turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 16:58:02 (58307)
Szerintem 100%, hogy nem egy fix htm v. html file, az hogy a PHP hány fajta eredmény oldalt produkál azt a forráskód nélkül nem lehet tudni.
Mindaddig míg nem látod a PHP forrását addig nem mond azt, hogy könnyen megvalósítható.
[előzmény: (58306) Szem, 2012.11.08 16:53:43]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 16:53:43 (58306)
Szerintem nem, ez vagy egy fix file, vagy generált, bármely esetben könnyen módosítható (vagy tévedek?)
[előzmény: (58303) kimici, 2012.11.08 16:49:57]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 16:49:57 (58303)
Szerintem PHP-ben ennél azért picit bonyolultabb.
[előzmény: (58296) Szem, 2012.11.08 16:18:02]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 16:18:02 (58296)
A forrás ez akart lenni:

tr bgcolor="#F8F8F8" id="row_Burkolat"...
....
option value="aszfalt" selected>aszfalt< /option>
option value="rossz aszfalt">rossz aszfalt< /option>
option value="beton">beton
option value="makadám">makadám< option>
option value="köves">köves< /option>
option value="kavics">kavics< /option>
option value="homok">homok< /option>
option value="föld">föld< /option>
option value="középen füves">középen füves< /option>
option value="fű">fű< /option>
option value="vasút">vasút< /option>
option value="kisvasút">kisvasút< /option>
[előzmény: (58295) Szem, 2012.11.08 16:14:38]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 16:14:38 (58295)
Ha jól látom, akkor a webes felületet én is könnyen át tudom írni (mármint a forrás szöveget) és ha ok, akkor valaki felteszi.
Jelenleg így néz ki:

....
aszfalt
rossz aszfalt
beton
makadám
köves
kavics
homok
föld
középen füves

vasút
kisvasút

A Tuhuparam átírásáról nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem a forrást, de szerintem meg tudnám írni.

Marad a meglévő adatbázist átkonvertáló procesz.
[előzmény: (58294) Szem, 2012.11.08 16:05:51]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 16:05:51 (58294)
Egyrészt teljesen értem, amit írsz, másrészt pedig ez szerintem az útburkolat paraméterre nem (teljesen) igaz.
Saját tracknél vagy leírom vagy nem, idegen tracknél vagy le van írva vagy nem, ezek után vagy kitöltöm vagy nem.
A jelenlegi hiányos készletből marad a vagy nem, mert egyszerűen nincs mód megadni pl zúzottkövet, keramitot stb.
Aki nem tölti, annak nem mindegy, hogy 8-ból vagy 18-ból NEM választ?
Egyedüli valós probléma a rendszerbe való integrálás, mert ha jól látom, erre nincs senkinek ideje megcsinálni.
[előzmény: (58293) cseremoha, 2012.11.08 15:49:16]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 15:49:16 (58293)
Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy nagyon nehéz, szinte lehetetlen egy ilyen önkéntes alapont működtettet projektben komolyabb változtatásokat kieszközölni úgy, hogy ez a változás mindenkinek az igényeit kielégítse, de legalábbis az egyes tagokat ért hátrányok elfogadható mértékűek maradjanak.

Vannak közöttünk olyanok, akik szerint már túl bonyolult a rendszer, sok a felesleges paraméter és vannak közöttünk olyanok, akik szerint még több paraméterre lenne szűkség. Nehéz lesz a kiegyezés.

Az egyszerűsítés hívei nem fogják kitölteni a paramétereket és nem fognak válogatni a sok-sok vonaltípus és POI közül, hanem az első kezük ügyébe kerülőre kattintanak - ahogyan most is teszik.
Az "adatbázisépítgető itinerlovagok" pedig továbbra is csak szívják a fogukat a minden információt nélkülöző vonalak és üres POI-k láttán.

Az egyes úttípusokról összeállított táblázat komoly szellemi munka eredménye, amelyért köszönettel tartozunk elkészítőjének.
[előzmény: (58289) Szem, 2012.11.08 13:02:38]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 13:02:38 (58289)
Talán ez az első konstruktív hozzászólás!
Természetesen én sem úgy gondoltam, hogy holnaptól már működjön.
Tovább egyszerűsítve a problémát már csak 1 dolog kellene:
- részleges egyetértés, hogy jó-e a táblázat (nekem van 1-2 fenntartásom vele)
Ha ez meg van, akkor (aki tudja) írja meg a KÖVETKEZŐ konkrét lépés, hátha tudok segíteni ebben, ha nem akkor várok míg elkészül.
[előzmény: (58288) Hev, 2012.11.08 12:38:45]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 12:38:45 (58288)
Én a magam részéről csak köszönni tudom a részletes és alapos munkádat.
Elkészültél vele és bekerülhet az esetleg megvalósításra váró feladatkörbe, bár én annak is örülnék, ha a turistautak.hu legalább úgy működne mint eddig.
Egy módosítást könnyű elképzelni de egy kicsit nehezebb megvalósítani, nem akartam eddig számszerűsíteni, hogy kit érdekel még mélyebben ez a problémád de szerintem Te is gyorsan meg tudod számolni.
[előzmény: (58287) Szem, 2012.11.08 12:29:51]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 12:29:51 (58287)
Szerintem alapvetően nem az a gond, hogy mire jó ez és ki használja, mert ezt már részletesen leírtam korábban.
ELŐSZÖR a lehetőséget kell megteremteni, mert jelenleg sok olyan burkolat típus NINCS, ami fontos lenne (persze csak annak akinek egyáltalán fontos bármelyik típus is).
Ehhez 3 dolog kellene:
- részleges egyetértés, hogy jó-e a táblázat
- a webes felület (és a tuhuparam / lektor) átírása
- a meglévő paraméterek átkonvertálása egy processzel
A többi már a trackelőkön és felhasználókon múlik. Ezt a táblázatot szívesen átadom, hogy wikire felkerüljön: http://www.szerako.hu/_tuhu/Utburkolatok.pdf
Nyilván ettől nem lehet tudni az ismeretlen trackek nem létező paramétereit, nyilván lesz olyan út, ami nem lesz jól besorolva, nyilván lesz olyan út, ami menet közben burkolatot vált... De ez EDDIG is így volt!
[előzmény: (58286) olahtamas, 2012.11.08 12:07:11]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 12:07:11 (58286)
Nem csak a technikai megvalósítása a kérdés, hanem a terepen sokszor nagyon nehéz eldönteni, hogy akkor most ez az út milyen is.
Ráadásul sokszor egy egyenes úton belül is változik.
Egy szórt útból is csak idő kérdése, és felveri a gaz.
Meg láttam már olyan földutat is, ami középen füves, a nyomvályúk meg ki voltak aszfaltozva.
De biztos vagyok benne, ha felveszünk 234 féle útburkolatot, akkor is záros határidőn belül találunk olyat, ami még nem volt :)
[előzmény: (58282) Szem, 2012.11.08 11:01:20]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.08 11:01:20 (58282)
Látom, hogy a térkép ilyetén pontosítása -rajtam kívül- nem érdekel senkit, most már csak kíváncsiságból az érdekelne, hogy egy sima szöveges paraméter módosítása milyen problémát okozna?
[előzmény: (58173) Szem, 2012.11.03 19:21:17]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.11.03 19:21:17 (58173)
Kedves Mindenki!

Szabiról visszajőve, kicsit frissen, újult erővel és lelkesedéssel átnéztem az általam korábban javasolt útburkolat változtatási javaslatokat, és úgy gondoltam teszek +1 próbát.
Tudom, hogy sokan ezt nem töltik, de - szerintem - ne vegyük el attól a lehetőséget, aki ki szeretné / tudja tölteni, legalább legyen miből választania! Ezért ismételten felteszem a javaslataimat:

0 Természetes útburkolatok
Általában a természetben megtalálható eredeti állapotú vagy állatok, emberek, járművek által kijárt utak burkolatai, de ide tartoznak teljesen tönkrement, kopóréteg nélküli makadám és aszfalt utak is, valamint az elhanyagolt, földdel, homokkal beterített kőburkolatos utak.
01 Füves - Zömében füvel, illetve ehhez hasonló növényekkel, gazzal fedett út.
02 Agyagos - Legtöbbször világosbarnás, sárgás színű, száraz időben nagyon keményre száradó zömében agyagos út, amely esőben folyóssá, tapadóssá válik.
03 Homokos - Laza felső rétegű út, melynek felső néhány cm-re (1-2, de akár 10 cm is) "poros", homokos, esetleg kicsi kavicsokkal. Szárazon a cipő belesüpped ebbe rétegbe.
031 Homokos középen füves - Az előzőkben leírt homokos út, középen füves csíkkal.
04 Földes - Világostól a sötétbarnáig, feketéig terjedő színű, normál föld út, esetleg kisebb kavicsokkal tarkítva, de nagyobb kövek nélkül (nem kaviccsal leszórt ->11, ->12).
041 Földes középen füves - Az előzőkben leírt földes út, középen füves csíkkal.
05 Kavicsos-köves - Zömében kisebb (1-2-3 cm) kavicsokból állót burkolat, melyben megtalálhatók a nagyobb kövek (5-10cm) is. Lehet tönkrement burkolt út. Személyautóval még éppen járható.
06 Köves-sziklás - Közepes és nagyobb kövekből álló, sziklákkal tarkított út. (nem kövekkel burkolt út ->21). Lehet tönkrement burkolt út. Személyautóval nem, terepjáróval is csak nehezen járható.

1 Szórt / terített útburkolatok
Szemben a természetes útburkolatokkal, ezen az utak mesterségesen lettek kialakítva különböző szemcsenagyságú anyagok leszórásával és azok tömörítésével, behengerlésével, vagy e nélkül. A leszórt anyag mérete lehet egyforma és változó is.
11 Kavics - Egyforma szemcsenagyságú, apró (0.5-1 cm körüli) folyami kavicsokkal (lekerekített és nem hegyes-szúrós) leszórt út, mely nem tömörödik össze, lépések alatt "ropog".
12 Kisszemcsés-zúzottkő - Apró murvás út. Különböző nagyságú, apró (0.1-2 cm körüli) kőzúzalékkal leszórt, esetleg behengerelt út, mely igen jól összetömörödik. Újonnan viszonylag sima felületű.
13 Nagyszemcsés-zúzottkő - Különböző nagyságú, nagyobb köveket is tartalmazó (1-10 cm körüli) kőzúzalékkal (murva, bazalt) leszórt, behengerelt út, tömörödés után is nagyobb kövek lehetnek az úton/útban.

2 Kiselemekből rakott útburkolatok
Különböző méretű, anyagú és fajtájú kézzel mozgatható kiselemekből rakott útburkolatok. Az egyes elemek elhelyezhetők közvetlenül egymás mellett is, illetve térközökkel, melyeknél az út földes / füves lehet.
21 Kőburkolat - Különböző fajtájú kövekkel (pl. terméskő) burkolt út, az utak melletti sárrázóhoz hasonló, viszonylag egyenetlen felületet ad, de személyautóval még járható.
22 Gyephézagos térkő - Különböző alakú és mintájú, legtöbbször betonból vagy műanyagból készült, gyephézagos burkoló elemekkel fedett út, melyen a fű keresztül nő, vagy föld, murva van bennük.
23 Beton járólap - Négyzetes (~40*40 cm) beton elemekkel burkolt út, az elemek között térköz is lehetséges, ekkor közöttük fű, föld, kavics vagy murva található.
24 Viacolor - Térkő. Különböző méretű, színű és alakú, főleg beton elemekkel burkolt út, illetve díszburkolat (kocka elemekből -> 25).
25 Keramit - Téglalap alakú, agyagból sajtolt, égetett, jellegzetesen sárga színű téglával burkolt, vizesen nagyon csúszós út.
26 Kiskockakő - Kocka alakú (5-7-10 cm) egyenlő oldalhosszúságú elemekből rakott útburkolat, mely kevésbé ráz mint a Nagykockakő. Különböző színekkel díszburkolat is rakható belőle.
27 Nagykockakő - Macskakő. Kocka alakú (~18 cm) egyenlő oldalhosszúságú, általában bazaltból készített elemekből rakott útburkolat. Javításakor kisebb nagyobb aszfaltos részeket tartalmazhat.

3 Öntött útburkolatok
Különböző elvű és anyagú, képlékeny vagy önthető útburkolatok összefoglaló csoportja. A rossz burkolatú csoportba, akkor érdemes átsorolni egy utat, ha az jelentősen tönkrement, nem csak néhány gödör van rajta. Azon utak, melyekről már teljesen "eltűnt" a burkolat az aljzattól függően a 05, 06-os csoportba kerülhetnek.
31 Beton - Különböző technológiákkal készített, világos szürke színű betonburkolat, általában dilatációk vannak benne.
311 Rossz beton - Erősen töredezett, felpergett, rázós betonburkolat
32 Aszfalt - Különböző technológiákkal készített, ebből következően különböző felületű, sötétszürke színű aszfaltburkolat.
321 Rossz aszfalt - Gödrös, szétmállott, rázós, rossz aszfaltburkolat.

A teljes anyag:
http://www.szerako.hu/_tuhu/Utburkolatok.pdf


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók