turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, macikupac hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 97 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


macikupachozzászólásai | válasz erre | 2011.03.30 22:21:01 (5012)
Pontosan! Sőt, még kapsz bele plusz bélyegzéseket is.
[előzmény: (5011) vándorViktor, 2011.03.30 21:08:23]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2011.03.29 23:21:55 (5004)
Biztosan vannak olyan tájegységei a GyKT-nak, amit sokkal többen teljesítettek. (A fővároshoz közelebbi szakaszokra gondolok.) Ezeknek a jelvényei előbb fogy(hat)tak el, így pótolni kellett. De a távolabbi, ritkábban járt részeken még van a korábbi verésből származó jelvényekből. Amíg van belőlük, nem fognak újat csináltatni.

Manapság talán nem bonyolult olyan technikával előállítani a fémjelvényeket, hogy - bár kell hozzá a verőtőke, de - magán a jelvényen belül a felirat egy része cserélhető lenne (mert a háttér nem változik), s csak utána kerülne rá a fényes réteg. Valószínűleg a MTSz tudna rá (akár) pályázni is, de kérdés, hogy látnak-e benne perspektívát. Lehet, hogy olyan kevesen csinálják a GyKT-t, hogy számukra (anyagilag) nem éri meg, az erkölcsi rész meg nem jön számításba.

Bár alapvetően nem is értem az egészet, mivel az OKT teljesítése nincs időhöz kötve. (Ergo azon sem lepődnék meg, ha a mozgalomnak ezen teljesítési lehetősége szűnne meg cakk-pakk.) Tehát nyugodtan elkezdheti a gyerek, azután befejezi, amikor befejezi...
[előzmény: (5002) izsolt, 2011.03.29 22:35:54]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2011.03.29 22:07:52 (5001)
Lehet, hogy nem, mert amikor azokat verték, még sokkal alacsonyabb állították elő. (Talán ezért is van "úttörő" felirat rajta...) Nem tudom, hogy hányan teljesítették a Gyermek Kék Túrát, s ebből mennyien igényeltek jelvényt is, de lényegesen kevesebben - szerintem -, mint a "nagyot".
[előzmény: (5000) 5N, 2011.03.29 16:37:46]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2011.03.13 21:20:33 (4971)
Nyugi, van a Börzsönyben is.
[előzmény: (4969) KPisti, 2011.03.13 19:18:40]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2010.10.26 22:11:31 (4857)
Ahogy a magas-tátrai hágóknál is.
[előzmény: (4852) sw09fl, 2010.10.26 19:06:52]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.11.27 21:01:36 (4597)
Licitálni a vakerán tudsz. Itt fogadhatsz. De értem.
[előzmény: (4596) Apexsek, 2009.11.27 17:18:19]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.11.25 21:09:35 (4594)
Jó, de így bundáztatni is nehezebb.
[előzmény: (4593) Apexsek, 2009.11.25 15:08:52]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.11.12 21:40:13 (4556)
Az eseménynaptárunk alapján lehet szűkíteni.
[előzmény: (4555) Vagdalthús, 2009.11.12 20:41:23]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.11.12 20:28:26 (4553)
Hivatalból is ott a helyem. :) Hogy milyen felbontásban? Majd az élet válaszol rá.
[előzmény: (4548) Vagdalthús, 2009.11.12 08:18:17]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.29 19:59:52 (4539)
Mi tavaly október végén csináltuk a túrát, de alapvetően két napra szakaszolva. Nagyon jó időnk volt és az erdő is pazar színekben pompázott.

Nem okoskodni akarok, de mégis kicsit furdalja az oldalamat a kíváncsiság: mi értelme az éjszakai erdőben kivilágítatlan várakat bámulni?
[előzmény: (4536) bohrmann, 2009.10.29 15:21:31]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.28 20:22:36 (4535)
Sajnos nem tudok válaszolni a kérdésre.

A börzsönyi házak helyzete nem túl rózsás. Ami van, az is halódik. A Musli-barakk állapota évről-évre rosszabb. Pár éve még ép volt a tető, de nem olyan rég már lyukas volt. Aki tenne érte, annak nem engedik. Aki tehetne, nem tesz. A Szondi-kh. vastag falai még állnak és nem túl nagy összegből rendbe lehetne szedni. Királyháza gyakorlatilag az erdészet kezében van (kivéve a MOL-ház). A Halyagosi-kh. részben a Postás tulajdona, részben az erdészeté. Az egyetlen üde kivétel a Vasedény-kh., ami egy siófoki cég tulajdonát képezi. Csak sajnos gyakran feltörik, ahogy legutóbb is. Igazi kis kincs a régi világból: kályha, petróleumlámpa stb. Csak az erdészet szemét csípi, ráadásul nincsen fennmaradási engedélye. Ha ez is eltűnne, sokkal szegényebb lenne a Börzsöny...
[előzmény: (4534) Old Eye, 2009.10.28 07:57:04]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.28 00:55:57 (4533)
Ez ma is így van, legalábbis itt nálunk a Börzsönyben. A hegység felosztásra került és mindenki csinálja a rábízott/elvállalt részeket.

A pályázati rendszerrel nincs semmi gond. A probléma ott van, amikor egy (vagy mondjuk úgy, hogy A) Szervezet elvállal (értsd: pályázik) valamit és az általa meghatározott normarendszer alapján osztja szét a pénzt. Nem számít, hogy éppen csak néhány jelzést kell teljesen sima fakéregre festeni, avagy a legnagyobb dzsindzsa közepére kell utat vágni. A teljesítések ellenőrzése is jócskán hagy kívánni valót maga után, a produktum pedig... [Ajánlanám figyelmedbe (és akár másokéba is) ezt a galériát, ahol elrettentő példákat mutatnánk be arról, hogy miként NE fessünk.] Sajnos jelenleg is vannak olyan szerveződések, akik még az általad említett rendszer mára megmaradt csökevényei, s hozzáállásuk, meg ebből adódóan a munkájuk is ennek megfelelő.

A mai világban azért remélem Te sem gondolod, hogy ilyen jellegű munkát abszolúte ingyen lehet végezni/végeztetni. Csak a saját példánkat tudom hozni. Volt idén nyáron olyan hétvége, hogy közel 30-an (!) festettük, takarítottuk az utakat. Két napra szállást, étkezést biztosítva, útiköltséget térítve minden résztvevőnek. Ha ezt évi 3-4 alkalommal felszorzod, akkor ez nem kevés pénz. Viszont hatékony, mert akár 12-18 kilométert csináltunk meg egy-egy hétvégén annak függvényében, hogy mennyire volt "bonyolult" az útvonal.

Ezért vagyok talán az átlagnál érzékenyebb a festésekkel kapcsolatos dolgokra. Gyűlölöm a "parasztnak vidékre ez a jelzés is jó"-hozzáállást, az igénytelen, nemtörődöm munkákat. Ahogy egy orvostól is elvárható, hogy legjobb tudása alapján állítson fel diagnózist betegről, úgy a jelzésfestő is tegyen meg mindent, hogy a jelzés ne csak ott legyen, hanem a szemnek is tetszetős legyen. Ennyi.
[előzmény: (4531) sinus90, 2009.10.28 00:28:42]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.28 00:34:15 (4532)
Amit írtam, azt nem konkrét társaságok, egyesületek ellen írtam. A hsz. lényege az általánosságokra kívánt rámutatni.

Ugyanakkor amit írtál, az megfelel a valóságnak. A túramozgalom és a teljesítménytúra nem egyazon égisz alatt fut. Miénk a karbantartás és a túramozgalom, a Börzsöny Barátai pedig a ttúrát csinálják. Nem itt és ezzel van a gond, hanem ott, ahol csak a rendezések vannak, festés, karbantartás meg nuku.
[előzmény: (4530) Old Eye, 2009.10.27 21:36:54]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.27 20:22:32 (4529)
Mivel magam is igen sokat festek jelzést, ezért talán van némi jogalapom, hogy mások ilyetén ténykedését kritizáljam. Jártam olyan helyeken, ahol nyomozni kellett a jelzést. Néha szoktam is ezen bosszankodni. Viszont azt is tudom, hogy pl. a teljesítménytúrák rendezői (az üdítő kivételektől eltekintve) tojnak arra, hogy az általunk rendezett túra útvonalán jelzéseket fessenek, újítsanak fel. Többségük szeret beleülni a készbe. S persze utána úszni a dicsfényben, hogy milyen jók itt a jelzések!

Ugyanakkor azt gondolom, hogy ha már csinálok valamit (amiért teszem azt még pénzt is kapok), akkor azt rendesen csinálom. Ahogy egy étteremben sem pecsétes az abrosz, vagy az előző étel nem szárad a tányér szélén. Valahol ez is az igényszint egyik mércéje.

Ezért is esetek jól OldEye dicsérő szavai a GeoBKT-n.
[előzmény: (4526) sinus90, 2009.10.26 22:30:00]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.26 22:13:27 (4524)
Szívem szerint végbéltükrözést hajtanék végre egy szobafestő pemzlivel azon, aki ezt elkövette...
[előzmény: (4523) Old Eye, 2009.10.26 21:50:32]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.26 20:10:00 (4522)
Vagy legalábbis felvették rá a pénzt a kivitelezéssel megbízottak. :$
[előzmény: (4521) Vagdalthús, 2009.10.26 19:48:14]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.25 20:16:16 (4505)
Én teljesítménytúraként jártam be '98-ban. Nem emlékszem minden részére, de nagyjából minden rendben volt. Igaz, 10 év távlatából már sok minden más lett. Pár túratársam nekiveselkedett a nyáron egy részének és bizony keserves kínlódás lett belőle, mert a jelzés eltűnt egy borókásban...
[előzmény: (4502) Atmosz&Zozmosz, 2009.10.25 20:08:25]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.25 20:12:24 (4504)
A 13-as (talán) mennék, de Ti a 12-est csináljátok.
[előzmény: (4501) Tipekin & Perseus, 2009.10.25 20:08:23]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.25 19:56:20 (4498)
Oopsz! Akkor benéztem... Mea culpa!!!
[előzmény: (4496) Tipekin & Perseus, 2009.10.25 19:54:32]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.25 19:55:52 (4497)
Nyugodtan számoljatok legalább 4 nappal, mert a táv 100 km fölött van. Igen, tudom, hogy a kiírásban 90 van, de nem kell mindent elhinni.
[előzmény: (4495) Arti (junior), 2009.10.25 19:40:53]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.25 19:39:47 (4494)
Szerintem két szakaszt összekevertél. Ennyire nem rövid a Dorog-Piliscsaba szakasz. Viszont a Piliscsaba-Hűvösvölgy etapnak pont ilyenek a paraméterei. És a jellemzők is (Pestről jó közlekedés, végig lejt) stimmelnek.

Ha nagyon nem fogok tudni mit kezdeni magammal, akkor lehet, hogy én is megyek. (Csak az utóbbi szakasz esetén, mert akkor az új ládát megtalálhatom... :D )
[előzmény: (4491) kakukKata, 2009.10.25 19:02:46]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.22 20:30:53 (4485)
Gondolom, hogy november hónapról van szó.
[előzmény: (4484) kakukKata, 2009.10.22 14:32:32]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.14 21:27:42 (4483)
A hsz. második feléhez:

Ha utazok a metrón, akkor vagy zenét hallgatva figyelem az embereket, olvasok vagy csak bámulok ki a fejemből. De eszembe sem jut, hogy a tartókban lévő reklámújságokból galacsinokat, vagy papírrepülőket csináljak és szétdobáljam őket. Pedig ott sincs leírva, hogy mi az és miért van ott...
[előzmény: (4480) Old Eye, 2009.10.13 22:18:39]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.14 21:01:40 (4482)
Egészen pontosan a Csörge-kúttól visszább, Nagybörzsöny felé. A tábla helyének neve: Róth-erdő.

Ami még új: az Ipolydamásd és Vasutas-forrás közötti K+ jelzésből van egy kiágazás az Alsó-Cikó-hegynél. Ez Z+ jelzésként fut egészen a Galla-tisztásig, itt a régebbi Z+-hez csatlakozva érkezik az ismert csomópontba a Galla alatt.
[előzmény: (4481) Vagdalthús, 2009.10.14 19:54:43]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.13 21:07:06 (4479)
Az biztosan nem én vagyok... :)
[előzmény: (4478) olahtamas, 2009.10.13 13:23:13]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 15:27:26 (4451)
@piret
Pont az volt a gond, hogy az utolsót vakartuk ki az üveg aljából és még kellett volna vagy 4. Nem értem miért (pontosabban tudom, de nem értem) jó egyeseknek, hogy állandóan széthordják onnan a matricákat. Pedig mindig vagy 100-at viszünk ki...

@Vagdalthús
Igen, bár ez az hiányzott. Ezen eseteknél a túra sikeres és még aznapi befejezése érdekében eltekintettem az igazolófüzet vonatkozó rubrikájának helyszínen való kitöltésétől. :) De legközelebb no remorse! :D
[előzmény: (4449) piret, 2009.10.12 15:17:30]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 14:52:48 (4445)
Szivárvány? Már itt is? Nem elég az Andrássyn? :(
[előzmény: (4444) Old Eye, 2009.10.12 14:47:15]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 14:41:22 (4442)
A P- útvonal taglalása itt erősen OFF. :D
[előzmény: (4440) Vagdalthús, 2009.10.12 14:35:27]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 14:39:14 (4441)
Biztosan nagy élmény lehet januárban (várható időjárás: mínusz 5 °C, hó és fel-feltámadó szél) kutyagolni gátról-gátra. Nekem tutira kimarad. Viszont akinek nincs ínyére a bicajozás, az edződjön a K150-en. :)
[előzmény: (4436) olahtamas, 2009.10.12 14:00:23]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 13:55:29 (4435)
Így van. Ahogy homokban szenvedés tolna a bringát, úgy az sem fehér embernek való, hogy a 6 km nyílegyenes gátról már reggel 8-kor napszúrással fordul le...
[előzmény: (4425) kakukKata, 2009.10.12 12:15:42]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 12:02:30 (4422)
Szerintem a BKT-ra gondolt...
[előzmény: (4421) sinus90, 2009.10.12 11:56:53]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.11 21:56:58 (4409)
Immáron lefürödve a gép elől...

Szerintem teljesen rendben volt a mai nap. Az igaz, hogy az esőt tegnapra mondták, de sebaj. Nem tudott annyi esni, hogy elvegye a kedvünket. Altárótól pedig semmi sem tudta elrontani a csodálatos színekben pompázó őszi Börzsönyben való gyönyörködést.
[előzmény: (4404) Vagdalthús, 2009.10.11 17:24:12]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.10 20:03:29 (4397)
Részemről megbeszélve! :)
[előzmény: (4393) Vagdalthús, 2009.10.10 19:55:50]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.10 19:37:22 (4391)
Rendben. Bár én Szobig tervezem a napomat. Ha elindultál otthonról rám csörögsz. Kb. 8 körül induljunk innen?
[előzmény: (4389) Vagdalthús, 2009.10.10 19:27:24]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.10 18:24:50 (4385)
A Kofola BT-nek hamarosan meg fog jelenni egy ládája, ami 0:5-tel indított! És mégis átment.
[előzmény: (4384) Vagdalthús, 2009.10.10 18:16:51]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.09 20:24:03 (4373)
OK, de ez még a tavalyi. Azóta volt egy DDK is, ami szintén külön láda volt. Mint ahogy - gondolom - az esetleges jövő évi AKT is önálló esemény lesz. Akkor ez miért nem?

A hsz. végével nagyban egyetértek.
[előzmény: (4372) KiVi, 2009.10.09 20:16:11]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.09 18:13:45 (4371)
M'ér' nem lehetett rendes láda?
[előzmény: (4369) Vagdalthús, 2009.10.09 15:52:35]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.07 22:27:27 (4325)
Ha van légijártasságid, akkor igen. :D

@Ádám: Tudja ő. Ezért jár a 2/A-n. :)
[előzmény: (4323) kakukKata, 2009.10.07 21:22:12]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.07 21:19:09 (4322)
Rövidebb..., rövidebb..., de talán 3 km-t szabad 90-nel menni.
[előzmény: (4314) kakukKata, 2009.10.07 11:05:37]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.07 18:53:00 (4321)
Igen. A buszok meg szokták várni a vonatokat.
[előzmény: (4316) ChrisCarlos, 2009.10.07 11:19:37]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.10.01 20:40:10 (4308)
Én is azzal a busszal megyek.
[előzmény: (4305) ChrisCarlos, 2009.10.01 10:45:36]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.09.01 19:08:40 (4264)
Amit viszont nagyon nem ajánlok, az a Bence Szálló. Nekünk elég rosszak a tapasztalataink.
[előzmény: (4256) Old Eye, 2009.09.01 13:48:05]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.08.07 21:08:09 (4239)
Az egyik napra - könnyen lehet, hogy - benevezek. Legalább látom, hogy hol és mit kell - esetleg - javítgatnunk.
[előzmény: (4232) Old Eye, 2009.08.07 09:15:39]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.07.09 00:03:03 (4152)
Sziasztok!

Mi is hazaértünk, egy-két kitérő után. A szakasz nem volt látványos, de Pilis50 történeteit hallgatva gyorsan fogytak a kilométerek. Én is szeretném tolmácsolni a még túrában lévők kérését:

Mielőbb értesítse őket valaki, hogy folytassák-e, folytathatják-e az utat szombat-vasárnap!
[előzmény: (4148) kakukKata, 2009.07.08 23:14:34]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 21:03:03 (4065)
DDP > Baranya-Somogy-Tolna megyei TbSz
PMP > Pest megyei TbSz
ÉZ > Magyar Kárpát Egyesület.

Mindnek van füzete is. Az ÉZ-é igen színvonalas.
[előzmény: (4063) Old Eye, 2009.07.07 21:00:38]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 21:00:55 (4064)
Mit értesz "egy pont"-on? Mert akár lépésenként is állhatunk 10 percet...
[előzmény: (4060) Old Fairy, 2009.07.07 20:00:08]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 20:59:30 (4062)
Ne feledkezz el a Közép-dunántúli Pirosról, meg a Nyugati Zöldről se. Sőt, az egybefüggő Mecseki Zöld is beletelik legalább 3 napba. A kitűző-készítés sem lehet gond.
[előzmény: (4054) Vagdalthús, 2009.07.07 19:19:43]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 00:09:25 (4039)
Szerdára van egy hely (reggeli le-, esti hazautazással) autóban a Bátaapáti > Grábóc etapra. Akit érdekel, hívja Kokót!

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.04.23 00:25:17 (3298)
Talán van egy korábbi vonat is, de ahhoz már szükségtelen előző este lefeküdni...
[előzmény: (3296) fa-peti, 2009.04.22 23:18:38]

macikupachozzászólásai | válasz erre | 2009.04.20 23:24:50 (3270)
Megnéztem a lejutási lehetőségeket egy szokványos hétvégi szakaszra (a tervezet 8-9. szakaszai). Az, hogy nagyon árnyaltan és finoman szólva is user-ellenes, gondolom senkit sem lep meg. Íme:

Nagymaros-Visegrád 4:47 (vonat)
Bp-Nyugati 5:46
Bp-Déli 6:03 (vonat)
Lenti 11:22
Lenti 13:40 (busz)
Kerkakutas 14:17 és kezdődhet a napi 33 km gyaloglás.

Hazafelé: a napi 20 legyalogolt kilométer után.
Kislengyel 16:21 (busz) Becsvölgyéről, mert Kislengyelt nem találtam meg a menetrendekben
Zalaegerszeg 16:50
Zalaegerszeg 17:44 (vonat)
Bp-Déli 21:52
Bp-Nyugati 22:42 (vonat)
Nagymaros-Visegrád 23:41

Másnap fél6-kor kelés, mert irány a meló.

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók