turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

gyu.hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 21:32:40 (27599)
Anreas,
Nem tudtam, hogy a TuhuIndex is garmin (kicsit keveredett nálam a navitel, 3d stb.). Továbbra is egyértelmű, hogy a "normál" turistautak.hu garmin kimenetet kellene megjavítani. Eddig azt hittem ezt csak András tudhatja, ami elég reménytelennek tűnt egy ilyen századrangú dolog esetén. De most új reménysugár csillant fel, talán valamelyik reform ezt is megoldja és vége az egyébként értelmetlen trükközésnek. (Mivel fogok akkor játszani ?)
A jelenség egyébként a szokásos: a Lurdy ház körüli industrial poligon is több felületből (outer element) áll. Azt figyeltem meg ebben az esetben az alkotórészek közül csak a sorrendben első felület lyukjai látszanak a "normál tuhu garmin" kimeneten. A Lurdy ház pont a második felületbe eső lyukban van, ezért nem látható.
pgyp,
Kösz, Szeged tényleg eléggé érdekesen alakul (párszor ránéztem, poligondarabaok és lyukak jönnek-mennek).
[előzmény: (27593) pgyp, 2009.02.02 21:02:17]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 21:02:17 (27593)
igen, ezt én már észrevettem korábban, sőt Szeged esetében ennél idegesítőbb eredmények is előjöttek a javítás során (sajnos még nem végeztem). A garmin kimenet generálásával lehet alami gond, mert a TuhuIndex teljesen jó.
[előzmény: (27589) Andreas, 2009.02.02 20:55:16]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 20:55:16 (27589)
Pontosan erről beszélek. Felül az alap TUHU Garmin térkép, alatt a TuristautakIndex:
Az első képen megfigyelhető hogy a Lurdy Ház és Praktiker poligon ott van (ld. feliratok) de a lyuk takarja őket.



OFF: jól érzékelem hogy már megint 110%-os a szerver terhelése?
[előzmény: (27583) gyu., 2009.02.02 20:22:34]

gyu.hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 20:22:34 (27583)
Andreas, én egyetlen problémával küzdök (úgy látom most pgyp is) : a (csak a) garmin kimeneten nem látszódó lyukakkal. Ezek a lyukak más kimeneteken látszanak. Ezen (gondolom) csak a garmin kimenet gyártás javítása segít. Ha gyönyörködni akarok a lyukakban megyek a webes (raszteres) térképre. Sajnos azonban nézegetésre inkább mapsource-ot használok, a kütyüm meg szintén garmin.
[előzmény: (27577) Andreas, 2009.02.02 19:04:48]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 19:04:48 (27577)
gyu:
Ha fel tudod idézni egy problémás poligon helyét, akkor nézd meg azt az új TuristautakIndex térképen is. A normál TUHU térképen például a budapesti Lurdy Házat takarja az industrial poligon (holott egy lyukba lett rajzolva) a TuristautakIndex térképen viszont tökéletesen megvan minden. Peter68 tud valamit :)
[előzmény: (27060) gyu., 2009.01.22 16:35:43]

gyu.hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.22 16:35:43 (27060)
régebben sokat csináltak úgy "lyukasztást", hogy 1 egyenes mentén mentek bele a polygon belsejébe majd ugyanott kijöttek, ezeket szerintem még nem sikerült felszámolni.

Ez nem biztos, hogy véletlen és fel kell számolni: a garminon nem (mindig) látszódó lyukakra gondolok, ami elég misztikus és valószínűleg több outer elementet tartalmazó poligonok esetén jelentkezik. Én ezzel állandóan küzdök. Egyik lehetséges megoldás a "virtuális lyuk". Ezek persze néha maguktól is eltűnnek (pl. egy újabb poligon vágásnál újra rendeződnek).
[előzmény: (27040) pgyp, 2009.01.21 20:39:01]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 20:39:01 (27040)
A lényeg és egyben a vizsgálandó feltétel:
Egy poligon egy Data0= során belül nem lehet két azonos koordináta.


régebben sokat csináltak úgy "lyukasztást", hogy 1 egyenes mentén mentek bele a polygon belsejébe majd ugyanott kijöttek, ezeket szerintem még nem sikerült felszámolni.
[előzmény: (27034) Andreas, 2009.01.21 18:30:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 18:30:00 (27034)
Amit viszont lehetne vizsgálni a Mapaudittal:
Néhányszor láttam hogy egy poligonnak két pontja ugyanarra a koordinátára esik, vagy a poligon határvonala "visszafordul". Tehát mondjuk így néznek ki a pontok 1, 2, 3, 2, 3, 4. Ez így leírva lehet hogy nehezen érthető, de aki láttot már ilyet tudja miről van szó.

A lényeg és egyben a vizsgálandó feltétel:
Egy poligon egy Data0= során belül nem lehet két azonos koordináta.
[előzmény: (27033) zayd, 2009.01.21 17:54:26]

zaydhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 17:54:26 (27033)
Eddig én úgy vettem észre, hogy a különböző típusú clc poligonok pontjai páronként nagyon közel vannak ugyan egymáshoz, de nem illeszkednek, egyébként egyetértek, hogy elég kesőbb is generalizálni.
[előzmény: (27032) Hajo, 2009.01.21 17:32:21]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 17:32:21 (27032)
A poligonokat a majdani felület reformig ne generalizáljuk ha lehet!
Gyenesdiáson az a döntés született, hogy lesz CLC 2000 felület bővítés (a jelenlegieken felül - de azok változatlan megtarátsával - további néhány felülettípus lesz beemelve). Mivel a jelenlegi felületek túlnyomó többsége is pontosan a CLC 2000 szerinti, a bővítéskor beemelendő felületek is jó eséllyel illeszkednek majd (kivéve ott, ahol mi rajzolók már módosítottuk a felületeket).
A múltkor emlegetett mpwiz program nagyon jó algoritmussal rendelkezik az adhesive generalizálásra. De csak akkor tud (bármilyen program) jól dolgozni, hogy ha a a szomszédos felületek (és pl rájuk illeszkedő vonalak) jól illeszkednek egymáshoz. Ha pedig most nekiállnánk generalizálni, akkor már biztosan nem illeszkednének az újonnan beemelendők.
Szóval a felületek tömeges egyszerűsítésével csinján bánjunk! A bővítés után pedig megvannak a tervek a szervezett poligon egyszerűsítésre. (pontos megnetrend még nincs, de terv az van ;-) )
Bővebb infó.
[előzmény: (27028) oli_b, 2009.01.21 16:58:14]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 16:58:14 (27028)
Hello!
Régóta nem szóltam, most hadd szóljak hozzá!

Old Eye robot-témájához: nagyon jó, hogy van ilyen, és hogy rá lehet uszítani a hülyeségeket kiszöszölni, viszont tartózkodnék attól, hogy "laikusoknak" ki legyen adva, és mindenki tetszés szerint konfigolja, meg ráuszítja a tájegységekre, aztán majd azon kapjuk magunkat, hogy egy-egy tájegység teljesen összeborul, aztán majd kapkodunk a backup-ok után, hogy vajon hol volt még jó a fájl.
Azt viszont támogatom, hogy Old Eye (aki tudja is, hogy mit csinál a progi), néha lefuttatja a tájegységeken, aztán a hibákat megírja ide a fórumba, aztán aki legközelebb arra rajzol, kijavítgatja azokat is.
Illetve egy ötlet, hogy mit nézhetne még meg (én is megírtam egy ilyen funkciójú progit, próbából lefuttattam a kőszegin, de csak report-only üzemmódban, és nem változtattam semmit az MP-n).
Szóval a polygonok felesleges pontjainak trimmelését.
Csomó polygonnak van olyanja, hogy 20-30 méteren belül 3-4 pontja. Tök fölösleges. Ezeket simán ki lehetne szűrni és kivágni. Olyan feltétellel, hogy azt nem bántani, amelyik közös egy másik poly egyik pontjával. Azt meghagyni, és a többit vagdosni (persze a 3-4 -es csoportból 1 azért maradjon).
Illetve a másik amit megnézett a progim: Tegyük fel hogy egy polygonnak van 3 pontja úgy, hogy messze vannak egymástól (mondjuk 200-300m), viszont a középső (pár méter tűréssel) egy vonalba esik a 2 mellette levővel, ekkor semmilyen új infót nem hordoz a polygon alakjával kapcsolatban, tehát a poly ugyanúgy néz ki akkor is, ha nincs ott a pont. Ekkor lehetne nyesni, ha nem közös pont vmivel.
Vélemények?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók