turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 15:58:27 (55124)
Ma volt rá időm, megcsináltam a feszültségtesztet Oregon 450-nel. Alkáli és NiMh beállításnál 3,0 V-ról indítottam lefelé a labortápot, lítiumnál felmentem 3,2-re, mert 3,0-nál már nem jelzett full töltöttséget a kütyü. Maximum feszültséget nem teszteltem, de szerintem -és ez egy valamikori kérdésem volt- egycellás lítium akksi jó lehet az Oregonba (talán 103450-es, megfelelő kivezetéssel?). Alkálinál van egy plusz figyelmeztető jelzés és onnantól kikapcsolja a háttérvilágítást. Akkumulátoros üzemben ez a jelzés nincs, csak a "piros pálcika" jelzés előtti, alacsony tápfeszre utaló.



Tehát, a kikapcsolási feszültség az Oregonnál is azonos minden táptípusnál. :-(
Hogy miért magasabbak negyed volttal az én kikapcsolási értékeim, nem tudom. A labortáp 0,1V pontosságú kijelzője kb. 0,05V eltérést mutatott a mérésre használt Metex M-3650CR mérő 0,01 V pontosságú kijelzőjéhez képest (egyik sincs hitelesítve).
[előzmény: (55075) jekaeff, 2011.02.12 12:28:25]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 12:28:25 (55075)
Szerintem a válasz ott van a táblázat első sorában: mindkét esetben 1,66V (2 elem/akku együttes feszültsége) esetén csíkozódott be a képernyő, kapcsolt ki a kütyü.
[előzmény: (55074) yano6ard, 2011.02.12 11:55:48]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:55:48 (55074)
Igazából vitatkozni nem mernék kütyüspecifikus (csix) tapasztalat híján, de úgy látom a teszted arra éppen nem ad választ, hogy alkáli illetve akku üzemmódba állítva a kütyüt, mik az automatikus kikapcsolási feszültséghatárok, hanem kijelző szerinti állapotot mutatod meg vele. Oregonnal esetleg tudok végezni tesztet, bár nem biztos hogy érdemes rugózni rajta. :-)
[előzmény: (55073) jekaeff, 2011.02.12 11:23:42]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:23:42 (55073)
Ha jól emlékszem a TESZTEMRE (illetve: TESZT, 2. RÉSZ), akkor a mélykisüléstől egyáltalán nem védi az akkukat a helyes beállítás, legalábbis a CSIX esetén, hanem csupán a töltöttségi szint becslése lesz jobb a helyes beállítást választva:



[előzmény: (55071) yano6ard, 2011.02.12 10:47:03]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:47:03 (55071)
Igen, akkumulátorokat nem szabad mélykisülésbe vinni, elemek viszont mehetnek addig, amíg meg nem döglenek. Az akkumulátoroknak alacsonyabb a kapocsfeszültségük, ezért a kütyü működését át kell állítani.
[előzmény: (55070) Old Eye, 2011.02.12 10:33:22]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:33:22 (55070)
Az akku/elem választási lehetôségnek csak annyi jelentôsége van, hogy a szofver jobban meg tudja becsülni a lemerülés idejét.
[előzmény: (55069) Mákos, 2011.02.12 10:04:36]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:04:36 (55069)
Köszi a válaszokat, én is annak szurkoltam, hogy ne buzerálja az akkukat, hanem csak tápolja a kütyüt. Bár a készülék tudhatja, hogy akku vagy sima elem van a kütyüben (beállítható ugye), de ez elég nagy felelőtlenség lenne a garminli részéről, ha a felhasználóra bízná ennek kapcsolgatását. Lenne bőven elfelejtett átállításból adódó aklálielem creampie surprise* :-)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók