turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Via Margaritarum zarándokút - Alap/7. szakasz
A zarándokútvonalat sárga gyöngysor jelzi
Tó Nógrádmarcal után
Nógrádsipek előtt
Nógrádsipek
Megpillantjuk Hollókő várát
Hollókő

Hossz: 22 km
Emelkedés: 740 m
Süllyedés: 578 m
Idő: 6:10' (visszafelé 6:00')
MTSZ pontszám: 47 (visszafelé 43)
Tájegység: Cserhát
Felhasználó: ViaMargaritarum

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Nógrádmarcal, önkormányzati iskola és vendégház - P - K - Nógrádsipek - K - Hollókő, r. k. plébánia

viamargaritarum.info

Előző szakasz (Alap/6):
Érsekvadkert-Nógrádmarcal

Következő szakasz (Alap/8):
Hollókő-Mátraverebély-Szentkút

Alap/7. szakasz (Nógrádmarcal-Hollókő) leírása:

Távolság (km) | Jelzés | Leírás
0.0 | gyöngy | A zarándokszállásról kilépve a Rákóczi úton jobbra fordulunk, s visszamegyünk a falu határáig azon az úton, amelyen előző nap a faluba jöttünk.
0.1 | gyöngy | Elhaladunk a templom ill. a Polgármesteri hivatal előtt. A Rákóczi utcán kifelé menet a falu végén balra egy kis tó mellett visz az út.
0.7 | gyöngy | A falu határában az Y elágazás bal oldali ágán, a tóhoz közelebb eső földúton megyünk tovább.
0.8 | P | Kiérünk egy újabb Y elágazáshoz, amelynél egy több jellel ellátott fa mutatja az irányt. Balra megyünk tovább a P jelzésen.
0.9 | P | A széles földútról a jelölőfa után rögtön (kb. 30 méterre) letérünk jobbra egy akáccal szegélyezett erdőbe felfelé a P jelzésen. Folyamatosan emelkedünk, az erdő után kiérünk egy rétre, (balra napraforgó, jobbra erdő) jobbra az erdő vonalát követjük tovább felfelé, aztán balról búzatáblák mellett haladunk, enyhén folyamatosan emelkedünk a mező szélén, jobbról továbbra is erdőt látunk.
2.1 | P | A piros jelzés itt bevezet az erdőbe, enyhe emelkedés, majd vízszintes szakasz következik. Az erdőből megint egy mezőre érünk ki, mellettünk jobbról az erdő, enyhe bal kanyart írunk le.
3.3 | P | Ismét beérünk az erdőbe a P jelzésen, az Y elágazásnál balra haladunk tovább. Megint egy rét következik, itt jobbra felfelé az erdő mentén megyünk tovább.
3.5 | P | Újra beérünk az erdőbe, egyenesen (enyhén jobbra) megyünk tovább. Az erdőből kiérünk egy olyan földútra, mely egy drótkerítéssel körbevett telepített fenyves mellett halad felfelé.
3.7 | P | A telepített fenyves végén a nyitott drótkapun átmegyünk, majd balra fordulunk.Az erdő melletti földúton haladunk tovább, nem megyünk be jobbra az erdőbe, hanem a drótkerítés és az erdő között haladunk. Hosszú egyenes szakasz következik, a kerítés véget ér, az út egyenesen tovább folytatódik két oldalt erdővel, aztán újabb drótkerítést látunk jobb oldalon telepített tölgyessel.
5.0 | K | Jobbról belefut a P jelzésbe a K jelzés Cserhátsurány felől, balra az erdő alatt a K jelzést követjük tovább Nógrádsipek felé. A K jelzés nagyon korrekt - egy hegygerincen visz végig, majd lefelé ereszkedik, kiér egy széles rét mellé, ahol az erdő mellett, majd az erdőben megyünk tovább - nagyon kellemes útszakasz. Mezőn ill. fás részeken kanyarog tovább az út.
9.1 | K | Kiérünk az erdőből egy széles földútra, balról szántó, jobbról erdősáv látható. Felfelé megyünk tovább a dombra.
9.5 | K | A domb tetejéről egyenesen tovább ereszkedünk lefelé.
10.0 | K | Beérkezünk Nógrádsipekre, két oldalon istállókat látunk, a Széchenyi utcán egyenesen bemegyünk a faluközpontba.
10.7 | K | A kis hídon át jobbra kanyarodunk a Rákóczi utcába.
10.9 | K | Előttünk a falu térképének táblája, a templomnál jobbra felfelé kanyarodunk a Dózsa György útra. (A templomkertben működő kerti csap van.) A Dózsa György úton megyünk ki a faluból.
12.0 | K | Elhagyjuk a falut (busz forduló, majd traktor-temető látható), földúton megyünk tovább az erdőbe K jelzésen. Folyamatosan emelkedünk.
17.0 | K | Balra felfele erős kaptató ("Nagy Halál") indul a csúcsra.
17.4 | K (KD) | Felérve a csúcsra a nagy elágazásban balra tartunk. A K jelzés mellé bejön a KD jelzés, két oldalon hatalmas hangyabolyokat látunk, majd meredeken lefelé haladunk tovább.
18.8 | K | Leérünk a hegy aljába, az elágazásban balra megyünk tovább a K jelzésen.
20.2 | K | A hollókői várhoz vezető domb alján állunk, erős kapaszkodó ("Kis Halál") vár ránk.
20.6 | K | Feljutunk a dombtetőre, innen jobbra megyünk tovább, majd néhány méter után balra meredeken letérünk az erdőbe.
21.1 | K | Átkelünk egy kis hídon, felettünk már látszik a hollókői vár. Innen felmászunk a várdombra, ez Hollókő előtt az utolsó erős kaptató. ("Ráadás").
21.7 | K | Kiérkezünk a Hollókőre vezető betonútra, jobbra tovább haladunk a faluközpont felé, majd egyenesen megyünk végig a falu főutcáján (Rákóczi u.).
22.3 | K, gyöngy | A Várkert Kávézó után, a Pajtakert táblánál jobbra felkanyarodunk a temető felé a Szabó kocsma melletti lépcsőn át (mögötte a bolt). Keresztezzük az utat, majd balra a temető utcájában megyünk fölfele.
22.5 | gyöngy | A zarándokszállás a temetővel szemben, az utca bal oldalán a plébániaépületben van. (Hollókő, Május 1. út 6.)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók