turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 19:52:15 (13102)
Gratula! Pontosító track a K100 útvonaláról soha nem árt;) Emlegettek a népek valami kerítéskerülgetést, ami tavaly még nem volt, nem tudom, hogy szerepel-e...
[előzmény: (13095) Attibati, 2007.05.22 18:22:17]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 18:22:17 (13095)
Ha a hosszára gondolsz : igen, sikerült beérnem Szárligetre 19:20 alatt. Ahogy látom a Pilis meg a Gerecse agyon van mérve ezen a szakaszon , így csak automata rögzítést állítottam be, ne teljen be a track memória, nem terveztem, hogy felrakom a tuhura. A K100 amúgy már útvonalként is fent van a honlapon.
[előzmény: (13090) olahtamas, 2007.05.22 15:56:26]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 15:56:26 (13090)
Szombaton sikerült jó tracket húzni ?
[előzmény: (13085) Attibati, 2007.05.22 14:22:19]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 14:22:19 (13085)
Kerékpárút az Óceánárok utca és a Fóti út között van, tovább én nem tudtam követni. A Külső-Szilágyi úton nincs kerékpárút csak Dunakeszi - alsó vasútállomásnál kezdődik újra. Dunakeszi -alsón belúl a gyalogosokkal közös az út , Dk -alsó és Dunakeszi között önálló kerékpárút van.
[előzmény: (13081) Szab, 2007.05.22 13:05:13]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 13:05:13 (13081)
Itt nincs kerékpárút? N47 35.597 E19 07.210
Mintha úgy emlékeznék, hogy lenne és a 2es út alatt is átmenne, csak erősen járdázós, padkázós. De lehet, hogy rosszak az emlékeim.
Nálad viszont, track alapján N47 36.459 E19 07.756 és N47 33.774 E19 06.622 pontok között nincs semmi kerékpárút. Akkor ide milyen út legyen? oo nélküli Residential street jó lesz?
[előzmény: (13080) Attibati, 2007.05.22 12:28:44]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 12:28:44 (13080)
Köszönöm, működik.
[előzmény: (13078) olahtamas, 2007.05.22 11:14:32]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 11:14:32 (13078)
Na kibontva a lépések:

térképek menü
Kiválaszt pl. budai hg.

Letöltés különböző formátumokban: -> Garmin Mapsource .MPS OK
És itt kiválasztani az Utak Trackként és a bepipálni, hogy csak a nullásak, vagy 1 trackeseket töltse.


[előzmény: (13076) Attibati, 2007.05.22 10:47:16]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 10:47:16 (13076)
Már csak arra kellene rájönnöm , hogy jutok hozzájuk :-)
[előzmény: (13074) Kolesár, 2007.05.22 09:43:19]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 09:43:19 (13074)
El is készítettem.
[előzmény: (13073) Attibati, 2007.05.22 09:41:25]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 09:41:25 (13073)
Nemrégen volt erről szó, akkor András megigérte, hogy gombnyomásra legyűjthetők lesznek a nullás trackek.
[előzmény: (13071) felazso, 2007.05.22 08:56:16]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 08:56:16 (13071)
Az elmélkedéshez még annyit, hogy vasárnap a Visegrádi-hegysében jártunk és (már kint a terepen) megdöbbenve tapasztaltam, hogy ezen a környéken is van track=1-es, sőt track=0-ás jelzett turistaút!
Nem is gondoltam volna, hogy ilyen (Budapest) közeli helyen ez előfordulhat.

Nem lehetne valamilyen módon listát vezetni arról, hogy egy tájegységben a jelzett utak egy adott időpontban mennyire feldolgozottak?
Akár a regions.php-hoz hasonló táblázat, amiben jelölni lehetne egy dátumot és hozzá azt, hogy minden út duplán felmért vagy x km csak track=1-es illetve kb y km track=0.

Néhány éve alkottam egy listát a turistautak adataiból a turabázisra, amivel eredetileg a célom volt kideríteni, mennyi jelzett turistaút van az országban. Ez a lista javarészt papírtérképi adatokon alapul. Már régen frissítettem. Számos helyen hiányzik a távolság adat.
Alkottam hozzá kétféle csoportosítást/összesítést is: egy jelzések szerintit és egy térségek szerintit.

Akár ezt is fel lehetne használni annak jelzésére, hogy melyek vannak teljesen/track=1-esen/semennyire felmérve.
[előzmény: (13048) johann g (Lud), 2007.05.21 17:33:12]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.05.21 17:33:12 (13048)
jó hogy új rajzolók is bekapcsolódnak a munkába talán ezért is érdemes újragondolni a dolgokat. azt látom hogy a "vizsgarajzolások" sok esetben pesti vagy szegedi de egyáltalában városi utcák.

ezek is kellenek, de mi az amitől a tucatnyi országutas térképnél többet ad a tuhu?
- friss állapotú turistautak jegyzéke
- kerékpárutak térképe
- turistautak járhatósága szint és távolságadatok
- interaktív POI adatbázis
- útvonaltervezés

sokadik pont, hogy Cinkota egy mellékutcájának vége babakocsival járható-e.

sokszor előfordult már, hogy jártamban-keltemben az országútról beköszönt egy jelzés, az út rajta a térképünkön a jelzés nem. ezek a kis jelzésfoszlányok is segíthetnének abban hogy az aszfaltos turistautakból is még több kerülhessen a rendszerbe. sokszor pár perc "felderítes" elég tisztázni kocsiból pár kilométernyi jelzett utat. ez se nagyobb fakírság, mint hármat fordulni minden körforgóban egy jó track reményében.


[előzmény: (13047) ergyd, 2007.05.21 17:23:30]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.21 17:23:30 (13047)
Ezen a témán már én is elgondolkoztam párszor, és jóllehet kezdő versenyző vagyok még ebben a térképészkedési sportban, arra a gondolatra jutottam, hogy "mindent". Illetve a lehető legtöbbet.

Biztosan vannak olyan objektumok, amelyek prioritást élveznek turistatérképi szempontból, de ha már csináljuk, miből tart minden olyat feltenni a térképre, amivel nap mint nap találkozunk. Ettől csak gazdagabb lesz.
Úgy gondolom senki nem indul el azért autóval Bivalybürgözdre, hogy trekkelje az oda vezető autópályát. Viszont ha már úgyis oda kell mennie valamiért elkészíti a trekket. Gyalogos trekkelésre szerveződő csapatokról már hallottam, de autókaravánokról még nem.

Ha turista alatt csak a bakancsos túrázókat, kirándulókat értjük, akkor való igaz, hogy -az én esetemben minden turista trekkemre esik 4-5 városi trekk (más nevében nem nyilatkozhatok), ha viszont mindenkit, aki nem hazai terepen kénytelen eligazodni, akkor nekik az is hasznos lehet, ha egy városban is tudnak tájékozódni.

Egyébként teljesen egyetértek a gondolattal és a szándékkal is, de a kizárólagossággal nem. (ez persze nem is hangzott el)
[előzmény: (13045) johann g (Lud), 2007.05.21 16:54:13]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.05.21 16:54:13 (13045)
a mai nap is csak elméleti fejtegetésekre "fussa".
múlt héten autókáztam kicsit és azon túnődtem mi az amit hasnosnak találok egy térképen, pontosabban egy turistatérképen, mert mi ilyet csinálunk vagy mi.
volt hogy példásan be volt rajzolva egy földvár megközelítése, a helyi gyalogúttal együtt, volt ahol semmi sem várt egy árva pöttyön kívül.
Vajtán áthaladva csodálkozva figyeltem, hogy frissen festett P S Z sávok virítanak a villanyoszlopokon, a mi térképünkön semmi. mondjuk nem tudom papírtérkép jelent-e meg erről a részről.
hazafele Bp. Petőfi Sándor utcán araszoltam, és temérdek turistát láttam pörögni a környező sétálóutcákon, amiből egy darab sincs berajzolva nálunk.

talán kicsit elmentünk mellékutca és körforgalmakkal spékelt bevásárlónegyed rajzoló irányba ami magában nem elitélendő, de mégiscsak más irányvonal kellene. persze azt rajzoljuk amiről van track, ezért lehet hogy inkább a trackelés fórumon kellene ezt írnom.
már korábban is elmélkedtem róla, hogy mi vihetné turista irányba a munkánkat. most is csak azt mondom valahogy célirányosan keresni kellene a felméretlen turistautakat, POIkat, a trackek között pedig jó lenne ha a temérdek autópályás track közül kivillanna pár valóban terepi út, vagy pl. Attibatti bicajútjával se kellene itt senki noszogatni, hanem kitűnne a feldolgozatlan trackek százai közül.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók