turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2005.12.20 12:30:03 (4578)
> Tehát NiMh akkuknál van egy áramerősség-tartomány a cella által tartósan elviselt túltöltés (ezt is rosszabbul bírja, mint a NiCd) és a biztonságos feszültségcsökkenést adó töltőáram között, melyen én kerülnék, ha IPC1-em lenne.

Felvilágosítanál arról minket, földi halandókat, hogy melyik az a tartomány? :-D
[előzmény: (4577) piret, 2005.12.20 11:33:00]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2005.12.20 11:33:00 (4577)
Lustaság fél egészség, lám, mire előkerültem, a jó Saladin alaposan feldolgozta a témát :)
Az eredeti felvetődésben szereplő NiMh cellákkal kapcsolatban két hozzátennivalóm maradt csak. Az egyik, hogy ezek nagyobb töltőáram mellett is alig-alig melegszenek a töltés alatt, csak amikor a beléjük erőltetett villanyos energia már nem tud kémiai energiává alakulni (azaz feltöltődtek), kezdenek forrósodni. Ez olyannyira így van, hogy a hőmérséklet-emelkedést figyelő metódus nemcsak biztonsági korlát, hanem önálló feltöltöttség-detektáló módszer is tud lenni.
A másik dolog sokkal nagyobb jelentőségű az otthon töltögető IPC-1 tulajdonos számára. Vélhetően ez a töltő is - akárcsak a nagy többség - a cellafeszültség emelkedését figyeli, és ebből állapítja meg a töltés végét. A NiMh akkuk kellemetlen tulajdonsága azonban, hogy a - NiCd akkuknál igen markáns- feltöltődést jelző feszültségcsökenés sokkal jellegtelenebb, sőt, kisebb töltőáramoknál teljesen el is maradhat. Ez kellemetlen, mert így a töltő esetleg nem, vagy csak későn veszi észre, hogy ideje abbahagyni az akkufőzést, és mivel viszonylag kis áramokról beszélünk (C/5 alatt rémlik fejből, irodalom otthon), a melegedés sem biztos, hogy kiváltja a leállást.
Tehát NiMh akkuknál van egy áramerősség-tartomány a cella által tartósan elviselt túltöltés (ezt is rosszabbul bírja, mint a NiCd) és a biztonságos feszültségcsökkenést adó töltőáram között, melyen én kerülnék, ha IPC1-em lenne.
[előzmény: (4573) Saladin9, 2005.12.20 08:05:22]

Saladin9hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.20 08:05:22 (4573)
Vagy rá van írva a gyorstöltési javasolt teljesítmény(áramérték), vagy számolsz:
A ráírt kapacitás-
töltés normál gyors extra
NICD: 1/4 1/2 -----
NiMH: 1/3 2/3 Ha van hővédelem, amit tud a töltő
LiIon: 1/4 1/2 Mint fent, de nem javasolt.
LiPol: 1/4 1/2 Mint fent, de nem javasolt.

A NiMH akku kínozható legjobban. A Li alapúak tartalmaznak szerves anyagot is, és arról tudjuk, hogy nem szereti a meleget. Ha tudod közben hűteni, had szóljon. Azt érdemes figyelembe venni:
- a töltés teljesítménye befolyásolja a vegyi állapot romlását
- a nagyteljesítményű töltésnek nincs "kifutása", ergo max 80%-os töltöttség
- a régi, "effektes" akkut újra kell formázni, mielött gyorstöltést akarsz használni.
Kifutás: a töltöttség 80%-a után kissebb áramerősséggel kb még 2 órát töltöd az akkukat, és akkor névleges 100%.
Pl: IPC-1, 2400-es akkuk: töltés 700mA, a FULL után még két órát hagyd benn. Így rongálódnak legkevésbé az akkuk.IPC-1 és a Li akkuk: természetessen lehet vele tölteni, de szigorú figyelmet kíván, mert a hővédelem NIMH-ra van beállítva. Hogy ez miért gond: ezek az akkuk szó szerint fel tudnak robbanni. Ha nyáron tábortüzet rax, és belehajintasz egyet, menj messzebbre, mint gondolnád! De inkább ne tégy ilyet!
[előzmény: (4557) Peter68, 2005.12.19 22:09:06]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2005.12.19 22:09:06 (4557)
Szeretném tudni, hogy IPC-1 tulajok hogyan saccolják meg a ceruza akksik töltésénél a megfelelő töltő áramot?
Milyen tudományos alapokra helyeztétek a döntéseteket?
Miből lehet tudni, hogy egy akksi bírja-e a gyors töltést?
Bocs a sok kérdésért, de szerintem hatékonyabb így, mintha a másodikat holnap tenném fel.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók