turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, FTom hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 16 db hozzászólás

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.13 12:17:15 (10724)
Remek, köszönjük! Ahogy korábban már írtam, a jeltorzulás jellemző az épületek közelében, főleg magasabbaknál. Itt ugyan segít, ha megrajzoljátok (lehetőleg csak kisebb vonaldarabokkal), hogy kb. hol kellene haladnia az út kérdéses részeinek, de a korrekt eljárás a (többszöri!) felmérés, melyek átlagából tudunk valósat rajzolni a térképre.
Érdemes kivágni a beküldendő gdb-fájlból a zavaróan rossz helyen "haladó" nyomvonalrészleteket.
[előzmény: (10723) Bl4st3r & Amy, 2014.06.12 23:02:13]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.03 01:42:53 (10708)
Az mindenképp segítene feldolgozás pontosságán, ha az utak csomópontjainál, a felvett tracken megjelölnétek azokat a rövid (pl. gyalogos) útszakaszokat, amelyekkel a kerékpárút kezdete csatlakozik a közúthoz (ahol nem éri el a közutat, az átkelőt stb. a kerékpárút!). Ez lényeges a rajzoló számára, hogy tudja, hová kösse be a vonalak végeit (ne a "semmiből" induljon a kerékpárút).
Korrekt geometriájú útelágazások, csomópontok megrajzolásához segítene - ahogy korábban írtam -, ha az ilyen lényeges útdarabokon nem egy, hanem több mérés (legalább rövid visszafordulás) történne.
Ha út közben látszik a készüléken, hogy a térképen már rajta lévő nyomvonaltól eléggé eltér az általatok rögzített mérés (ilyen is volt), azt is érdemes megjelölni, mert segít: vajon az eddigi a jó, vagy az általatok mért a valósabb. Természetesen nagyon köszönjük a munkát!
[előzmény: (10706) Bl4st3r & Amy, 2014.05.01 17:15:03]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.30 08:48:48 (10705)
Jó nagyítási szinten látszanak a különálló kerékpárutak, mind a raszteres (főoldal, országos turistatérkép), mind a letölthető garmin telepítős térképen (pl. felülről az első).
Több nyíregyházi kerékpárút már régóta a térképen van. A néhány napja térképre került újabbak egy részét én mértem fel és meg is rajzoltam, ML11 legutóbbi felmérésével együtt. Lásd itt: 37581, 37598.
Írtam is az utóbbi adatlapon, hogy örvendetes lenne, ha a helyiek aktivizálnák magukat.
Tanácsok: többszöri felmérésből lehet jó minőségben, a valóságnak megfelelő helyre berajzolni az utat. Főleg belvárosi területen, magasabb épületek között nagyon hullámzik a track, sokszor az út másik oldalára rögzíti a készülék a nyomvonalat. Ilyenkor, illetve oldalváltásnál mindenképp több mérés adhat csak valós képet. És ne automata módra legyen beállítva a készülék, hanem 3-5 méteres gyakoriságra, az úton tartás se legyen bekapcsolva. Ne gpx legyen, hanem gdb, elég ez utóbbi.
[előzmény: (10702) Bl4st3r & Amy, 2014.04.29 23:13:08]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.03 08:06:27 (10688)
Most már jól jelölte meg a kérdéses utakat. Köszönjük!
[előzmény: (10686) Old Eye, 2014.04.03 07:28:37]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.27 08:40:06 (10676)
A csökkenés mögött, ahogy látom, a jelölő vonalak egyszerűsödése áll. Így viszont általában nem kerül fedésbe a nevesítetlen útszakaszokkal (kevesebb pontból áll) a bíbor színű jelölő vonal, és időnként olyan szomszédos vonala(ka)t jelöl meg (fed le), amelynek van már neve!
Példa: Debrecenben az ID=284844 számú hárompontos szervizutat kellene jelölnie (az előző változatban így is működött), most ennek a két végpontját összekötő vonalat, a Dorottya utca részletét (ID=284869) jelöli meg a processz. Szerintem jobb volt az előző.
Egyébként nagyon hasznos a kigyűjtő program, például azt is "kiszúrja", ha az utcával párhuzamos kerékpárút nem jó típusú, mert utcaként rajzolták (persze nincs külön neve, ezért jelölődik meg), így pl. Csengerben az ID=968302 és több szomszédos szakasz. Különben észre sem vennénk!
[előzmény: (10675) Old Eye, 2014.03.27 06:56:46]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.26 12:05:13 (10674)
Megnéztem. Most már minden rendben. Hasznos lesz a pontosításokhoz, köszönet!
Természetesen jó sok szervizutat hoz ki (lakótelepeken, parkolókban stb.), ahogy várható is volt, de egyáltalán nem baj.
[előzmény: (10673) Old Eye, 2014.03.26 11:15:57]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.26 07:53:01 (10670)
Név nélküli utcákra hibás a processz, pl. Debrecenre egyet sem ad ki. Pedig van bőven.
Az is igaz, hogyha minden, "Utcanev=N/A"-t kigyűjtetnénk, rengeteg lenne belőle, például a szervizutak sorra megjelölésre kerülnének.
[előzmény: (10667) Old Eye, 2014.03.25 20:30:08]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.24 08:59:28 (10649)
Nem tudom, hogyan sikerült, de a Te nevedben íródott a hozzászólásom!
Közben megnéztem, hiányzik Debrecen poligonjának a neve, az lehet az oka. Javítani fogom, akár nálam is eltűnhetett egy legutóbbi szerkesztésnél.
[előzmény: (10648) Old Eye, 2014.03.24 08:50:56]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.22 21:57:44 (10488)
Én a GCTour során rögzített anyagod alapján javasoltam a 4 m-es gyakoriságot. Ha ott netán a "lehető legsűrűbb" módot használtad, az kevés, hiszen bőven 10 m-en kívüli a pontok átlagtávolsága. Szóval mégiscsak ajánlanám az Arti (junior) által megadott ismertetőt, a legsűrűbb mintavételezés akár 1-2 m-re is állítható! Egyébként 4 méteres beállítás esetén kb. 40 km-t tudsz úgy rögzíteni gyalogosan, hogy ne fuss ki a 10000 pontból, mert utána már csak úgy tudod a teljes anyagot kinyerni, ha a készüléket háttértár módra kapcsolod.
[előzmény: (10487) haywire, 2013.11.22 20:01:18]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.22 19:46:14 (10485)
Néhány részletet én is felmértem abból az erdőből. Ha több időm lesz, megrajzolom.
Ne automata módban rögzíts, hanem kb. 4m-es gyakorisággal, abból már jól lehet dolgozni! Valahol van utalás a wiki-ben, hogy lehet így beállítani a Garmin készülékeket. És az úton tartást ki kell kapcsolni, ha eddig nem tetted volna meg.
[előzmény: (10481) haywire, 2013.11.22 17:46:10]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2013.01.22 12:59:23 (9979)
Esete válogatja. Megesik, hogy sikerül hamar változatnia a helyi szövetségnek pl. egy frissen elkerített terület miatt, de lehet, hogy csak sokára lesz megoldás, mert nehézkes az egyeztetés pl. az erdészetekkel, vagy pl. nem épül meg egy átjáró az autóúton, amit az előzetes tervek még tartalmaztak. Nem tapasztaltam, hogy a központnál akadt volna meg valami. Folyamatos a kapcsolat Pálmai Vencelékkel, eljut a hír oda-vissza (akár túrázók bejelentéseiről), ha pl. igény van változtatásra.
[előzmény: (9977) olahtamas, 2013.01.22 10:38:09]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2013.01.22 10:21:24 (9976)
Igaz, már régebben jártam az AK Kántorjánosi - Vaja közötti szakaszán (többször is, amíg a Nyírkék 47 túrát évente megrendezték), de emlékszem arra a területre, ahol most az új M3 keresztezi a kéket.
Itt (N47 57.084 E22 08.520) az autópálya nyilvánvalóan elzárja az AK földútját és csak a közeli, új felüljárón lehet átjutni, amely a Vajai-tó felé vezető keskeny aszfaltúthoz készült.
Bizonyára tud illetve tájékoztat majd a helyzetről Bodnár György, egyik megyei vezetőtársával már beszéltem telefonon.
[előzmény: (9967) tibbi, 2013.01.20 18:58:34]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.08 21:52:21 (9717)
Októberben jártunk egy szakaszán, nem úgy tűnt, hogy megszűnt jelzés lenne. Feltölthetem ill. berajzolhatom, amit rögzítettem (sürgősebb dolgok miatt halasztottam el).
[előzmény: (9715) Fgg, 2012.02.08 15:04:22]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2011.12.07 22:58:30 (9579)
Megnéztem az indexes fórumot, oda most nem írok/regisztrálok, úgysem érek rá figyelemmel kísérni.
Szerintem nem történt változás, csupán félrevezették a hozzászólót (Güsziológus) a kihelyezett irányító táblák. Talán helyi ellenérdekelt gazdák akciója lehet. Kétség esetén írjatok az illetékes megyei szövetségnek!
Októberben túráztam arra egy csapattal, nem dőltünk be a táblának az elágazásnál (N46 53.250 E17 34.440), és követtük a felfestett kék sáv jelzéseket a rom felé, majd tovább a kilátóig. Rögzítettem is a bejárt utat. Az innen letöltött térkép teljesen megfelelt a terepi festésnek. Ezért nem lep meg, hogy az MTSz-nél nincs nyoma változásnak.
[előzmény: (9578) Hev, 2011.12.07 16:02:35]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 13:02:32 (7802)
A Tócóskerti bicajutakat már nagyrészt felmértem, majd feltöltöm. Ugyancsak be fogom küldeni a hónap végén átadásra kerülő új szakasz vonalát az Újkert és a Rákóczi utca között, illetve a Határ úti ipari park eddig elkészült kerékpárút-részletét. Lesz anyagom Hajdúböszörményből is. Sajnos még így is nagyon szegényes ez az úthálózat Debrecen környékén, a régieket pedig nem tartják karban, sok helyen nagy kocsikkal rendszeresen ráhajtanak és tönkreteszik.
[előzmény: (7799) hegezoli, 2009.06.17 10:55:05]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.09 21:00:45 (6512)
Az általad megjelölt környékről ápr. 27-én küldtem anyagot rajzolásra [12821], annak feldolgozásában maradtak kisebb hibák. Gondolom, majd kijavítja pgyp. Esetleg később összegyűjtök egy feltöltésnyi pontosítást az eddig berajzolt trackjeimhez. Köszi az észrevételt!
Pgyp és kvte hozzászólásaihoz:
Az Alföldi Kéktúra füzetéhez már küldtem javítást az MTSz-nek, a hajdú-bihari szakasz alsó harmadára jutott eddig időm. Nemrég még úgy értesültem a megyei titkárunktól, hogy megtorpant az új kiadás ügye, de ma érkezett hozzám Pálmai Vencel továbbított e-levele, hogy eltéréseket talált a TuHu és a nála lévő anyag, illetve az általa ismert útvonal között és várja a pontosításokat. Illetékességből én válaszoltam Vencelnek, nagyjából felsoroltam azokat a változásokat, amelyekről szerintem nem tud. Eddig még nem reagált a kérdésemre, hogy mennyire sürgős az AKT-füzethez a hiányzó anyag. Innen látom, hogy nagyon igyekeznem kellene. Mi a határidő?
[előzmény: (6511) padler, 2008.05.09 19:56:02]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók