turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 18:57:27 (41016)
Debrecen-Nyíregyháza esetén a forgalmi helyzet valóban szinte megegyezik (M30-M3 Miskolc--Bp csomóponttal).Nem is ez volt részemről a kérdés, hanem ezek:
- az adatbázisban levő megoldás
- A kimeneteken megjelenő kép
- a GPS-en megjelenő navigációs üzenetek (jelzi-e az elágazást).

** M3-M35 Bp--Nyíregyháza irányban:
autópálya (Utnev=M3) - autópálya (Utcanev=N/A és Utnev=N/A) - Autópálya (Utnev=M35)
Mapsource alapján úgy tűnik, hogy így jó a navigációs üzenet a csomópont előtt (Keep right onto M35-t jelez az elágazásnál).
- A kimeneten megjelenő kép jó
- GPS-en nem tudom, hogy milyen navigációs üzenet jelenik meg, de Mapsource-ben a fentebb leírt üzenetet jelzi (a directions fülön), ami jó.

** M30-M3 (Miskolc--Bp irányban):
Autópálya (Utnev=M30) - Lehajtó (Szelesseg=autópálya; Utnev=M30) - autópálya (Utnev=M3)
Mapsource alapján úgy tűnik, hogy így jó a navigációs üzenet a csomópont előtt (Exit right onto ramp onto M3, azaz kijárat jobbra majd M3)
- A kimeneten megjelenő kép fura a lehajtó miatt, holott az összekötő szakasz autópálya szélességű.
- GPS-en nem tudom, hogy milyen navigációs üzenet jelenik meg, de Mapsource-ben a fentebb leírt üzenetet jelzi (a directions fülön), ami jó.

A konklúzió számomra az, hogy a ténylegesen autópálya-összekötőként funkcionáló nagy sebességű autópálya összekötő szakaszokat:
- rajzoljuk autópálya típussal
- Az útnév az összekötő szakaszon legyen N/A értékű vagy a következő autópálya szakasz Utnev-jét kapja meg.

Csak így fog megfelelő kinézet mellett a készüléken időben jelezni navigációs üzenetet.
Annál a csomópontnál, ahol azt akarjuk, hogy jelezzen a készülék ott már legyen Utnev-váltás.

Településen belüli csomópontoknál (nyilván nem autópálya csomópontra gondolok ;-)) az Utnev mellett nyilvánvaló, hogy az Utcanev= extra változása is bejátszik.

------

ktve,
1-2 m-es 60-90°-os szakasz jó ötlet volna, de szerintem a cGPSMapper simán kiveszi az ilyen szakaszokat a generalizálás során. Tehát végső soron szerintem hatástalan volna.
[előzmény: (41003) Vacsape, 2010.07.18 15:04:54]

Vacsapehozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 15:04:54 (41003)
Nem teljesen vágom a kettőt, de a Debrecen-Nyíregyháza elágazásnál nem hasonló a forgalmi helyzet?
[előzmény: (40998) Hajo, 2010.07.18 12:22:32]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 12:22:32 (40998)
M3-M30

Már nem emlékszem, hogy csak akartam vagy módosítottam is, de a kérdéses csomópontban Miskolc felől Bp felé haladva több alkalommal is bosszankodtam, hogy a GPS készülék nem jelzi, hogy a kijárat jobbra, majd M3, hanem csendben hallgat.
Ha ezt módosítjuk valamilyen fel-/lehajtó típusra, akkor jelez a készülék.

Azt mondja meg valaki, aki tudja, hogy más módon is el lehet érni ezt az állapotot (azaz autópálya típus legyen és ezáltal távoli zoom esetén se "szakadjon meg" az út az út és a GPS készülék is jelezzen lehajtás előtt). Lehet, hogy az útnévvel kell operálni?
[előzmény: (40985) kvte, 2010.07.18 10:32:51]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 10:32:51 (40985)
Az M3-M30 rosszul van. Egyszer megcsináltam jóra. Ap. lett a Bp -> Misk és a Misk -> Bp irány (ezek a valóságban is 2 sáv + leálló sávosok), aztán valakinek nem tetszett és visszacsinálta, aztán még később lett a teljesen logikátlan mostani kép (csak a Misk -> Debr az ap, ami egysávos).
[előzmény: (40970) KiVi, 2010.07.17 19:43:06]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 19:43:06 (40970)
Ráadásul nálunk is így van a többi helyen: M3-M30, M7-M70, M1-M19
[előzmény: (40969) KiVi, 2010.07.17 19:39:07]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 19:39:07 (40969)
Nézem az M31-es két végét, s szerintem tanulnunk kéne a "nagyoktól". Azaz ne fel/le hajtó legyen az egész csomópont, hanem a geometria fő iránya autópálya, hogy megmaradjon a folytonos hálózat s távolabbról szemlélve se legyen szakadt.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók