turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.11 21:29:33 (5017)
Akkor egy best-of-kepenu-geocaching-úttípus-fotóalbum.

Keskeny aszfalt:
Görgői út (Mátra)
Balatongyörök (Keszthelyi hegység)
Asztalfő (Sopron)
Jávorkút (Bükk)

Makadámút:
Kopasz-hegy (Mátra)
Hódos-ér völgye (Bakony)

Javított talajút:
Stimecz-ház (Bükk)
Bükkszenterszébet (Heves-Borsodi-dombság)
Egri Kaptárkövek (Bükk) - határeset
GCBUKK felé (Bükk) ;-)

Szekérút:
Nyúl, Sokoró
GCSUI1, Szeged
Szelce-völgy (Aggteleki Karszt)
Háromkő (Bükk)
Kapolcs (Bakony)

Turistaút:
Kövesdi-kilátó (Bükk)
Kantavár (Mecsek)

Ösvény:
S jelzés (Somló)
Stég a Balatonon


Hát ez? Szekérút vagy makadámnak megfelelő út? Úgy tűnik esőben is járható lenne.
Döbrönte (Bakony)

Turistaút vagy ösvény? Ketten szűken, de elférnek egymás mellett.
Mindszentkálla (Balaton)
[előzmény: (5016) Janó, 2006.05.11 19:02:56]

Janóhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.11 19:02:56 (5016)
András ugyan már leírta a lényeget, de íme egy kis erdei aszfalt...
[előzmény: (4993) Peter68, 2006.05.11 09:47:01]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.05.11 09:47:01 (4993)
A képek alapján egyet értek, de hol van itt az erdei aszfalt?
Az a keskeny aszfalt?
[előzmény: (4987) Kolesár, 2006.05.11 08:30:28]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.11 08:30:28 (4987)
Folytassuk fényképekkel, íme szerintem:

autópálya
http://www.sulinet.hu/kornyezetvedelem/cikkek/nagylatoszog/autopalya.jpg

(főútvonal, másordrendű főút nem szélességi paraméter, hanem fontossági, ezt a környezet határozza meg)

országút
http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:Orszagut.jpg
http://www.kemenesvidek.hu/images/orszagut_cser_vonock.jpg

keskeny aszfalt (Trackman kevéért, ezen nem fér el két autó egymás mellett)
http://www.alon.hu/ezimagecatalogue/catalogue/variations/22-400x500.jpg
http://www.zalamedia.hu/archiv/images/5b1130.jpg
http://www.c3.hu/~kvte/kvk/nihil.jpg

makadámút (jól megrakott köves alap, nincs benne sártenger, általában fehér)
http://image07.webshots.com/7/7/77/54/85977754ENiydu_ph.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Makadam

dózerút, traktorút (föld, így esőben sártengerré változik, főleg a mély pontokon, széles, nyomtáv nem látszik, illetve mély traktornyomok vannak)
http://www.c3.hu/~kvte/kektura/hper.jpg
http://rkeptar.fw.hu/kepek/bakony/IMG_5480.jpg
http://kocsi.organic.hu/dm/pix1/IMG_1114.jpg

szekérút (gyakran csak két nyom, közte fűvel, nyomtáv kicsit szélesebb a személyautóénál)
http://www.greenfo.hu/fotok/nagy/1993.jpg
http://cziti.fw.hu/ct030519/images/P5190021.jpg

turistaút (kényelmesen haladhat rajta két ember egymás mellett, illetve keskeny terepjáró is, de négykerekűvel nem szoktak vagy nem illik erre járni)
http://magyar-hatterkep.fw.hu/foto/taj/szalajka/szalajka_erdei_ut.JPG
http://kocsi.organic.hu/dm/pix1/IMG_1049.jpg
http://rkeptar.fw.hu/kepek/bakony/IMG_5327.jpg

ösvény (csak egy nyomon járható, négykerekűvel már nem)
http://kocsi.organic.hu/dm/pix1/IMG_1129.jpg
http://kocsi.organic.hu/dm/pix1/IMG_1128.jpg
http://otto.freeblog.hu/Files/DSCF1488.JPG
http://rkeptar.fw.hu/kepek/bakony/IMG_5511.jpg
http://bringaut.freeblog.hu/files/negyedik/cimg1393.jpg
http://stiggs.freeblog.hu/Files/oszierdo.jpg
http://www.geocaching.hu/cacheimages/2005-11/5449_20051111_122827.jpg
[előzmény: (4986) kepenu, 2006.05.11 08:28:52]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.11 08:28:52 (4986)
A "De könyörgöm" után leírtak miatt könyörögtem én is tegnap este.
[előzmény: (4983) Peter68, 2006.05.11 08:15:37]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.05.11 08:15:37 (4983)
Tisztelt Bükkisták.

Azt hiszem kb. most érkeztünk el odáig, hogy másoknak semmit nem mond a diskurzusotok, de olyan benyomást kelt, hogy itt az életben nem lesz rend.

Megmondom őszintén, hogy még egyszer sem jártam Mályinkán, és a Lillafüredi úthálózatról is csak régi megkopott emlékeim vannak. (Fogalmam sincs, hogy miről beszéltek.)
De könyörgöm. A hegyek között ne keressünk már főutakat meg másodrendű főutat két falu között, mert akkor a Dunántúlon minden valamire való utat beminősíthetnénk autópályának.

Teljes mértékig ellene vagyok a fontosság alapján történő osztályozásnak. Mint mondtátok, ez nagyon szubjektív, és mást mond egy pöstinek, és mást egy kisfaluban lakó embernek.

Nekem még mindig az a véleményem, hogy a másodrendű felett (kétszámjegy a nevében) minden út legyen egyforma.
(András, ha megnézel egy térképet, és ezeket összejelölöd egyformára, még Level4-en sem fognak összefolyni, annyira messze vannak egymástól.)
A többi meg országút. (Vagy erdei aszfalt.) Az erdei aszfalttal kapcsolatban meg azon a véleményen vagyok, hogy tutira elég egyféle típus. Ha le kell húzodni, mikor nagy ritkán szembe jön valaki, hát húzodjunk le, de attól az még autóval járható marad.
A kamionosok meg amúgy sem ez alapján a térkép alapján fogják eldönteni, hogy merre menjenek.
[előzmény: (4979) kepenu, 2006.05.10 22:49:42]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 22:49:42 (4979)
Ez pedig a Mályinka-Farkas-nyaki út. Annyi talán sjethető belőle, hogy kb. 1,5 autónyi. Szerintem ez sem másodrendű főút, sőt az országút kiérdemléséért is kapaszkodnia kell.
[előzmény: (4978) kepenu, 2006.05.10 22:24:51]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 22:24:51 (4978)
Ezt a legutóbbit csináltad rosszul, de nagyon. Közben megdöbbenve láttam, hogy miket emeltél másodrendű főúttá és miket országúttá a Bükkben. Egyik héten én lefokozom az utakat, Te meg másik héten "előlépteted" őket. Jó játék ;-) Bsztlászló és Bsztkereszt között a 2 m széles aszfaltcsík nálam simán erdei aszfalt, télen nem is szabad közlekedni rajta, 1 autóval is vigyázni kell, hogy mind a 4 kerék aszfalton haladjon. Ez miért lenne országút? Léci írd meg!
A Bsztkereszti bekötőút pedig szerintem még véletlenül sem másodrendű főút. Ezt miért így állítottad be? Hol olvastál ilyet? Arról volt szó, hogy 2 számjegyű utak, meg a 2 számjegyet nem viselő, de hasonlóan fontos főutak. Ez egyikbe sem tartozik ezek közül.
Az nem teljesen OK mentség, hogy az elején "elcsúsztál" a kategóriákkal.
Komolyan zavar, hogy alig van egy tucat térképrajzoló, és nem tudunk egy nyelvet beszélni.
[előzmény: (4977) Trackman, 2006.05.10 21:55:07]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 21:55:07 (4977)
Nem akarok itt körömszakadtáig harcolni ezért, de pont most akadtam bele megint egy ilyen problémába:
a 3-as út darabját főútvonalnak adtam meg, mert mindenki msá is így tett (és mert a m is stimmel kb). Utána másodrendű főutat kapott a 35-ös út egy darabja, mert az azért csak alacsonyabb rendű, mint a 3-as. Most berajzolnék egy olyan utat, ami két falut köt össze, ennek maradt az országút. Ami nem jó, mert pl. a B.szentkereszt Bszentlászló közti vékonyka (de azért nem 2m széles) útra van beállítva ugyanez, és a kettő között azért szignifikáns eltérés van.
Most akkor mit csináltam rosszul???
[előzmény: (4975) kepenu, 2006.05.10 21:15:26]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 21:15:26 (4975)
Szerintem pedig erre volt atombiztos kritérium: legalább országút szélességet kapott és eddig 0x01-gyel rajzoltuk azt a közforgalmú utat, ami két települést összeköt. Abban is maradhatunk, hogy a turistát kevésbé érdekli, hogy ezen felül hány kategória van, az viszont annál inkább, ami ez alatt van.
OK, van egy szavazatod arra, hogy legyen egy plusz kategória a másodrendű főút és az országút között, nekem meg volt egy, hogy mégcsak másodrendű utat se különböztessünk meg a főútvonal és az országút között. Eddig tehát a kompromisszum az, hogy úgy marad, mint eddig ;-)
[előzmény: (4974) Trackman, 2006.05.10 20:56:08]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 20:56:08 (4974)
Talán többen vagyunk az országút fölötti kategóriák túlzott részletezése ellen, mint mellette (szerintem konkrétan egyedül vagy ;-), tehát a mostani 4-5 kategóriát el kéne fogadni.

Ez attól függ, melyik az országút... :-D Szerintem kezdjünk leszokni ezek használatáról, mert félreértést okoz. (Főleg, hogy szerintem az országút a köznyelvben valami 3-as út félét jelent. De lehet, hogy csak túl pösti vagyok...)

És a valahol alább leírt útvonal-javaslatod nekem is tetszik, kivéve azt, hogy még 1 db(!) típust beszúrnék, a (mostani) országút és főútvonal közé, hogy ne az az 1 másodrendű főút, hanem kétféle típus legyen még köztük. (Szintén a mostani méret fogalmainkkal pl.: aaa (3-4 m), bbb (4-6m), ccc (6-8 m), ddd (8-10 m), de nem muszáj pont így, csak körülbelülre érzékeltetni próbáltam.)
[előzmény: (4973) kepenu, 2006.05.10 20:07:57]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 20:07:57 (4973)
Abban feltétlenül egyetértünk, hogy egy adott út a közbülső elágazások számától függetlenül egyetlen féle úttípusként szerepeljen a térképen. Ezt ugyebár kapásból felborítja, ha egy turistajelzés rátér egy ilyenre, majd letér, de ez elfogadott dolog a TUHU-n. A többi meg éppen forrja kifelé magát. Talán többen vagyunk az országút fölötti kategóriák túlzott részletezése ellen, mint mellette (szerintem konkrétan egyedül vagy ;-), tehát a mostani 4-5 kategóriát el kéne fogadni.

Számomra a legnagyobb dilemmát az alábbiak szokták okozni:
- javított talajút vagy szekérút (pedig ezt már soxor részleteztük)
- lehet, hogy fura, de: szekérút vagy turistaút. Olyan esetekben, ahol látszik, hogy valaha kétnyomsávos volt az út, de az is, hogy az utóbbi évtizedben itt négykerekű jármű nem haladt
- amikor egy - egyébként típusos - szakasznak van egy eggyel alacsonyabb kategóriájú, nem túl hosszú szakasza. Ilyenkor általában emiatt nem minősítem lejjebb az utat, csak ha ez a szakasz jelentékeny vagy megtévesztő lehetne a haladás, járhatóság szempontjából

Azt javasolnám ismét, hogy legalább mi gondolkodjunk már a trackeléskor térképrajzoló fejjel, és ahol menet közben kétségeink támadnak, hogy "Na, pl. ezt milyen szélességgel kellene rajzolni", ott kattintsunk néhány fényképet, és kérdezzük meg itt a fórumokon.
[előzmény: (4972) Trackman, 2006.05.10 19:00:34]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 19:00:34 (4972)
Bocs, az "erdei aszfalt" megnevezés tévesztés volt, természetesen a közforgalmú út lett volna a helyes.

Az egész görcsölés szerintem azért érdekes, mert nézd meg most akár a Bükköt, akár más tájegységeket. Ha "messzebbről" nézed, akkor irtó hülyén néz ki, hogy egy nagyjából "egy útnak" tűnő (tehát mondjuk két település közötti út) egy része vékony vonal, egy része vastag, esetleg egy darabja meg hiányzik. Valamint ugyanolyan vastag vonallal van ábrázolva egy "lazán autózható" út, mint egy jó szűk.Szerintem nagyban javítaná a térkép paramétereit (kinézet, használhatóság, "érték"), ha ezt egységesíteni tudnánk.
[előzmény: (4970) kepenu, 2006.05.10 18:02:20]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 18:02:20 (4970)
Nos, az én fogalmaim szerint sem a Lillafüred-Bánkút, sem pedig a Felsőtárkány-Lillafüred nem erdei aszfalt, hanem közforgalmú országút. Az előbbi a mi beosztásunk szerint az országút minősítést érdemli, az utóbbiról lehet vitatkozni:
- lehet másodrendű főút, mert tul.képp' két jelentős várost köt össze
- ellenérv, hogy volt szerencsém télen megnézni az út "tisztítottságát", ezek alapján semmiképpen sem éri el a másodrendű főút besorolást
Én nálatok kicsivel kevesebbet görcsölök azon, hogy Level3-on, meg Level4-en melyik utak is látsszanak, és itt plusz-minusz 1 kategóriányi eltolódás belefér.
Mint megállapítottuk, olyan rendszert legjobb szándékaink szerint sem tudunk kiépíteni, ahol elég méterre lemérni az utat és máris megvan a besorolás. Mindig is szükség lesz a térképrajzolók józan házi eszére. (Remélem megint fontos szókapcsolatot írtam)
És mielőtt lecsapod a magaslabdát: Mályinka-Farkas-nyak: nos ez jelenleg szintén közforgalmú, de
- nem annak épült
- itt mindenképpen le kell húzódnia az egyik kocsinak ha találkoznak
- sokkal kevésbé tisztítják télen a hótól, mint a Lillafüredi utakat
Tehát szerintem ez erdei aszfalt. Ha valaki szerint mégis országút, akkor ez legyen a bukk.mp legnagyobb hibája ;-)
[előzmény: (4969) Trackman, 2006.05.10 17:18:31]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 17:18:31 (4969)
Nagyon jó szót írtál le egyébként.
A kiemelést fontosság alapján kellene csinálni, ami nem kapcsolódik szorosan sem a szélességhez, sem a burkolathoz, sem más konkrét értékhez.
A baj vele csak az, hogy még egy nagyságrenddel szubjektívebb, mint az összes többi paraméter, holott már ezekkel sem boldogultunk...
[előzmény: (4967) kepenu, 2006.05.10 16:46:25]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 16:46:25 (4967)
Rögtön korrigálnék: hacsak azért nem, mert ez A LEGFONTOSABB út, ami felvisz a Bükkbe. Ha ezért gondoltad, hogy magasabb zoomszinten is legyen, akkor OK.
[előzmény: (4966) kepenu, 2006.05.10 16:44:35]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 16:44:35 (4966)
Még valami: A Lillafüredről Ómassára és Bánkútra vezető utakat én visszaminősíteném országúttá. A másodrendű főút kicsit túlzásnak tűnik.
[előzmény: (4965) Trackman, 2006.05.10 16:26:01]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 16:26:01 (4965)
Kösz, bár nem csodálkoztam volna egyébként sem, mert a poikat és a nem módosult felületeket törlöm feltöltés előtt... :-)
[előzmény: (4964) kepenu, 2006.05.10 16:04:10]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.05.10 16:04:10 (4964)
Trackman! Néhány bükki POI-hoz teszek fel fényképeket. Ne csodálkozz, hogy lesz néhány üzenet az MP feltöltéskor, hogy ID=XYZ időközben módosult, nem frissítettük.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók