turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.09.29 09:55:55 (33542)
Belevaú: A 85-ösre simán OO. Mi ezzel a gond? Attól az még főút marad csak kap egy + kiemelést az OO miatt, amivel semmi probléma nincs!?!
[előzmény: (33533) 2009.09.29 08:47:57]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.09.29 08:47:57 (33533)
Egészen precízen kerékpárút táblával jelölt kerékpársávról van szó az úttest két oldalán, azaz egyirányúak a kerékpársávok.
Tehát mutáns dologról van szó vagy úgy is mondhatom, hogy nem a KRESZ szabályainak megfelelőről.

Ezek után Te mire szavazol?
[előzmény: (33516) baggio, 2009.09.28 20:58:54]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.09.28 20:58:54 (33516)
Biztos kerékpárút, és nem kerékpár sáv, ami egyirányú és az úttest mindkét oldalán megtalálható?
Én egy kerékpárosok számára kétirányú, autósoknak egyirányú utcában találtam az egyik oldalon csak egy sárga sávval elválasztott kerékpáros közlekedés.
Ekkor külön utat rajzoltam, mivel a technika adta lehetőségekkel csak így valósítható meg.

Táblával jelzet kerékpárút fizikailag elválasztott az úttesttől, így azt külön kell rajzolni.
[előzmény: (33510) 2009.09.28 20:28:17]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.09.28 20:28:17 (33510)
Az a baj, hogy akkor a 85-os főútból kell bicikliutat csinálnom a OO-nak a label-be írásával.
Mivel ez elég széles, normál esetben azért meg lenne a 4-5 méteres távolság, de hát ki tudja alapon inkább kihúztam olyan 7-8 m-re.

Egyelőre így hagyom, de ha még ha valaki megkifogásolja, akkor kitörlöm. Megmondom őszintén inkább egyáltalán nem jelzem, hogy van ez a sáv, mintsem hogy a 85-ös utat kerékpárútként jelezzem.
[előzmény: (33508) Hajo, 2009.09.28 20:11:13]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.09.28 20:11:13 (33508)
Csak azt rajzuljuk külön útnak, ahol fizikailag is külön út van.
(Pl autópálya fűsávval elválasztott két útpályája. Még az M0 is sokáig egy útként volt megrajzolva....)
Szóval a konkrét esetben én azt javaslom, hogy a normál közút kapjon oo jelzést.

Székesfehérváron nemrég készültek új kerékpárutak. Ott kb 1 m-es sáv választja el a kerékpársávot az úttól. Ott is erősen gondolkodtam, hogy csak a közútra teszem a oo jelzést. Végül a külön út nyert. Az úttengelyek kb 6-7 m-re lettek megrajzolva. Az a gond ugyanis (Peter68 szokott erre rendszeresen rávilágítani), hogy a GPS készülékek pillanatnyi pontossága rendszeresen gyengébb ennél. Nagyon bosszantó az, hogy ha a készülék autós üzemmódban is a kerékpárútra tesz rá, majd jelzi, hogy fordulj balra a főútra... :-) Persze ilyenkot különösen fontos a paraméterezés is. Jarhatosag ezzel-azzal, és különösen a Behajtas ezzel-azzal. Ha van kerékpárút, akkor a közútra biciklivel tilos...
[előzmény: (33505) 2009.09.28 20:01:30]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.09.28 20:01:30 (33505)
Nem elválasztott bicikliút

Nem emlékszem, hogy mi a szokvány olyan bicikliutaknál, amik csak simán egy sárga csíkkal az aszfalton vannak elválasztva az úttest többi részétől. Ilyenkor berajzoljuk a kerékpárutat és legfeljebb kicsit csalva elviszem legalább 5,4m-re az úttól a kerékpárutat???


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók