turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.08.16 08:17:22 (6151)
Igen, Pécs két szélén, a 6-os út mellett vannak a tecsók, a régi kint Uránvárosban, Szigetvár felé, a másik (ez kb. 1 éve épült) pedig a Budai vámnál, Gyárvárosban, Budapest felé.
[előzmény: (6149) Kolesár, 2006.08.16 08:04:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.16 08:04:34 (6149)
Két TESCO van Pécsett?

Az a Pécs Plaza polygon elvész a nagy várospoligon alatt. Javaslom, hogy a várost húzd összébb úgy, hogy a Plaza kívül kerüljön (vagy lyukban legyen), ném üres hellyel maga körül. Emellett fontos, hogy POI is legyen róla, ez még jobban felhívja a figyelmet és így lesz kereshető.

Beleszerkesztettem a javaslatokat és feltöltöttem.

Adat-javaslat a jövőre: Kozásmisleny CLC-je még nem tud az ÉNY-i részén épült újgazdag-negyedről. Ha arra jársz, kerüld meg kérlek.
[előzmény: (6143) KiVi, 2006.08.16 00:11:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2006.08.16 00:11:43 (6143)
Rajzolgattam még egy picit:
http://turistautak.hu/tracks.php?id=2285
[előzmény: (6102) KiVi, 2006.08.15 09:17:40]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2006.08.15 09:17:40 (6102)
Jöhet keményen! ;)

1. OK
2. OK, tehát a vonalvéget is kell keresni.
3. OK
4. Lemaradt, nincs felüljáró ott.

+1 A vonaltípusokban elég nagy káoszt látok, pl a pécsi kerékpárutak unpaved-el vannak rajzolva...
+2 OK

Van a mapeditben távolságmérő tool?
[előzmény: (6100) Kolesár, 2006.08.15 08:41:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.15 08:41:47 (6100)
Régi ismeretségünk alapján keményen kritizállak ;-)

1. 46.168833 18.425545 pontnál tehettél volna time zome-t észak felé, ahogy a track és mutatja, amúgy én is emlékszem az út folytatására, feltettem. Amúgy ezt a földutat 1 trackből nem kellett volna ennyi node-al rajzolni, mert tuti, hogy a gyaloglás okozott kiugrásokat, az út nem kanyarog így.

2. 46.169025 18.427348 pont környékén buta lett a csomópont, kaptál volna egy 5 méteres rövid szakaszt, mert a földút végét nem oda húztad be, ahol az aszfalt megszakadt a kereszteződésben, hanem az egyik rész utolsó előtti node-jához. Így a feltöltéskor elvágta volna az újonnan létrejött másik csomópontban, a maradék szakasz meg nyúlfarknyi lett volna. Ilyenkor érdemes rákattintani a vonalra, amire csatlakoztatsz, hogy nincs-e vége a közelben. Ezt úgy javítottam, hogy a meglevő két vonal találkozását elhúztam oda, ahová te bekötötted a földutat. (Meg toligáltam a többi ponton is, hogy szebben íveljen.)

3. K+, P+ indulásához nem kell külön kis földút-darabka ÉS time zone, én csak az utóbbit tettem volna, labelben a jelzéssel. Ráadásul a csomóponttól ÉNY felé (P+) meghagytad egybefüggően a K+ P+ szakaszt, így annak a pici résznek a jelzése szintén K+ P+, ami topológiailag hibás. Elvágtam.

4. 46.054927 18.184320 környékén a földút és utca nem kapott közös node-ot, ez így felüljárót jelent, ez a heyzet vagy véletlenül lemaradt? Kicsit keletre a 46.054933 18.187762 pontban a földúton már van mode, ahol az utat metszi (?), de az úton nincs, így ez sem keresztezés.

+1. nem kell minden aszfaltot 0x01-el rajzolni, bátorítanálak a 0x04 Arterial road használatára, bár ahogy nézem ezt nem is te rajzoltad, bocs.

+2. Ha sok új, egymást keresztező utat töltesz fel, akkor nem árt, ha elszabdalod őket a csomópontokban, mert különben egy csomó fölös id-t elhasznál a feltöltéskor, mert először teszi adatbázisba és utána szabdalja fel a csomópontokban a vonalakat.

Feltöltöttem a nevedben.
[előzmény: (6091) KiVi, 2006.08.14 22:53:27]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2006.08.14 22:53:27 (6091)
Berajzoltam az első vonalacskáimat, kérem megszakérteni:
http://turistautak.hu/tracks.php?id=2285
[előzmény: (6069) Kolesár, 2006.08.14 07:42:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.14 07:42:08 (6069)
OK, adtam mindre, plusz tömeges trackletöltést és trackszerkesztést is.
[előzmény: (6063) KiVi, 2006.08.13 20:52:17]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2006.08.13 20:52:17 (6063)
Kérek mp letöltési jogot a Mecsekre, elkezdtem nézegetni a Mapeditet... Köszi!
[előzmény: (6058) Kolesár, 2006.08.13 15:51:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.13 15:51:31 (6058)
4:1 arányban vesztett a kiugró track, a többi nem nagyolta el. Gyakoribb az első eset, amikor a kanyarok elnagyoltak, eltolódtak az első tracktől és a többi, finomabb trackból nem kerül finomításra a vonal.
[előzmény: (6055) Peter68, 2006.08.13 15:26:26]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.08.13 15:26:26 (6055)
Abban igazad van, hogy ahol több track megy, valószínűleg az az igaz, de az említett példában akár az is lehetett igaz, hogy a törés a valóság, és a többi track "nagyolta" el a kereszteződést.

Megmondom őszintén, hogy a már feldolgozott trackeket nagyon ritkán kérem be a térkép alá, mert egy sűrűn bejárt környéken szinte lehetetlen rajzolni a sok vonaltól, és még a gépem is képes megnyakkanni a rengeteg anyagtól.

Terveztem, hogy egyszer nekiülök és csinálok egy ilyen elenőrzést, de ezek szerint itt megelőztél. :-(
[előzmény: (6051) Kolesár, 2006.08.13 14:23:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.13 14:23:55 (6051)
Az alábbi ívet a Bakonyban találtam, 1 trackesnek volt megjelölve az út, miközben 5 track látható alatta, ebből 3 használható, viszont egy negyedik, rosszul ívelő trackből konvertálva készült a térképi vonal. Még érdekesebb, hogy ezen rossz track feldolgozási dátuma későbbi, mint a jó trackek közül kettőé.



Megrajzoltam szépen ívelve, kis törésszögekkel, egyenletes ponteloszlással:



Tanulságos az eset, sokfelé található ilyen, érdemes belenagyítva ránézni az utakra, érkezett-e az idők folyamán olyan track, ami finomít a nyomvonalon. Sok esetben az új bejárás éppen csökkenti a node-ok számát, mert kiderül, hogy az eredetileg felhasznált track hibás vétel miatt ugrándozott.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók