Szia! Először a műfajt pontosítsuk: ha az elsődleges prioritás a túra, és nem az autó, akkor jó nyomon vagy. Kézi GPS-ként mindkettő teljesen jó, autóban vannak apró kompromisszumok:
-kisebb kijelző (ha nem akarod folyamatosan nézegetni, akkor tökmindegy. Ha valami van, úgyis szól, és megmutatja nagyítva a kereszteződést)
-nincs hangnavigáció, csak csipog (ez se dráma, én pl. kiválóan elautózgatok napokig egy VentureCx-szel, nem hiányzik a kiabálós micike)
-a gombok az oldalán vannak, tehát kicsit rumlisabb vezetés közben kezelni, mint egy szép nagy érintőképernyőt, vagy esetleg egy jóféle ifratávnyomkodós SP2720-at. De ez se dráma.
Autós funkciókban szerintem elegendő: legrövidebb/leggyorsabb út, tiltások (autópálya, fizetős út, földút, stb.), többpontos tervezés.
Kézben hibátlanul használható bármelyik, arra van ő igazán kitalálva. Őszintén szólva a LegendCx-et cseréljük le VentureCx-re! Ugyanaz a vas, pár tartozék hiányzik a dobozból, és cserébe 25eFt-tal olcsóbb. A VistaCx-ben lévő barométer és elektronikus kompasz nagyon kellemes szolgáltatás, de azért kötelezőnek sem nevezném őket. A villanykompasz álló helyzetben is tud irányt meghatározni, szemben mondjuk a VentureCx-szel, amelyik csak mozgásban. Ez olyankor jöhet jól, ha nem túl stabil a vétel, és/vagy nem egyszerű pár métert egyenesen sétálni. A barométer légnyomásból mér magasságot, ami pontosabb tud lenni, mint a műholdas, főként ha kicsit bizonytalan a vétel. Ezen kívül a barométer a GPS kikapcsolt állapotában is képes logolni, így akár időjárás-előrejelzésre is használható.
Összefoglalva: döntsön a költségvetés! :) Én mindkettőt használom és szeretem, de ha komolyabb menet van, akkor azért nem bánom, ha van ott egy villanykompasz meg egy barométer.
Elnézést, ha csak elbizonytalanítottalak. :)[ előzmény: (10426) vatyec, 2006.10.19 11:12:19] |