turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 21:58:23 (56601)
Szia Arti,
A letöltött mp-ben (szerintem) az endlevel-nek nincs semmilyen hatása. Azt a Mapedit használja, amíg nem választod ki a 0-s layer-t, addig a zoom-nak megfelelő level-ig mutatja az objektumokat. Nyilván ebből az értékből állapítja meg, hogy mit mutasson.

Szerintem a szerves eldobja az értéket, így nem foglalkozik vele. Ugyanakkor az upload.php-t nem ismerem, így csak vélelmezem a dolgot.
A download.php-ről van információm, az a GGarmin kimenet elkészítésekor például különféle dolgokból állítja elő, hogy milyen zoom szintig legyen látható az objektum (de abban nincs benne eltárolt endlevel), ergő nem hiszem, hogy eltárolná.

Persze az is lehet, hogy nem jól mondom, de azért nem valószínű :-)
[előzmény: (56590) Arti (junior), 2012.09.03 17:09:02]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 17:09:02 (56590)
Igaz, ez is egy megoldás. Mivel még ilyet nem csináltam, nem tudom, hogy mit okozna. Az aggaszt, hogy van előtte megegyező ID-vel egy pár darab Mod=1 Del=1 paraméteres poligon. Ha végén nem jelenik meg Mod=1-el, akkor a szerver ezt nem úgy értelmezi, hogy akkor törölhető?

Másik megoldás: jelöld ki a poligont és ENTER. Ekkor előjön az Objektum tulajdonságai ablak, ebben az Alkotórészek fület válaszd.

Válaszd ki az egyes lyukakat (fajta oszlop) és a Törlés gombbal eltűnnek. Az Azonosítás gombbal a lyukhoz tudsz ugrani.

Az EndLevel-lel mi a helyzet? Nem gond az 1-ről 9-re változás? Egyáltalán mire jó?
[előzmény: (56589) Fgg, 2012.09.03 15:25:59]

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 15:25:59 (56589)
...leveszed a katonai területet egészben és változtatás nélkül, alatta az erdőt mezőt igazgatod, lyukasztod ahogy akarod aztán visszateszed rá a katonai poligont...

Elég ha nyom nélkül törli az ember a katonai terület polygont. (CTRL+Del)

Így törlődik az mp-ből --> és nem kapja meg a Del=1;Mod=1 paramétereket -->> feltöltéskor nem lesz benne a modonly-ban -->> a szerver nem változtat a polygonon

És még a hibalehetőség is kisebb így. (szerintem)
[előzmény: (56588) Hev, 2012.09.03 15:02:50]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 15:02:50 (56588)
A Bakonyban sok helyen de azért máshol is van katonai terület ezek nem valódi felületi alakzatok tehát jó az ha fedésben alatta látszik az eredetileg berajzolt felület. Ha a kérdéses dolgaidat úgy rajzolnád be, hogy leveszed a katonai területet egészben és változtatás nélkül, alatta az erdőt mezőt igazgatod, lyukasztod ahogy akarod aztán visszateszed rá a katonai poligont akkor senkinek a dolgai nem sérülnek és a rendszer is működik, gondolom én.
[előzmény: (56587) Hev, 2012.09.03 14:57:39]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 14:57:39 (56587)
Azt gondolom, hogy ez nem technikai gond. Azzal, hogy egy katonai területre lyukat vágsz az a terület megszűnik katonai területnek lenni, holott ez a valóságban nem igaz. Ezért inkább rárajzolva érdemes jelezni ha van olyan információ ami a terepen érdekes lehet a tájékozódásban.
Ez más egyéb védett területekre is igaz lehet ha az poligonnal jelölt.
[előzmény: (56585) MoGeMaP, 2012.09.03 13:59:54]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 13:59:54 (56585)
Ezt majd csak este tudom megcsinálni valószínűleg, bár a meglévő lyukak szakszerű törlését nem biztos, hogy meg tudom csinálni. Egyébként a már meglévő (mert az enyémeken kívül van jó pár) lyukasztott placcok nem okoztak gondot?
[előzmény: (56581) Hev, 2012.09.03 11:52:41]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 11:52:41 (56581)
Ja és hurkot ne csinálj, tehát el kell vágni a körbe vezető vonalat, hogy legalább két ID-re osztódjon.
[előzmény: (56579) MoGeMaP, 2012.09.03 11:40:25]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 11:40:25 (56579)
Ez most csak jelen poligon (katonai terület) estében érvényes? Kezdőként ezeket az infókat hol találom meg, hogy mit lehet lyukasztani és mit nem? A körberajzolást úgy érted, hogy lyukasztás helyett rajzoljam rá/fölé?
[előzmény: (56577) Hev, 2012.09.03 09:40:00]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 09:40:00 (56577)
Ne lyukasszátok, ne módosítsátok a határt, az telekkönyvi adatokból származik, így pontos.

Kicsit belenéztem én is, poligon lyukasztás helyett ezeket a 'mesterséges felületeket' körbe is lehet rajzolni és/vagy lehet egy POI-t tenni a közepére, így a térképen is látható, hogy ott ez van, és a poligonok sem sérülnek.

[előzmény: (56574) MoGeMaP, 2012.09.02 21:52:18]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 21:52:18 (56574)
A poligon lyukasztást úgy csináltam, ahogyan a leírásban van, annyit csináltam még miután megcsináltam egy-egy lyukasztást, hogy töröltem a létrehozott felületet, hogy megnézzem rendben lyukasztott-e, aztán ctrl-z -vel visszavontam a törlést, okozhatta ez a problémát?
[előzmény: (56573) Arti (junior), 2012.09.02 21:36:09]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 21:36:09 (56573)
Már majdnem feltöltöttem, amikor szemet szúrt a modonly fájl mérete. Még szerencse...

Mitől 1,1MB a modonly mentés? Nyomoztam egy keveset.
Elég furcsán oldja meg a MapEdit a poligon lyukasztást. Minden lyukasztásnál keletkezik egy Mod=1 és Del=1 paraméterekkel rendelkező poligon az eredeti külső és belső poligonból, majd egy Mod=1 paraméterrel az immár lyukasztott poligonból és a belső poligonból. Érdekes. Ma is tanultam valamit.

Ez alapján azt látom, hogy az ID=30658-es "Katonai terület"-et ötször lyukasztottad. S ahogy tibbigeo írta, nem kellene lyukasztani ezt. Valamint az EndLevel paraméter is 1-ről 9-re változott.
A lyukasztást megoldom text editorban (vagy MapEdit-ben), de ma este már biztosan nem csinálom meg. Ehhez túl álmos vagyok már. Az EndLevel befolyásol még valamit? Ezt a kérdést ne vedd magadra, jöhetnek a rutinos kollégák.
[előzmény: (56571) MoGeMaP, 2012.09.02 19:40:23]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 19:40:23 (56571)
Köszönöm az észrevételeket, a javaslatok szerint javítottam a hibákat, a fájlt újra feltöltöttem. N47.157132 E17.921663 -nél is Track=0, Utcanev=Felmérendő paramétereket állítottam inkább be a TZ helyett.
[előzmény: (56569) Arti (junior), 2012.09.02 17:40:04]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 17:40:04 (56569)
- A Track 000-et elfelejtetted? Nem látom az mp-ben.
- N47.115621 E17.850964 ponton (MapEdit-ben koordinátára ugrás: CTRL + G) rajzoltál egy TZ-t (leragadtam a leánykori nevénél, most felmérendő út). Na, azt nem teljesen így kell. Mindig a kereszteződéstől kell indulni is a felmérendő út nyomvonalán "kifelé" haladni. Ha mindkét irányban felmérendő, akkor külön-külön mind a két irányban kell rajzolni egyet-egyet, nem egy vonallal "áthúzni" a kereszteződésen.
- N47.122173 E17.845928 ponton rajzoltál egy DNY irányú hosszú TZ-t. A TZ-re az útvonaltervező nem tervez rá, míg a szekérútra igen. Tehát a GPS szépen keresni fog egy kerülőutat. Ha láttad, hogy ott tényleg van út, akkor elfogadható a szekérút Track=0 (és Utcanev=Felmérendő) paraméterrel.
- ID=389542 (MapEdit-ben ESC (kijelölés törlése), majd CTRL + E, írd be: ID=389542, majd OK és végül * gomb (zoom to selection)) makadám út részén Track=0-n maradt, jár neki a Track=1.
- ID=470721 szintén Track=1
- ID=863990 végén valószínűleg lesz piros pont, mert a szekérút végére a TZ vége csatlakozik. Nyomj egy CTRL + R-t a TZ-re.
- N47.119136 E17.838541 ponton az aszfaltos utat (pihenőt) 13 pontból rajzoltad meg. Egy track alapján ezt 6-7 pontból is meg lehetne rajzolni. Fele akkora helyet foglal a szerveren, mégis mutatja nagyjából az alakját. Ha majd jön rá még 3-4 track, akkor be lehet sűríteni pontokat a valós nyomvonalra. Néha a GPS kóvályog csak, nem valós ív. A dimbes-dombos részeken viszont érdemes sűrűbben pontozni, hogy az egyes pontok alapján a szervez precízebb domborzati adatokat produkáljon. Ez inkább egy általános megjegyzés, csak példának hoztam fel a pihenőt.

Amúgy szépen töltögeted a paramétereket és a csatlakozások is jók (mit nem adtam volna kezdő koromban egy Lektor-ért...). Lyukasztottál pár poligont is, ügyes. :)
[előzmény: (56554) MoGeMaP, 2012.09.02 10:38:13]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 10:38:13 (56554)
Elkészültem a [32002] feldolgozásával. Legyen szíves valaki megnézni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók