turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Via Margaritarum zarándokút - Alap/6. szakasz
A zarándokútvonalat sárga gyöngysor jelzi
Vasbeton híd Érsekvadkert után

Tájegység: Cserhát
Felhasználó: ViaMargaritarum

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Érsekvadkert, Kolping-ház - P - Mohora - P - Nógrádmarcal, önkormányzati iskola és vendégház

viamargaritarum.info

Előző szakasz (Alap/5):
Nagyoroszi-Érsekvadkert

Következő szakasz (Alap/7):
Nógrádmarcal-Hollókő

Alap/6. szakasz (Érsekvadkert-Nógrádmarcal) leírása:

Távolság (km) | Jelzés | Leírás
0.0 | P | A zarándokszállásról kilépve (Érsekvadkert, Rákóczi utca 126.) jobbra folytatjuk utunkat a járdán a körforgalomig (a templom balra, a sarkon bolt), egyenesen át a zebrán és tovább a Rákóczi úton (bal oldalon a községháza).
0.7 | P | Y elágazás a Rákóczi úton, balra megyünk tovább. (Jobbra kisbolt, telefonfülke mellett haladunk el.)
1.6 | P | Érsekvadkertet a P jelzésen, földúton hagyjuk el, két oldalt szemétlerakó, egyenesen tovább két oldalon (kukorica és napraforgó) földek, jobbra zöldtetős házak után jobbról földút jön be, egyenesen tovább, rövid akácsor után jobbról, balról újabb földutak jönnek be - egyenesen megyünk tovább az erdő felé.
3.4 | P | Vasbeton hídon kelünk át (túloldalán az erdőszéli kereszteződésnél kőkereszthez tehetünk kitérőt), a híd után rögtön balra fordulunk a földúton, az erdővel párhuzamosan P jelzésen tovább. (Ne zavarjon meg bennünket, hogy a 2005-ös Cserhát-térkép szerint ez a P+ jelzés útvonala!) A földúton tovább haladunk, balról (kukorica)földek, jobb felől erdő, becsatlakozik jobbról egy földút, majd az erdőszélen kis vadászlest látunk jobbról.
4.7 | P (S) | Nagy magaslest látunk a földút bal oldalán jobbra mutató nagy sárga nyilakkal. Utána rögtön jobbra fordulunk a földúton, átvágva egy (kukorica)földön, irány az erdős dombok felé - innentől kezdve a P jelzés mellett megjelenik a lekopott S jelzés (a Cserhát-térkép csak sárgának jelöli ezt a szakaszt!)
4.9 | P (S) | A (kukorica)föld végén Y elágazáshoz érünk, jobbra haladunk tovább a P jelzésen. Újabb elágazást látunk jobbra be az erdőbe, balra pedig vadászlest, nem kanyarodunk el jobbra, hanem középen emelkedünk tovább a földúton.
5.1 | P (S) | Jobb kanyarral beérkezünk az erdőbe. P és kopott S jelzést látunk, az út felfelé emelkedik akácerdőben.
5.3 | P (S) | A P jelzés beletorkollik egy erdészeti útba, balra fordulunk, majd az Y elágazáson jobbra tovább emelkedünk a P(S) jelzés mentén.
6.8 | P | Elágazáshoz érünk (a Cserhát-térképen a 270m-es pont utáni elágazás), a S jelzés jobbra elkanyarodik, mi a P jelzésen megyünk tovább egyenesen. Két oldalon akácos bozót, több leágazást látunk bal felé, de mi tartjuk tovább az irányt egyenesen a P jelzésen.
7.6 | P | Széles letérő utat látunk balra, de mi tovább megyünk egyenesen a P jelzésen.
8.0 | P | Az erdei út 90fokban balra kanyarodik és lejteni kezd.
8.0 | P | Kiérünk egy mezőre (a völgyben látszik pár ház Szentéből), a 3-as elágazásnál balra haladunk tovább az erdő mellett.
8.3 | P | Az út beér az erdőbe - az Y elágazásnál jobbra megyünk tovább az erdei úton, felfele az Orvos-hegy felé.
9.2 | P (semmi) | Az út kiér egy szántóföldre, ahol sorompó és MAGÁNTERÜLET tábla fogad bennünket, mely jobbra terel bennnünket, mi azonban ne menjünk jobbra, mert ez az út nem jó irányba visz. A P jelzés a baloldali erdősávval párhuzamosan halad lefele a szántóföld szélén. Ne zavarjon bennünket, hogy utat és P jelzést egy darabig nem látunk, haladjunk a balodali erdősáv ill. később kerítés mentén lefelé. (A sorompó mögötti (búza)táblát ki is lehet kerülni - vagy balról vagy jobbról, a lényeg, hogy a jobbról kerülőknek vissza kell térni lejjebb az erdősáv mellé, ahol egy drótkerítés mellett kell enyhe bal kanyarral tovább haladni.)
9.7 | P | Enyhe bal kanyar után bal felől a kerítésen nagy zöld kaput látunk. Egyenesen folytatjuk utunkat a kerítés mentén a (búza)tábla szélén. Később jobbra magas drótkeritéssel elkerített föld mellett, a kerítés mentén haladunk.
10.6 | P | A kerítés végénél egy egyedül álló fánál 3-as elágazáshoz jutunk, balra lefelé folytatjuk utunkat. Balról követjük a távvezeték vonalát a földúton lefelé.
11.2 | P | Az Y elágazásnál jobbra megyünk, át a távvezeték alatt. Szántóföldek között lefelé ereszkedünk, az út jobbra 90 fokban elkanyarodik és elér egy fasor mellé, egyenesen megyünk tovább, balról fasort, jobbról szántóföldet látunk.
12.3 | P | Az Y elágazásnál balra megyünk, balról búza később napraforgó mező, jobbról erdősáv látható két vadászlessel. A P jelzés levezet a Mohorára vezető autóúthoz.
14.7 | P | A P jelzés eléri a Mohorára vezető autóutat, balra haladunk tovább a műút szélén Mohora felé.
15.4 | P | Beérkezünk Mohorára. Balra kőkeresztet, majd templomot látunk. A bevezető autóúton (Rákóczi úton) tovább megyünk egyenesen, bal oldalon van a Községháza, jobb oldalon Posta, Mikszáth Emlékpark, ismét balra Coop bolt.
16.5 | P | Vasúti kereszteződésen haladunk át - jobbra az állomás -egyenesen megyünk tovább a Rákóczi úton, majd balra (Szügy felé) elkanyarodunk.
16.9 | P | Az utcából (a Dolinka táblánál) jobbra kanyarodunk felfelé a hegyre. Az út felvisz a pincesorhoz, majd a P jelzésen beérünk az erdőbe.
17.9 | P | Az erdei út egy elkerített földhöz ér ki, a kerítés mellett balra kanyarodunk, felfelé haladunk a földúton.
18.6 | P | A hegyoldalról szép kilátás nyílik Mohorára és környékére. Az út az erdőben a hegygerincen folytatódik, majd meredeken kanyarogva elindul lefelé.
20.5 | P | Kiérkezünk egy mezőre (balra egy pillanatra látszik a nógrádmarcali templomtorony) - a régi P jelzés ezután egyenesen bevezet a szántókon át a faluba - viszont az új P jelzés és a sárga gyöngyök kerülnek egy nagyot egy romos majorság felé - tehát az út jobbra lefelé az erdővel párhuzamosan folytatódik.
20.8 | P | A domb aljában befordulunk jobbra az erdőbe a P jelzésen, az út felvisz egy dombra enyhe jobb kanyarral, majd ereszkedik egy erdőben.
21.8 | P | Leérünk egy völgybe, ahol egy elhagyott, romos majorság épületeit láthatjuk bedőlt gémeskúttal. A romok mellett elhaladva egyenesen tovább megyünk a P jelzésen, az erdő aljában tovább haladunk balra (balról mező, jobbról bozótos erdő) majd egy földútra érünk ki.
22.2 | P majd a faluban gyöngy | A földúton jobbra fordulunk. Az út megint bevisz egy kisebb erdőbe, majd balra fordul és beér a faluba. (A faluba csak akkor térünk be, ha meg akarunk szállni.) A templom előtt elhaladunk, majd egyenesen tovább megyünk a zarándokszálláshoz.
23.8 | gyöngy | A zarándokszállás az út bal oldalán található a Rákóczi út 18. szám alatt. (Nógrádmarcal önkormányzati iskola és vendégház)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók