turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Wartburgoshozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 16:51:46 (14465)
Sajna az adott cikk nincs a web lapon. Én papir alapon olvasom.
http://www.outdoorsport.hu
[előzmény: (14464) yoggi, 2007.02.15 16:41:14]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 16:41:14 (14464)
hol lehet elolvasni ?
neten fenn van ?
[előzmény: (14462) Wartburgos, 2007.02.15 16:38:58]

Wartburgoshozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 16:38:58 (14462)
Tán nem olvastad?:)

Szerintem nem lehetet a szerzőnek könnyü dolga négyoldalon (fényképekkel illusztrálva) leírni közérthetően hogy egy témában járatlan olvasó át is lássa a dolgokat.
Úgy gondolom hogy jól sikerült, gratulálok! Akárki is volt:)
[előzmény: (14458) magpet, 2007.02.15 15:40:52]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 15:40:52 (14458)
Nagyon rossz volt?
[előzmény: (14456) Wartburgos, 2007.02.15 15:34:10]

Wartburgoshozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 15:34:10 (14456)
Az OUTDORR Magazin februári számában találtam egy cikket az autós navigációról. Ha valaki esetleg érdekelődne a téma után:)
[előzmény: (14455) magpet, 2007.02.15 15:10:23]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 15:10:23 (14455)
Ezen a fórumon ez egy örök téma lesz. Sokáig csak a GPS vs. PDA kérdésen ment a csevely, aztán jöttek a PNA-k. Ez utóbbi kategória alaposan terjed, és mivel a csapból is a PNA-k folynak, óhtatlanul egy kezdő jó eséllyel ezzel találkozik először. Ha valaki kitalálja, hogy akar GPS-t (mert azt ugye most mindeki akar), és volt a neten az a jópofa játék, az a geoizé, és akkor majd arra is jó lesz. Mindenféle kompromisszumokkal persze PNA-val is lehet geokesselni. Hogy kinek milyen igényei vannak, az pedig változó. Az igény megint érdekes kérdés: aki annyit tud a GPS-ről (nem bántásból!!!), hogy így mutatja az utcákat, meg beszél, annak valószínűleg fogalma sincs arról, hogy igényli-e a tracklogot. Mint ahogy mondjuk egy sivatagi őslakossal is nehéz lenne arról beszélgetni, hogy ha kap mobiltelefont, akkor legyen-e benne 3G, vagy elég neki a GPRS. :)
Van egy roppant egyszerű forgatókönyv, ami már többször bizonyított: ki kell találni, hogy hol és mire szeretnám használni a készüléket, és utána kérdezni. Erre nagyon jó ez a fórum, így születtek már itt boldog PDA-tulajdonosok és megrögzött kézi GPS-júzerek is. Van, akinek mindegy a vas, és van, aki elég határozottan egyik vagy másik póluson üldögél. Andorpapa biztosan rosszul érezné magát az erdőben PDA nélkül, és pedig megőrülnék, ha valami Garmin dolog nélkül kéne kitennem a lábam otthonról. A PNA-t tán még a PDA-nál is nehezebb túrázós GPS-nek tekinteni, de végül is miért ne? Ha nem is Mio-t, de Nüvi-t már próbáltam geokessingre használni, a láda meglett. :)
[előzmény: (14452) Ata72, 2007.02.15 14:36:14]

Ata72hozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 14:36:14 (14452)
Hidd el, nem kötekedni akarok, csak fontosnak tartom a tényszerű értekezést, a kezdőkért.
Teljesen világos! Nem is veszem annak, és én is az infócsere miatt írom le a tapasztalataimat. Nem gondolnám hogy bárkit ösztönöztem volna a PNA vásárlásra, vagy lebeszéltem volna a PDA használatáról.
Amit az elmúlt két hétben tapasztaltam, azt írtam le. Felnőtt emberként mindenki el tudja dönteni, hogy mi az ideális/megfizethető/szimpatikus eszköz számára. Ez is egy infó volt Töki&Mucus számára. És úgy néz ki segített is, mert így a PNA-t kizárták.

Egérmozi:
-Az navi felület egyforma. De az egyébb alkamazásoknál mekkora karakterekkel kell számolni?...Na ez az ami zavar engem!

A műszaki paraméterekben és antennában elnézésedet kérem, mert felkészületlenül írtam valamit. Nem a P350-re gondoltam, hanem úgy általában a PDA hátrányairól. (És ebből kifolyólag gondoltam nehézkesebbnek a városnézésre is.)
Nem, az elkalibrálás alatt a programok le-fel töltögetésének 'veszélyeit' értettem. Nem feltétlenül rendszergazda mindenki -és tényleg általánosságban gondolom- és tudja/akarja telepítgetni a térképeket, POI-kat stb. És ha nem megy, az bizony elveszi a kedvet... Töltsd fel ezt, indítsd el azt, csatlakoztasd amazt stb,stb....

Te is elmondtad a véleményemet, én is. A szándékom építő volt, nem okoskodó! Ha hülyeséget írtam bocsi! (...de akkor is lehet Mio C510 DigiWalkerrel ládát keresni... ;-))) )

De nem győztél meg! Ha lecserélem, csak is egy "rendes" gps jöhet szóba! PDA nem kell. :-)

Üdv.
További minden jót!





[előzmény: (14449) bregő és andorpapa, 2007.02.15 11:50:52]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 11:50:52 (14449)
Ha valakinek ilyen Mio C510-e van/lesz/ez tetszik/ezt kap/erre van lehetősége stb., el tud menni kirándulni ezzel is.
Ez igaz. Viszont ha még nincs, és dönthet, hogy PDA vagy PNA, akkor a C510 vesztett a P350-nel szemben.

Mit értesz egérmozi alatt? A C510 kijelzője 3.5"-os. A P350 kijelzője szintén 3.5"-os. Ha teljesen lemerül, akkor sincs gáz, mert van backup battery, na meg a WM5.0 óta nemfelejtő memóriája (is) van a PDA-knak. A P350-nek pedig cserélhető az akksija, szemben a C510-zel. Nem kell plusz GPS vevő, mert a P350 ugyanúgy beépített SiRF III-as vevőt tartalmaz, mint a C510. Méreteit tekintve a P350 és a C510 kb. ugyanakkora (110x72x18 mm vs. 110x77x20 mm). Mindkét kütyü 170 grammos a specifikációk szerint. Sérülékenység: mivel egyikben sincs mozgó alkatrész, így az egyetlen komolyan veszélyeztetett alkatrész a kijelző. Mivel mindkettő érintőképernyős, így ugyanolyan kényesek. A MioMap gyakorlatilag az iGO-val megegyező alkalmazás, így a PDA-n futó iGO-val ugyanúgy nem jössz zavarba az európai falvakban.
Mit értesz elkalibráláson? A képernyő kalibrálását? Mert én pl. közel két évig nem kalibráltam a PDA-mat, mégsem mászott el. Múltkor is csak azért kellett kalibrálni, mert hard resetet nyomtam, és ennek kötelező hozadéka a kalibrálás.

Hidd el, nem kötekedni akarok, csak fontosnak tartom a tényszerű értekezést, a kezdőkért.
[előzmény: (14445) Ata72, 2007.02.15 10:12:07]

Ata72hozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 10:12:07 (14445)
Teljesen igazad van! Nem okoskodni akartam.
És nem is azt próbálom bebizonyítani hogy egy autós navigáció tökéletes a kesseléshez, de azért a kisebb, családos, gyermekes, csak szép időben kirándulunk egyet (nem "túlélő" verseny) jellegű ládákat, meg a városi virtuálisokat gond nélkül le lehet vadászni.
Ha valakinek ilyen Mio C510-e van/lesz/ez tetszik/ezt kap/erre van lehetősége stb., el tud menni kirándulni ezzel is. Ha az autóban az odaúton is tölti, 2-4 órán át üzembiztos. Véleményem szerint ez is elég egy 2.5-3 as nehézségű láda felkutatásához.
Mind emellett a hét minden napján navigál az autóban, nyaraláskor megmutatja az utat az aktuális város nevezetességeihez, utazáskor nem jövök zavarba egy Európai faluban sem...
Tudom, akkor ott a PDA! No nekem meg az nem jön be! Egérmozi, ha teljesen lemerül akkor bammmeg van, sérülékenyebb, marhára el lehet kalibrálni az állandó le-fel töltögettéssel, plusz GPS vevő...

Szóval nem rábeszélni akartam én senkit, miért is tenném. Csak a saját tapasztalatomat írtam meg, hogy kivitelezhető ezzel is. (A mérce egyén-, pénztárca- és lehetőség függő!)
De az igazi egy jó túra gps! Ez igaz!

Üdv. Lipcsei Ferenc.
[előzmény: (14438) bregő és andorpapa, 2007.02.15 08:54:18]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 08:54:18 (14438)
Semmi baj nincs a Mio C510-zel. Jó készülék, természetes, hogy elvezet pontosan a ládáig, ezt senki nem vonta kétségbe. Miért is tenné? Hiszen a C510-ben is ugyanaz a SiRF III-as vevő dolgozik, mint a legprofibb PDA-ban vagy Garminban (most a guruk tekintsenek el az ilyen-olyan quad-helix témáktól, elvi síkon mozgunk), tehát ugyanolyan pontos. A probléma ott kezdődik, hogy a C510-es készüléken (amint azt az előző hozzászólásomban hosszan ecseteltem) nem futnak a direkt természetjárásra használható szoftverek, így terepen kb. a térképnélküli Garmin GPS-ek funkcionalitását produkálja, ami ha más nincs, megteszi, de ha még vásárlás előtt áll, akkor érdemes elgondolkodni, hogy valóban egy 30 rugós készülék tudását akarja-e megvenni az ember 90 rugóért. Az akkumulátor üzemidejéről pedig gondolom nem kell szót ejtenem. Időnként még a PDA-k 5-12 órás képessége is kevés lehet, a PNA-k pedig a (jó esetben) pár órájukkal pedig teljesen alkalmatlanok a hosszabb terepen tartózkodásra. Mert nem erre lettek kitalálva.

A gond az, hogy ha egy kezdő felhasználó (aki nem ért a dolgokhoz még annyira) megkérdezi, hogy jó-e neki a C510, ha geocachinget is akar játszani, akkor jönnek páran, és azt mondják neki, hogy jó. A srác megveszi a készüléket, majd pár hét múlva elküld minket az anyánkba, mert nem tudja az iGO alá bevarázsolni a turistautak.hu térképcsaládját, nem két kattintás a ládalista import, és méregdrága a pótakksi a készülékhez (ha kapható). Ezzel szemben akinek azt mondjuk, hogy vegyen egy Mio P350-est, az elégedetten fogja használni iGO-val országúton, Russával erdőben.
[előzmény: (14434) Ata72, 2007.02.15 02:33:11]

Ata72hozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 02:33:11 (14434)
Szia!
Szintén kezdő vagyok, és egy Mio C510-esem van jelenleg. Elképzelhető hogy később fogok vásárolni egy idevalót, de inkább készülék megóvása érdekében tenném...

A tapasztalatom: öreg kesser rókákkal ellentétben az a véleményem, hogy meglehet találni vele a dobozokat. És nem úgy, hogy persze-persze meg, hanem a MEGADOTT KOORDINÁTÁRA vezet, az EPE-s tűréshatáron belül! (pl.:GCFUND- tűrh. belül, GCsosk-tűrh.belül, GCVIAD-centire, GCWall-3 méter hiba.)
Bár jelezném újra, nem hónapokon át tartó tesztről beszélek!!! És tisztában vagyok azzal is hogy a többiek nem akarnak rosszat, sőt jót akarnak, meg végül is igazuk van, de a helyzet nem annyira reménytelen! Hidd el!
A kezdeti készülék beállítási/megtanulási buktatókon már túl vagyok az itteni srácok segítségével.
Úgyhogy ha arra kerül esetleg a sor, nagyon szívesen segítek a készülék harcba állításában!

A készülékről pár szóban: Az C510-en nem iGO fut, hanem MioMap. Az alap az iGO volt, de tovább lett butítva. :-( A menüben megtalálsz a POI/Szabadidő/Geoládák alatt ezerötszáz magyar ládát előre telepítve! (ez csak jelent valamit?)
A dolgod annyi, hogy amikor kiszálsz/leszálsz a járműből, átváltasz "gyalogos" üzemmódra, és lekapcsolod az "útraillesztés" funkciót! A láda közvetlen-közelében pedig már csak a koordinátákat nézed... És, a végén ha a Geoisten is úgy akarja, kikaparod a gesztenyédet! :-)))
A dolog egyetlen szépséghibája hogy a butítás következtében nem lehet koordináta formátumot változtatni. (és ez persze fok-perc módban számolja, ellentétben a geocachinges fok-kal) de átszámolni át tudja, sőt helyesen értelmezi, mutatja célt, csak vissza vált azonnal fok-percre... ezért kiírom a fok-perc formátumra átváltott koordinátát, és az utolsó 10-50 méteren a mért adatot a papírral hasonlítom össze...

Ennyi! Megalkuvás kérdése. Ez körülbelül olyan vita mint hogy a Rav4 is 4x4-es, meg magas építésű, és kivisz a telekre! De nem dzsip...viszont kényelmesebb mint a Deffender.
Ha nyugdíjasos, kirándulós, lájtosabb ládakereső leszel, lehet hogy megelégszel egy ilyennel... Ha fanatikussá válsz, a kezedbe se veszed a Mio-t és társait!

Üdv.
[előzmény: (14415) Csab-csab, 2007.02.14 22:39:31]

Csab-csabhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.14 22:39:31 (14415)
Sziasztok! Elég kezdő vagyok a témában (ma ismerkedtem meg a geocaching-el) de az első metaláláson már túl vagyok! A Kocsiba most tervezem, hogy veszek egy navigációt (mio c510). Ezzel szerintetek lehet ládikákat is keresni, vagy felejtsem el???? Köszi előre is a válaszokat! Üdv minden ládavadásznak...


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók