turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 13:35:04 (6312)
Ha megtennéd megköszönnénk. :-)
[előzmény: (6308) Kolesár, 2006.08.18 12:39:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 12:39:31 (6308)
Továbbítanám igényeiteket: support@gisrussa.com, support@garmin.com, joisten@menny.hu.

Itt most a mapeditet fejlesztem azért, hogy jól nézzen ki. Ez nem csak a szerkesztőket érinti, a mapedit nyilvánosan letölthető lesz, amint jól néz ki és nem 0x0d Reservation lesz a település és nem 0x04 Arterial road a keskeny műút.

A típusreform (is) igényelte azt, hogy elszakadjuk a fizikai pixelektől, mert direkt pixelekkel, egész szám értékű vonalszélességekkel igen szűk horlátok között lehet csak vonaltípusokat kialakítani, Konstantin így is kihozott belőle mindent, amit lehetett.

Halkan merem csak megjegyezni, hogy MapSource és Garmin GPS-ekhez lehet egyedi vonalítpusokat készíteni, TYP névre hallgat, lásd NaviGuide 4.x, de ez szintén csak egész számú pixelszélességet tud, csak egyfajta színt, vastagságot és mintázatot, továbbá a készülékek alig támogatják.

Azt viszont elég hangosan merem megjegyezni, hogy a Garmin kimenet a sokadik fontosságú a sorban, megelőzi az SVG, a GE és ha elkészül, akkor a mapedit.
[előzmény: (6307) Peter68, 2006.08.18 12:26:13]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 12:26:13 (6307)
Gyanítom, hogy a Mapsourcera és a GPS-re nincs hatással, pedig az lenne a tuti.

Tényleg András,
Nem tudsz írni egy navi progit ami ugyanígy jelenít meg? A PDA szekció erősen megköszönné.
[előzmény: (6306) bregő és andorpapa, 2006.08.18 12:20:00]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 12:20:00 (6306)
Ha jól értem, akkor ez az egész AA téma csak a MapEditre terjed ki, azért, hogy a szerkesztett anyag jól nézzen ki. Ez gyakorlatilag az outputra nincs hatással, csak a mapedit megjelenítő motorját bütykölted meg, ennek eredménye a kultúrmegjelenés. Vagy van egyéb hozadéka is a dolognak (az új vonalak, típusok, színek más témát képeznek)?
[előzmény: (6305) Kolesár, 2006.08.18 12:03:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 12:03:07 (6305)
Vissza a terepre: ilyen szép földutakat rajzolhatunk:

[előzmény: (6304) Kolesár, 2006.08.18 11:50:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 11:50:17 (6304)
Íme egy SVG-hez hasonló úttípus, 6px széles fekete, rajta 4px széles fehér. A főúton csaltam, kijelöltem, azért sárga a közepe.

[előzmény: (6303) Kolesár, 2006.08.18 11:42:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 11:42:52 (6303)
Működik az alpha channel, vagyis átlátszóság, a példa kedvéért itt #808080-as 10 px széles sáv az út, alpha=50, vagyis ennyire átlátszó a 256-os skálán. Innentől már tényleg csak a fantázia szab határt a megjelenítésnek. Mindenkit megnyugtathatok, gyorsan frissül a kép mozgatáskor és nagyításkor.

[előzmény: (6302) Kolesár, 2006.08.18 11:33:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 11:33:50 (6302)
Sikerült a vonalrajzoló algoritmust kicserélnem simított vonalakra, működik. A mellékelt példa 1.5 px vékony fekete vonalakat tesz mindenhova, lásd az alábbi képernyőképet. Innentől nagyjából olyan vonal- és felülettípusokat definiálink, mint az SVG-ben is (nem tudom, van-e átlátszóság, de az kevésbé fontos, mint az élsimítás).



A mellékelt példa egyúttal jól illusztrálja a 6284-es hozzászólásom 3. pontját. A ládától északnyugatra kerülő út határozott jobbos ívét bizonytalan balos ívradabok szabdalják, ami zavaró.
[előzmény: (6300) Kolesár, 2006.08.18 10:59:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 10:59:21 (6300)
A műút típuson éppen próbálkoztam, ne aggódj miatta. A majdnem függőleges vonal a lényeg, ez a simított (=antialias). Ez csak az első példa, egy 1.5 pixel vastag fekete. Az antialial enőnye nem csak az, hogy szürkékkel segíti kevésbé darabosra a vonalat, hanem hogy tudunk rendesen kinéző vastagabb, illetve többrészes vonalat rajzolni a képernyő 72 dpi-jén. Lásd az SVG-ben és a GE-ben.
[előzmény: (6297) Peter68, 2006.08.18 10:48:34]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 10:48:34 (6297)
András,

Hova lett a falvakat összekötő műút?
Vagy az az antialias és éppen eltűnőben van?

A tök egyenes függőleges vonalat sem értem rögtön Pákozd mellett.
[előzmény: (6296) Kolesár, 2006.08.18 10:41:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 10:41:50 (6296)
Lehet, hogy sikerül antialias-vonalakat rajzoltatni a mapedittel, íme az első kezdemény, becsületszavamra eredeti képernyőkép.

[előzmény: (6289) Kolesár, 2006.08.18 09:00:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 09:00:47 (6289)
Örömmel jelentem, hogy sikerült végre valódi pontozott vonalat előállítanom mapeditben, így jobba tudjuk differenciálni a megjelenítést. Ösvényre javaslom a pontozottat, a gyalogútra pedig a mostani 0x16 Walkway/Trail kinézetét.

Sikerült tetszőlegesen szaggatott vonalat is rajzolnom, antialias nélkül persze elég vicces ha ferde, de legalább van.
[előzmény: (6287) Kolesár, 2006.08.18 07:49:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 07:49:00 (6287)
Moderátori jogommal beleszerkesztettem véleményemet az úttípus-leírásodba.
[előzmény: (6235) kepenu, 2006.08.17 10:45:14]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 10:45:14 (6235)
Volt egy ilyen vitaindítóm, de senki nem reagált rá, talán mind szabin voltatok ;-)
Van ezzel kapcsolatos ötletetek?
[előzmény: (6234) Kolesár, 2006.08.17 10:08:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 10:08:46 (6234)
Azok a beépített level-konverziós szabályok nem befolyásolnak mást, mint a helyi megjelenítést a mapeditben. Nincs közük a Garmin exporthoz (hiszen oda tök más vonaltípusok kerülnek), sem más exporthoz. A feltöltött Endlevel érték (akár defaultból jön, akár 0-n marad) nem kerül felhasználásra sehol. Inkonzisztenciáról tehát nem beszélhetünk.

A vonaltípusok reformja a szélesség és burkolat paramétert váltja ki, tehát külön vonaltípus lesz ezek minden értelmes variációjára.
[előzmény: (6232) Trackman, 2006.08.17 09:26:44]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 09:26:44 (6232)
Jó ötletek!
De akkor a level-konverziós szabályok be lesznek égetve az exe-be, és az ilyen statikus dolgoktól mindig "félelemérzetem" lesz... hibalehetőség a mapedit-DB szabályok közti inkonzisztenciában. Esetleg kéne mellé egy update-check funkció, ami nézi a neten, hogy van-e újabb mapedit, mert még fontosabb lesz, hogy mindenki mindig a legfrissebb mapeditet használja.

Extra: milyen paraméter esik ki (esetleg jelenik meg) a típusváltással?
[előzmény: (6230) Kolesár, 2006.08.17 07:34:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 07:34:29 (6230)
A ma reggeli mapedit-fejlesztés eredménye egy speciális szerkesztési beállítás lett, amelynek neve 'Level 0 only'. Ez a kapcsoló automatikusan aktiválódik, ha a Typeset=Turistautak, vagyis szerkesztésre készült .mp fájlt tölt be. Hatásai:

- minden új objektum a level0-ra kerül, akármelyik réteg is volt aktív a rajzoláskor (hibalehetőség kizárása)
- csak a level0-ra tett objektumokat mutatja (ez csak a biztonság kedvéért, mert nem nagyon lehet benne más)
- vonaltípustól függően automata típusváltás, vagyis a megrajzolt vonal egyből megjelenik felsőbb rétegen is, mégpedig azzal a típussal, ami a rétegre jellemző
- vonaltípustól függő automatikus endlevel-beállítás, hogy a fent leírtak működjenek is (az adatbázisból letöltött cuccok kapnak endlevelt, ez az új vonalakról gondoskodik)

A fentiek eredményeképpen nem kell odafigyelni, hogy level0-n rajzolunk-e, az újonnan rajzolt utak pont úgy jelennek meg, mint a már meglevők, és kisebb lesz a szerkesztendő fájl is, mert nem kell duplikálni a vonalakat a típusváltáshoz.

Egyelőre még nem publikálom, majd az új típusokkal együtt. Addig is várom a véleményeteket ezügyben. Amit érdemes lenne átbeszélni: default extra paraméterek is lehetnének vonaltípusonként, vagyis a sablonokat (végre) beépíthetjük a mapeditbe.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók