turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

golyagolyahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.17 07:53:07 (7400)
Ezer bocs, pedig átolvastam a leírást. Most már átállítottam 1m-re az eddigi 10m helyett a sűrűséget.
Este volt, már fáztam a bringán, a kereszteződéseket pedig jól ismertem. Reggel meg lusta voltam szórakozni a szkennerrel/digit fényképezőgéppel. Egyébként abszolút igazad van, a papír+szkenner ezerszer kényelmesebb, ha több kérdéses pont van.
Kérdések a mapeditről:
1. Ha mapedit fájlt küldök végeredményben, az megfelel?
2. Ha az utca egyenes, ugye elég a két végpont és köztük egy egyenes szakasz. Sőt, azt is értelmesnek tartanám, hogy minden utcából a leghosszabb egyenes szakaszt mérném be, és a kereszteződéseket szerkeszteném, ahol metszés van. Új pontot csak ott vennék fel, ahol törés (vagy eltolás, mint a Béla utcánál) van, és azt is rávetíteném a meglevő út vonalára. Gondolom a takarékoskodás a pontokkal az útvonaltervezőnek is segít.
3. Találtam egy ilyet: http://www.turistautak.hu/documents.php?id=vonaltipusok
Lesz (van) valami pontosabb útmutatás a városi úttípusokra? Például milyen úttípust használjak egy "főút, de nem országos" típusú útra, és hol válik a "major highwayből" "residential street"? (pl. nagy főút - kis főút - védett út - jobbkezesek)
4. POI-eknél használhatom a (jobbára) közmegegyezéses Garmin típusokat?

Egyelőre ennyi lenne...

[előzmény: (7399) Kolesár, 2006.10.17 06:47:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.17 06:47:34 (7399)
Milyen beállítással dolgozott a GPS? Mert viszonylag ritkák a pontok, bár hosszú egyenes utcáknál ez annyira nem baj. A vázlatokat helyismeret híján nem tudtam ellenőrizni, én biztosan nem otthon rajzoltam volna számítógépen, merthogy a jegyzetnek pont az lenne az értelme, hogy a terepen vázolod fel egy darab papírra, kézzel. Ha már a gép előtt ülök, akkor megrajzolom mapeditben a térképbe. Neked is ezt javaslom.
[előzmény: (7398) golyagolya, 2006.10.17 05:47:02]

golyagolyahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.17 05:47:02 (7398)
No, mentem egy kicsit a környéken, kíváncsi vagyok, mit szólsz az eredményhez. Itt van:
www.gilicze.hu/gpsinfo/kerulet/
[előzmény: (7389) Kolesár, 2006.10.16 12:00:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.16 12:00:35 (7389)
Átlagolás alatt mit értesz? Szerintem útkereszteződést átlagolni nem érdemes, mert a befutó utak, különösen az egyenesek, sokkal pontosabban kiadják a kereszteződés középpontját. Amúgy meg érdemes minden alkalommal nyomni 1-1 sima útpontot, azok súlypontját szemre lehet látni szerkesztéskor.

Az egyes kereszteződések skicceit egyenként nem érdemes kezelgetni szerintem, szkenneld be és töltsd fel képként, egy lapon lehet több is, az útpontok sorszáma párosítja őket össze a helyszínnel.
[előzmény: (7388) golyagolya, 2006.10.16 11:34:57]

golyagolyahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.16 11:34:57 (7388)
Mi az a pontosság, ami alatt már nem érdemes izmozni az átlagolással?
Van-e olyan nyomvonalkezelő program, meg formátum, amelyben közvetlenül képeket tudok rendelni pontokhoz (tipikusan kereszteződések skicceit előugró ablakokban)? Ti hogy szoktátok csinálni?
[előzmény: (7387) Kolesár, 2006.10.16 11:11:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.16 11:11:34 (7387)
Cx, kertváros, bicikli jó párosítás. Autóval a belvárosban, gyenge GPS-el ugyanis sokkal nehezebb. Amire érdemes odafigyelni:

- az egyenes utcákat mindenképpen egyenesként jelöld meg, hogy feleslegesen ne kerüljön töréspont a térképre
- a bonyolultabb kereszteződéseket rajzold fel papírra, mert a trackből sokszor nem lehet kitalálni, mi az ábra
- gyűjtsd a POI-kat útközben
- jegyzeteld a kanyarodási tiltásokat és az egyirányúságokat
- jelöld meg, hogy milyen úttípussal lenne érdemes rajzolni (földút, utca, kiemelt utca, stb.)
- jól meg kell különböztetni a szögletes kereszteződéseket az ívesektől (pl. ahol csak törik 90 fokot)
[előzmény: (7385) golyagolya, 2006.10.16 10:58:31]

golyagolyahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.16 10:58:31 (7385)
Csak mert arra gondoltam, hogy szívesen körbebicikliznék - egyelőre még szomorúan "üres" - környékünkön, ha éppen akad némi időm. Garmin GPSMAP 60 Cx-em van, a 16. kerületben elég jó a vétel (kertváros az egész).
Elolvastam az általános útmutatást, mi igényel extra odafigyelést, ha egyébként jó a vétel?
Más. A László István által beidézett kmz-t nézve a meglevő utcák jól egyeznek a Google Earth utcáival. Kérdés (nem lustasági, hanem adatfeldolgozási* okból), hogy ezeket terepen kell nyomkövetni (ami egyébként jó móka), vagy lehetne valahogyan a műholdképre hagyatkozni, vagy valami vegyes módszer a célravezető (pl. kereszteződések pontos bemérése, és egyenes utcáknál csak egyenes szakasz két kereszteződés között)?

*arra gondolok, hogy ha van egy tökegyenes utca, és mondjuk a nyomvonal 5 m pontosságú, csak felesleges pluszadat, ha kikerülök egy gödröt
[előzmény: (7384) Kolesár, 2006.10.16 10:34:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.16 10:34:40 (7384)
Igen, érdemes, de a városi trackelés különleges felkészülést és munkamódszert igényel ahhoz, hogy pontos és használhatü legyen.
[előzmény: (7381) golyagolya, 2006.10.16 10:01:35]

golyagolyahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.16 10:01:35 (7381)
Sziasztok!
Tudom, hogy ez turistaút-projekt, de azért megkérdem: tervezitek a bővítést, érdemes városi (budapesti) utcákkal hozzájárulni a projekthez?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók