turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.14 11:53:38 (33931)
Az mpwiz csak végzi amit megadtak neki. Ami számunkra "hibás" javítás, az mpwiz részéről logikus beavatkozás. Tehát próbáljuk úgy megfogalmazni problémánkat, hogy Hajo tudjon valami kezdeni vele.

- pár méteren belül kerítés polyline van végig a felület polygon kontúrja mellett
Ezt nem teljesen értem. A kerítés valaminek a határát is jelentheti, így akár jelleghatárt is, vagyis nem baj ha a polygon rá van igazítva.

- Gyalogút pár méterre tavak körül
Igen, ez probléma! Tapasztaltam párszor, hogy a tó melletti útra ráhúzta a tó kontúrját. Két változat lehetséges: tó a lyukban, vagy tó polygonokkal szegélyezve. Az előbbi esetben szerintem lehetne védelem a lyukakra, és a benne lévő polygonokra, hogy azokra vagy azokat, ne igazítsa sehová (nem csak tavaknál!). Persze az is jó lenne, ha emellett megmaradna a lyukakba nem teljesen illeszkedő polygonk javítása is, vagy legalább jelzése.
Az utóbbi esetben meg át kéne gondolni, hogy ne tegyünk-e védetté pár polygont a rá, vagy el igazításokkal szemben (pl. a tó polygon).
[előzmény: (33922) kovrob, 2009.10.14 07:27:27]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.14 07:27:27 (33922)
A zavaró hibás javítások ott jönnek elő ahol pl:
- pár méteren belül kerítés polyline van végig a felület polygon kontúrja mellett
- Gyalogút pár méterre tavak körül

Ezen a javított mpwiz-ed sem segít. DE nem kritizálok ám!!! Csak megemlítem, hátha tudsz vele mit kezdeni az mpwizben. Amúgy meg ezeket visszaszedem szőröstül-bőröstül az eredeti mp-ből és kész. ;) No problem.
[előzmény: (33918) Hajo, 2009.10.13 20:32:36]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.13 20:32:36 (33918)
"most több a hibás javítás "
Ezt szomorúan hallom. Láttad a legutolsó verzióra vonatkozó írásomat? A lényeg, hogy sokat javítottam a javítási algoritmuson.

Ha valaki csak arra szeretné haszálni az mpwiz snap polygons funkciót, hogy ? poikkal jelezze az illeszkedési hibákat, akkor arra is lehetőség van.

A leírás szerint a snap poligonsnak az alábbi funkciói vannak:
1: egymást poligosan fedő kontúrok megkeresése és jelzése (zöld navaid poi): Ekeznél minden node pontosan egyezik.
2: Részben pontosan, részben lazán illeszkedő kontúrok megkeresése és jelzése (sárga navaid poi). A nodeok egy rész (alapértelmezés szerint a fele, de megadható)
3: Fenntartott funkció
4: A laza illeszkedések megkeresése és jelzése (kérdőjel poi). Laza illeszkedésnek nevezem az, amikor két kontúr egymástól adott távolságon belül van. (Az alábbi példa szerint 5.0 m-en belül)
5: Náhány triviális hiba javítása és jelzése.
6: Átfedő poligonok megkeresése és jelzése. Ez teljes átfedést, nagyon nagy átfedész és egészen ki s átfedéseket is megkeres és jelez (kérdőjel poi, valamint a poligonok metszete).

Ha ezek közül a 5, 6-ot kihagyod, akkor csak hibajelzést kapsz, javítást nem.

Tehát a mostani parancssor:
mpwiz.exe -v -v -V 0 -f "@@Del=1" -t -i -3 5.0,2,4,5 -i tuhu_template.txt 2.mp

helyett használd ezt:
mpwiz.exe -v -v -V 0 -f "@@Del=1" -t -i -3 5.0,2,4 -i tuhu_template.txt 2.mp
ez utóbbi csak jelez és nem javít.
[előzmény: (33899) kovrob, 2009.10.12 22:10:07]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 22:10:07 (33899)
Aha!!! - Akkor majd a következő tájegységem előtt áruld el hogy hogy, mert most több a hibás javítás - illetve az ezek javítására fordított idő - mintha kézzel csináltam volna az egészet... :S
[előzmény: (33898) baggio, 2009.10.12 22:03:09]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 22:03:09 (33898)
A javítás kikapcsolható! ;-)
[előzmény: (33896) kovrob, 2009.10.12 21:59:55]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 21:59:55 (33896)
De ez javít is! Annak nem kell majd, csak jelezze a gyanút! Osztannat megvizuáljuk szemmel, gondoltam én! ;)
[előzmény: (33895) baggio, 2009.10.12 21:56:12]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 21:56:12 (33895)
Akkor ígérd meg, hogy csinálol nekem majdannat olyan paraméterezett mpwizt, ami később kijelöli nekem a polyline-polygon pontatlan illesztésket.

Már a mostani is ilyen. :-)
[előzmény: (33894) kovrob, 2009.10.12 21:52:54]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 21:52:54 (33894)
Őszintén szólva én csak a poligon-poligon illesztetlenségekkel törődöm most. Ha a kérdőjel ikon poligon-út viszontlatban jelentkezik, akkor nem foglalkozom vele.


Nem mondod???? Öööö... oké. Akkor most én is csak azt. Akkor viszont kész lesz szerda estére az egész Pilis. Node! Akkor ígérd meg, hogy csinálol nekem majdannat olyan paraméterezett mpwizt, ami később kijelöli nekem a polyline-polygon pontatlan illesztésket. Hosszú téli estéken csak meg kellene ezeket is csinálni, kutya sokat dob a megjelenésen!!!
[előzmény: (33884) Hajo, 2009.10.12 19:40:39]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 19:40:39 (33884)
Lehet, érdemes lenne a rajzolók figyelmét felhívni arra, hogy amennyiben két felület (polygon) találkozásánál rajzol utat, abban az esetben a polygonok node-jait igazítsa az úthoz. A hibák több mint fele ebből fakad a Pilisben.

Őszintén szólva én csak a poligon-poligon illesztetlenségekkel törődöm most. Ha a kérdőjel ikon poligon-út viszontlatban jelentkezik, akkor nem foglalkozom vele.
[előzmény: (33867) kovrob, 2009.10.12 08:36:51]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.12 08:36:51 (33867)
[i]Ne keseredj el. Előbb-utóbb ráérzel, hogy milyen 'mintázat' esetén vannak esetleges javítási hibák.[/i] - Szinte mindenhol van mit javítani, ahová poit rakott, de sebaj. Ha kész lesz akkor viszont űbergyönyörű lesz! ;) Az eredeti mp-ben lévő polyline-polygon párosoknál is szörnyen sok hiba van. Lehet, érdemes lenne a rajzolók figyelmét felhívni arra, hogy amennyiben két felület (polygon) találkozásánál rajzol utat, abban az esetben a polygonok node-jait igazítsa az úthoz. A hibák több mint fele ebből fakad a Pilisben.
[előzmény: (33840) Hajo, 2009.10.11 11:25:39]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.11 11:25:39 (33840)
kovrob,

Ne keseredj el. Előbb-utóbb ráérzel, hogy milyen 'mintázat' esetén vannak esetleges javítási hibák.
Én elsősorban ott szoktam hibát találni, ahol a korábbi rajzoló eleve nagyon finom részleteket rajzolt, vagy pl nagyon közeli éleket. Mivel a most használt mpwiz snap polygons 3 m-en belüli illesztetlen node-él párokat keres ezért az ezen belül, de szándékosan rajzolt részleteket esetleg összecuppantja. Csak bizonyos szabályszerűségek esetén javít. Ilyenkor sem mindig. Elsősorban azokat javítja, ahol a két kontúrnak van pontos illesztűsú nodeja a közelben.

Ha egy tájegység útl sok ilyen nodeot hoz, akkor két dolgoz lehet megpróbálni:
- Csökkenteni a vizsgált távolságot. (3.0-ról 2-re stb. Ezt a parancssorban közvetlenül a -3 után álló tizedestört szám).
- Esetleg a snap polygons előtt kiszűrni a vonalakat és csak a poligonokra elvégezni a snap poligons műveletet. A bat fileban van rem után egy ilyen rész -k "POLYGON" -i. Ezt kell beemelni pl a -f elé. Ilyenkor viszont a vonalakra pontosan illesztett nodeokat tudja eldobni.
[előzmény: (33839) kovrob, 2009.10.11 11:03:16]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.11 11:03:16 (33839)
De, olvastam, csak valahogy mégis... no, mindegy. Visszaszedtem a paramétereket az orig bovit fájlból és megyek tovább.

Oroszlánrész: A pilisben a snap poligon több mint 25,000 poit hozott... eddig kb. 4 órányi melóval 5-600db-ot sikerült átnézni/javítani. Hejjj... hol van még a vége!!!
[előzmény: (33838) baggio, 2009.10.11 10:19:30]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.11 10:19:30 (33838)
Ezek szerint nem olvastad.
[előzmény: (33836) kovrob, 2009.10.11 08:55:05]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.11 08:55:05 (33836)
Óóóó, hogy az a... :S
[előzmény: (33833) zayd, 2009.10.10 22:05:42]

zaydhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.10 22:05:42 (33833)
De gond lesz (megduplázódnának a poligonok), ilyen műveleteknél az elvégzés előtt notepadba másold ki az extrákat, majd utána másold vissza.
[előzmény: (33832) kovrob, 2009.10.10 21:59:43]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.10.10 21:59:43 (33832)
CLC bővítők!

A snap polygonozás kézimunkázása közben ahol észrevettem ott a polygonátfedésket kézzel elkezdtem csinálni. Kiválasztom a bővítős polygont majd SHIFT+kiválasztom a jót, magd kivonom. Ezzel az ededmény illesztésügyileg 100%-os de... DE most vettem észre, hogy a bővítős polygon minden adatmezője elveszik a kivonás után. Ez nem lesz gond a visszatöltéskor???


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók