turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Szemű hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 15 db hozzászólás

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2010.04.20 13:56:11 (48478)
"Komoly hátránya - kell hozzá egy szolgáltató"

Ha van vezetékes telefonvonalad, akkor arra is köthető kommunikátor, ami a mobilodat hívja. Valószínüleg olcsóbb, mint a GSM egység. A használata meg ingyenes, mert nem kell felvenni. Ha elmész otthonról, kikapcsolhatod.
Hátrány, hogy jópár másodperc, amég felépül a kapcsolat és rezegni kezd a mobilod. Továbbá a kommunikátorok arra vannak kitalálva, hogy egy jelzést eljuttassanak a célhoz. Neked olyan kell, amin beállítható, hogy ne várjon visszaigazolást és ne ismételje a nem nyugtázott jelzést.
Vezetékes telefon esetén még gond lehet, hogy ha éppen valaki telefonál, akkor a csengetés esetén meg kell szakítani a vonalat ahhoz, hogy hívni tudja a mobiodat.
[előzmény: (48440) Ákibard, 2010.04.19 21:52:03]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.31 13:57:31 (38975)
A domborzat látszólagos magassága változtatható: Eszközök/opciók/megjelenítés/magassági torzítás (0-200% között)
[előzmény: (38973) jekaeff, 2009.03.31 13:27:44]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.18 09:32:12 (33084)
Valóban .nm2 térképek kellenek a Navitel 3.2-höz. Arról viszont nem tudok, hogy a turistautak.hu térképei e formátumban letölthetők lennének valahonnan. Az ntm-ek viszont mapedittel megnyithathatók és elmenthetők nm2-ben. Kicsit macerás ezt megtenni minden tájegységre, de működik.
[előzmény: (33083) R.Guszty, 2008.08.18 08:55:57]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.25 08:20:02 (32520)
TMC-ről: Az elmúlt két évben sokat autóztam Németországban, meg máshol, ahol működik ez a szolgáltatás. Szerintem inkább érdekes, mint hasznos.
Először is még a német autópályákon sem érkezik hír minden felbontásról, vagy balesetről. Sok hosszú dugót végigálltam úgy, hogy nem volt róla infó.
Másrészt nagy kérdés, hogy mit tegyünk, ha tudjuk, hogy van elöttünk egy 2 km hosszú sor. Koránt sem biztos, hogy gyorsabban célba érek, ha letérek és a szintén bedugult falvakon keresztül próbálok előre jutni.
Persze néha jól jött, hogy láttam, hogy két lehetséges (fő)utvonal közül az egyik tele van útfelbontásokkal, terelésekkel. Itt segítette a választást.
Egyébként én naivan úgy gondoltam, hogy a TMC az esemény helyét koordináta formájában továbbítja, nem pedig csak hely előre definiált kódját. Azt nem is nagyon vártam, hogy minden falusi koccanás megjelenik, de azt reméltem, hogy előbb-utóbb a több napos-hónapos útépítéseket összegyűjtik egy adatbázisban és elérhetővé teszik. Így sajnos ez is csak a főutakra korlátozódik.
[előzmény: (32442) bregő és andorpapa, 2008.07.24 13:03:19]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 08:59:15 (23131)
Én az idén kb. 10ekm-t autóztam Európában iGO-val és TMC vevővel. Sokfelé volt adás, de számottevő mennyiségű info csak Németországban volt. A hasznosságát illetően nagyon vegyesek a tapasztalataim. Egyrészt egy dugóról, útfelbontásról stb. vagy van hír vagy nincs. Másrészt csak az autópályákat és fő-fő utakat figyelik. Ha ott dugó van, leterel, de azt nem tudja, hogy a falu, amerre kerülni lehetne már megtelt. Így esetenként a kerülőút sokkal tovább tart, mint végigállni a sort.
[előzmény: (23129) SylverRat + Bogee, 2007.12.13 07:33:11]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.27 07:55:24 (19516)
Én már tömítettem elektromos cuccot acetát alapú szilikon pasztával (igaz nem FBS volt), és bizony a nem tett jót a réz alkatrászeknek. Mivel összerakás után nem szellőzik a készülék belseje, így a keletkező ecetsav bent marad. Ráadásul a kötéshez víz (pára) kell, ezért bezárva nem biztos, hogy tökéletesen megköt. Szerintem inkább használj akril alapú szilikont.
[előzmény: (19505) @david, 2007.08.26 21:47:52]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 07:40:09 (16495)
Engem is érdekelne egy teljesebb verzió. A TYP hiánya kevésbé zavar, a POI-k eltűnése miatt írtam is a hibabejelentő oldalon, de csak egy autómata válaszolt.
[előzmény: (16488) piret, 2007.04.16 21:31:04]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.28 11:04:16 (14898)
Kitől lehet olcsó szivargyújtós tápkábelt venni MAP60C-hez? Elfelejtettem és most nem találom.

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 12:46:19 (12716)
Szerintem a Garmin StreetPilot c510 megfelel az elvárásaidnak.
http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=520&PHPSESSID=f07c93438bc60b8e67c22e82b0e08fac
[előzmény: (12712) zsupi, 2007.01.04 11:51:23]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.25 19:56:29 (10593)
A c 510 tud hangnavigációt? A térkép frissítésére van valami lehetőség? Karácsonyra kellene az anyósomnak kifejezetten magyarországi autós használatra valami egyszerűen kezelhető kütyü. A c510HU szimpatikus, de hangnavigációról nem láttam infót.
[előzmény: (10538) magpet, 2006.10.24 12:48:35]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.17 21:05:54 (6607)
OK, értem. Van mód a varázslat visszafordítására? Gondolom a tracklimit egy frissítéssel visszaáll, de a basemapet vissza lehet tenni valahogy?
[előzmény: (6579) Kolesár, 2006.03.17 09:13:38]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2006.03.17 09:08:42 (6578)
A basemapből nem lehetne egy "hagyományos" feltölthető térképet csinálni? A 8MB az 56 mellett sem elhanyagolható, viszont néha a basemap is jól jön, ha nincs más.
[előzmény: (6574) Kolesár, 2006.03.17 08:57:38]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.16 20:08:34 (2160)
"Ha egy akkut bármilyen kis árammal is 0V-ra kisütük, akkor annak vége!
Sok helyen olvastam. Ehhez képest így, ahogy írtad, biztosan nem igaz. "

Hát ha nem hiszed, próbáld ki.

"Ez az 1V is egy szép mendemonda. Néha persze 1.1, néha 0.8, csak azt nem írta még le senki, hogy miért pont annyi. Több sorbakötött cellánál tudom értelmezni, de nem írom le mégegyszer."

Az 1V az egy közelítő érték az AA akkukra, de mint írtam és Te is írod, típusonként kicsit más. Ennek oka elsősorban a dolog elektrokémiájában keresendő. A cella elektromotoros ereje (az a feszűltség, amit terhelés nélkül mérsz rajta) függ a két elekródon végbemenő elektródreakcióktól, de függ a koncentrációtól és ionerősségtől is. Ha más (egy kicsit) az akku felépítése, más adalékok vannak benne stb., akkor más lesz az a feszültségtartomány, amiben jól - károsodás nélkül - használható.
Ezt még a hordozó mechanikai tulajdonságai is befolyásolják, például a hidrid tartalmú fémek rideggé vállnak, ha a hidridtartalmukat túlságosan megváltoztatjuk.

Még egy pillanatra visszatérnék a 0V-ra való kisütésre: A legegyszerűbb esetben egy elektród potenciálja 1 nagyságrendnyi koncentráció-változásra 59mV-tal változik meg. Ahhoz, hogy 1V-ról 0-ra változzon a cella elektromotoros ereje, mindkét elektródpotenciálnak 500mV-tal kell változnia, ehhez pedig több, mint 8 nagyságrendnyi koncentrációváltozás kellene. Ez pedig nem szokott visszafordítható lenni. (Mellesleg nem is ez történik, hanem inkább az eredeti elektródreakció helyett más folyamatok mennek már végbe.)
[előzmény: (2159) piret, 2005.06.16 19:09:39]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.16 09:34:03 (2156)
Urak! Ha egy akkut bármilyen kis árammal is 0V-ra kisütük, akkor annak vége! Sőt, AA akkuknál 1V alá sem jó menni. Ezek nem kondenzátorok - amin töltetlen állapotban 0V van -, hanem elektrokémiai rendszerek. A ráírt kapacitás azt jelzi, hogy mennyi töltést ad le, miközben kis árammal 1,2V-ról 1,0V-ra merítjük. (Ami az átpolarizálást illeti: savas ólomakkumulátorokban mindkét elektród ólomból van, csak az egyiken ólom-szulfát, a másikon ólom-oxid keletkezik, illetve alakul vissza ólommá. Ezt _elvileg_ fordítva is fel lehet tölteni. Gyakorlatban persze nagyon nem tesz jót neki. De ez egy speciális eset. Általában a két elektród egészen más anyagú, összetételű, így nem felcserélhetők.)
Ami a gyakorlatot illeti: "kézi kisütésnél" kis áramot használjunk és a feszültséget mérjük, 1V-ig folytassuk a kisütést. (Az ideális limit sajnos típusonként egy kicsit különböző lehet. Ezt tudtommanl nem nagyon adják meg a gyártók.) Ha nem akarjuk mindig voltmérővel felszerelkezve végezni a kisütést, akkor egy izzólámpát - illetve hozzá a szemünket - be lehet kalibrálni megnézve, mennyire világít 1V-al táplálva. (Mellesleg az izzólámpák nem is olyan kicsi terhelést jelentenek.) Szerintem azonban ezt a macerát nem éri meg, ha nincs kisütésre alkalmas töltőnk, akkor használjuk addig egy készülékben, amég azt nem jelzi, hogy kimerült, majd töltsük föl.
[előzmény: (2149) Szab, 2005.06.15 19:08:51]

Szeműhozzászólásai | válasz erre | 2005.05.24 13:39:42 (1766)
Ezt én úgy csináltam, hogy az egyik track "Track Properties" ablakában kijelöltem az összes potot és Ctrl+C-vel kimásoltam, majd a másik track elejére/végére Ctrl+V-vel beilleszettem a pontokat.
[előzmény: (1765) emerzee, 2005.05.24 12:47:37]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók