turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.02 12:25:02 (50135)
Legnagyobb bánatukra még írni is szoktam bele, csak szólok. :)
[előzmény: (50131) scele, 2010.07.02 10:59:08]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2010.07.02 10:59:08 (50131)
Olvasni kéne a games fórumot és akkor képben lennél. :-))))
[előzmény: (50130) Saughassy, 2010.07.02 10:50:05]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.02 10:50:05 (50130)
Nem vartam en magyarazatot (mert azt azert magam is sejtem), csak jeleztem a tenyt, hogy miert emesztem meg ezt nehezen. :) Elvegre az embernek legyenek elvei. ;)
Jut eszembe itt valaki feldobott egy 62-es magyar arat, csak nem tudom honnan szedte, mert sem nalad, sem a g.hu-n (tiszta szex;) nem latom meg.
[előzmény: (50129) magpet, 2010.07.02 10:46:19]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.07.02 10:46:19 (50129)
Erre szerintem egyszerű a magyarázat. Új vas gyártásakor a Garmin (és minden más gyártó) körbenéz a kínai piacon (nem Józsefváros, bár talán az a pillanat is eljön), és megkeresik azt a legolcsóbb GPS chipsetet, ami még "nagy érzékenységű". Ezzel a cuccal elkészül a prototípus, trekket húz, pontot rögzít, kész. Valószínűleg a júzerek 0.003%-a izgatott a térkép-alapanyagként használható trekk miatt, 97.4%* pedig nagyon boldog a "nagy érzékenységű" vevőtől, ami a metróban is mér (valamilyen) sebességet. Így a kérdés el is dől hamar. Mellesleg amire a készülék született (kirándulsz, kitalálsz az erdőből, megtalálsz egy műanyag dobozt a bokorban, stb.), azt tudja is.
(Kísérletezhetnék, hogy az én kis Renault Butikommal elvigyek annyi vasbetont, amennyit egy 600LE-s Volvo nyerges elhúz. Talán meg is mozdítja, de leginkább mégsem. Mindkettő valami dízel teherhordó, mégis mások a specifikációk, ezzel a reklamációval kiröhögne a Renault... :)

*A fennmaradó pár % egészen másra izgul. :)
[előzmény: (50128) Saughassy, 2010.07.02 08:21:38]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.02 08:21:38 (50128)
Ok, nyilvan ezek saciométerek, nem muszerek, de azert az rosszul veszi ki magat, ha az ujabb, dragabb, modernebb, erezhetoen rosszabbul saccol, mint az elod. Marpedig az Oregonnal nagyon ugy tunt (tunik?), es ez akkor is kinos, ha amugy a gyakorlati hasznalhatosagot semmiben sem befolyasolja, hiszen jelet nem veszit, es par meter ide-v oda nem oszt-vagy szoroz.
[előzmény: (50119) magpet, 2010.07.01 21:58:02]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.07.01 21:58:02 (50119)
Nehéz értelmes tesztet csinálni ezekkel a "nagyérzékenységű" izékkel. Ha egymás mellé pakolunk egy 60CSx-et, 78S-t, Oregon550-et, akkor mindegyik nagyjából minden körülmények között fog trekket húzni, és mindegyik fog hazudni valami jól hangzó EPE-t. Aztán az egyik völgyben az Oregon ugrik egy kicsit, a másik hídon a 60CSx, a harmadik vasbeton épületnél meg a 78S bizonytalankodik a többi kettőhöz képest.
Tippek a használathoz:
1. Mindegyik cucc fog látni valamit még elég rossz körülmények között is. Lehet tudni, merre vagyunk, illetve merre kell indulni, hogy elérjük az utat/patakot/falut/akármit.
2. A rögzített nyomvonal alkalmas lesz arra, hogy segítségével kitaláljunk az erdőből.
3. A rögzített nyomvonal egymagában csak dupla vagy semmi alapon lesz alkalmas arra, hogy precíz térképet rajzoljunk belőle. Ez utóbbi feladathoz sok track szemre átlagolása lehet a megfejtés, de erről a tuhu térkép-rajzolói tudnak bővebben mesélni. :)

Fentiek közül az 1. és 2. hivatalosan is feladata ezeknek az eszközöknek, a 3. csak "játékból". Ennyire kell komolyan venni a dolgot. Szerintem.
[előzmény: (50117) Saughassy, 2010.07.01 21:50:47]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.01 21:50:47 (50117)
Van olyan orszag, ahol a 78s a drágább, van ahol a másik. Csak uzletpolitika kerdese, ami az Oregont illeti, ma az erintokepernyo a trendi, raadasul a legdragabban emlekeim szerint fenykepezogep is van, ami azert reszben maris indok a durvabb arkulonbozetre. Meg whereigo, ami szinten nincs a gombosokban. Mar ha jol emlekszem.
Ami nekem tovabbra is furja az oldalam, az az erzekenyseguk, Oregon es 60x viszonylatban. Sehol egy teszt. :)
[előzmény: (50116) 2010.07.01 19:47:36]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.01 19:47:36 (50116)
A 78s és a 76csx közötti 5000 ft-os árkülönbség alacsony mivolta meglep. Meg az is, hogy az Oregon legdrágább verziója másfélszer olyan drága, mint az új 78s. Sosem volt a kezemben Oregon, de azt hittem, hogy a 62/78-as széria és az Oregon ugyanoda lesz majd pozicionálva majd.

Tanulság: jobban meg kell néznem, hogy mi a különbség köztük.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók