Ha már ilyen paradigmaváltó a hangulat :-), akkor nem először jelenthetjük ki: a paraméterek elenyésző részének van valódi értelme. Ez persze trauma, de neki kéne látni lassan feldolgozni, és kitalálni, hogy melyiknek egyáltalán.
Teljesen értem azt az igényességből fakadó jószándékot, ami ezeket létrehozta, de a gyakorlat nem igazolta a szükségességüket/használhatóságukat/jogosultságukat. Sokuk feleslegessége elsőre látszik, a tuhus közvélemény is jó részüket kiszelektálta. Nyilván azért, mert személyes tapasztalatok nyomán bedőltek, ingerküszöbtől függően kinél több, kinél kevesebb.
Álláspontom szerint amit egy út alapvető fizikai jellegével kapcsolatban elsőrendben lehet/érdemes/elégséges mutatni, azt típus szintjén kell. Azt gondolom, hogy ebben kábé konszenzus van, a gyakorlatban is körülbelül ez is történik. Azzal a kis technikai csavarral, amit a 'Szelesseg' paraméter jelent, de ez csak formailag paraméter, gyakorlatilag típusdefiníció.
Ebben az esetben voltaképp minden egyéb minőségi paraméter (járhatóság így-úgy ezzel-azzal) felesleges, redundáns.
Paraméterekre csak ezen túli extrákhoz van valódi szükség: behajtási tilalmak, sebességkorlátozások (de ebből is csak extrák, a típusban alapértelmezhetőhöz képest eltérő esetek), jelzések, alapértelmezettől eltérő esetben globális 0-1 minőségi paraméter (ez továbbra sem vicc) stb. - de mértékkel.
Ez a Track még egy általános, viszonylagos közös nevező őskövület, ezért fájdalmasabb az átlagnál, hogy most lövök rá, de nálam ez is rég bedőlt, hiába. |