turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.07.24 09:57:04 (14519)
A legtöbb dologban igazat adok neked, viszont a bemérés überpontossága szerintem nem életfontosságú, hiszen:
- egy vasútállomás azért jelentősen nagyobb kiterjedésű objektum, mint egy erdő mélyén meglapuló forrás vagy pecsételőhely, aki nem vesz észre 40 méterről egy vasútállomást, azon a GPS sem segíthet
- egy-egy vasútállomás esetén nehéz meghatározni, hogy mit is tekintsünk "A vasútállomásnak". Gondolok itt arra, hogy hosszú, elnyújtott épülettel rendelkezik, esetleg több nagyobb épület együttese (az épület utcafrontja vagy a sín felé néző oldala között is lehet 10-30 méter), vagy szimplán az, hogy hol van az épület, és hol áll meg a vonat - két különböző dolog.

Arról nem is beszélve, hogy sokan vonatról mérnek be állomásokat, megállókat (én is tettem már így, nem is egyszer), ami lehet, hogy nem méterre pontos megoldás, de legalább felkerül a térképre a megálló 10-30 méteres pontossággal. Ellenkező esetben valószínűleg soha senki nem szállna le/fel a Világvége v.m.-en bemérés céljából.

Amit én is fontosnak tartanék: egységes POI névkezelés, valamint annak egyértelmű jelölése, hogy a sín melyik oldalán található az állomás.
[előzmény: (14514) cseremoha, 2007.07.24 08:48:39]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.07.24 08:48:39 (14514)
Arcal a vasút felé I. – POI-k

A hétvégén – a nagy melegre való tekintettel - átnéztem az adatbázisba feltöltött vasútállomás POI-kat és ennek tapasztalatait szeretném megosztani veletek.

Az adatbázisban 1033 magyarországi vasútállomás POI található, melyeket a következő csoportokra oszthatunk:

- 616 – „MÁV” vasútállomás és megállóhely
- 74 – „Kisvasúti” vasútállomás és megállóhely
- 33 – HÉV állomás és megállóhely
- 65 – Villamos megállóhely
- 10 – Fogaskerekű megállóhely

- 209 – autóbusz-megállóhely
- 10 – Metró „állomás”
- 3 – libegő és 2 hajóállomás
- valamint van még 12 duplikált POI is.

A bizonyosan rossz helyen lévő POI-k:
- a viszonylag sok autóbusz-megállóhely többsége térképrajzoláskor kerülhetett be az adatbázisba a „megtévesztő” TuHu-s jelkulcshasználat miatt. Elterjedésük konkrét tájegységekhez köthető: Zala, Balaton (Balaton-felvidék), Bakony, Kisalföld (Győr környéke), Budai-hegység, Gödöllői-dombság, Cserhát, Mátra és a Zempléni-hegység,
- a metró, a libegő és a hajóállomásokat nem biztos, hogy ide kellene feltölteni.

Néhány szó a vasútállomásokról:
- duplikált vasútállomás: Keleti pu., Kelenföldi pu., Kőbánya felső, Érd alsó, Kápolnásnyék (3x), Zánka-Köveskál, Ábrahámhegy, Pécs felső, Jósvafő-Aggtelek, Gyöngyös-Mátravasút,
- „valószínűleg” rossz koordinátán lévő vasútállomás: Mecsekalja-Cserkút kb140 m-re van a vágánytengelytől. (talán buszmegálló?),
- rossz néven szereplő vasútállomás: a 71-es vonalon lévő Dunakeszi vasútállomás helyesen Alagi major,
- meg nem nevezett vasútállomás található Somlóvásárhely, Horvátnádalja, Magyarnándor, Mátraballa, Ajka településeken.

A bejelentett koordináták vasútállomásokhoz való viszonya erősen függ a bejelentő szubjektumától: éppúgy található POI az állomás előtti térről, mint a vágányok végéről, ahol éppen le vagy felszállt a vonatra. Vannak mozgó szerelvényből bemért koordináták, amelyek akár 60-80 métert is elcsúsztak a „helyükről”, de hol is van a vasútállomások „helye”? Törekedni kellene arra, hogy a koordináta a vasútállomás „utasforgalmi súlypontjába” kerüljön. Vasútállomásoknál mindig az állomás felöli oldalra, megállóhelyeknél a vágánytengelyre. Nagyobb állomásoknál a bejáratot külön kellene koordinátásítani és ezt az exit ikonnal lehetne jelezni.

A vasútállomások neveinek írása, formátuma lassan átláthatatlan változatosságot mutat. Jó lenne megegyezni – kőbe vésni – valamely formátumot és következetesen ezt használni – javítva az eddig feltöltött POI-kat is. (Azt hiszem ezzel nem érdemes megvárni a POI reformot)
- A név után használjuk-e a pályaudvar, vasútállomás, vasúti megállóhely megnevezéseket és - ha igen – milyen formában?
- Teljesen kiírva vagy rövidítve?
- Hogyan rövidítsük, ahogyan kell: pu. – vá. – v.m. vagy egy kicsit slamposabban elhagyva a pontokat: pu – vá – vm ?

András,
A vasútállomás POI-ként szereplő autóbusz-megállóhelyeket át lehet-e valamilyen adatbázis művelettel „tolni” a helyükre vagy egyenként kell őket átirányítani? (Ha csak egyenként lehet tologatni őket akkor hogyan célszerű ezt megcsinálni? (A kérdéses POI-k kódját tudom mellékelni)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók