turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 14:23:15 (11698)
Papa71: a Garmin kimenetben minden szakasz kap infot a forrásban megjelelölendő RouteParam= sor alapján, amelynek 12 paramétere közül van egy No bike: 0-1 érték. Mindenkinek ajánlom megtekintésre a mapeditben egy tervezős polyline Properties ablakának Routing fülcséjét.

Olahtamas: szerintem az országúti kerékpáros nyugodtan tervezhet autós beállítással, az extrém MTB-os pedig gyalogossal. Itt a kerékpáros algoritmusnak az átlagos júzert kellene jól vezetnie, ami kb. a különálló aszfaltos bicikliutak, a makadám/dózerutak, valamint a közutak közül a mellékutak/utcák preferenciáját jelentené.

Tehát a routing a kevésbé nehéz. Egy jól kinéző, jó kiemelésekkel rendelkező kerékpáros térkép ennél nagyobb kihívás, asszem.
[előzmény: (11697) olahtamas, 2007.04.11 14:01:15]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 14:01:15 (11697)
Nem egyszerű, ezt nem vitatom, én még a kerékpározási stílust is belevenném.
Én pl. szívesebben tekerek egy kicsit rázós földúton 10 km/h-val, mint olyan úton, ahol 50 km/h-val húznak el mellettem a kamionok.

Persze vannak, akik országúti kerékpárosok, és inkább tekernek 30-40 km/h-val a forgalomban...
No és a másik véglet meg az extrém bicajosok, akik még a piros bicikliúton is végigmennek :)
http://turistautak.hu/route-sketch.php?route=13950,76035,76036

[előzmény: (11692) kepenu, 2007.04.11 12:45:56]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 12:45:56 (11692)
Nagyon bonyolult kérdés.
Fel lehet borítani a mostani kiemelési sorrendeket. a 11655-ben talán túlzottan el aprózódik a dolog. Kiemelés szempontjából valószínűleg elég lenne 6 kategória megkülönböztetése:
- kerékpárral nem használható közút
- kerékpárral használható közút
- aszfaltos kerékpárút
- jól kerékpározható burkolatlan út (makadám, dózer)
- burkolatlan jelzett kerékpárút
- kerékpározásra nem javasolt burkolatlan utak (ösvények, gyalogutak)

Még egy fontos elvi kérdés (nemcsak kerékpár ügyben): biztos, hogy 2007-ben, amikor már minden színes kütyü tudja a TYP-et (még András bővített firmware-jei is), mindenképpen hanyagolni akarjuk azt? TYP-pel gyerekjáték lenne a kiemelés.
[előzmény: (11690) olahtamas, 2007.04.11 11:32:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 11:32:43 (11690)
Jó ötlet !
Régebben már volt szó róla, de a POI reformot előbbre vettük.
Jó volna, ha generálható lenne egy bicajos térkép is.
Mondjuk első körben a labelben szereplő "OO" vastaggal kiemelve, a Sebességkorlátozás 30km vékony vonal, satöbbi.
A rajzolásban csak akkor rajzolni külön utat, ha az nem csak a burkolatra festett elválasztó, mert abban az esetben elegendő a labelbe tett "OO"

Autópályákat meg valami nem tervezős vonaltípusra (vagy akár mivel ezek elég szélesek még felületre is legenerálhatóak lennének)

Hirtelen ennyi jutott most eszembe.
[előzmény: (11689) papa71, 2007.04.11 11:19:16]

papa71hozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 11:19:16 (11689)
Ha lennének jelentkezők szeretném megvitatnia a:

Hogyan rajzoljunk kerékpárutat a tuhu-n?

Szükséges -e még egy (vagy több) paraméter a kerékpárutak rajzolásához?

Mi alapján döljön el egy út kinézete egy leendő kerékpáros térkép kimeneten és milyen úttipusokat használjunk?

kérdéseket...

A kérdésekkel kapcsolatban lásd még a 11655 -ös hozzászólást.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók