turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 16:56:14 (1636)
Na ja, viszont a zútvonaltervezőnek szólni kéne, hogy azért ez a vonal bir némely speciális tulajdonságokkal a tervezést illetően. Lásd a kemencei kisvasutat gyalogosan, vagy ugyanezt a hegyeshalmi vonalon :)
[előzmény: (1635) Kolesár, 2005.01.21 16:35:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 16:35:40 (1635)
Bizony, nézd meg a jelenlegi tulajdonságokat, a vasút a burkolatnál szerepel, mert hogy vassal (és persze zúzottkővel) burkolt. Szélesség tekintetében lehet egy vagy kétvágányú, és akkor a nyomtávról még nem is beszéltünk :-)
[előzmény: (1634) Barbárka, 2005.01.21 16:08:45]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 16:08:45 (1634)
Jó-jó. Igazából a szélesség nem is a megfelelő kifejezés itt. Inkább úttípus.
Különben a vasút is idetartozik, hisz vannak vonatos trekkes is, nem? :-)
[előzmény: (1633) piret, 2005.01.21 16:05:28]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 16:05:28 (1633)
A vasutat szerintem ne keverd ide. Az eléggé speciális járművel járható, ráadásul a szélessége is számit, csak nem úgy :)
[előzmény: (1632) Barbárka, 2005.01.21 15:51:15]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 15:51:15 (1632)
A burkolat típusa és az út szélessége teljesen független paraméterek.

No, ez igaz, maradjon külön. De mindkettőt egyszerűsíteni kéne, valahogy így:

Burkolat: aszfalt, köves, föld, füves (a többi kiderül a járhatóságból)

Szélesség: csapás, ösvény (eddig biztosan nem járható autóval), földút/erdészeti út, keskeny műút, országút, főútvonal, autóút, autópálya, vasút
[előzmény: (1628) Kolesár, 2005.01.21 15:10:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 15:10:32 (1628)
A burkolat típusa és az út szélessége teljesen független paraméterek. Az aszfaltozott 1 m széles bicikliút például nem fér bele Sörpa egyszerűsítésébe. Nem lehet megkülönböztetni az egyes utak szélességét, pedig nagyon nem mindegy, hogy minden kanyarban félre kell-e állni a szembejövő miatt, vagy mondjuk szétkarcolja-e az autó oldalát a bozót, illetve lecsúszunk-e a sáros útról az árokba, amikor másfél méter széles az egész.

Az autóval/terepjáróval járhatóság összevonva 4 féle kategóriára kevés. Gondolj bele: vannak a vidéki közutak, amelyeken csak a KRESZ szab határt. Utána egy fokozattal rosszabbak a kátyús, eltünedező aszfaltú mellékutak, aztán jön az, amin csak egészen óvatosan mersz végigmenni, közben pedig mudman tép melletted teljes gázzal. A D kategória, ahol képtelenség végigmenni autóval, mert pl. túl keskeny vagy meredek, vagy olyan a burkolata, hogy.

Az autós szempontból "C kategória" igen sok dolgot jelenthet, már akkor is C, amikor még nem ferde az út, nincs benne 40%-os emelkedő, hatalmas kátyúk, patakátkelés, nagy bucka vagy növényzet a két tengely között, stb. Ezek megkülönböztetésére szolgál a terepjárós mező, szerintem.
[előzmény: (1627) P.ISTI, 2005.01.21 12:38:29]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 12:38:29 (1627)
Nekem is ecccerűbbnek tűnnek a Sörpa-féle útjellemzések. Éppen eleget kell jelölgetnünk, némi logikus egyszerűsítés szerintem belefér.
Én meg a kövesúttal állok hadilábon. Van egy "föld" típusú út, ami fel van szórva kőtörmelékkel. Ez az esősebb időszakban kifejezetten hasznos. Ez most akkor milyen út? Én ezt neveztem kövesútnak.
[előzmény: (1624) Sörpa, 2005.01.21 11:06:57]

Sörpahozzászólásai | válasz erre | 2005.01.21 11:06:57 (1624)
András, szerintem akkor most tegyük rendbe a paramétereket. Az adatgyűjtő lapot a 1250-es hozzászólásodban lévő lap alapján csináltam, de egy hétvégi trackelés tapasztalatai alapján pár dolgot összevontam.
Mik is ezek:
- Járhatóság autóval, járhatóság terepjáróval
Nálad ez szerepel:
Járhatóság autóval: A- teljes sebességgel, B- lassan, C- csak igen óvatosan, D- nem járható
Járhatóság terepjáróval: A- könnyen járható, B- csak 4 kerékkel, C- csak spec. eszk., D- nem járható
Nálam:
Járhatóság autóval: A- járható, B- nehezen járható, C- csak terepjáróval, D- nem járható

Szerintem ami autóval teljes seb.-el és lassan járható, az terepjáróval könnyen járható, ezért ezeknél nem is töltöttem ki a terepjárót. Azt pedig nem nagyon tudom megítélni, hova kell 4 kerék ill. spec. eszköz, mivel még nem vezettem terepjárót. Ezért vontam össze őket.

- Járhatóság biciklivel
Nálad: A- teljes sebességgel, B- csak óvatosan, C- csak terepgéppel, D- nem járható
Nálam: A- járható, B- csak terepgéppel, C- néha vinni kell, D- nem járható

Sok olyan út van, ahol jól lehet biciklizni, de néha át kell emelni valamin. Ezért szerintem ez jó ha látszik.

- Burkolat, szélesség
Nálad ez szerepel:
Burkolat: aszfalt, rossz aszfalt, beton, makadám, köves, kavics, homok, föld, középen füves, fű, vas
Szélesség: csapás, ösvény, turistaút, szekérút, keskeny műút, országút, főútvonal, autóút, autópálya
Nálam ez:
Út típusa: CS- Csapás, O- Ösvény, T- Turistaút, E- Erdei út, F- Földút, K- Kövesút, A- Aszfalt, M- Műút, OR- Országút, FU- Főút, AU- Autó út, AP- Autópálya, V-Vasút

Szerintem egy út típusa elég jól jellemzi annak burkolatát és szélességét is. Gondoltam így egyszerűbb. :-)

Nekem mindegy melyik marad, csak döntsük el és utána mindenki ezt használja.
Mindenki most mondhatja el véleményét. :-)))
[előzmény: (1622) Kolesár, 2005.01.20 21:29:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.01.20 21:29:56 (1622)
Ebben a konkrét esetben egyértelmű volt, én a kétértelmű helyzetet arra értettem, hogy "járhatóság autóval" címszó alá összevontad a járhatóság autóval és járhatóság terepjáróval tulajdonságokat.
[előzmény: (1617) Sörpa, 2005.01.20 17:06:05]

Sörpahozzászólásai | válasz erre | 2005.01.20 17:06:05 (1617)
Bocs, ezt nem értem. Nálam az adatlapon van egy kitöltési útmutató, ami a következőket tartalmazza:
- Járhatóság autóval (A-járható, B-nehezen járható, C-csak terepjáróval, D-nem járható)
- Járművel szabad (A-szabadon, B-fizetős, C-csak engedéllyel, D-nem)
[előzmény: (1615) Barbárka, 2005.01.20 14:12:04]

Barbárkahozzászólásai | válasz erre | 2005.01.20 14:12:04 (1615)
Jó, akkor javítom este. A Sörpa féle lapon dolgoztunk, ott pedig a "járművek" fölött a fejlécben van egy "Járhatg (J) enged (E)" szöveg, innen a helytelen következtetés. No mindegy, javítva lesz, addig ne nézegesd. ;-)
[előzmény: (1614) Kolesár, 2005.01.20 13:58:20]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.01.20 13:58:20 (1614)
A járhatóság fizikai jellemző, az engedélyhez kötöttség ettől külön tulajdonság, kicsit lejjebb.
[előzmény: (1611) mudman, 2005.01.20 10:43:55]

mudmanhozzászólásai | válasz erre | 2005.01.20 10:43:55 (1611)
András, a trackelés jegyzetekben autóval való játhatóságra E-t (Engedéllyel) írtam mindenhol az NP határán belül. Ha így nem jó, szívesen javítom a tényleges járhatóságra, megvan a jegyzetekben. Javítsam?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók