turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 12:13:25 (36327)
Kösz a visszajelzést. Az a baj, hogy a Garmin Support-tal folytatott levelezésem miatt már annyiszor használtam reset-et az ősz folyamán:-), hogy nincs kedvem még egyszer a menürendszert az ízlésemnek megfelelően állítgatni.
Ami érdekes, hogy tényleg csak 5-10 m-ről van szó, tehát könnyű lenne műholdállással megmagyarázni.
[előzmény: (36324) tibbi, 2009.12.08 12:00:32]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 12:00:32 (36324)
Én is tapasztaltam hasonlót a Vernture Cx-em idején: http://turistautak.hu/tracks.php?id=9877
Egnost nem használtam, így nem amiatt mutatkozik az eltérés. Többször is csinált ilyet, a reset után azonban mindig helyreállt.
[előzmény: (36320) 2009.12.08 11:45:17]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 11:45:17 (36320)
Akkor beszéljünk a 0,01%-ról! :-)

Nem használok és eltekintve egy-egy kísérleti úttól, sohasem használtam élesben. Akkor egyébként akár 20 m-re is kidobott.
[előzmény: (36310) kovrob, 2009.12.08 07:30:29]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 07:30:29 (36310)
99,9% hogy azért van az eltolódás mert waas/egnos korrekciót használsz. Én ugyanezt tapasztaltam minden kütyümnél típustól/firmware-től függetlenül ha bekapcsoltam a korrekciót.
[előzmény: (36309) 2009.12.08 00:31:26]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 00:31:26 (36309)
Aki egyébként éjfél után már ragozni sem bír. :-)

MÁS

Érzem, hogy el fog sikkadni, de feltennék egy erkölcsi-szakmai-misztikus kérdést:
lehet az, hogy egy-egy adott GPS jellemzően ugyanott húz csiganyálat, és másik meg egy másik helyen (csak 5-10 m-ről beszélek)??? Itt nem típusokról beszélek, hanem konkrét példányokról.

Feltehettem volna a kütyükben is, de mint térképrajzoló bevallom, hogy kezdetben inkább a saját trackemhez húztam közelebb a vonalakat (feltéve hogy nem volt keskeny nyaláb), mert arra gondoltam, hogy én biztos figyeltem a jó vételre, míg másról meg nincs infóm.

Aztán fejlődtem, mert már nem csak a nagy kóválygásokat néztem, hanem a kicsiket is, s volt olyan szakasz, ahol közelebb húztam az enyémhez, s volt olyan, hogy 100 m-rel arrébb meg máséhoz.

Majd még továbbléptem, s már azt is néztem, hogy bringával mentem-e vagy autóval, hiszen utóbbi esetben 1,5-2 m-rel beljebb vagyok a felezővonal felé. Sőt azt is elkezdtem nézni az odavissza (nem gyalogos) útjaimnál, hogy szépen párhuzamos-e a track.

Ezt követően jött egy törés, mert észleltem, hogy az én trackem többször tér el a nyalábtól, még akkor is ha párhuzamos odavissza trackem van, mint ahányszor középen fut az enyém, s jellemzően kelet felé illetve "horizontális" vonalaknál inkább É felé, de ez utóbbi nem volt annyira domináns, mint az előbbi.

Aztán az is feltűnt, hogy ez főleg akkor van így, ha a többi track régi, mintha az új firmware-ek nem(csak) pontosabbá tennék a kütyüket, hanem a nyalábosítás helyett egy-egy új verzió valamelyik égtáj felé "tolja" a csiganyálat. De mivel ez statisztikailag nem bizonyítható, csak egy percepció volt, ezért be kellett látnom, hogy ez persze túlzás, így vetődött fel bennem az, hogy egy konkrét GPS példány firmware változtatás nélkül vajon mindig ugyanabba az irányba téved (vagy nem téved, de tér el egy másik kütyütől).

Hasonló megfigyelések???
[előzmény: (36308) 2009.12.08 00:13:21]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 00:13:21 (36308)
"Mielőtt bárki mást gondolna, nagyon nagyra becsülök mindenkit, aki itt százas nagyságrendű feltöltéssel szerepel. A lista eleje felé tanyázni pedig mindenképp respektet von maga után."

Megmondom őszintén, hogy én csak a 23. helyen lévő ember becsülöm igazán. Urbalazs, nem trükközni! :-))))
[előzmény: (36286) kepenu, 2009.12.07 20:16:56]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.07 20:16:56 (36286)
Mielőtt bárki mást gondolna, nagyon nagyra becsülök mindenkit, aki itt százas nagyságrendű feltöltéssel szerepel. A lista eleje felé tanyázni pedig mindenképp respektet von maga után.
Ettől lehet, hogy éppen másik 3-4 ember talál ki valamit, ami előrébb viszi a tuhu-t.
A kettőt talán nem kell egybe mosni. A rajzolómester nem feltétlenül fejlesztő mester. Talán így egyértelműbb.

Egy kis sztorizás az OMP első időszakáról 2007-ből:
Az OMP-n késhegyre menő vitáink voltak, de tényleg szinte szó szerint. Alig tudtunk mozdulni előrefelé, mert egy ötletre jött 2-3 támogatás, meg 2-3 kétkedés, bizonytalanság vagy határozott ellenvélemény. Meg néha 1-2 olyan hozzászólás, ami az addig kialkudottakat is megkérdőjelezte. Mindez megspékelve az időbeni csúszásokkal, átfedésekkel. Már rég új témát akartam bedobni (akkoriban nagyon ráértem ötletelni), de még egy előző gumicsontot rágtunk.
Próbáltuk agyon szabályozni a szavazásokat, aztán nyári szabadságok voltak és egy dolgot keresztülvittünk pár nappal a határidő előtt, hatalmas sértődés lett belőle.
Próbáltunk "vezetőt" választani, akinek sokkal inkább békebírónak kellett lennie :-)
Aztán egyszer csak a legfontosabb problémánál (egy alapos típusreform az OMP-n) a békebíró-főnök :-) azt mondta a két legaktívabb, legeltökéltebb embernek: Kálcium és kepenu! Boxoljátok le magánban, míg valami kompromisszum nem születik. Ezt a többiek is támogatták. És amin előtte fél évig pöcsöltünk, azt két levélváltással komplettre hoztuk.
Asszem, nem lett rossz.
Nem tudom, hogy így kell-e csinálni, meg hogy meg lehetne-e ismételni, de kisebb közösségnél egyszer jól működött.
[előzmény: (36248) tibbi, 2009.12.07 09:57:35]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2009.12.07 09:57:35 (36248)
az egyik Mester csúnyán elnézte Aty hibáját az M19-en, és emiatt rosszul tervezett a térkép 2 évig.
Itt nyilván rám gondoltál, nem olahtamasra.
Megpróbálom megvédeni magam. Nem két évig, hanem háromig szerepelt a hibás JarhatosagBiciklivel=D paraméter azokon a szakaszokon, ahogy az az ID=99457 alapján megállapítható. Nem Aty követte el a hibát, hanem én. Nem az ő rajzolását ellenőriztem, és közben elnéztem a paramétert, hanem saját magam írtam be, 2006.12.23-án. Akkor kb. 5 hónapja rajzoltam, lelkesen töltögettem a paramétereket (itt látszik, hogy nem sablonból), becsúszott a hiba,köszönöm, hogy javítottad. Biztosan több is akad, azokért is elnézést kérek.

[előzmény: (36165) kepenu, 2009.12.06 17:55:07]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 17:55:07 (36165)
Persze, megvárjuk. Ha lesz érv a visszacsinálás mellett, akkor sajátkezűleg visszajavítom a 150-est és a 21-est, mert ezeket most előléptettem (a 21-es Mátrai szakaszának kivételével).
Még akkor is várjuk a véleményüket, ha az egyik Mester csúnyán elnézte Aty hibáját az M19-en, és emiatt rosszul tervezett a térkép 2 évig.
[előzmény: (36154) Arti (junior), 2009.12.06 17:08:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 17:08:45 (36154)
Semmivel. Attól még, hogy az állam demokratikus... Én megvárnám vele a Mesterek véleményét.
[előzmény: (36153) kepenu, 2009.12.06 17:00:59]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 17:00:59 (36153)
Ők mennyivel tudnak pontosabbat az elsőrendű főutakról, mint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.?

KiVi! Végre lenne valami szabály és nem szájhagyomány útján jelölnénk a legfontosabb útjainkat. Ha nem tetszik majd a hivatalos besorolás alapján a végeredmény, akkor ráérünk filózni azon, hogy soroljunk-e feljebb másodrendűeket. Ezzel egyébként nagyon nem értenék egyet, még akkor sem, ha a környező országok könnyebben osztogatják az elsőrendű kategóriát.
[előzmény: (36149) Arti (junior), 2009.12.06 16:27:14]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:27:14 (36149)
Addig nem állnék neki.
[előzmény: (36148) Arti (junior), 2009.12.06 16:26:22]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:26:22 (36148)
Én örülnék, ha erre áldását adná pl: tibbigeo, olahtamas, stb.
[előzmény: (36147) kepenu, 2009.12.06 16:17:01]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:17:01 (36147)
Na! Ez igazán hasznos!
Nos? Beállítjuk ezeknél a Szelesseg=főútvonal értéket?
A 150-est vállalom.
Többiek?
[előzmény: (36143) kvte, 2009.12.06 16:03:44]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:03:44 (36143)
10,21,41,42,43,44,150,354,403,405, 496,498,499,500,501,502
[előzmény: (36142) kvte, 2009.12.06 16:00:27]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:00:27 (36142)
Azt, hogy melyik minősül elsőrendő főútnak, nagyon egyszerűen lehet tisztázni: fönn vannak a forgalomszámlálok adatai a kozut.hu-n, ott külön vannak az elsőrendű besorolású főutak (a 44-esről sokáig én sem tudtam)

http://internet.kozut.hu/szakmai/orszagos_kozutak_adatai/eredmenyek/Lapok/default.aspx


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók