Én mindenképpen azt ajánlom, hogy minden track legyen betöltve a mp alá.
Természetesen egyszerre egy tracket dolgozok fel és követek végig. Az összes az út alatt levő track adatlapját nyolván nem nyitom meg, csak azt az egyet.
A feliratok be vannak kapcsolva, így minden trackhez lebökött útpont szövegét látom.
(Fontos volna, hogy a trackelők számára készítennk egy howto-t, illetve kiegészíteni a meglevőt, hogy a fontos infókat a lehetőleg útpontok leszúrásával tegyék meg. Lehetne mutatni egy példe Mapedit képet, hogy mit is lát ebből a rajzoló).
Egyébként az esetek többségében egy-két track feletti utakat paraméterezek csak, amit én magam rajzolok be. Pont azért, mert ott ált. tudom, hogy mi a helyzet.
Ha olyan tracket kell paraméterezni, amely alatt már több (mondjuk 10+) track van, az már régen rossz. Persze nem ritka ez sem, de addigra már biztosan tudni lehet, hogy az milyen út. Akkor is leginkább az ismert paramétereket állítom csak be.
Az utóbbi időben jelentősen vesztett a sablonszerű paraméterezés a fontosságából.
Mivel a reform után a paraméterek többsége eltűnik/beolvad az úttípusba nincs értelme minden paramétert tölteni. Fontos, hogy ne sablonszerűen töltsük ki a paramétereket. Jobb N/A értéket hagyni, mint sablonszerűen beszűrni egy hibás értéket. Az N/A helyére ugyani bármilyen program (a Garmin kimenetet gyártó is) le tudja generálni az úttípusnak megfelelő standard értékeket.
Szerintem a fontos paraméterek:
Type, Label, Egyirányúság (ha van)
Extra-k:
* Lehetőleg mindig adjuk meg:
- Track=1,2,3
- Szelesseg= ezt jó lenne tölteni (Ha elmarad, akkor a Type-nak megfelelő alapértelmezett érték kerül a kimenetre. Ennek hatása van a Garmin, Omp kimenetekre is.)
* Ha ismert, akkor adjuk meg:
- KorlatozasSebesseg= (Ha nem ismerjük, akkor ne adjuk meg alapból, mivel az úttípushoz tartozó alapértelmezett érték bármikor hozzágenerálható. Esetleg városon belül a Major Highway-re adjuk meg az 50-et, mivel azt - jelenleg - nem tudja a kimenet gyártó progi eldönteni, hogy városon kívül vagy belül van. Ezért nem tudja, hogy 90 v. 50 az alapértelmezett érték.)
- BehajtasAutoval, Biciklivel (Autópálya, behajtani tilos kiv. célforgalom/engedéllyel esetén)
(Ezeknek az útvonaltervezésnél van hatásuk.)
* Természetesen igény szerint adjuk meg:
- Zsakutca
- JarhatosagAutoval, Biciklivel, ezzel-azzal, de csak ha tényleg tudjuk és értelme van megadni.
... szerintem[ előzmény: (32361) Fgg, 2009.08.28 09:14:15] |