Debrecen-Nyíregyháza esetén a forgalmi helyzet valóban szinte megegyezik (M30-M3 Miskolc--Bp csomóponttal).Nem is ez volt részemről a kérdés, hanem ezek:
- az adatbázisban levő megoldás
- A kimeneteken megjelenő kép
- a GPS-en megjelenő navigációs üzenetek (jelzi-e az elágazást).
** M3-M35 Bp--Nyíregyháza irányban:
autópálya (Utnev=M3) - autópálya (Utcanev=N/A és Utnev=N/A) - Autópálya (Utnev=M35)
Mapsource alapján úgy tűnik, hogy így jó a navigációs üzenet a csomópont előtt (Keep right onto M35-t jelez az elágazásnál).
- A kimeneten megjelenő kép jó
- GPS-en nem tudom, hogy milyen navigációs üzenet jelenik meg, de Mapsource-ben a fentebb leírt üzenetet jelzi (a directions fülön), ami jó.
** M30-M3 (Miskolc--Bp irányban):
Autópálya (Utnev=M30) - Lehajtó (Szelesseg=autópálya; Utnev=M30) - autópálya (Utnev=M3)
Mapsource alapján úgy tűnik, hogy így jó a navigációs üzenet a csomópont előtt (Exit right onto ramp onto M3, azaz kijárat jobbra majd M3)
- A kimeneten megjelenő kép fura a lehajtó miatt, holott az összekötő szakasz autópálya szélességű.
- GPS-en nem tudom, hogy milyen navigációs üzenet jelenik meg, de Mapsource-ben a fentebb leírt üzenetet jelzi (a directions fülön), ami jó.
A konklúzió számomra az, hogy a ténylegesen autópálya-összekötőként funkcionáló nagy sebességű autópálya összekötő szakaszokat:
- rajzoljuk autópálya típussal
- Az útnév az összekötő szakaszon legyen N/A értékű vagy a következő autópálya szakasz Utnev-jét kapja meg.
Csak így fog megfelelő kinézet mellett a készüléken időben jelezni navigációs üzenetet.
Annál a csomópontnál, ahol azt akarjuk, hogy jelezzen a készülék ott már legyen Utnev-váltás.
Településen belüli csomópontoknál (nyilván nem autópálya csomópontra gondolok ;-)) az Utnev mellett nyilvánvaló, hogy az Utcanev= extra változása is bejátszik.
------
ktve,
1-2 m-es 60-90°-os szakasz jó ötlet volna, de szerintem a cGPSMapper simán kiveszi az ilyen szakaszokat a generalizálás során. Tehát végső soron szerintem hatástalan volna. [ előzmény: (41003) Vacsape, 2010.07.18 15:04:54] |