turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 09:22:44 (37636)
A dombos-hegyes vidékeken mindenképp a szekérutat támogatom, esetleg a szőlőhegyek, üdülőterületek lehetnek kivétel, bár ezeknél is ahol Józsi bácsi simán elmegy a Ladájával, nem biztos, hogy én is mernék.
[előzmény: (37632) pgyp, 2010.01.17 07:34:16]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 07:34:16 (37632)
igen, csakhogy anno a kezdetekben minden alfölldi utat a bakancsos turisták walkwaynek kódoltak, amit hosszas munkával átkódoltunk a valóságnak megfelelőre (a felső-tiszában azért még lehet találni kódolásra váró utakat). Akkor most azt mondod,, hogy ragaszkodjunk ehhez a cseppet sem védhető elvhez ahelyett, hogy gondolkoznánk.
A megoldási javaslatom a következő: alföldi területeken mindenképp földút legyen a szekérút helyett, a hegyes vidékeken pedigHajo ötletét alkalmazzuk!
Mivel nem sok alföldi tájegység van, ezt tájegységenként 10 perc alatt kézzel is át tudjuk állítani.
[előzmény: (37631) olahtamas, 2010.01.17 05:50:33]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 05:50:33 (37631)
Az alapelv mindig az volt, hogy N/A esetén a rosszabbat feltételezzük, az a biztos.
[előzmény: (37629) pgyp, 2010.01.16 23:00:30]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 23:00:30 (37629)
én az N/A-kat is földúttá konvertálnám. Nagyon kevés terepjárós trackünk van, ahol elment valaki trackelési céllal (autóval, gyalog, esetleg biciklivel) és rossz utat talált, az megjegyezte valahogyan. Amit pedig "kaptunk" kommentek nélkül, azok inkább jobb minőségű utakat jelentenek. Egyébként is, egy földút minősége időben nagyon változó lehet, 1-2 nap alatt is sokat tud romlani vagy javulni. tavaly trackeltem sokat földúton/homokon, eső után a homok tök sima volt, 80-nal lehetett menni, 2 nap múlva nem mertem megállni csak a füvön, hogy el tudjak indulni. Így is kellett néha ásni:-((
[előzmény: (37628) padler, 2010.01.16 22:18:58]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 22:18:58 (37628)
Ez jó lenne. Az N/A-ban nyilván vannak földutak is, de azok átállításához terepismeret kell.
[előzmény: (37627) Hajo, 2010.01.16 21:51:47]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 21:51:47 (37627)
Én azt mondanám, hogy:
Ha szekérút (0x84) és JarhatosagAutoval=B, akkor legyen földút-ra (0x85) konvertálva.
Ha szekérút (0x84) és JarhatosagAutoval=C vagy N/A akkor maradjon szekérút.

Magyarul: Ha a reform előtt eleve meg volt határozva, hogy autóval járható az út, akkor legyen földút. Egyébként maradjon szekérút.
[előzmény: (37625) pgyp, 2010.01.16 21:26:03]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 21:26:03 (37625)
+1
[előzmény: (37624) tibbi, 2010.01.16 21:13:40]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 21:13:40 (37624)
Kimaradt: a legutóbbi rajzolásomban éppen azért választottam a szekérutat, mert az összes többi is ilyen, és így egységes marad a kinézet. Gondolom, hogy nem ez lenne a követendő példa...
[előzmény: (37623) tibbi, 2010.01.16 21:08:55]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 21:08:55 (37623)
A földút/szekérút viszonnyal kapcsolatos kérdésem még mindig aktuális. Más tájegységekben is ez a helyzet?
Arra gondoltam, hogy az összes szekérutat át kellene állítani földútra, a előzményben írt indokok miatt. Még mindig kevesebb hibás típussal rajzolt szakasz maradna, mint így. Egyesével mindet átnézni pedig embertelen meló lenne.
Vélemény?
[előzmény: (37370) tibbi, 2010.01.10 20:13:58]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2010.01.10 20:13:58 (37370)
Köszönet mindenki munkájáért, aki elősegítette a reformot!

Észrevétel: a bakony.mp-ben a statisztika alapján 6112 db szekérút van, míg összesen 1 db földút. A definíció szerint a szekérút autóval nem járható, míg a földút száraz időben igen. A szekérút jelzőt eddig szélességként értelmeztük, de ha most rajzolnám őket, biztosan nem ebbe a kategóriába tenném a legtöbbet. Mit kellene tenni? Állítsam át a típust ott, ahol biztosan tudom, hogy megfelel egy magasabb kategória definíciójának?

Szelektív gyűjtőként jelzett temető POI esetében melyik sorokat kell törölni/átírni az extrák közül, ill. kell-e egyáltalán, vagy csak elég lenne a helyes típus kiválasztása?
ID=80972
Tipus=hulladekgyujto
Telepules=Ugod
Megye=Veszprém
Magassag=0
Leiras=
Megjegyzes=
POIattr_34029_tipus=temető
FrissitesDatuma=2009-10-25 23:42:47
TypeTuristautak=0xa505

Köszi!
[előzmény: (37365) Kolesár, 2010.01.10 19:38:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.10 19:38:32 (37365)
Nos, ami sikerült:

- beépítettem a legfrissebb poi típustáblázatot és típuskonverziós függvényeket
- lefuttattam a teljes adatbázisra (pont, vonal, felület)
- módosítottam a download és upload php-ket
- fordítottam és feltöltöttem friss mapeditet (1.0.23.66) a szokásos helyére
- upload.php-be beépítettem verzióellenőrzést, most már csak a fentit vagy újabbat fogad el
- download.php megadja a MinVersion=1.0.23.66 paramétert, amit a mapedit már figyel is
- kipróbáltam, hogy a fontosabb kimeneteken működik-e a típuskészlet
- próbaképpen rajzoltam egy kicsit a Velencei-hegységben, működött
- feloldottam a tájegységek zárolását

Továbbra is feladat maradt a poi webfelület átalakítása az új típusokhoz, de ez nem akadályozza azt, hogy el lehessen kezdeni rajzolni a turistautak típuskészlettel.

Elsőre kérek mindenkit, hogy ne a két hét alatt felgyülemlett összes rajzolnivalóval nyisson, hanem valami apró próbával, hogy ne vesszen kárba sok munka, ha valami gond lesz.

mapedit 1.0.23.66
http://turistautak.hu/download/mapedit/mapedit.exe
http://turistautak.hu/download/mapedit/0409.rll
[előzmény: (37363) 2010.01.10 18:58:27]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.10 18:58:27 (37363)
Ki nem állhatom a vidámságot :-))
[előzmény: (37358) Kolesár, 2010.01.10 14:24:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.10 14:24:55 (37358)
Itt vagyok végre, befejezem a típusváltást. Az elkövetkezendő órákban valószínűleg lesznek problémák az oldalon.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók