokon.
Szerintem olyan nincs hogy " szögsebességhez tartozó sebesség". Vagy szögsebesség van vagy kerületi sebesség, nyilván az utóbbira gondolsz, bár már régen tanultam fizikát, de így rémlik.
[előzmény: (25378) alnibell, 2008.02.02 20:45:18]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 20:45:18 (25378)
Természetes a sebességkülönbség, ugyanis a GPS a WGS84-es ellipszoidon számítja a szögsebességhez tartozó sebességet, viszont ez az ellipszoid kisebb tengelyekkel bír, mint a Föld. Még torzítja a helyzetet a tengerszint feletti magasság.
[előzmény: (25375) tibbi, 2008.02.02 20:35:11]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 20:35:11 (25375)
A járműtípus beállítása azért szükséges, mert nem minden járművel lehet bizonyos típusú utakra behajtani. Pl. gyalogútra nem tervez autóval, stb. Nem törődtem sokat a (túra) GPS-beli tervezéssel, mert autóban nem használom, max. trackrögzítésre, ill. néha ránézek, hogy mi a helyzet.

Ami inkább érdekel, az a GPS által, ill. a műszerfalon mutatott sebességadatok közötti különbség. Volt szerencsém több GPS adatait egyszerre figyelni, ill. összehasonlítani az autóéval.
A GPS-ek teljesen egyformát mutattak, kb. 8 km/órával kevesebbet, mint az autó. Ha már ennyire egyforma értékeket mutatnak a GPS-ek, hihetek vajon nekik?
[előzmény: (25373) snake, 2008.02.02 20:09:48]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 20:09:48 (25373)
Erről jut eszembe, a ketyere megkérdezi, hogy úton, avagy off road navigáljon a pontra. És van olyan opció is, hogy milyen járműtípussal számoljon. Nekem autóra van állítva alapból ( vagy a ketyere ajánlja ezt fel? ), mindenesetre elgondolkodtam, vajon a gyalogos trackkóválygásnak lehet- e valami köze ehhez?
[előzmény: (25371) tibbi, 2008.02.02 19:54:20]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 19:54:20 (25371)
Akár még az is átverhet, hogyha a ládához nem "légvonalban", hanem "utakon" terveztetve navigálsz.
Emiatt egyszer én is rossz helyen kerestem egy ládát, majd egy légvonalban való újratervezés után már a jó helyre vezetett a GPS. AZ EGNOS-t mindig kikapcsolva tartom, a trackrögzítés miatt.
[előzmény: (25362) Ládafia, 2008.02.02 19:03:48]

Ládafiahozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 19:03:48 (25362)
sziasztok,
Ma voltam ládázni. Sziklás terepen voltunk, Vista HCX-szel. Kb. 1 órán át kerestük a ládát, sikertelenül, mivel a HCX 2 helyen is azt jelezte, hogy megérkeztünk. A két hely kb. 60-70 méterre volt egymástól, de egyiken sem találtuk a cache-t.
Sokat gondolkodtam, mi lehet a gond (egy gerincen voltunk, úgyhogy a "vétellel" nem nagyon lehetett probléma). Kínomban kikapcsoltam az EGNOS-t, mivel korábban úgy emlékszem azt mondta valaki, hogyha nem látja a hold(aka)t, akkor még zavarhat is.
Nos, lényeg a lényeg, miután kikapcsoltam, az iránytű új irányt vett és mintha zsinóron húztak volna bennünket, rávitt a ládára, ami egyébként kb. 150-180 méterre volt a fent említett előző két helytől, ahol hiába kerestük a ládát.
Tényleg az EGNOS miatt lehetett az egész ? Honnan tudom, hogy érdemes-e bekapcsolni az EGNOS-t ?
(eddig egyébként bekapcsolt EGNOS-szal is halálpontos volt a HCX)
Megköszönném, ha valaki tudna tanácsot adni ebben !
üdv,
[előzmény: (25350) Csigabiga, 2008.02.02 15:15:10]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 15:15:10 (25350)
Nekem a 60CS-men mindig be van kapcsolva. Sem pozitív, sem negatív tapasztalaom nincs vele. Olyan, mintha nem is lenne. (csak a D betűk vannak ott időnként az oszlopok mellett)
[előzmény: (25349) jekaeff, 2008.02.02 14:24:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 14:24:59 (25349)
Én sem vagyok az EGNOS nagy híve, de most, hogy jobban szóba áll vele a csix, majd tesztelgetem egy kicsit kerékpáron.

A belinkelt track-edet nem tudtam megnézni mert nevet/jelszót kér az FTP szerver de elhiszem, hogy nem oda húzta a track.et, ahová kéne...
[előzmény: (25348) Hajo, 2008.02.02 13:42:13]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 13:42:13 (25348)
Nekem pár napja az M7-en hazafelé autózva egyszercsak megjelentek a D betűk. Nyilván volt déli rálátás. Ez még nem is tűnt volna fel, de egyszer csak az úttól délre kb 30-mrel mutatta a pozíciómat. Utólag megnéztem a tracket és azt láttam, hogy több, mint 20 km-en keresztül az úttól 25-30 m-re húzta a tracket. Azért a Csx-nél nem ezt szoktuk meg. Én pl. ilyet sohasem láttam. Az viszont biztos, hogy akkor az Egnos engedélyezve volt és aktív is volt (D betűk). hozzáteszem, hgoy kb két hete engedélyeztem a készüléken az Egnos-t. most értelemszerűen kikapcsoltam.
[előzmény: (25347) jekaeff, 2008.02.02 12:07:15]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 12:07:15 (25347)
Ja, így már érthető. A D-i rálátás nagyon fontos az EGNOS esetében.

Sajnos emiatt az EGNOS pont ott nem használható, ahol leginkább szükség lenne rá: egy nagyvárosban, sűrű utcahálózatnál, magas épületek között. Erről szól (és az EGNOS egyéb korlátairól) például EZ A CIKK is.

[előzmény: (25346) kutyu, 2008.02.02 12:02:43]

kutyuhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 12:02:43 (25346)
A haz déli oldalán van ez a bazi nagy rét.
De a szobam ablaka pont az eszaki oldalon van, ezert nem jottek a "D"-k.

:-)
[előzmény: (25345) jekaeff, 2008.02.02 12:00:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 12:00:17 (25345)
Gyorsan visszaértél! :o)
[előzmény: (25344) kutyu, 2008.02.02 11:48:03]

kutyuhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 11:48:03 (25344)
Nagyon szepen koszonom!!
Minden vilagos, es mar meg is jottek a "D"-k. :-)
Kimentem egy nagy sik terpre es szinte minden hold "D"-s lett.
A kiirt pontossag ugyan nem valtozott, igy is ugy is +- 3m.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók