turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 16:23:40 (37128)
... Értem és támogatom(nám) is új típus bevezetését erre, csak nem tudom mennyire vagyunk elkésve...?
A felület-refom vitalapon azért volt szó ezekről a további javasolt típusokról. Sajnálom, hogy nem tudtam ott lenni 28-30-án, de azért arra gondoltam, hogy a vitalapot megnézitek, hogy mi maradt nyitott kérdésként. A Wiki pont ezért jött létre... Ott vitatjuk meg, majd ezt leszűrve beírjuk a tutit a szócikkbe. Sajnos ez utóbbi elmaradt.

Azt még bele tudom írni a konverziós függvénybe, hogy csak a 0x0d-s CLC242-k menjenek 0xa7-be, de ha "már" nem lesz lehetőség új típus bevezetésére akkor mi legyen a maradékkal? Menjen 0x8a-ba?.
OK legyen így ahogy írod. Egy dolog azonban biztos: Ma nincs egy szem olyan felületünk sem, ami valójában szántó. Honnan is lenne? A CLC-ből ezeket a felületeket nem emeltük át, mivel az volt a konszenzus, hogy az marad a background. Ebből az következik, hogy a 0xa8-nek felesleges 'szántó'-nak lennie. Legyen inkább 'intezív mezőgazdasági terület'.
[előzmény: (37126) kovrob, 2010.01.01 14:14:01]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 14:14:01 (37126)
CLC bővítés során nagyon sok helyen áttettük reservation poligon típusba (nem végeztük vele mindenhol). - Sőt, nagyon nem... A db-ben 5224db CLC 242-es polygonból mindössze 12db olyan van ami 0x0d-hez van besorolva.

Értem és támogatom(nám) is egy új típus bevezetését erre, csak nem tudom mennyire vagyunk elkésve. Elvileg András az elmúlt két napban már a php-ket dolgozta át a "már elfogadott" típsukészlet alapján... Hmmm.

Azt még bele tudom írni a konverziós függvénybe, hogy csak a 0x0d-s CLC242-k menjenek 0xa7-be, de ha "már" nem lesz lehetőség új típus bevezetésére akkor mi legyen a maradékkal? Menjen 0x8a-ba? A legkisebb hibát ezzel követjük el, hiszen az uborkát is vetik, illetve ezeken sem illik átvágni a búzatáblához hasonlóan. Vagy, mii lenne, ha a 0x8a-t neveznénk át "'intezíven művelt mezőgazdasági terület'-é és nem lenne szántóföldünk? Vagy ha a szántóföldeket is ebbe sorolnánk?
[előzmény: (37125) Hajo, 2010.01.01 13:46:44]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 13:46:44 (37125)
kovrob,

Hidd el nagyon sokat foglalkoztam a CLC bővítés előkészítése során a CLC 142 és CLC 242 kérdésével.

CLC 142 túlnyomó többségben pihenőövezet. Valóban 0xa7-ben a helye (üdülőövezet).
CLC 242 viszont nagyon vegyes. Ami ebből elszórt házas jellegű terület volt (pl zártkezti részek) azt a CLC bővítés során nagyon sok helyen áttettük reservation poligon típusba (nem végeztük vele mindenhol). A típusreform során tehát ami reservation poligon és Típus=CLC 242, azt tényleg lehet 0xa7-be (üdülőövezet) sorolni. Ami viszont nem ilyen (és nagyon sok van belőle) azt szerintem mindenképpen önálló típusban kellene sorolni. Erre javaslom a szántó helyett a 0x008a típust, vagy ha ez nem jó, akkor egy különálló 0x008c típust 'intezív mezőgazdasági terület' néven. Ebbe kerülnének a CLC 242-ből a kisparcellás, uborkaföldes, mezőgazdasági telep stb részek.

Ha viszont minden CLC 242 0xa7 lesz, akkor követünk el hibát, mert sok uborkaföld is üdülőövezet felületet fog kapni. Ezt nyilván nem szeretnénk.
[előzmény: (37124) kovrob, 2010.01.01 13:25:10]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 13:25:10 (37124)
A CLC 142 és 242 most egyaránt a 0xa7-be fog menni. Hosszú lenne leírni a magyarázatot, hogy miért ez lett a döntés. Rövídítve: Sok helyen a gyakorlatban már nehéz megkülönböztetni ezeket egymástól. Pl. Biatorbágy-Ürgehegy vagy Peca-tó.

A szántó típusra nem tudom mi volt a javaslat, mármint a bekerülését illetően. Az első napon mikor átnéztük a felülettípusokat már ott volt az előkészített anyagban, nem vettük ki. Ellenben van neki egy nagyonhalvány bitmap-je, tehát el fog különülni az üres háttértől.

Mail megjött, András válaszára várok még. ;)
[előzmény: (37121) Hajo, 2010.01.01 12:38:44]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 12:38:44 (37121)
kovrob,

A 0x008a szántó megnevezéssel teljesen felesleges külön felülettípust fenntartanunk a jelenlegi adataink alapján, hiszen azt a background adja.
Van viszont nagyon jelentős mennyiségű CLC 242 (komplex művelési) területünk, aminek kellene külön típus. Ezek többsége intenzíven megmunkált mezőgazdasági területek (kisparcellák, nagyobb zöldséges területek, +mg. telepek, melyeket most elég szerencsétlenül gyümölcsössel jelölünk).

Szerintem legyen ez:
0x008a intezív mezőgazdasági terület
[előzmény: (37120) Hajo, 2010.01.01 12:32:44]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 12:32:44 (37120)
...bár a legtöbben irtőznak attól, hogy poligonok egymásra legyenek pakolva...
Ettől én is irtózom, de a katonai és fok. véd területeken nem tudok más megoldást. A többi eset döntés kérdése (és elkerülhető is).
[előzmény: (37119) pgyp, 2010.01.01 11:47:11]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 11:47:11 (37119)
rólad tudtam és mivel neked válaszoltam, ezért nem írtalak be a sorba.-)

felületek sorrendje: Te is látod az omp-s forumokat, ott Peter68 szenvedett sokat a layeressel és a felületek sorrendjével, ő biztosan kapásból megmondja mi a helyzet, bár a legtöbben irtőznak attól, hogy poligonok egymásra legyenek pakolva.
[előzmény: (37118) Hajo, 2010.01.01 11:39:05]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 11:39:05 (37118)
Én magam is készítettem typ-et tuhu-hoz Mapsource alá.
Egy reg file importálása és egy typ file kellett hozzá.

Nádas-mocsár: Én tényleg úgy különböztetném meg, hogy nádas az, ami egész évben vízben áll.
Mocsár az, amiáltalában sáros, időnként vizes, de akár ki is száradhat.

Ez nekem eszembe juttatja az átlátszó felületek kérdését.
Ezt is tisztába kell tennünk, mivel lesznek/vannak olyan felületeink, amelyek üzemszerűen lefednek már felületeket: elméleti felületek (katonai terület /pl. kelet-bakony nagy részén/, fokozottan védett területek /pl. Velencei-tó, Nagy-Som-hegy stb./). Mocsár is lehet erdőben, füves területen, illetve nádas egy tó szélén nagy felületen. A legjobb ezeket átlátszó felületként megrajzolni.
Ahhoz azonban, hogy ezek megfelelően jelenlenek meg, be kell állítani a rajzolási sorrendet. Az a lényeg, hogy az átlátszónak szánt felületeket utolsóként rajzolja meg mind a Mapedit mind a Garmin (és egyéb) kimenetek. A Mapeditben nem tudom, hogy van-e eleve rajzolási sorrend (de jó volna tudni). Ha nincs, akkor gondolom még beépíthető utólag. A Garmin kimenetben typ esetén biztosan be lehet állítani a rajzolási sorrendet. (Typ nélkül nem tudom,hogy lehet-e. Erről talán peter68 tud többet mondani).
[előzmény: (37115) pgyp, 2010.01.01 11:19:46]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 11:19:46 (37115)
mivel tudjuk a clc-k "pontosságát" (ld omp határok 2 oldalán a különböző, elvileg összefüggő felületek kódolását), főleg ilyen nehezen eldönthető kérdésben, ami egyébként is gyorsan változik (feltöltik/lecsapolják/nádat levágják), így hiú ábránd azt hinnünk, hogy ezzel pontos infot közlünk. persze mehet felőlem, úgysem ez a legfontosabb kérdés.
typelés: nem tudom erről András véleményét és főleg nem akarom beosztani az idejét, de ebben a kérdésben szerencsére nem állunk rosszul, többen is próbálkoztak már ezzel, kepenu, Peter68, Trackman, kovrob és Tisztula is tudja csinálni emlékeim szerint. bocs, ha valakit kihagytam
[előzmény: (37112) Hajo, 2010.01.01 11:12:51]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 11:12:51 (37112)
pgyp,

1. miért kell a nádas/mocsárt ennyire kettészedni?
Mert a nádasban több víz van ;-) Komolyra fordítva persze nem kell szétszedni, de a CLC-ben is külön vannak, tehát a jelenlegi helyzetben úgyis külön van adatunk róla.
2. Igen ezek most a Mapeditben és ebből következően a raszteresen fognak megjelenni.
Garmin kimenet: én magam is szívesen látnék typ-elt kimenetet. Ebből egyelőre viszont csak az omp-s van meg.

kovrob,

...a községet én színben nem különböztetném meg a városoktól...
Szerintem, ha már van adatunk arról, hogy melyek a falvak, akkor használjuk az adatot és kinézetükben is különböztessük meg.

A jelenlegi típuskészlet nem tartalmazza a 0x8d-t. A db-ben is csak egyetlen árva felület van CLC 331-el. Kell? Ez ugye a homok.
CLC 331-ből valóban lehet, hogy csak egy van, de egy-két helyen van még homokos strand poligon rajzolva. Persze nem sarkallatos kérdés számomra sem. Egyszerűen van rá javaslat én meg pingáltam hozzá egy képet.

Írtam Andrásnak, ha megkapom az engedélyt beépítem a mapeditbe. Ehhez kérlek küld át majd nekem a bmp fileokat!
Biztos, hogy bmp kell? És mekkora méretben kell a Mapeditbe? Ha ez megvan, akkor pontosítom és küldöm.
[előzmény: (37110) pgyp, 2010.01.01 10:59:20]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 10:59:20 (37110)
Nekem tetszik, 2 kérdésem van:
1. -miért kell a nádas/mocsárt ennyire kettészedni? (azoknál a jobb oldali egyébként jobban tetszik)
2. ezek ugye a mapeditben lesznek első körben. meg lehet majd typelni ugyanezekkel a felületekkel a kimeneteket? nem értek egyet hegezolival abban, hogy "5. Bocs a fapados fogalmazásért: olyan kinézetűre kellene módosítani a térképet, ahogy az omp-n is látható. ". az már megvalósult, inkább más felülettel kellene előrukkolni.
[előzmény: (37105) Hajo, 2010.01.01 10:15:25]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.01.01 10:15:25 (37105)
Elkészítettem a felület javaslatomat a vitalapon javasolt felülettípusokra (összehasonlítva a meglevőkkel):

Pirossal jelöltem az újakat, szaggatottal a korábbiak alternatíváit).

0x008b? Vegyes erdő: maradna a fenyves színe, de fenyő ikon nélkü. (78C346)
0x00bf Bányaterület: (DDAC86 / C5783A)
0X008d? Homok: (E8DFA9 / AF9C2F)
0x008e? Sziklák: (D9D9D9 / 9C9C9C)
0x00a7 elszórt házak. Gyümölcsös és a falu színe közötti zöldessárga színnel. (E6E419)
0x00a8 mesterséges tér: Városi környezetben pl sétálóutsák, terek, szürkéskék (B6D1E0)
0x0098 hínáros: (Tisza-tóban pl sok ilyen van, vízijárművel járhatatlan) (A5D3FF / 0080FF)
[előzmény: (37095) Hajo, 2009.12.31 22:21:54]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.31 22:21:54 (37095)
Olvastam a hozzászólásod.
A Wiki-n a Felület-reform Vitalapon pont ez ez egyik típus, amit még szeretnénk létrehozni.
A 0xa7 illik rá.

0x008b vegyes erdő
...
0x00bf? Bánya felület
...
0xa7 Zártkertek/üdülőövezet/tanya (ritkán álló épületek többnyire külterületen. Általában mezőgazdasági jellegű területen v. pihenőövezetben)
0xa8 (v egy mesterséges) tér
...


BÚÉK
[előzmény: (37094) kimici, 2009.12.31 19:26:59]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2009.12.31 19:26:59 (37094)
Hajó nézd már meg ezt a hozzászólásom: 37087, melyik illik rá?
[előzmény: (37093) Hajo, 2009.12.31 18:49:10]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.31 18:49:10 (37093)
Felület javaslat:



Az utolsó publikus Mapedit tuhu-s típuskészletéből indultam ki.
Alapvetően az alábbiakat változtattam:
0x81 Erdő: kissé sötétítettem (A2D57F)
0x82 Fenyves: kissé sötétítettem és fenyő ikont kapott. (78C346 / 579130)
0x83 Fiatalos: erdő színű, de belekombinálva a bokros jele sötéttel. (A2D57F / 000000)
0x84 Erdőirtás: erdőnél világosabb színű és tönk ikont kap (B7E999 / 579130)
0x85 bokros: alapszíne rét és a jól ismert bokros jel. (omp konform) (D3F1C2 / 579130)
0x86 szőlő: Nekem túl harsány az eredeti zöld alapszínű, ezért tompítottam rajta. Kapott $ ikont. (A4DF20 / FFFF99)
0x87 gyümölcsös: itt is tompítanék az alapszínen (A4DF20 / 000000)
0xa4 nagyközség
0xa5 falu: mindkettőnél zöldítettem a szokásos reservation színen. (DDCF80)
0xb1 épület: viláGosszürke (omp konform) (BFBFBF)
0xb2 parkoló: középszürke (9C9C9C)
0xb7 szánkópálya: sötétítettem (00DEDE)
0xb8 golfpálya: golfütő ikont kapott (nem sikerült túl jól) (B7E999 / 57AB25)
0xb9 sportpálya: fehér labda ikont kapott (B7E999 / FFFFFF)
0xbc pályaudvar: (DF7A7A)
0xbe kórház: ikont kapott (FFBD95 / D98F00)
0xb0 mest.felület: barna (pl. bányaterületek, omp konform) (C5783A)

A többit nem bántanám.

Továbbá szükség lenne még egy-két felületre. Erről a wiki-n voltak javaslatok.
[előzmény: (37085) baggio, 2009.12.31 15:38:29]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.31 15:38:29 (37085)
Ha nincs jobb ötlet, akkor mehetnek az OMP-s színek.

Még lenne pár javaslatom:
- a temető polygonra mehetnének kis keresztek
- a lombhullató, tűlevelű, és vegyes erdők polygonjára lehetne tenni kis lombos fa vagy/és fenyő piktogramot, hogy jobban meg lehessen különböztetni

Már várom az új felületeket! Végre erdő lesz a sok "Nemzeti park" helyén. :-)
[előzmény: (37083) kovrob, 2009.12.31 14:07:15]

kovrobhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.31 14:07:15 (37083)
Ezeket tegnap csinálgattam. A szőlő kész, megvan a dollárjeles bmp a mapeditbe begyógyítva.
A többire küldj 255x255x255 formátumban színkódot és ha megszavazzák akkor belerakhatom.

Amire még ki kellene okoskodni színeket, mert most nincs megkülönböztetve:

b0
b1
b2
b3
b5
bc
bf

b4
be
bd

Ötletek?
[előzmény: (37082) Hajo, 2009.12.31 10:26:42]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.31 10:26:42 (37082)
Te foglalkozik most a Mapedit-tel reform ügyben (poi ikonok, felület grafikák stb vonalon)?
Ha igen, akkor jó volna még egy pár módosítás a felületeknél is:

Pl:
0x83 fiatalos jelenleg azonos az erdő színével
0x84 erdőirtás jelenleg azonos az erdő színével
0x85 bokros lehetne kevésbé erős zöld
0x86 szőlőskerteknél lehetne $ jel a kör helyett.

Ha elküldöd a meglevő felület cur(?) fileokat, akkor este szívesen
megcsinálom a fentieket.
[előzmény: (37073) urbalazs, 2009.12.30 23:51:58]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2009.12.30 23:51:58 (37073)
Már bekerült :-) De csak még a fejlesztői verzióba. Még egy kis türelmet kérünk...

Aki a wiki oldalt frissítgeti. vegye fel a kapcsolatot Andrással, mert a POI-król szóló wiki oldal automatikusan generálódik, csak CTRL+C, CTRL+V kell...
[előzmény: (37068) Hajo, 2009.12.30 22:00:19]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.30 22:00:19 (37068)
A Poi típuskészlet terve lapra feltettem a leendő ikon fileokat az eddigi ico mellett cur formátumban is (+gif, bmp).

Reméljük hamarosan bekerülnek a Mapeditbe is.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók