turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, pepe321 hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 10 db hozzászólás

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2007.05.15 00:32:28 (17263)
Sziasztok! A MyGPS-t próbáltam telepíteni egy Mio P350-re, és úgy tűnik, hogy elindul a PPC és az ARM változat is, az NMEA ablakban látom a GPS kommunikációt, de a Compass ablakban csak az első 1-2 másodpercben frissülnek az adatok, vagy ezt követően csak nagyritkán, szintén 1-2s-okig. Az NMEA adatok folyamatosan jönnek. Térképet még nem szkenneltem hozzá, a demo-t betölti, megjeleníti rendesen.
Van esetleg ezzel a szoftverrel, vagy méginkább ezzel a párossal valakinek tapasztalata? Képességeit tekintve (Andorpapa leírása alapján) nekem ez elég lenne, ha menne.

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.22 22:46:00 (11381)
Bocsi, nem akartam én ezzel az egész távolságosdival vitát indítani. A legegyszerűbb és mindenki számára megfelelő megoldás talán az lehetne, ha ez az érték beállítható lenne itt is, valahogy úgy mint az iGO-nál. Gondolom ennek nem elsősorban technikai akadálya van...
[előzmény: (11379) magpet, 2006.11.22 20:38:14]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.22 15:45:12 (11374)
Autópályán valószínűleg sokkal kevésbé van szükség navigálásra, mint mondjuk egy nagyobb városban, ahol viszont nem árt a 30 méter. Én hétvégén kb. 1 órát keringtem Miskolc különböző részein kifejezetten tesztelési céllal Garmin c510 + ACER d156 párossal. Itt az említett 200m akár 3-4 kereszteződést is jelentett, de volt ahol lényegesen több volt 200m-től a letérés. A teszt során a d156 kivétel nélkül akkor szólt és tervezett, amikor kellett és ez számomra sokkal kevésbé volt zavaró, mint a c510 hallgatása.
Végül visszavittem a boltba, ahol először furcsállották, hogy ennél a készüléknél nem lehet beállítani az újratervezés érzékenységét, majd ketten is megnyomkodták, végül ők is belátták, hogy "ez van, ők ezen nem tudnak segíteni, max. TALÁN majd a frissítések". Szó nélkül, nagyon korrekt módon cserélték P350-re, aminek ráadásul a napokban lement az ára 80e alá. Igaz, hogy erre az iGO-t még ki kell majd gazdálkodni, de ezt addig tudom másra is használni. :-)
[előzmény: (11347) ttamas, 2006.11.20 22:45:11]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.20 12:05:27 (11328)
Ajaj, ez nem túl jó hír... És tartok tőle, hogy a _különféle_ firmware-ekkel való akadás elhárítását nem ezekkel az olcsóbb készülékekkel kezdik, ha egyáltalán foglalkoznak ezekkel ilyen szinten.
Egyébként országúton és kevésbé sűrű városi úthálózatnál nyilván elég a 300m, az sem gond éppen, ha egy keresztutcával továbbmenve nem tervez újra azonnal, mert akkor még látom, hogy merre kellene mennem. Viszont itt Miskolcon (és nem is csak a legsűrűbb belvárosban) jónéhányszor le tudtam tolni a lila vonalat a képernyőről. Persze lehetne nyomkodni, zoomolni, kézzel alternatív útvonalat kérni, de ez menet közben eléggé veszélyes (pláne 3 gyerekkel a hátam mögött). Két hete Budán voltam a Svábhegy tetején, így visszagondolva a c510-zel jóval nehezebb dolgom lett volna, pláne sötétben.
Tartok tőle, hogy csere lesz ebből. A 3 napos cseregarancia vonatkozik ilyen esetre is, igaz? Tehát amikor nem hiba, hanem egy nem dokumentált, nem megfelelő tulajdonság miatt cserélem be más (jelen esetben ráadásul drágább) készülékre.
A Mio P350-nel van valakinek tapasztalata? Ez lenne a másik, amit kinéztem, vagy esetleg még a már kifutott 169-es.
[előzmény: (11326) magpet, 2006.11.20 08:39:45]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.19 16:34:38 (11312)
Vettem pénteken egy StreetPilot c510-est. Bocs Magpet, hogy nem tőled, előszőr úgy terveztem, de valami azt súgta, hogy hátha elsőre nem lesz olyan sima ügy, így jobb lenne inkább egy helybeli cégtől. Sajnos lehet, hogy ez a megérzésem be is jött. A készülék szép, jó, az eltervezett úton gyönyörűen navigál, DE:
Ha letérek az általa eltervezett útvonalról, akkor többnyire szörnyű nehezen akar újratervezni. Ez azt jelenti, hogy akár több kereszteződésen is átmehetek, akár olyan szinten is, hogy a lila vonal már nem is látszik (ez több 100m is lehet!), mire rájön, hogy tenni kellene valamit. Van hogy eközben még mondja is az általa kitalált, de már nem is látható útvonalhoz tartozó utasítást/téjékoztatást. A térképen az autó pozícióját tökéletesen mutatja, bekapcsoláskor is gyorsan éled, szóval ezzel nincs gond. Volt már reset is, semmi változás. Végigolvastam a magyar és az angol manual-t is, de nem találtam szinte semmit az újratervezéssel kapcsolatban.
Az igazi csalódást az okozta, hogy föltapasztottam mellé egy ACER d156-ot (ez még SiRF II-es) és az iGO az "eltévesztett" kereszteződések után 20-50m-en belül mindig garantáltan szólt és már mutatta is az új tervet, akár többször is, míg a c510-ről szépen lassan eltűnt a lila vonal... Korábban egy Mio169+iGo-val sem volt semmi gondom.
Másnak milyen tapasztalata van ezzel? Ha ez így lenne normális, akkor megyek holnap és a 3 napos cseregaranciában becserélem egy MioP350-re, mert ez így tutira megszivatna Pesten... Bocsi, de kifejezetten csalódott vagyok, pláne amiket eddig mindenhol olvastam erről a készülékről.

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.16 22:34:02 (11280)
Az SD verziónál a kártyáról készíthető biztonsági másolat? Nem jogi, hanem informatikai értelemben.
[előzmény: (11277) KiVi, 2006.11.16 22:14:09]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.15 16:06:01 (11224)
Elküldtem.
[előzmény: (11220) magpet, 2006.11.15 15:36:27]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.15 13:42:45 (11215)
Magpet! Küldtem egy emailt a továbbiakkal kapcsolatban.
[előzmény: (11200) magpet, 2006.11.15 11:41:34]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.15 09:41:22 (11185)
Köszi a segítségeteket. Szóval nálam az autós használat lenne a domináns (80% fölött?), ebben kellene "erősebbnek" lennie. Kézi használatra elég lenne a "látod a térképen merre vagy", ha az megbízható. Kicsi gyerekeim vannak, nem árkon-bokron át túrázunk :) . Az i3-on és a c510-en használhatók a turistautak.hu terkepek? Erről megoszlottak a vélemények, amiket olvastam itt-ott. Az i3-ról olvastam valahol azt is, hogy gyalog azért nem igazán jó, mert kis haladási sebeségnél nehezen áll be a megfelelő irányba. Ez a c510-re mennyire lehet érvényes?
Szintén az i3-mal kapcsolatban, azért is kérdeztem az érzékenységet, mert olvastam, hogy állítólag a franciák fémgőzölik a szélvédő színezést, ami nem előny a GPS-nek. Egy Mio 169 + iGO-t próbáltam az autóban, az tökéletesen működött, de az SiRFIII-as, az i3 viszont nem.
A Nuvi újonnan már nem fér bele a keretbe, a 80e még jó, viszont mindenképpen számlás megoldás kellene. Ha ez megoldható, akkor esetleg érdekelne a dolog.
[előzmény: (11184) magpet, 2006.11.15 08:06:19]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.15 01:03:33 (11181)
Üdvözlök mindenkit, új vagyok itt és a GPS világában is. Most készülék vásárlás előtt állok, olvasgattam itt is és máshol is és a Garmin i3 és c510 Hungary közül venném az egyiket, de tapasztalat híján nem tudok dönteni. Elsősorban autóba kellene, de családi kirándulásokhoz és néha pesti gyalogos bóklászáshoz is jó lenne, kérdés, hogy alkalmasak-e ezek erre is. Az i3 érzékenysége mennyivel gyengébb a SiRFIII-as c510-nél? A kisebb kijelző és a görgető önmagában még talán nem lenne gond, a cserélhető akku és a kisebb méret gyalog jobb lenne, de valahol olvastam, hogy az i3 gyalog nem az igazi. A c510 paramétereiben jobb, az ára sem sokkal több, mint az i3 (pláne, ha ahhoz még esetleg külső antenna is kell), viszont az adatlapja alapján eléggé nagy és nehéz darabnak tűnik. Ez mennyire alkalmas gyalogláshoz tudásban és méretben? Szóval a fenti célokra ad-e annyi pluszt a c510, amennyivel nagyobb és amennyivel többe kerül?
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók