turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

pirethozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 13:19:58 (206)
Lehet, hogy nem is lesz olyan vészes az a táp... Az AA akksikra alapozott ötleted jónak tűnik, ma kerül hozzám vas, aztán a hét elején megmérem jól, hogy miről hajlandó menni. Utána számolunk meg ötletelünk.
[előzmény: (205) Kolesár, 2008.05.30 13:17:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 13:17:54 (205)
A mérőkeréken elférne a flottakövető is a tápjával együtt, csak ne kelljen felemelni ;-)
[előzmény: (204) johann g (Lud), 2008.05.30 13:12:05]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 13:12:05 (204)
úgy gondoltam, hogy a mérőkereket felturbóznánk egy CSIX kategóriájú géppel, ez a szerkezet járná végig az útvonalat. feltételezem, hogy nem lesz olyan szakasz ahol magányosan megy végig valaki, a többiek jegyzetelhetnének, ládázhatnának stb.
az hogy egy film miatt igazodni kelljen a helyi polgármesterhez, múzeum nyitvatartáshoz stb. az szerintem már egy túlzott kompromisszum. ha lesz is film vagy blog vagy mittudomén azt a saját örömünkre csináljuk, ha kijön benne egy félperces spot két "komoly celebhír" között valamelyik kereskedelmi tévén hát legyen, de ne ennek rendeljük alá a vállalást.
a szintmérést fontosnak érzem, mert valljuk be a domborzatmodellből számított szintek néhol nem állnak paritásban a GPS mérési pontosságával.

ugyan van jópár kéktúrás weboldal, de olyan ami egy adott szakaszhoz teljeskörű túratervezési lehetőséget (táv/szint, tömegközlekedés, látnivalók, képek, térkép, pecsétek állapota) biztosít, olyan nincs. egy jó felmérés/dokumentálás ennek is alapot adhatna.
[előzmény: (203) Kolesár, 2008.05.30 12:39:57]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 12:39:57 (203)
Kicsit ellentmondásosak a szempontjaid. Az első pontban a túrázás a lefgontosabb, utána kiegészíted a turistautak.hu felmérési szempontjaival, majd egy teljes szintméréssel ;-)

Eleve nehéz lenne biztosítani a szintmérést, merthogy csak egyirányba megy a túra, és nem biztos, hogy mindig lesz barométeres GPS, és nem fogják előtte kalibrálni és a végén záróhibát számítani.

Az elágazó utak 20 méteres felmérésével csak annyiban tudok egyet érteni, hogy jó, ha készül papíron vázlat, de arra nem hiszem hogy lenne kapacitásunk, hogy ezeket be is járjuk GPS-el, lombbal fedett területen ráadásul nincs sok értelme a hibák miatt.
[előzmény: (202) johann g (Lud), 2008.05.30 10:28:55]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2008.05.30 10:28:55 (202)
ha már ötletelünk:
- a staféta-túra legyen mindenképp tisztelgés az elődöknek, de mégiscsak egy közösségi vállalás. azaz szerintem arról szóljon, hogy jól érezzük magunkat és ne rendeljük alá a filmkészítésnek, vagy médiamegjelenésnek a túrát.
- ami többet adhat mint egy "mezei" túrázás az az OKT szisztematikus felmérése. ezért jó ha van mérőkerék, fontos lenne a szintadatok pontosítása valami jobbfajta GPS-szel, ill. az útvonal paraméterezése legalább olyan szinten, hogy milyen a terep (aszfalt/köves/földút/ösvény). aztán a pecsételőhelyek (falun belül is az összes lehetőleg), táborhelyek, szállások, kocsmák, esőházak, kapcsolódó vonat és buszmegállók mint POI-k rögzítése. elkavarós útkereszteződések, csatlakozó turistautak felmérése kb. 20m hosszan.
- természetesen lehet ládázni, pihenni, múzeumot látogatni, de technikailag megoldott legyen, hogy a felmérés ne sérüljön, a szintmérés miatt a készült track tartalmazza a teljes OKT nyomvonalat.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók